Jag tror på ganska många (i sammanhanget) spelbara PS3-spel. De har haft hårdvaran så länge nu så det borde finnas mycket att visa upp. Sen är bara frågan hur mycket de väljer att visa upp.
* Officiell tråd - Playstation 3*
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 30 april 2006 - 00:54
Jag tror på ganska många (i sammanhanget) spelbara PS3-spel. De har haft hårdvaran så länge nu så det borde finnas mycket att visa upp. Sen är bara frågan hur mycket de väljer att visa upp.
Postad 30 april 2006 - 06:43
Jag gäspar för att jag är så trötta på allt snack om att någon kopierar någon annan. Vi har haft ämnet tidigare i den här tråden. Alla kopierar alla, det är bara så. Tycker du att det är ett kul ämne så tycker jag att du ska skapa en tråd i ämnet. Sony är knappast företaget med minst original ideer. (med det sagt så tror jag inte en sekund på kontrollbilden)Nä, jag sa bara att det inte skulle förvåna mig OM det var så för att Sony gillar att kopiera =)
Sedan efter hans gäspning det jag sa om "att det är ju sant iaf" var just om att Sony gillar detoch INTE att det är deras kontroll.
Kom igen nu Grasshopper lite får du allt hänga med
Så här skrev du:
Det är en utpräglad trollkommentar. Jag är förvånad att Zoiler inte städade bort den eftersom han annars är hård på att man ska ha fakta att backa upp påståenden, men han har kanske sina skäl.Skulle inte förvåna mig Sony verkar inte ha den bästan fantasin utan kopiera är bäst enligt dom
Postad 30 april 2006 - 11:59
Och för det andra så får väl folk ha synpunkter utan att det ska rensas bort från forum som är till för att just lämna sina synpunkter och ha diskutioner.
Det hade ju varit lite väl tråkigt om alla bara tyckte samma så jag rekomenderar dig att ha lite egna synpunkter själv istället för att önska bort andras inlägg.
Postad 30 april 2006 - 13:29
http://img.photobuck...trollerfake.jpg
nya PS3 kontrollen
Varför inte igentligen, 360 kontrollen är överlägset den bästa som gjorts..
Postad 30 april 2006 - 14:14
Mbrs uttalande var mer en åsikt än ett påstående iofs. Jag tog inte bort det för jag anser inte det vara tillräckligt grovt och som du själv säger: Alla kopierar alla. Jag håller i viss mån med Mbr, Sony kopierar mycket från sina konkurrenter precis som konkurrenterna kopierar varandra. Vilket leder till att hans kommentar kan brytas ned till "Sony har inte den bästa fantasin". Vilket kan översättas till att han inte tycker de har speciellt många originella ideer. Vilket han får tycka och uttrycka, så länge han inte gör det kontinuerligt. Och då kan du motdebattera det om du vill, men det leder bara till en debatt som du sagt att du inte vill ha igen.Jag är förvånad att Zoiler inte städade bort den eftersom han annars är hård på att man ska ha fakta att backa upp påståenden, men han har kanske sina skäl.
Istället för att kommentera dylika uttalanden med meningslösa inlägg som *GÄÄÄÄSP* så kan du väl låta det vara? Då blir det ingen debatt och alla blir glada.
Om du vill föra en 15 PM:s debatt om det; Feel free att PM:a

Men om du vill "ge igen" så varsågod. Nämn det företag du tycker har minst originella ideer, sämst fantasi, whatever, sen pratar vi inte mer om det och det står 1-1 i hänsynslöst provocerande trollkommentarer mellan dig och Mbr


Sen får ni gärna föra den diskussionen via PM om ni inte är nöjda efter det.
I övrigt måste jag be dig att följa regelverket angående sånt här:
2.3 Om du inte håller med - 051018
Om du inte håller med, inte förstår varför eller anser att du eller någon annan blivit orättvist behandlad av en moderator så är det inte tillåtet att börja diskutera detta i forumet utan alla kontakter ska ske via PM.
2.4 Om någon bryter mot reglerna - 051018
Om du anser att en tråd eller ett inlägg bryter mot reglerna så skriv inte detta i tråden utan använd forumets funktion för att anmäla inlägg.
Skriv till mig om du inte håller med, så ger jag svar. Det tillför inget att ta upp det i tråden annat än att ge bränsle till diskussionen du inte vill ha.
Postad 30 april 2006 - 14:24
The following was taken from a very recent blog posting from Dean Calver. A high-profile developer working on the much hyped about PS3 videogame called Heavenly Sword.
Crunch and Epiphany
There is definately two sides to my current Crunch…
Theres the bad side :
* Been working 80+ hours weeks for over a month with another 2-3 weeks to go.
* Lots to do, with the associated stress that everything basically depends on it working… fast, stable and useable.
* All your external dependencies have to sync up at the same time.
* How many variations of non-meat Pizza can there be?
But theres also the good side…
* Lots going in very rapidly, has a tendency to stress test the systems.
* No time to defer decisions or have “yet another meeting”. Its just goes in and be darned with the issues…
* That team feeling among the few who have been working extra hard… When you’ve eaten with the same 5-10 men and women everyday for a few weeks, there is a certain comradeship (you can tell by the eyes ;-) )
* The game itself
That’s probably the one that makes the least sense to those outside the business, where there is the tendency to think that all we do is play games all day. In actual fact its largely possible not to actually play the game for weeks if not months (and that applys to everybody on the team!), because its takes so many bits to be working at any one moment for you to see the ‘whole’ game that usually your not playing it. I think it was Sunday that I was testing the game quite late, technically to try and track down an random annoying memory crash I started noticing I was having fun and actually enjoying it. Rather than just trying to crash the game I started actually fighting and trying out various moves…
Which is a really nice feeling, given some of the pains (and depression) its took to get here It gives you a real sense that after all it might actually be worth it and we are going to ship a game we can all be proud of.
Hopefully thats a really good sign, cos quite frankly I barely notice the lovely graphics and stuff anymore and I still found it good.Hopefully an audience who have never really seen or played it will be even more impressed…
I guess only the future will tell, and we will know soon enough when people get to have a play, but I’m currently feeling very good and hopeful its going to go down well (though it has been noted I have a disinct maniac-depressive streak, so maybe I’m just in a mania phase ;-) )
This time next month should be really fun, for several reasons
1. E3 - Don’t think I’ll get banned as a Booth Babe
2. Never been to LA or even the USA (actually I’ve avoided flying…)
3. Lots of stuff I can’t mention… but all related to the above
Now time for of that badly need sleep… office photos tommorow so I guess I should shave and make myself look at least partially human and I need all the beauty sleep I can get.
Postad 30 april 2006 - 21:26
Det företag som kopierat mest av andra i spelkonsolbranschen är av naturliga skäl det företag som sist gick in i branschen och det vet ju alla.
Häpp! Där satt den.

Redigerat av Zoiler, 30 april 2006 - 23:20.
Postad 30 april 2006 - 23:28

...Och som aviserat avslutas därmed ämnet "kopiera är kul" i denna tråden.
De som vidare vill diskutera ämnet kan:
A ) Göra det via PM (samma regler gäller som i forumet)
B ) Skapa en ny tråd som heter "Vem kopierar Vad???" eller liknande och diskutera ämnet sakligt till dess grund

1) Slösa er tid på det
2) Dra på er onödiga varningar (det är ju inte säkert att så sker, men ive got a hunch baserat på kommentarerna hittills i tråden

Mitt råd är, ta det lugnt. E3 är runt hörnet och det är bara positiva nyheter (nästan


Redigerat av Zoiler, 30 april 2006 - 23:29.
Postad 01 maj 2006 - 00:22
Exakt. En LCD uppdaterar bara de pixlar som ändrat sig. En CRT uppdaterar hela bilden, därav kan man märka av flimmer.Fast det gäller väl bara CRT en tex platt LCD flimmrar inte vid 60hz.
V-sync av ger heller inga tearings på LCD, men kan ge "lagg" ibland när bilden är osynkad. På en CRT ser man en konstig linje tvärs över bilden, bilden blir "bruten".
Den dan speltillverkarna kan programera motion blurr (som finns på TV program osv) så blir det ointressant med fps på samma sätt som nu.
Personlig reflektion:
Man spelar inte FPS spel på TV konsoler

Postad 01 maj 2006 - 01:01
Ja, jag kommer antagligen få så mycket att göra under E3 så håll dig i skinnetnästan?!?
är det något otrevligt som du fått reda på ?!?

Då menar du inte den motion blur som finns i tex PGR3, DOA4 och Lost Planet eller?Den dan speltillverkarna kan programera motion blurr (som finns på TV program osv) så blir det ointressant med fps på samma sätt som nu.
Moderat respons:Personlig reflektion:
Man spelar inte FPS spel på TV konsoler Man spelar dom på Datorer, vilket är totalt överlägsna för detta.
Börja inte snacka om detta i denna tråden nu bara, det finns en tråd avsedd för det (PC vs konsoler)


Postad 01 maj 2006 - 06:34
Min förra post, som även den landade in the line of fire, hade en liten hint om att HS kommer att vara spelbart. Detta är det senaste från samma kille, en man som öppet uttryckt att förrenderade videos inte är bra. De verkar ha jobbat extra hårt före E3 för att kunna visa upp något, och deras team består av hundra man, vilket jag fann något överväldigande. Hade tidigare hört om team upp till femtio man(Hideo Kojimas team) men aldrig drömt om att HS skulle vara så stort...
Här är en bild från spelet som det såg ut i maj 2004!

Dom första nio månaderna av spelets utveckling var teamet på 22 man, innan de senare blev Ninja Theory. När den här intervjun skrevs 03/09/2004 så hade de jobbat på spelet i 18 månader redan. Över tre och ett halvt års arbete om HS skulle släppas till release.
Känner att jag har underskattat spelet något, och jag är mycket nyfiken över vad de tänker visa vid E3.

Postad 01 maj 2006 - 07:39
Känner att jag har underskattat spelet något, och jag är mycket nyfiken över vad de tänker visa vid E3.

[/quote]
Det är onekligen en mycket påkostad produktion. Har inte gengren klar för mig riktigt, men från bilderna ser det ut som "Zelda" meets "Rome total war".
Deras utvecklare Deano Calver och Marc "nAo" är mycket aktiva på B3D.
Eftersom E3 närmar sig och PS3 specen förmodligen kommer att offentliggöras där, så har nAo blivit mer frispråkig om RSX, här är ett par intrikata poster.
[quote=nAo][quote=ERP]If they didn't have EDRAM they'd need a 256bit bus or two bus' to make any sort of high def rendering practical.[/quote]I'm not sure I agree with this..

Opaque pixels are likely to be processed with long shaders, hence most of the available per pixel bandwidth would be used to fetch textures, not color + z.
[quote name='ERP]Tiling is interesting' date=' but I've yet to see real evidence that it actually reduces transistor counts at a given performance level. [/quote']Just to make it clear, I was not advocating any kind of tiled rendering GPU, I was thinking that a small on chip tile cache would use much less transistors than n MBytes of edram.
I'd like to use those transistors for more ALUs..
I also believe that next gen consoles CPUs might be very good at tiling geometry

Basicly one would render all the opaque pixels as in current GPUs (that tile cache I'm talking about would not be even used in this case) and all the transparent pixels in tile order.
A relatively cheap way to achieve near-to-theoretical fillrate without devoting tons of transistors to edram.
[quote name='ERP]I think it's way to early to be declaring MS's or Sony's graphics chip choices bad or good' date=' we have to wait and see. [/quote']
I'm not advocating Xenos nor RSX, I was just expressing an opinion on a hypothetical GPU

Marco[/quote]
[quote name='nAo][quote=MintMaster]Empirically' date=' if that was the case, I'd expect to see a much lower hit for antialiasing than what we see in games on the PC (where cards have twice the BW per ROP/shader unit), especially in scenes where there aren't many transparent pixels on the screen.[/quote']I have completely different empirical data..but you know, closed platforms are different

[quote name='MintMaster]I dunno' date=' I just don't see how the bandwidth usage per pixel will stay the same if we want to advance graphics. Indeed, math ops will continue to go up, but to say the number of pixels drawn and textures accessed (for a given resolution) will decrease or stay constant is dreaming, IMHO. Smoke/fog/fire/dust/fur/grass will always look better with more pixels. [/quote']That's definitively true, but I'm not saying edram is not useful, I'm saying I can live without it and I'd prefer to spend the same amount of transistors on more imo useful features.
[quote name='MintMaster]Post processing is used more nowadays' date=' and it needs plenty of bandwidth[/quote']though on Xenos edram is not helpful here..
[quote=MintMaster]I kept thinking they just wrote horrible code, but seeing it again and again makes me think they must be doing something useful that gobbles the power.
...
Regarding bandwidth, IHV's obviously make their decisions for a reason, and stripped down value cards with half the bus width show notable performance drops too.
[/quote]Gimme more compression..

[quote=MintMaster][/quote]I was speaking from a console dev perspective, in the next 2 or 3 years you will be surprised from what this half bus GPUs can do.. no doubts about it

Marco[/quote]
Den till synes smala 128 bits GDDR3 bussen till grafikminnet hjälps tydligen upp med hjälp av en internt cache minne och kompression.
Postad 01 maj 2006 - 13:32
Jag tänker mer på Dynasty Warriors. Actionäventyr... med stort fokus på action.Har inte gengren klar för mig riktigt, men från bilderna ser det ut som "Zelda" meets "Rome total war".
Kuriosa: De som arbetar med spelet gjorde tidigare Kung Fu Chaos, ett fightingspel till Xbox i som var mer eller mindre lyckat beroende på vem man frågar.
Postad 01 maj 2006 - 15:27
kung fu chaos var ett riktigt roligt partyspel och grafiken var grymJag tänker mer på Dynasty Warriors. Actionäventyr... med stort fokus på action.Har inte gengren klar för mig riktigt, men från bilderna ser det ut som "Zelda" meets "Rome total war".
Kuriosa: De som arbetar med spelet gjorde tidigare Kung Fu Chaos, ett fightingspel till Xbox i som var mer eller mindre lyckat beroende på vem man frågar.

Postad 01 maj 2006 - 17:38
Det som är bra med detta är att de slipper slösa tid på konverteringar, så de kan koncentrera sig på PS3.Ninja Theory believes that the next-generation of games consoles offer an opportunity to elevate the games experience into one that can rival film and literature and was one of the first development studios to commit exclusively to next-generation consoles. And, no, we don’t care if you think we’re a bunch of pretentious gits for saying that!
De svärden som visats är redigt grymma, bl a kättingsvärdet som är rätt unikt!Heavenly Sword adopts the visceral action and visuals of the best martial arts action movies with a ground-breaking, free-style combat system. Players can freely switch between multiple sword types and a wide range of weapons on-the-fly. The latest physics technology has been integrated into the combat, resulting in destruction on an epic scale as players destroy opponents and the environment alike.
Det ska bli kul att se hur de lyckas med AI:nThe emotionally charged, non-linear storyline follows a girl with only a few days left to live who embarks on one final act of redemption against a king and his invading army. Players can battle through lush environments with operatic grace and style taking their fight to the clouds, over water, through tree-tops and more. Enemies employ complex squad-based fight choreography and can attack one-on-one, in groups of several dozen, or even in battalions of several thousands, pushing real-time AI to levels unseen before.
En genomtänkt story skadar aldrig...“The game is already beautiful, the combat is unlike anything out there, having been refined over two years, and the storyline is gut-wrenchingly powerful. I can’t wait for people to experience what we have created.”

Och där har vi genren. Fighting Drama!A stunningly beautiful martial arts drama set in a mythical time and place in the Far East, Heavenly Sword uses state-of-the-art technology and gameplay made possible by PLAYSTATION 3. It takes players on a roller coaster of emotion and action that truly exploits the potential of gaming as the new artistic entertainment medium.

Bra att de tror på vad de gör, även om det låter lite kaxigt, hehe...We really want to make something pretty damn special rather than same old crap with shiny new graphics.
Har funnits spelbar kod i över 2 år, kanske blir E3:s största sensation om det släpps nått spelbart på mässan!Industry insiders still tell us that there is still nothing out there that compares to the playable prototype we first showed them last May
Nåja, nu ska jag sluta hypa HS. Denna vecka kommer bli låång...
Postad 02 maj 2006 - 08:27
Men mest intressant är såklart bloggen som du plockat godbitar ur, där har det funnits mycket roliga saker att läsa under det senaste året.
http://rattie.demon.co.uk/
Postad 02 maj 2006 - 11:36
Eftersom du snöat in på Ninja Theory...
Haha, ja jag har ju sett trailern till HS några gånger, men CGI:n tyckte jag såg för bra ut för att vara sann. Nu när man läst på lite så undrar man ju om slutprodukten faktiskt kan bli så där bra, med tanke på åren bakom projektet och att teamet är så vansinnigt stort. Det är lätt att bli bländad av nextgen-grafiken, och efter tvivlen om killzone:s "target render", så hoppade jag över att läsa på om HS.
Kanske lika bra, då jag är så hypad nu så jag inte vet vart jag ska ta vägen. Det hade lixom räckt med MGS4-trailern...

BTW, detta har kanske nämnts tidigare, men här kan man få en gratis DVD med godbitar från E3. För oss svenskar tillkommer frakt, men det kan det vara värt. Bitraten kommer vara högre än IDG:s livetäckning, så skivan är guld om man vill spara med sig det bästa från E3. Jag reggade mig där och beställde en, och ju fler som beställer, desto större är chansen att alla får ett ex, hur konstigt det än låter.

FATAL INERTIA
Lite nya bilder och en intervju...

Som om inte det vore nog:
SEGA ANNOUNCES FULL AUTO 2: BATTLELINES EXCLUSIVELY FOR SONY'S PLAYSTATION 3 CONSOLE
Kan bli bra, att etten fick hård kritik är bara bra, då anstränger dom sig säkert mer med uppföljaren. Älskar denna genre, så detta ska bli spännande att följa...

Redigerat av Fredag, 02 maj 2006 - 11:48.
Postad 02 maj 2006 - 14:06
Full Auto 2 till PS3 var ett imo konstigt drag. Först ger de exklusivitet till 360, sen måste det ha sålt dåligt (fick ju inte så jättebra kritik heller), så därför ger de exklusivitet till PS3


Postad 02 maj 2006 - 16:33
Postad 02 maj 2006 - 20:23
Den kommer dock med stor sannolikhet att kunna streama media öve nätverk.
Postad 03 maj 2006 - 01:55
SEGA's PS3-only action-racer is exposed with new info and first screens.
Ett till releasespel som kommer vara spelbart vid E3...

The "Big Huge E3 Post"
we'll be linking everything that gets reported RIGHT HERE, and who knows - we might even be able to provide a special suprise for our forum regulars.
Nu en fet quote, då sidan är laggig:
Today Ubisoft have announced the development of a new video game franchise: Assassin’s Creed. Assassin’s Creed is being developed for Playstation 3 by an all-star team from Ubisoft’s world-class Montreal studio – the studio responsible for acclaimed franchises such as Prince of Persia and Tom Clancy’s Splinter Cell. The Assassin’s Creed franchise will combine compelling new gameplay, superb graphics, and an immersive and sophisticated storyline to deliver an epic experience that will launch the action genre into the next generation and beyond. “Assassin’s Creed is going to push the video game experience as we know it today into an entirely new direction,” said Yannis Mallat, chief executive officer at Ubisoft’s Montreal studio. “Assassin’s Creed’s compelling theme and storyline experienced through the next-generation console will captivate audiences and affect them on the same level as an epic novel or film.”
The first game in the Assassin’s Creed franchise is set in 1191 AD, when the Third Crusade was tearing the Holy Land apart. Shrouded in secrecy and feared for their ruthlessness, the Assassins intend to stop the hostilities by suppressing both sides of the conflict. Players, assuming the role of the main character Altair, will have the power to throw their immediate environment into chaos and to shape events during this pivotal moment in history. “Ubisoft has established itself as a creative force in the video game industry by developing new intellectual property and turning it into multimillion-unit selling brands,” said Serge Hascoet, chief creative officer at Ubisoft. “Our goal to introduce three new brands into the marketplace every two years is working. With Assassin’s Creed we’re introducing a franchise that will establish itself as the must-have next-generation game for the next-generation gamer.” The first game in the Assassin’s Creed franchise will make its worldwide debut at E3 in Los Angeles and will be available to consumers in 2007.

Redigerat av Fredag, 03 maj 2006 - 02:29.
Postad 03 maj 2006 - 09:49
Då ska även Fatal Inertia vara spelbart på E3 (enligt intervjun). Det blir nog en del som sagt.
Full Auto 2 till PS3 var ett imo konstigt drag. Först ger de exklusivitet till 360, sen måste det ha sålt dåligt (fick ju inte så jättebra kritik heller), så därför ger de exklusivitet till PS3? Eller kan det vara för att de vill utnyttja fysiken i PS3 iom att FA2 är ett fysiktungt spel? Only SEGA knows
IGN: Okay, so let's begin with the most obvious question. Why is Full Auto 2 a PS3 exclusive when the series started on the Xbox 360?
Mike Gallo: It's simply a matter of strategy. We wanted this game to come out with the PlayStation 3 launch, so we had to start planning before the first Xbox 360 version was even completed. The ultimate goal for the franchise is to be on all of the major platforms.
Kanske därför att det sög till 360, framstressad, fokus på PS3 istället, testade demot på 360, stängde av efter 5 minuter.
Postad 03 maj 2006 - 12:23
Full auto 2 är ju inget man direkt ser fram emot ändå då 1:an var riktigt kasst.
Postad 03 maj 2006 - 13:04
Stor förbättring mot bilderna som kom ut. Även om gameplayet inte ser så jätteintressant ut så är det åtminstone snyggt. Mycket rörelse.
Postad 03 maj 2006 - 15:19
hmm, visst var det snyggare än de tidigare bilder som vi sett men snyggt?? njaa, tycker grafiken är sämre än 99 nights till xbox 360.Kolla in Videon på Untold Legends: DK.
Stor förbättring mot bilderna som kom ut. Även om gameplayet inte ser så jätteintressant ut så är det åtminstone snyggt. Mycket rörelse.
Postad 03 maj 2006 - 18:47

Postad 03 maj 2006 - 19:45
inte imponerats av någon bidl jag sett me spel till ps3 än tyvärr
har förbokat och hoppas att det kommer något så jag inte tvingas välja xbox360 framför ps3
Håll ut, E3 är snart här, Tekken, Gran Turismo osv.
Ha inte för höga förväntningar bara, skillnaden grafiskt sätt (om det är det du tänker på) kommer att vara minimal.
Postad 03 maj 2006 - 20:01
Här är en ny bild till fatal inertia, vad tycks?

Postad 03 maj 2006 - 20:43
Untold Legends, Fatal inertia, full auto 2 är dom ingame bilder vi sett so far till PS3an och grafiken är inte speciellt vacker.
Här är en ny bild till fatal inertia, vad tycks?fatal_inertia_20060501100409728.jpg 236,8K 139 Antal nerladdningar
Genom att bara titta på DEN bilden så skulle spelet kunna vara på nästan vilken plattform som helst.
Postad 03 maj 2006 - 20:59
Det där väcker inget habegär direkt. det ser hopplöst lågupplöst ut..Här är en ny bild till fatal inertia, vad tycks?

Längtar till E3 (6 dagar kvar?) och kanske få lite mera kött på benen...
Postad 03 maj 2006 - 21:13
Det där väcker inget habegär direkt. det ser hopplöst lågupplöst ut..
Knappast. Det krävs ju inget större minne för att komma ihåg hur alla formligen storskrek över avsaknaden av AntiAliasing i PGR3 när 360:n skulle släppas...
Detta är ju ett skämt i jämförelse...
E3 kommer att visa otroligt mycket bättre, hoppas jag iallafall...
Postad 03 maj 2006 - 21:33
Det som inte är så vackert är flygmaskinerna, gräslig design som det ser ut på det screenshotet.

...och ingen av felen beror på PS3:an som jag ser det.

Postad 03 maj 2006 - 22:30
Du behöver inte oroa dig, E3 kommer ge grafik så det räcker och blir över. This is nothing.Untold Legends, Fatal inertia, full auto 2 är dom ingame bilder vi sett so far till PS3an och grafiken är inte speciellt vacker.
De som verkligen kan utveckla på PS3an har inte visat något ännu

Det är ingen idé att lura sig själv att grafiken på PS3 kommer vara något annat än läcker.
Postad 04 maj 2006 - 04:45
inte imponerats av någon bidl jag sett me spel till ps3 än tyvärr
har förbokat och hoppas att det kommer något så jag inte tvingas välja xbox360 framför ps3
Håll ut, E3 är snart här, Tekken, Gran Turismo osv.
Ha inte för höga förväntningar bara, skillnaden grafiskt sätt (om det är det du tänker på) kommer att vara minimal.
jo men hittils har de inte ens hållt xbox-klass =/
Postad 04 maj 2006 - 06:45
Det är ingen idé att lura sig själv att grafiken på PS3 kommer vara något annat än läcker.
Ingen idé heller att lura sig att den kommer vara helt underbart fantastisk.
OM den blir bättre än 360/wii så kommer det vara med lika lite marginal som xbox/gamecube var bättre än PS2 grafiskt sett då såklart =)
Postad 04 maj 2006 - 07:03
Ingen idé heller att lura sig att den kommer vara helt underbart fantastisk.
OM den blir bättre än 360/wii så kommer det vara med lika lite marginal som xbox/gamecube var bättre än PS2 grafiskt sett då såklart =)
Är inte 360s grafik helt underbart fantastisk??? har inte spelat så mycket men tycker den är riktigt läcker så jag räknar med att PS3 ans grafik inte blir sämre iaf

Postad 04 maj 2006 - 08:18


Postad 04 maj 2006 - 08:22
Jag har svårt att tro att Sony skulle lägga ned så mycket pengar och tid på någonting som inte blir en bra produkt.
Jag fattar inte hur folk kan tro att Xbox 360 kommer vara snyggare när den inte alls har samma råkraft. Visst, PS3:ans grafik kanske inte kommer vara mycket snyggare men den kommer knappast heller vara varken långsammare eller fulare.

Den här misstron skadar tyvärr PS3:an och tillsammans med uppmärksamheten Wii har fått, så känns det faktiskt som om Sony kommer tappa en hel del av marknaden i år. :\
Det är bara några dagar fram till E3 nu, och sony satsar stort i år igen. Det kommer bli en intressant mässa, så håll ögonen öppna.
Postad 04 maj 2006 - 08:40
Sedan att PS3 har mer "kraft" än dom andra är inte så konstigt med tanke på att 360 är 1år äldre än vad PS3:an är. Sedan vad dom gör med kraften återstår ju att se + det faktum att Sony har en tendens att överdriva sina maskiner en aning på papperet =)
Och att tro att PS3 kommer krossa allt för att Sony säger att den är kraftfullast av dom alla är ju något man får ta med en klackspark.
PS2 skulle ju vara överlägsen sina konkurenter enligt Sony men det sluta med att både Xbox och Gamecube var bättre.
Och jag har väldigt svårt att tro att PS3:ans online-funktion kommer vara bättre eller ens i närheten av vad LIVE är.
Som jag nämnt tidigare så OM den kommer vara bättre rent grafiskt så kommer det vara med så liten eller mindre marginal än vad Xbox:en var bättre än PS2:an.
jimel:
Nä jag tycker inte 360 har fantastiskt underbar grafik, inte ännu iaf. Men heller inte någon dålig grafik.
Postad 04 maj 2006 - 11:00
Postad 04 maj 2006 - 11:11
Sant, eller?Sedan att PS3 har mer "kraft" än dom andra är inte så konstigt med tanke på att 360 är 1år äldre än vad PS3:an är.
Hur gammal var PS2 när Xbox dök upp då? Med tanke på vad du skrev i första citatet?PS2 skulle ju vara överlägsen sina konkurenter enligt Sony men det sluta med att både Xbox och Gamecube var bättre.
Vad vet du om PS3ans online-funktion som inte "vi andra" vet?Och jag har väldigt svårt att tro att PS3:ans online-funktion kommer vara bättre eller ens i närheten av vad LIVE är.
Som jag nämnt tidigare så OM den kommer vara bättre rent grafiskt så kommer det vara med så liten eller mindre marginal än vad Xbox:en var bättre än PS2:an.
"Inte ens i närheten av LIVE". Vad får dig att tro det?
Har du någon länk till något ställe där någon trovärdig yttrat något om detta?
Bättre, sämre, mycket eller liten marginal... Som så många andra sagt innan så vet vi inte det ännu.
Håller med de andra som skrivit att det är väldigt mycket "tror" och förutfattade meningar, vilket ju bara bli tjatigt att läsa igenom.
Efter E3 blir det lite mindre "tror"...
Postad 04 maj 2006 - 13:58
Det är ofta en medveten strategi för att de titlarna kommer att överskuggas av AAA-titlarna under E3. På det här sättet får de mer mediaexponering.
Postad 04 maj 2006 - 16:03
Det är kul att läsa såna här trådar. En del har redan bestämt sig, PS3 blir skit, kolla bara på spelbilderna sicken ful grafik! Det är från det färdiga spelet, jo det är färdigt och sådär kommer att se ut. In-game-filmer som dyker upp är från senaste versionen av spelet, jo det är säkert och det är inte mer än 30fps med PS2-grafik, vilken skit jag köper en 360 istället
![]()

Postad 04 maj 2006 - 16:03
Det har jag inte sagt heller, jag tycker många spel till 360 är läckra och förväntar mig minst samma sak av PS3Ingen idé heller att lura sig att den kommer vara helt underbart fantastisk.
OM den blir bättre än 360/wii så kommer det vara med lika lite marginal som xbox/gamecube var bättre än PS2 grafiskt sett då såklart =)

Det går ju inte säga generellt att spelen alltid är snyggare på den plattformen vs den plattformen. Olika spelutvecklare gör olika snygga spel. God of War till PS2 är snyggare än det mesta på Xbox tex. Multikonsoltitlarna lär likna varandra och det som skiljer spelen åt kommer vara de exklusiva titlarna från de företag som vet hur man gör grafik. Sen lär det mest handla om estetik.Jag fattar inte hur folk kan tro att Xbox 360 kommer vara snyggare när den inte alls har samma råkraft. Visst, PS3:ans grafik kanske inte kommer vara mycket snyggare men den kommer knappast heller vara varken långsammare eller fulare.
Heh, efter E3 kommer allt det här vara glömt och man kommer fokusera på vilka titlar som verkar intressanta, som sig börDen här misstron skadar tyvärr PS3:an och tillsammans med uppmärksamheten Wii har fått, så känns det faktiskt som om Sony kommer tappa en hel del av marknaden i år. :\

Postad 04 maj 2006 - 17:16

Postad 04 maj 2006 - 18:13
Hur gammal var PS2 när Xbox dök upp då? Med tanke på vad du skrev i första citatet?
[quote name='mBr' date='May 4 2006, 08:40 ']Och jag har väldigt svårt att tro att PS3:ans online-funktion kommer vara bättre eller ens i närheten av vad LIVE är.
Vad vet du om PS3ans online-funktion som inte "vi andra" vet?
"Inte ens i närheten av LIVE". Vad får dig att tro det?
Har du någon länk till något ställe där någon trovärdig yttrat något om detta?
[/quote]
PS2 var ungefär 1 år äldre ja men då ska dom inte säga att den kommer vara den krafttfullaste heller det säger verken Nin eller MS om sina konsoller, Sony gillar att "skryta" och överdriva.
Jag vet inget om PS3:ans online-funktion MEN jag vet att LIVE är ruskigt bra och därför har jag svårt att tro att SOny skulle lyckas vinna online-striden

Postad 04 maj 2006 - 18:19
1. 18 månader äldre för att vara exakt, en evighet inom processor-industrin
2. MS säger inte att deras konsoll är den krafttfullaste? Hoppas du skojar, var ju hela PR idén med Xbox 1.
3. Sa någonsin Sony att den skulle vara kraftfullare än kommande konsoller? Länk tack...
Japp, som så många andra. Kallas "hype" tror jag och det är upp till var och en att gå på det...Sony gillar att "skryta" och överdriva.
3 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar