KontainerGruppköp från Kina - Låst!
345 svar till detta ämne
Postad 11 oktober 2004 - 23:11
mr huhta
-
mr huhta
-
Veteran
-
-
2 218 inlägg
Jag har varit i kontakt med Timaudio och diskuterat lite ang frakt av tunga högtalare. Tex Swan Diva 6.1 så skulle högtalaren gå på 699$men frakten 700-750$. Vi kom fram till att en storbeställning så skulle båtfrakt löna sig.
Att frakta i en kontainer för 20ton kostar ca2000$från Shanghai till Göteborg och frakten tar 32 dagar.Jag har sett i andra trådar att det har funnits ett visst intresse för högtalarköp (tex jungsons ZY serie) men frakten skulle göra att detta inte lönar sig.
Min tanke är då att alla köper sig in i en del av kontainern(vi delar kostnaden på antal personer som vill vara med) och sedan så får alla köpa/beställa precis vad de vill från Timaudio och "ösa" in  . Vi kommer knappast att fylla maxvikten ändå  .
Säg att vi blir 20pers, då skulle dessa 20 pers kunna beställa vad de vill och få en fraktkostnad på 100$. Ganska billigt ifall man nu vill ha tex stora högtalare.
Vi måste ta oss till hamnen i Gbg för att lasta ur grejjerna själva.
I alla fall jag har ingen möjlighet att frakta vidare stora högtalarpaket runt sverige.
Detta är ju en av nackdelarna och att det tar ganska lång tid innan de godset anländer.
IFALL detta nu blir av så kan vi ju göra en storbeställning gemensamt och eventuellt då kunna få ner priset lite på prylarna.
Skriv gärna i tråden ifall ni är sugna. Jag har tagit upp detta med några av mina kompisar så det kan bli några stycken från kompiskretsen också, desto fler desto bättre.
Redigerat av mr huhta, 29 december 2004 - 17:41.
Postad 12 oktober 2004 - 07:49
Unregistered385d56b7
-
Unregistered385d56b7
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Låter intressant, har du en komplett prislista
Postad 12 oktober 2004 - 08:11
marants
-
marants
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Jag är helt klart intresserad! Nya frontar vore inte alls fel
Mycket bra initiativ!
Några förslag på frontar i stil med Aurum Cantus Moon Goddess 2?
Redigerat av marants, 12 oktober 2004 - 08:14.
Postad 12 oktober 2004 - 08:24
altair4
-
altair4
-
Veteran
-
-
1 621 inlägg
Kan eventuellt vara intresserad, men att sedan frakta ett par högtalare från Göteborg till Västerbotten blir ju ändå lite jobbigt och kostar en del extra.
Postad 12 oktober 2004 - 11:34
mr huhta
-
mr huhta
-
Veteran
-
-
2 218 inlägg
marants: Varför inte ett par Aurum Cantus Moon Goddess 2
altair4: Ta bilen och se det som en liten nöjjes tripp
Postad 12 oktober 2004 - 22:02
marants
-
marants
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Postad 13 oktober 2004 - 00:19
mr huhta
-
mr huhta
-
Veteran
-
-
2 218 inlägg
Timaudio verkar vara ganska mycket billigare vad gäller högtalare.
Diva kostar rejält mycket mindre och Jungson Zy no1 och No2 skiljer också MASSOR. Lägg sedan till denna billiga frakt så är man mycket sugen på Jungsonen.
Det blir DYRT att handla såhär billigt
Postad 13 oktober 2004 - 06:12
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19 825 inlägg
När är detta tänkt att ske?!
Om det blir framåt våren kan jag mycket väl tänka mig att vara med.
Känns som om det är en beställning varannan dag numera
Postad 13 oktober 2004 - 06:43
Unregistered8ee75b8b
-
Unregistered8ee75b8b
-
Mästare
-
-
3 283 inlägg
Någon som vet ifall Aurum Cantus Music Godess går att köpa från kina...? Med centern ur samma serie...? Och vad priserna är på dessa? Blir ihop med centern MR-C MkII (15kg) ungefär 100 kg (40 kg/st på frontarna), så det är ju verkligen inte aktuellt att frakta på annat vis. Music Godess kostar precis under 20k hos MarcusCables...tycker dom ser helsköna ut...man blir ju lite sugen iaf.
Redigerat av Unregistered8ee75b8b, 13 oktober 2004 - 06:51.
Postad 13 oktober 2004 - 07:14
palla
-
palla
-
Lärjunge
-
-
305 inlägg
Postad 13 oktober 2004 - 07:52
Unregistered8ee75b8b
-
Unregistered8ee75b8b
-
Mästare
-
-
3 283 inlägg
timaudio har dem !
Heter Aurum Cantus nått annat där eller..? Ser inte Aurum Cantus i listan på produkter iaf.
Postad 13 oktober 2004 - 12:10
Tuque
-
Tuque
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Jag är intresserad av att vara med. Blir vi 20 personer är det kanon för fraktkostnaden. Mycket bra idé.
Postad 13 oktober 2004 - 12:16
Lyckman
-
Lyckman
-
Beroende
-
-
1 141 inlägg
Undertecknad är intresserad!
// Lyckman
Ps. Går det att få en Tim-Audio-Prislista skickad till sig?
Redigerat av lyckman, 13 oktober 2004 - 12:16.
Postad 13 oktober 2004 - 12:24
Liljen
-
Liljen
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Är också sugen.
Vill gärna ha en prislista.
Vad är adressen till den hemsidan där vi ska beställa?
Liljen
Postad 13 oktober 2004 - 12:29
Joakim
-
Joakim
-
Mästare
-
-
3 956 inlägg
Om det är Tim Audio du tänker på.. http://www.timaudio.com/Glömmer du bort adressen, eller vill ha länkar till fler återförsäljare, använd dig av: Kinaimporterad HIFI - Länkar.
Postad 13 oktober 2004 - 12:48
InSane
-
InSane
-
Veteran
-
-
1 838 inlägg
Att frakta i en kontainer för 20ton kostar ca2000$från Shanghai till Göteborg och frakten tar 32 dagar.
Glöm inte alla avgifter i Götborgs hamn som tillkommer på det priset. Vi köper in både 20' & 40' kontainrar från Asien och får betala rellativt mycket i hamnavgifter. (Ja vissa kontainrar går från Shanghai) Terminalavgift, rederiavgift, hamnvaruavgift, är till 99% INTE inräknat i fraktkostanden till Göteborgs hamn. Så det kommer kosta ett par kronor extra utöver de 2000 USD själva frakten kostar. Nu vet jag inte exakt vad alla avgifterna ligger på eftersom mina offerter jag fått är inkl. frakt till vårat lager. Avgifterna i hamn ligger runt 1800-2500 ex.moms beroende på vilket rederi godset ankommer med. Detta enl. min speditör som kör våra kontainrar.
Redigerat av InSane, 13 oktober 2004 - 13:39.
Postad 13 oktober 2004 - 14:30
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19 825 inlägg
Avgifterna i hamn ligger runt 1800-2500 ex.moms beroende på vilket rederi godset ankommer med. Detta enl. min speditör som kör våra kontainrar.
Känns lite som en fis i havet i sammanhanget Cattylink har för övrigt en del Aurum Cantus att sälja! http://www.cattylink...engproducts.htm
Postad 13 oktober 2004 - 15:12
kalenen
-
kalenen
-
Forumräv
-
-
555 inlägg
Är helt klart med bara det inte blir för snart, har precis
spenderat en massa pengar hos Coem
Diva 6.1 låter mycket intressant, läste ett test med lillebroren Diva 5.1
i Hemmabio tidningen 1-2 2003.
Det testade hela systemet, tillhörande center var Diva C3, surround Diva R3,
bas Diva sub10.
De beskrev ljudet som lite ljust men högtalarna var ej inspelade så det kan nog vara orsaken.
De mena på att man även kan njuta musik från dessa högtalare.
Högtalarna gör det mesta rätt och det är inte fråga om något imponatorljud, utan
en kontrollerad och dynamisk upplevelse av musik.
Det finns såväl detaljrikedom som djup men det är kanske inte bland de bredaste panoraman de upplevt (det blir lite trångt mellan musikerna).
De skrivar att högtalarna står sig väl i prisklassen, vilket är bra mycket
högre än vi får betala via import.
Postad 13 oktober 2004 - 16:11
Unregistered35d0fa0b
-
Unregistered35d0fa0b
-
Amatör
-
-
70 inlägg
Det skulle vara en bra ide att gå via kontainervägen, men skulle det inte vara lite alltför bökigt att åka till Göteborg och hämta sakerna från andra delar av Sverige? Tänk att man ska åka från Kiruna ner till Göteborg, eller att man inte har bil helt enkelt! Om flera personer runt Göteborg som axlar vidare transporten med bussgods och att de får en vis summa pengar för besväret skulle säkert fler som skulle vara med. För 5-6 personer skulle det inte ta mer än 2-3 timmar att köra grejerna till en busstation.
En annan sak är att man tydligen ska skynda sig om man ska kunna få hem bra Kina produkter. Först var det Consonance och Vincent sedan Cayin fick exportförbud. Och nu dyker det upp problem med Jungson, ser det ut som.
Postad 13 oktober 2004 - 16:46
marants
-
marants
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Det finns garanterat folk som är beredda på att hålla i ett sådant köp. Det bästa vore ju ifall någon från göteborg som har varit med om en gruppbeställning (fast via flyg) och har erfarenhet av det höll i detta också.
Det är ju i princip samma uppgifter som ska lösas jämfört med de "vanliga" gruppköpen bara att själva frakten tar längre tid och att man får kommunicera med hamnen istället för flygplatsen.
Eller har jag fel?
Postad 13 oktober 2004 - 17:28
mr huhta
-
mr huhta
-
Veteran
-
-
2 218 inlägg
Oj nu har det blivit lite fart i tråden:). Som sagt tid har vi inte bestämt och jag har heller inte kollat upp kostnader i hamn, men rör det sig om 1800-2500 så är det ju inte så farligt. Ang köra ut pryalr till andra delar av sverige. Tyvärr så kommer i alla fall inte jag kunna göra det. Eftersom jag själv hade tänkt att köpa en helt uppsättning högtalare(front,center,bak ev.sub) och inte har nått drag på min bil. För min del så känns det helt klart enklast om alla som är med själva kommer och hämtar sakerna på plats..Då blir ju köpet begränsat i närområdet för Göteborg. Vi kan ju ta en kopp kaffe ihop och skratta lite för att vi har köpt så mycket så billigt Själv så är jag VÄLDIGTsugen på att få igång detta köp så snart som möjligt så att man kan ha sina nya prylar hemma snart(strax efter årsskiftet, typ  ) Jag har ingen erfarenhet av ett gruppköp, men jag kan tänka mig att ta tag i det..Förhoppningsvis så kan nån mer hjälpa till(nån som känner sig sugen) och kanske nån med erfarenhet av sånt här? Lite nervöst känns det ju alltid när man skall ta hand om andras pengar och få dem nöjda, man känner sig ju som den som är anvarig för att Kineserna sköter sig  . Om ni tex är flera st från samma område i Sverige så kan ni väl gå ihop och ta er till Gbg gemensamt eller skicka nån som kör hem era grejjer..Bärhjälp kan man alltid få på plats. För dom som vill ha prislistor så är det enklare att PM:a mig direkt. Så att jag inte missar nån i tråden. Dom som även är 100% säkra på att detta vill jag göra kan ju också skicka ett PM till mig säga det så att man får ett grepp om hur många vi blir. Insane: Eftersom du verkar kunna detta med hamnfrakter så kanske du skulle kunna ta reda på vad det är för mått på en 20´ kontainer.
Redigerat av mr huhta, 14 oktober 2004 - 21:59.
Postad 14 oktober 2004 - 18:39
Unregistereda5a5db56
-
Unregistereda5a5db56
-
Användare
-
-
137 inlägg
kan någon skicka en prislista från timaudio..snälla
/roger
Postad 14 oktober 2004 - 22:00
mr huhta
-
mr huhta
-
Veteran
-
-
2 218 inlägg
Tyvärr är det ingen förutom Timaudio själva som "kan skicka prislista FRÅN timaudio"
Postad 15 oktober 2004 - 14:18
InSane
-
InSane
-
Veteran
-
-
1 838 inlägg
Kom just på att ni förmodligen måste släpa iväg kontainerkräket från hamnen också innan ni får tömma den, säkerheten framför allt eller något sånt.
Men jag är inte säker för min speditör envisades med att säga "men jag kör ut sakerna från hamnen åt dig" när jag frågade om man fick tömma en kontainer i hamnen eller om den var tvungen att flytts från området.
Jag är en fattig stackare (Sträng sambo som håller hårt i pengarna  ) som gärna skulle vara med o shoppa om jag inte varit så fattig (se förra parantesen) och försöker inte få er att strunta i det med mina negativa kommentarer.
Postad 15 oktober 2004 - 16:24
mr huhta
-
mr huhta
-
Veteran
-
-
2 218 inlägg
Nej det är bara bra med "all input". Det krånglar ju till lite ifall nu kontainern måste ut ur hamnen innan den får tömmas  . Vi köper väl inte kontainern så det borde ju vara enklare för alla parter ifall den kunde lyftas av båten och ställas lite vid sidan av(så att vi inte är i vägen). Kontainern skall väl på båten igen eller är det hamnen som behåller den? Jag skall ta tag i detta lite mer nästa vecka. Eftersom min pappaledighet börjar då så har jag lite mer tid att ringa runt..Skall försöka få reda på allt ang kontainerns ankomst och hur vi lättast skall kunna tömma den och vad det kostar. Uppmanar alla som är 100% säkra på att de vill vara med(om köpet blir av) att PM:a mig en bekräftan på detDå är det lättare att hålla reda på hur många som verkligen är sugna på detta och sätta stopp för det om intresset skulle bli alldeles för stort  ..Ni skall alltså inte PM:a nån beställningslista utan bara att ni är med på detta när det blir av. Skall kela lite med min söta sambo under helgen och smörja henne ordentligt..Så jag får loss cash till detta  .
Postad 15 oktober 2004 - 19:06
Unregistered63a53ac6
-
Unregistered63a53ac6
-
Beroende
-
-
1 180 inlägg
Tänk på hamnavgifter, övriga utgifter samt försäkringar också, men visst blir det MYCKET billigare hur man än gör. Att skicka tunga grejor med expressfrakt på ett par dagar är ju bara onödigt.
Postad 15 oktober 2004 - 20:14
mr huhta
-
mr huhta
-
Veteran
-
-
2 218 inlägg
Hamnavgifter har redan tagits upp..Skulle ligga på mellan 1800-2500+moms.
Jag har kikat lite på import av bil från USA och där låg hamnavgiften på 2000+moms.Är det olika för olika hamnar eller är det för vart ifrån det kommer?
Försäkringen kostar nog inte många kronor. Som sagt skall kika lite närmare på detta under nästa vecka.
Postad 18 oktober 2004 - 08:29
InSane
-
InSane
-
Veteran
-
-
1 838 inlägg
Det är beroende på vilket rederi kontainerna kommer med och deras avgifter.
Postad 18 oktober 2004 - 08:48
Matsen
-
Matsen
-
Mästare
-
-
2 792 inlägg
Om det inte blir tillräckligt med folk som vill köpa tunga högtalare så kan man ju alltid sälja containerdelar till "vanliga" kinaköp. Dvs elektronik, rack, kabla osv....
Om en del av containern kostar 100$ så är ju det bara 13kg från Coem.... Så då skulle det ju löna sig rätt snabbt å köpa in sig på en del i containern!!!
Postad 18 oktober 2004 - 11:18
Unregistered36e46b9d
-
Unregistered36e46b9d
-
Användare
-
-
247 inlägg
Det är väll 50% chans att jag är med på gruppköpet, allt beror på lönens storlek
Har rätt så länge haft en email konversation med Tim, och han har gett förslag på en Korsun V8i (som jag ändå kommer att köpa) plus några kablar, så jag skall höra med honom om jag kan köpa det igenom den här beställningen för att minska på frakten med ett par tusen kronor.
Det finns bara en liten sak som jag undrar över. Vad är måttet på dessa 20 tons kontainrar? Det är ju 20 tons kontainrar, men med det så menas det ju bara att dom håller (dvs tar max) 20 ton, det säjjer ju inte ett smack om storleken... visst, om vi blir 20st får säkert lätt allas högtalare/förstärkare/Kablar plats, men om den nu inte skulle vara så stor, och vi blir en bit över 20 pers, så kanske man måste stapla högtalarna och förstärkarna på varandra, och då kan ju dem ramla omkull etc.
Postad 18 oktober 2004 - 12:03
Lyckman
-
Lyckman
-
Beroende
-
-
1 141 inlägg
Är det inte 20 fots containrar man menar? Container Dimensions and Capacity Containers intended for intercontinental use have external nominal dimensions of: Length ----- 9.8125 feet (2.991m) as 10 feet; 19.875 feet (6.058m) as 20 feet;29.9375 feet (9.125m) as 30 feet; and 40 feet (12.192m) Width ----- 8 feet (2.438m) Height ----- 8.5 feet (2.591m) and 9.5 feet (2.896m) EDIT: En länk till källan för denna data.. // Lyckman
Redigerat av lyckman, 18 oktober 2004 - 12:05.
Postad 18 oktober 2004 - 20:13
mr huhta
-
mr huhta
-
Veteran
-
-
2 218 inlägg
Japp han skrev 20´ och max 20ton..Det går ju säkert att byta till en 40´ifall det nu skule bli en SÅ stor beställning..
Postad 19 oktober 2004 - 06:52
Unregistered36e46b9d
-
Unregistered36e46b9d
-
Användare
-
-
247 inlägg
Så ca 7 meter lång...? (går ca 3 fot på en meter)
Postad 19 oktober 2004 - 09:58
Lyckman
-
Lyckman
-
Beroende
-
-
1 141 inlägg
Så ca 7 meter lång...? (går ca 3 fot på en meter)
Men jisses. Läs inlägget högst upp på sidan. Har ju t.o.m gjort texten BOLD! // Lyckman
Postad 19 oktober 2004 - 15:13
mr huhta
-
mr huhta
-
Veteran
-
-
2 218 inlägg
En liten uppmaning:
Ni som har några kompisar som vill vara med på detta. Visa kompisarna hit eller var så ärliga att ni medelar hur många ni är  . Om det blir så att några här går ihop i stora kompisgäng och köper sig in på bara "en del" av kontainerfrakten så har ju hela idén gått "åt fanders" och då får vi i så fall tänka om eller lägga ner hela idén. Om alla är ärliga så blir vi ju fler som skall dela på dessa 2000$(plus hamnavgifter osv) och då blir ju frakten ändå MYCKET BILLIG. Några av de PM:en som jag har fått har jag kunnat se en antydan till att tanken var att vara många som delar på en del, väldigt synd om det skulle bli så  .
Detta drabbar ju dom som är ensamna och beställer och får betala hela sin del själva. Dom vännerna som jag eventuellt kommer att få med på detta kommer att få köpa sig in på en del var. Detta gör det mest rättvist, tycker jag.
Om det skulle visa sig att det ändå blir sånna kompisgängs beställningar så får vi helt enkelt dela upp hela betällningen på hur mycket varje pers tar upp av den(vikt eller volym) samt hur mycket de drar upp priset på förskringen osv eller så får dom som jag anar gör såhär helt enkelt lösa sin frakt själv med nån annan..Mycket jobbigare att hantera och INTE det denna idé gick ut på från första början..
SÅ snälla ni, var ärliga eller få era vänner att bli medlemmar också och visa sitt intresse här.
Postad 19 oktober 2004 - 20:51
Matsen
-
Matsen
-
Mästare
-
-
2 792 inlägg
frågan är vad som är rättvisast... om en kille beställer ett par värsting Jungson högtalare som väger 400kg och betalar en del och en annan som beställer en stärkare och en cd som väger 23 kg tillsammans.... ena köper saker för 1500$ och den andra för 500$... båda betalar samma frakt!?!?!
Vet inte om jag tänker fel nu - ni får slå mig om ni vill. Fast inte så hårt...
Postad 19 oktober 2004 - 22:55
Bolle1
-
Bolle1
-
Användare
-
-
138 inlägg
det fina med världen idag det är att vi har valfrihet, så är man intresserad av produkter på 23kg och inte vill vara med och dela på kostnaden kan man ju beställa direkt själv (och kanske betala lite mer för produkten och lite mer för frakten) eller vara med i ett annat gruppköp.
Hurra för det.
Själv kommer jag välja detta båtköp för jag ska köpa tungt HURRA
Postad 20 oktober 2004 - 10:31
InSane
-
InSane
-
Veteran
-
-
1 838 inlägg
Undra om de inte kan skicka med en fruga från asien, postorderfruar har man ju hört talas om, men båtfraktsfruar vore nytt och inovativt. 
Har ni funderat på något datum för när affären ska gå av stapeln, jag är lite småintresserad, men pengarna tryter som alltid.
Postad 20 oktober 2004 - 10:56
Tuque
-
Tuque
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
det skulle ju kunna bli en finfin julklapp till sig själv
Postad 20 oktober 2004 - 11:01
mr huhta
-
mr huhta
-
Veteran
-
-
2 218 inlägg
Fruar går säkert att fixa..Skall genast maila timaudio och fråga om han kan skicka en prislista  ..
Nått datum är inte satt utan ville först se hur stort intresset blir..Och intrese verkar det ju finnas  . Sen är ju julen snart på G så några kanske vill vänta till efter det osv.
Har som sagt inte fått ett enda PM om att det är nån som är säker på att han vill vara med utan bara många intresserade.
Vi får försöka komma fram till nån tidpunkt som passar majoriteten, men först måste dom som är intresserade bestämma sig. Detta blir ju inte av ifall vi bara blir 2-3 st.
Först och främst är det dom som skall ha stora tunga saker.
Postad 20 oktober 2004 - 16:45
Liljen
-
Liljen
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
hur lång tid tar båtfrakten?
Kan man beställa jungsonprylar med?
Postad 20 oktober 2004 - 20:18
mr huhta
-
mr huhta
-
Veteran
-
-
2 218 inlägg
Läs tråden  ...Tex FÖRSTA inlägget
Postad 21 oktober 2004 - 00:26
Lyckman
-
Lyckman
-
Beroende
-
-
1 141 inlägg
Ny info och nytt upplägg finns i denna tråd.
Postad 21 oktober 2004 - 07:49
marants
-
marants
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
En liten uppmaning: Ni som har några kompisar som vill vara med på detta. Visa kompisarna hit eller var så ärliga att ni medelar hur många ni är . Om det blir så att några här går ihop i stora kompisgäng och köper sig in på bara "en del" av kontainerfrakten så har ju hela idén gått "åt fanders" och då får vi i så fall tänka om eller lägga ner hela idén. Om alla är ärliga så blir vi ju fler som skall dela på dessa 2000$(plus hamnavgifter osv) och då blir ju frakten ändå MYCKET BILLIG. Några av de PM:en som jag har fått har jag kunnat se en antydan till att tanken var att vara många som delar på en del, väldigt synd om det skulle bli så . Detta drabbar ju dom som är ensamna och beställer och får betala hela sin del själva. Dom vännerna som jag eventuellt kommer att få med på detta kommer att få köpa sig in på en del var. Detta gör det mest rättvist, tycker jag. Om det skulle visa sig att det ändå blir sånna kompisgängs beställningar så får vi helt enkelt dela upp hela betällningen på hur mycket varje pers tar upp av den(vikt eller volym) samt hur mycket de drar upp priset på förskringen osv eller så får dom som jag anar gör såhär helt enkelt lösa sin frakt själv med nån annan..Mycket jobbigare att hantera och INTE det denna idé gick ut på från första början.. SÅ snälla ni, var ärliga eller få era vänner att bli medlemmar också och visa sitt intresse här. 
Jag tyckte idén lät väldigt bra i början att dela lika på containern oavsett vad man beställer. Nu när jag ser vad du har skrivit ändrar jag totalt inställning och det är inte speciellt svårt att förstå att alla inte är helt ärliga. Det bästa vore alltså att betala procent på frakten som baseras på hur tunga prylar man beställer. Det är förmodligen det enklaste och mest rättvisa sättet i slutändan. Annars kommer det med största sannolikhet bli massa tjafs.
Postad 21 oktober 2004 - 08:20
mr huhta
-
mr huhta
-
Veteran
-
-
2 218 inlägg
Såg att du frågade om prisuppgifter. Du har väl prislistan från Timaudio?
Kika i den eller maila till timaudio/coem/cattylink/nysound för en prisuppgift. Det priset du får av dom kan VI sedan använda som riktmärke när vi gör en egen prisförfrågan..Om "kontakten" kan göra ett bättre pris eller inte? Vi vet alltså inga priser innan, så vi måste gå efter vad vi får från de andra handlarna och FÖRSÖKA få ett bättre pris.
Redigerat av mr huhta, 21 oktober 2004 - 08:25.
Postad 21 oktober 2004 - 08:34
Lyckman
-
Lyckman
-
Beroende
-
-
1 141 inlägg
Jag tyckte idén lät väldigt bra i början att dela lika på containern oavsett vad man beställer. Nu när jag ser vad du har skrivit ändrar jag totalt inställning och det är inte speciellt svårt att förstå att alla inte är helt ärliga.
Det bästa vore alltså att betala procent på frakten som baseras på hur tunga prylar man beställer.
Det är förmodligen det enklaste och mest rättvisa sättet i slutändan. Annars kommer det med största sannolikhet bli massa tjafs.
Det blir rätt uppenbart om detta skulle inträffa. Visar det sig att någon vill köpa tex 3 st DVD spelare är det rätt uppenbart att han inte skall ha dem själv. Är det mot förmodan så att han skall ha dem själv, kommer vi i detta fallet kräva någon form av redogörelse för varför, och ta ställning utifrån det. Jag tror inte att detta kommer förekomma i någon större omfattning, och om någon skulle smyga med en kabel eller liknande på någon annans plats så tycker iaf jag att det inte är ett större problem. Edit: Felstavning..// Lyckman
Redigerat av lyckman, 21 oktober 2004 - 08:42.
Postad 21 oktober 2004 - 10:08
Unregistered5d5e1d61
-
Unregistered5d5e1d61
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Jag tycker det här låter som en kanon idé!
Kommer det bara gå att beställa högtalare från den här "kontakten" eller kommer det gå att beställa elektronik också?
Daniel
Postad 21 oktober 2004 - 10:11
Lyckman
-
Lyckman
-
Beroende
-
-
1 141 inlägg
Det kommer att gå att beställas i princip vad som helst inom Kinesisk Hi-Fi,
förutsatt att tillverkaren vill sälja. Vi antar tills vidare att det går att få tag på
samma saker som de "vanliga" nätbutikerna erbjuder.
Edit: Det ligger dock en vinst i att köpa volym av samma prylar. Ju större
volym, ju större förhandlingsbas för vår kontakt.
// Lyckman
Redigerat av lyckman, 21 oktober 2004 - 10:12.
Postad 21 oktober 2004 - 10:30
Lyckman
-
Lyckman
-
Beroende
-
-
1 141 inlägg
Intelligenta frågor som dyker upp i denna tråd angående detta gruppköp sammanställer jag med jämna mellanrum längst ner i det första inlägget i den nya tråden.// Lyckman
Postad 21 oktober 2004 - 10:41
marants
-
marants
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Intelligenta frågor som dyker upp i denna tråd angående detta gruppköp sammanställer jag med jämna mellanrum längst ner i det första inlägget i den nya tråden.
// Lyckman
Bra initiativ! Kanske till och med ett helt nytt meddelande?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Köp & Sälj
-
→
Butiker & Import
-
→
Kinaimport
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|