Nu har jag äntligen flyttat hemifrån till min alldeles egna lägenhet. Jag tänkte att detta är en ypperlig chans att slippa morsans tjat när jag ser på film och lyssnar på musik. Därför satsade jag en summa pengar och köpte mej en anläggning jag kunde vara nöjd med.
Skriv gärna både ris och ros, tips och råd! och RÖSTA!
Har rensat bland bilderna eftersom inget är sig likt längre. Har målat om en massa, betsat om TV-bänken samt köpt nytt överdrag till soffan. Så fort jag fått upp surrarna så kommer jag med nya bilder.
Idag kom äntligen min älskling! Har inte hunnit spela så mycket. Bara placerat runt den lite och rattat på lite olika rattar. I de två första positionerna lät det verkligen bedrövligt. Nu låter det iallafall hyggligt. Har inte finjusterat så mycket med delning på frontar, subb och volymer osv. Måste bekanta mej mer med den för att kunna ge ett seriöst utlåtande om produkten. Jag ber att få återkomma!
Subben har kommit och allt är frid och fröjd.
ELLER????!!!!
https://www.minhembi...showtopic=73632
Så fruktansvärt nöjd med att det löste sej på slutet iallafall!
Fyndbörsen
Idag la jag förhandsbetalning på en Yamaha YST-W315 subwoofer. Vi får se om den är så bra som jag har hört när jag får den. Borde nog komma nu på Fredag tror jag. Har märkt att utan subb så orkar inte frontarna med riktigt. I Hitta Nemo när Bruce far genom "minfältet" så flexar mina membran typ 3cm utåt och det låter mest "flapp flapp flapp".
Undrar vad grannarna kommer tycka?
La till 2 bilder på hur det ser ut just nu.
Flickvännen är precis påväg att flytta från sin gamla lägenhet till sin nya så därför mellanlandar hon sina saker hemma hos mej, vilket resulterar i att det ligger saker överallt hela tiden. Tur att man inte är så pedant för då hade jag smällt av.
Jag längtar fortfarande efter överdraget till schäslongen. Skulle vara skönt att ha nåt att slänga upp sina trötta ben på.
Känns som att det var ett tag sedan jag skrev något här. Tänkte dela med mej av lite ljudintryck under dessa 20 dagar.
Jag Upplever ljudet som väldigt väldefinerat, mjukt med en skön sammanhållning. Vad jag däremot saknar är det där sista i djupbas som gör att t.ex hip-hop låter roligt och man får den där viljan att svänga höfterna och stampa takten. Till film gäller faktiskt samma fast till stor del mycket i musiken. Om man tittar på t.ex The Fast and the furious så är det fett drag i scenerna när dom kör, när det är kulspruteaction osv men man får inte in gunget riktigt när dom i första race-scenen glider in på området och det dundras hiphop ur bilarna.
Slutsats: Subb är ett måste i min anläggning! Fan att man inte ska ha pengarna.
Undrar om man vågar skaffa subb med tanke på grannarna? Någon som vet hur man kan ha subb men plåga grannarna så lite som möjligt? Jag har själv funderat på likadana spikes som jag har på frontarna med dubbla dämpkuddar samt ställa subben på en tjock och tung stenplatta med mjukt matrial under så att man eleminerara vibrationerna till stackarna runt omkring mej.
I övrigt så har jag lite problem med ekon och resonanser fortfarande men det blir bättre och bättre ju mer möbler jag får in.
Appropå möbler så fick jag faktiskt min fina karlandasoffa igår!
Min är i Lindrisblå

Oturligt nog så fanns inte överdraget till tillbyggnadsdelen tillgängligt förrens om en månad. Jag ska försöka få upp bilder då jag städat ur alla tjejens grejor. Hon mellanlagrar allt hos mej tills hon fått in det i sin nya lägenhet.
Bilder kommer iallafall!
Nu har jag lånat en slagborrmaskin och har fått upp dipolerna. Bilder finns i galleriet!
Har köpt spikes på biltema bara för att se om spikes gör någon skillnad för mej. Om inte annat så ser det ju fint ut
Bilder finns i Galleriet
Redigerat av James, 02 April 2005 - 11:32.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
11 bilder
29 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?