Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

PVR-box, Samsung DCB-P850Z

2769 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#201

Postad 11 september 2006 - 20:06

Trille
  • Trille
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0

Jag har undrat på något inatt. Om jag har fem minuters marginalinspelning, vad händer då om jag spelar in TV 1 mellan 19-19.30 och TV 4 mellan 19.30-20.00. Det lappar så att säga över.

Jag kan inte testa detta eftersom min timer inte vill spela in. Har skrivit till Comhem om problemet, som jag hoppas ni oxå har gjort.

Har nån fått nåt svar än?

Ronnie

<{POST_SNAPBACK}>



Det går bra eftersom att boxen kan spela in 2 kanaler samtidigt !!!

#202

Postad 11 september 2006 - 20:36

igelkott
  • igelkott
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Igelkott!!!

Har samma kassa problem med mina analoga...drog du ur scarten bara??...försvinner inte bilden då??

<{POST_SNAPBACK}>


I mitt fall så slutade de analoga kanalerna att brusa.
Ja de digitala kanalerna går ju inte att se om man drar ur scarten, men de analoga går ju genom antennsladden.

#203

Postad 12 september 2006 - 16:41

JimSlim
  • JimSlim
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Jo...men lamt att behöva dra ut scarten varje gång man vill kolla på Tv 3....nåväl...en ny box e på väg från comhem...hoppas den blir bättre...

#204

Postad 12 september 2006 - 19:32

Unregistered728bf06e
  • Unregistered728bf06e
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0
Mailade en trevlig lista till comhem nu. Blev fruktansvärt irriterad över att ljudet var osyncad på filmerna som jag hade spelat in från canal+.

En annan grej.. textningen på canal+, tv1000 etc är bedrövlig.. hur kan man texta med "text-tv" text??? Vi lever förh*****te på 2000-talet!

Jag har även dålig bild på alla digitala kanaler men det kan bero på huset jag bor i.

Jag hoppas verkligen att comhem åtgärdar dessa fel för annars är det inte värt att ha boxen.

#205

Postad 13 september 2006 - 18:10

Spacy
  • Spacy
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Halloj...
Tänkte bara dela med mig av ett torrt mail jag skickade till comhem i lördags.
De "granskar" det fortfarande, men jag kan hojta till när jag fått svar.
Har ngn som påtalat felen fått ngt svar?

/S
---------------------------------------------------------------------------------------------

Hej,

Ni har skickat mig en Samsung DCB-P850Z PVR-box som jag nu prövat under en veckas tid.
Jag har upptäckt en hel del fel på boxen och vet att jag inte är ensam om det.
När jag ringde för att tala om felen bad ni mig att istället skriva ett mail.

Jag ber er därför att svara på mina frågor för att jag ska kunna bestämma mig för om jag vill invänta en mjukvaruuppgradering, reklamera boxen eller häva mitt inköp.

OBS: Var vänlig att besvara varje fråga var för sig istället för att ge ett övergripande svar, tack.

----------

1 - Textningen synkroniserar oftast ej eller försvinner ibland helt på inspelade filmer via EPG och Timeshift. .

Vilken typ av fel är det?
a) hårdvarufel, b ) mjukvarufel, c) okänt fel

Om det är ett mjukvarufel, när beräknas en mjukvaruuppgradering skickas ut?
a) inom två veckor, b ) inom en månad, c) inom tre månader, d) vet ej

----------

2 - Dolby Digital-ljudet synkroniserar ibland ej med bilden.

Vilken typ av fel är det?
a) hårdvarufel, b ) mjukvarufel, c) okänt fel

Om det är ett mjukvarufel, när beräknas en mjukvaruuppgradering skickas ut?
a) inom två veckor, b ) inom en månad, c) inom tre månader, d) vet ej

----------

3 – Det går ej att läsa från en USB-hårddisk om den innehåller filer/mappar namngivna med svenska tecken

Vilken typ av fel är det?
a) hårdvarufel, b ) mjukvarufel, c) okänt fel

Om det är ett mjukvarufel, när beräknas en mjukvaruuppgradering skickas ut?
a) inom två veckor, b ) inom en månad, c) inom tre månader, d) vet ej

----------

4 – Kommer ni att informera på er hemsida om vad som rättats till i de mjukvaruuppgraderingar ni skickar ut?

----------

5 – Har ni fått in nyare boxar från Samsung med förbättrad hårdvara jämfört med den jag har?

Redigerat av Spacy, 13 september 2006 - 18:12.


#206

Postad 14 september 2006 - 09:52

anddo
  • anddo
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0

En fråga till dataexperter:

Kan man duplicera en hårddisk utan att riskera att typ windows lägger in jobbiga filer??
För då kunde man ju kopiera originalfilsystemet med OS till, säg, en 320gb hårddisk och plugga in.


/ Magnus

<{POST_SNAPBACK}>


Jag har använt en programvara som heter Acronis för att göra detta när jag behövde flytta exakt allt ifrån en mindre till en större disk. Fungerade perfekt.

#207

Postad 14 september 2006 - 12:06

briskeby
  • briskeby
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0

Och hårddisken är en Seagate DB35.2 , 160 gb , Ultra ATA


<{POST_SNAPBACK}>


Tjena igelkott,

jag är lite nyfiken på hårddisken. Jag är ingen expert på området men enligt försäljaren var detta en speciell typ av "media-hårddisk" och ingen vanlig IDE-disk. Nån som kan bekräfta detta? Vad är det som är speciellt?

Jag ser framför mig att om något år när garantin gått ut och hårddisken börjar bli full så kan man helt enkelt köpa en ny betydligt större hårddisk (och kanske då billig) och sätta i boxen. Ser du något hinder för detta?
Hur svårt tror du det är rent "mekaniskt" att byta hårdisken? Jag har ingen direkt lust att ta loss några kretskort etc. Är det bara vanliga skruvar som i en pc? Sitter hårddisken lättåtkomligt?

Och: Om någon fått nån som helst tidsplan för comhems (eventuella) mjukvaruuppdateringar skulle det vara trevligt om ni postade denna info här...

Redigerat av briskeby, 14 september 2006 - 12:08.


#208

Postad 15 september 2006 - 11:56

Spacy
  • Spacy
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Happs då fick man svar efter en vecka.

Kan bara konstatera att comhem har godkänt en box och påbörjat försäljningen av den utan att rätta till fel de måste ha upptäckt om de så bara testat boxen en halvtimme under fikat.

Att vi dessutom inte kommer att bli informerade om vad en mjukvaruuppdatering innehåller känns för mig väldigt dumt, men det kanske är så det fungerar i den stora världen...

Tyvärr gillar jag boxen och bildkvaliten plus det som fungerar så jag kommer nog behålla den ändå.

-----------------------------------



Hej och tack för ditt e-postmeddelande!

1 - Textningen synkroniserar oftast ej eller försvinner ibland helt på
inspelade filmer via EPG och Timeshift. .
Vilken typ av fel är det?
a) hårdvarufel, b ) mjukvarufel, c) okänt fel
Samsung jobbar på att ta fram en ny mjukvara som skall åtgärda problemet.

Om det är ett mjukvarufel, när beräknas en mjukvaruuppgradering skickas ut?
a) inom två veckor, b ) inom en månad, c) inom tre månader, d) vet ej
Så snart Samsung tagit fram en ny mjukvara kommer mjukvaran skickas ut. I nuläget finns inget datum bestämt.
----------


2 - Dolby Digital-ljudet synkroniserar ibland ej med bilden.
Vilken typ av fel är det?
a) hårdvarufel, b ) mjukvarufel, c) okänt fel
Samsung jobbar på att ta fram en ny mjukvara som skall åtgärda problemet.

Om det är ett mjukvarufel, när beräknas en mjukvaruuppgradering skickas ut?
a) inom två veckor, b ) inom en månad, c) inom tre månader, d) vet ej
Så snart Samsung tagit fram en ny mjukvara kommer mjukvaran skickas ut. I nuläget finns inget datum bestämt.
----------


3 ? Det går ej att läsa från en USB-hårddisk om den innehåller filer/mappar
namngivna med svenska tecken
Vilken typ av fel är det?
a) hårdvarufel, b ) mjukvarufel, c) okänt fel
Samsung undersöker om de kan hitta en lösning på problemet.

Om det är ett mjukvarufel, när beräknas en mjukvaruuppgradering skickas ut?
a) inom två veckor, b ) inom en månad, c) inom tre månader, d) vet ej
Samsung undersöker om de kan hitta en lösning på problemet.
----------


4 ? Kommer ni att informera på er hemsida om vad som rättats till i de
mjukvaruuppgraderingar ni skickar ut?
För närvarande finns inga sådana planer.
----------


5 ? Har ni fått in nyare boxar från Samsung med förbättrad hårdvara jämfört
med den jag har?
Nej.
----------

Redigerat av Spacy, 15 september 2006 - 11:59.


#209

Postad 15 september 2006 - 20:21

Gäst_Korn_*
  • Gäst_Korn_*
  • 0
Tycker synd om er som köpte denna boxen, tycker det är allvarligt att man kan sälja sådana boxar som innehåller så mycket fel och brister.

Kommer definitivt att vänta tills det kommer annan twintuner på marknaden..

#210

Postad 16 september 2006 - 01:18

Unregistered76636631
  • Unregistered76636631
  • Beroende

  • 1 029 inlägg
  • 0

Tycker synd om er som köpte denna boxen, tycker det är allvarligt att man kan sälja sådana boxar som innehåller så mycket fel och brister.

Kommer definitivt att vänta tills det kommer annan twintuner på marknaden..

<{POST_SNAPBACK}>


Tyck inte synd om mig, jag är kanonnöjd med boxen.

Lite buggar, men när det åtgärdas är det glömt.../ Chuck Spin

#211

Postad 16 september 2006 - 09:08

briskeby
  • briskeby
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0

Tycker synd om er som köpte denna boxen, tycker det är allvarligt att man kan sälja sådana boxar som innehåller så mycket fel och brister.

Kommer definitivt att vänta tills det kommer annan twintuner på marknaden..

<{POST_SNAPBACK}>


Tyck inte synd om mig, jag är kanonnöjd med boxen.

Lite buggar, men när det åtgärdas är det glömt.../ Chuck Spin

<{POST_SNAPBACK}>


Håller med. Är grymt nöjd. Mitt Tv-tittande har fått en ny dimension, exempelvis: Picture-in-picture vid reklam, timeshift t ex när dottern inte vill missa bolibompa, mp3-musik på ett smidigt sätt, kanonenkel timerinspelning, och grym bild och kanonljud... Min gamla box känns som stenålder.
Buggarna är irriterande men jag hoppas och tror att comhem/samsung fixar detta...

Det tråkigaste är att jag inte kan använda boxen för TV3, Kanal5 etc ännu. Det är det STORA problemet med comhem som jag ser det.

Redigerat av briskeby, 16 september 2006 - 13:27.


#212

Postad 17 september 2006 - 00:20

Unregistered76636631
  • Unregistered76636631
  • Beroende

  • 1 029 inlägg
  • 0
Aaa...Briskeby du satte orden i munnen på mig när du skrev att ditt TV-tittande fått en ny dimension. Kan bara instämma. Svena härligt och komma hem och se på vad man verkligen velat se men inte kunnat! Spelade tex in slutdebatten från SVT och kikade på den imorse. Dock så vart det ett glapp i inspelningen där jag lejonborg på bild och maud olofsson talade...rätt kul ;)

#213

Postad 17 september 2006 - 01:17

Unregistered8664a48b
  • Unregistered8664a48b
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Håller med ovanstående, är även här rätt så nöjd med boxen. Det enda som jag ser som negativt är följande saker:

1. Ingen åtkomst av 3an, 5an och 6an (som någon ovan sade, ett Stort problem)
2. Fel med osynkad textning vid inspelat material/timeshift (förhoppningsvis åtgärdas det asap).
3. Att det ibland förekommer "P"'n och "M" lite här och där när Comhem sköter textningen, dvs när texten inte är "inbränd" i programmet.
4. Aningen seg fjärkontroll, ibland registrerar den inte att man tryckt på knapparna, får lov att trycka 2 ggr.
5. Att jag just för 2 timmar sedan förlorade hela utbudet som jag nu haft i 2 veckor och fick endast mina 8 favoriter jag beställde, känns så litet ;)

Annars så är jag bara nöjd med min box och dess funktioner. Hoppas bara de åtgärdar nr.1 (dröjer väl dock ett bra tag...) och nr.2 inom kort. Då blir detta helt klart ett toppköp, i alla fall i mitt tycke.

#214

Postad 18 september 2006 - 08:27

thepalm
  • thepalm
  • Användare

  • 199 inlägg
  • 0
Jag håller faktiskt inte med er ang att detta skulle vara ett bra köp.
Jag känner mig faktiskt ganska irriterad och aningen orolig över att det kan vara ett av de sämsta köpen man gjort..
Boxen i sig är bra - till och med mycket bra om allt skulle fungera bra i den.
Men;
Nu har Comhem såld denna box till oss - det är ingen hyr-box. Vad är det som säger att Comhem fortsätter att ha support på denna box egentligen? Det kanske visar sig att dom strulande delarna är svåra att få till och att man då helt enkelt skiter i att fortsätta uppdatera boxarna. Då står vi med "skägget i brevlådan", och köpet kan då knappast anses som bra.. Mestadels p g a boxen inte kostar speciellt mycket mindre än en DVD - inspelare från Sony på 160 gb... Och på en sådan kan du spela in TV3 m m (dock saknar man dubbla tuners och det är den största fördelen med boxen).

Nä, jag stör mig på detta som attan! Att textningen inte fungerar och att ljudet är i osynk är en stor skandal! Varför skicka ut boxar med sådana fel? Har dessutom jobbat som en dåre i helgen med att få boxen att hitta MP3 - filer på min USB - HDD - och bara lyckats sisådär.. Någon som har nåt tips
om hur man får boxen att hitta dessa filer?

#215

Postad 18 september 2006 - 09:33

erik h
  • erik h
  • Lärjunge

  • 366 inlägg
  • 0
Vad tror ni om en kombination av Samsungboxen och inspelningspar DVD typ Pioneer 433 eller 440 ? Digitalkanalerna kollas och spelas in på Samsungboxen och analoga kanalerna kollas och spelas in på DVDn.

Edit. En multifjärr behöver ju kanske införskaffas också... Typ Logitech Harmony av nåt slag

Redigerat av erik h, 18 september 2006 - 10:21.


#216

Postad 18 september 2006 - 09:43

Pinnen
  • Pinnen
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0
Kommer säkert fungera bra. Jag kör själv en kombination med Samsungboxen o en inspelningsbar Sony DVD

#217

Postad 18 september 2006 - 10:35

erik h
  • erik h
  • Lärjunge

  • 366 inlägg
  • 0
Kom vi/ni fram till hur timeshift-funktionen fungerar på Samsungboxen? Vad kan jag göra och vad är det den inte fixar?

Kan jag t.ex enkelt pausa ett program mitt i sändningen även om jag inte spelat in det från start? Jag antar att det isf blir en vanlig inspelning från den punkten

Finns det nån slags bufferminne som gör att jag - t.ex en halvtimme in i en sändning- kan komma på att jag vill spela in programmet från start?

Jag vet att det diskuterades ovan men har inte hittat vad ni kom fram till

Edit. Fanns det nån annan hake med inspelningen eller nyttjandet av de dubbla tuners?

Redigerat av erik h, 18 september 2006 - 10:36.


#218

Postad 19 september 2006 - 13:43

Unregistered76636631
  • Unregistered76636631
  • Beroende

  • 1 029 inlägg
  • 0

Kom vi/ni fram till hur timeshift-funktionen fungerar på Samsungboxen? Vad kan jag göra och vad är det den inte fixar?

Kan jag t.ex enkelt pausa ett program mitt i sändningen även om jag inte spelat in det från start? Jag antar att det isf blir en vanlig inspelning från den punkten

Finns det nån slags bufferminne som gör att jag - t.ex en halvtimme in i en sändning- kan komma på att jag vill spela in programmet från start?

Jag vet att det diskuterades ovan men har inte hittat vad ni kom fram till

Edit. Fanns det nån annan hake med inspelningen eller nyttjandet av de dubbla tuners?

<{POST_SNAPBACK}>


Allt det du nämner har fungerat utan problem för mig.

Med timeshift: kanonlätt, du pausar vart du vill under pågående sändning, och när du känner fört trycker du på play och fortsätter att se från när du pausade. En liten inforuta visar inspelad tid mm

#219

Postad 19 september 2006 - 19:19

erik h
  • erik h
  • Lärjunge

  • 366 inlägg
  • 0
Ok, låter fint. Men vad var det som inte var perfekt? Jag har för mig att det det var nåt som inte funkade optimalt men kan inte hitta det nu när jag skummar genom tråden. Jag kanske blandar ihop det med nån dvd-r förresten - om ni är nöjda med hur den funkar så litar jag på er. (Just ang de bitarna- det verkar som om det finns annat som strular för en del av er)

#220

Postad 19 september 2006 - 20:00

briskeby
  • briskeby
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0

Jag håller faktiskt inte med er ang att detta skulle vara ett bra köp.
Jag känner mig faktiskt ganska irriterad och aningen orolig över att det kan vara ett av de sämsta köpen man gjort..
Boxen i sig är bra - till och med mycket bra om allt skulle fungera bra i den.
Men;
Nu har Comhem såld denna box till oss - det är ingen hyr-box. Vad är det som säger att Comhem fortsätter att ha support på denna box egentligen? Det kanske visar sig att dom strulande delarna är svåra att få till och att man då helt enkelt skiter i att fortsätta uppdatera boxarna. Då står vi med "skägget i brevlådan", och köpet kan då knappast anses som bra.. Mestadels p g a boxen inte kostar speciellt mycket mindre än en DVD - inspelare från Sony på 160 gb... Och på en sådan kan du spela in TV3 m m (dock saknar man dubbla tuners och det är den största fördelen med boxen).

Nä, jag stör mig på detta som attan! Att textningen inte fungerar och att ljudet är i osynk är en stor skandal! Varför skicka ut boxar med sådana fel? Har dessutom jobbat som en dåre i helgen med att få boxen att hitta MP3 - filer på min USB - HDD - och bara lyckats sisådär.. Någon som har nåt tips
om hur man får boxen att hitta dessa filer?

<{POST_SNAPBACK}>


Om dina farhågor stämmer vore det riktigt illa men jag tror nog att comhem/samsung vill och kan lösa problemen. Får de fram boxar som verkligen fungerar kommer de kunna sälja mängder med abonnemang... (om de fixar TV3 etc). Då blir boxen och priset klart konkurrenskraftigt...

Dessutom kan ju en annan "vanlig" DVD-inspelare inte spela in den digitala signalen och det är ju halva fördelen med denna box, att få helt "perfekta" digitala inspelningar.

För att se dina mp3-filer bör du tyvärr döpa om alla mappar filer som heter nåt med å, ä och ö. Även vissa specialtecken t ex "-" kan krångla. Det konstiga är att ibland funkar dessa bokstäver och tecken men ofta inte. Och då läser den inte fler filer i den mappen. Jag har dock inte gjort nån jätteanalys av problemet...

Redigerat av briskeby, 19 september 2006 - 20:03.


#221

Postad 20 september 2006 - 00:44

Unregistered81406615
  • Unregistered81406615
  • Forumräv

  • 887 inlägg
  • 0
Seriöst? Finnst det något som tyder på att de saknade kanalerna ska fixas digitalt.? En del verkar ha kort minne men jag minns för 3-4 år sen när jag första gången började titta på digitala lösningar så gick det inte att få dessa kanaler. Då heller.

Vad får er att tro att det ska gå nu mer än rent önsketänkande? Leverantörerna har sagt att förhandlingar pågår i åratal. Förhandlingar my ass säger jag. Lovar att det inte pågår några seriösa nya förhandlingar alls för tillfället.

Finns det någon störe leverantör som har TV3 och TV6 och TV5 digitalt? Canal digital satellit har TV5 men ej TV3. I övrigt vet jag ingen.

Har ju kanske inte mer med denna box än någon annan att göra men förhoppningarna om digitala lösningar för dessa kanaler återkommer i alla trådar. Jag tror det vore bättre att glömma detta.

Kanalerna har helt orealistiska ideer om vad det är värt att få dem digitalt och leverantörerna är inte ens nära att vilja betala. Det är inte mer troligt att comhem får TV3 digital idag än vad det var för 3 år sen.

#222

Postad 20 september 2006 - 07:50

thepalm
  • thepalm
  • Användare

  • 199 inlägg
  • 0
jpb123>>
Det jag tror de flesta här menar med sina synpunkter är att det borde gå att spela in från det anaologa marknätet också. På så sätt hade man kunnat spela in från 3:an, femman och sexan. Boxen har ingenting med Comhems förhandlingar med MTG om sändningsrättigheterna digitalt.

Sedan är det ju ett faktum att Comhem hade 3:an och ZTV digitalt fram till och med i våras. Likaså är det ett faktum att förhandlingar om dessa rättigheter pågår. Men, som du skriver - så överskattar MTG värdet av sina kanaler och Comhem är inte beredda att betala de summor som önskas.

Men - det har egentligen ingenting överhuvudtaget med denna box att göra..

Redigerat av thepalm, 20 september 2006 - 07:50.


#223

Postad 20 september 2006 - 09:14

briskeby
  • briskeby
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0

jpb123>>
Det jag tror de flesta här menar med sina synpunkter är att det borde gå att spela in från det anaologa marknätet också. På så sätt hade man kunnat spela in från 3:an, femman och sexan. Boxen har ingenting med Comhems förhandlingar med MTG om sändningsrättigheterna digitalt.

Sedan är det ju ett faktum att Comhem hade 3:an och ZTV digitalt fram till och med i våras. Likaså är det ett faktum att förhandlingar om dessa rättigheter pågår. Men, som du skriver - så överskattar MTG värdet av sina kanaler och Comhem är inte beredda att betala de summor som önskas.

Men - det har egentligen ingenting överhuvudtaget med denna box att göra..

<{POST_SNAPBACK}>


Tror inte att boxen någonsin kommer att kunna spela in analogt. Jag antar att det då behövs annan hårdvara. Tror inte den analoga signalen behandlas alls.

Men jag jag tror däremot att comhem förhandlar med MTG. Man hade ju som sagt 3:an och ZTV digitalt ett tag så läget är ju inte som för tre år sedan...

#224

Postad 21 september 2006 - 16:22

Aroskillen
  • Aroskillen
  • Forumräv

  • 591 inlägg
  • 0

jpb123>>
Det jag tror de flesta här menar med sina synpunkter är att det borde gå att spela in från det anaologa marknätet också. På så sätt hade man kunnat spela in från 3:an, femman och sexan. Boxen har ingenting med Comhems förhandlingar med MTG om sändningsrättigheterna digitalt.

Sedan är det ju ett faktum att Comhem hade 3:an och ZTV digitalt fram till och med i våras. Likaså är det ett faktum att förhandlingar om dessa rättigheter pågår. Men, som du skriver - så överskattar MTG värdet av sina kanaler och Comhem är inte beredda att betala de summor som önskas.

Men - det har egentligen ingenting överhuvudtaget med denna box att göra..

<{POST_SNAPBACK}>


Tror inte att boxen någonsin kommer att kunna spela in analogt. Jag antar att det då behövs annan hårdvara. Tror inte den analoga signalen behandlas alls.

Men jag jag tror däremot att comhem förhandlar med MTG. Man hade ju som sagt 3:an och ZTV digitalt ett tag så läget är ju inte som för tre år sedan...

<{POST_SNAPBACK}>


Jag tror faktiskt inte att Comhem förhandlar särskilt mycket med vare sig MTG eller SBS. De sitter nog i varsitt hörn och tjurar, som små barn gör när de inte kan komma överens. Någon annan som tror något annat?

Redigerat av Aroskillen, 21 september 2006 - 16:24.


#225

Postad 22 september 2006 - 01:54

Unregistered81406615
  • Unregistered81406615
  • Forumräv

  • 887 inlägg
  • 0

jpb123>>
Det jag tror de flesta här menar med sina synpunkter är att det borde gå att spela in från det anaologa marknätet också. På så sätt hade man kunnat spela in från 3:an, femman och sexan. Boxen har ingenting med Comhems förhandlingar med MTG om sändningsrättigheterna digitalt.

Sedan är det ju ett faktum att Comhem hade 3:an och ZTV digitalt fram till och med i våras. Likaså är det ett faktum att förhandlingar om dessa rättigheter pågår. Men, som du skriver - så överskattar MTG värdet av sina kanaler och Comhem är inte beredda att betala de summor som önskas.

Men - det har egentligen ingenting överhuvudtaget med denna box att göra..

<{POST_SNAPBACK}>


Tror inte att boxen någonsin kommer att kunna spela in analogt. Jag antar att det då behövs annan hårdvara. Tror inte den analoga signalen behandlas alls.

Men jag jag tror däremot att comhem förhandlar med MTG. Man hade ju som sagt 3:an och ZTV digitalt ett tag så läget är ju inte som för tre år sedan...

<{POST_SNAPBACK}>


Jag tror faktiskt inte att Comhem förhandlar särskilt mycket med vare sig MTG eller SBS. De sitter nog i varsitt hörn och tjurar, som små barn gör när de inte kan komma överens. Någon annan som tror något annat?

<{POST_SNAPBACK}>


Precis, I en "riktig" förhandling (och det gör jag varje dag i mitt jobb) så kommer man med nya bud, förslag, ideér för att nå fram till en lösning mest varje vecka. I annat fall kallas det strandad förhandling. Känns inte precis som om dessa evighets problem är i närheten av en riktig förhandling. Man väntar ut varandra och ingen av parterna verkar bry sig nämnvärt.

#226

Postad 22 september 2006 - 16:53

Unregistered728bf06e
  • Unregistered728bf06e
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0
Fick äntligen svar från Comhem idag efter ca 1 veckas väntan.

Följande svar fick jag:

________________________________________________________________________________

Hej och tack för ditt e-postmeddelande!



Klicka på system, Under "Återställ" kan boxen nollställas och boxen börjar om med en kanalsökning.

OBS! Inspelningarna tas inte bort vid en återställning. Använd ”Hårddiskhantering” under ”Video (PVR)”-menyn för detta ändamål.

klicka på OK för att återställa boxens fabriksvärden. Knappa in pin-koden (Har man inte valt en egen så är det standardkoden 0000)

Vid uppstart av boxen ska nätnummer matas in under "Nätverks-ID". Det numret finns på våran hemsida beroende på var du bor någonstans. Efter det söker boxen efter kanaler, det tar c:a 30 sekunder

Med vänlig hälsning

Com Hem AB
Kundservice
Patrik Norberg

________________________________________________________________________________

Exakt så stog det i mailet. Det inget på vad som åtgärdas genom att göra ovanstående. Ingenting.
Supporten är under all kritik och deras tjänster lika så. Om det ska vara så här så kommer jag att säga upp det här och boxen kommer att lämnas tillbaka.

#227

Postad 22 september 2006 - 21:17

jorwik
  • jorwik
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

Fick äntligen svar från Comhem idag efter ca 1 veckas väntan.

Följande svar fick jag:

________________________________________________________________________________

Hej och tack för ditt e-postmeddelande!



Klicka på system, Under "Återställ" kan boxen nollställas och boxen börjar om med en kanalsökning.

OBS! Inspelningarna tas inte bort vid en återställning. Använd ”Hårddiskhantering” under ”Video (PVR)”-menyn för detta ändamål.

klicka på OK för att återställa boxens fabriksvärden. Knappa in pin-koden (Har man inte valt en egen så är det standardkoden 0000)

Vid uppstart av boxen ska nätnummer matas in under "Nätverks-ID". Det numret finns på våran hemsida beroende på var du bor någonstans. Efter det söker boxen efter kanaler, det tar c:a 30 sekunder

Med vänlig hälsning

Com Hem AB
Kundservice
Patrik Norberg

________________________________________________________________________________

Exakt så stog det i mailet. Det inget på vad som åtgärdas genom att göra ovanstående. Ingenting.
Supporten är under all kritik och deras tjänster lika så. Om det ska vara så här så kommer jag att säga upp det här och boxen kommer att lämnas tillbaka.

<{POST_SNAPBACK}>



Jag fick samma svar när jag ifrågasatte varför EPG:n bara visar max två dagar framåt i tiden.
Kanske kan man få TV3 och Kanal 5 digitalt också, om man gör en fabriksåterställning? ;)
Jag har också en annan PVR, KISS DP-558, där jag ser all info om alla kanaler exakt en vecka framåt.
Som jag har uppfattat det så ska väl boxen klara åtta dagar. Kan det vara så att ComHem snålar in på bandbredd!?

#228

Postad 23 september 2006 - 17:47

leckan
  • leckan
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Någon som lyckats föra över videofiler från boxen till PC via USB?

#229

Postad 23 september 2006 - 18:46

Aroskillen
  • Aroskillen
  • Forumräv

  • 591 inlägg
  • 0

Fick äntligen svar från Comhem idag efter ca 1 veckas väntan.

Följande svar fick jag:

________________________________________________________________________________

Hej och tack för ditt e-postmeddelande!



Klicka på system, Under "Återställ" kan boxen nollställas och boxen börjar om med en kanalsökning.

OBS! Inspelningarna tas inte bort vid en återställning. Använd ”Hårddiskhantering” under ”Video (PVR)”-menyn för detta ändamål.

klicka på OK för att återställa boxens fabriksvärden. Knappa in pin-koden (Har man inte valt en egen så är det standardkoden 0000)

Vid uppstart av boxen ska nätnummer matas in under "Nätverks-ID". Det numret finns på våran hemsida beroende på var du bor någonstans. Efter det söker boxen efter kanaler, det tar c:a 30 sekunder

Med vänlig hälsning

Com Hem AB
Kundservice
Patrik Norberg

________________________________________________________________________________

Exakt så stog det i mailet. Det inget på vad som åtgärdas genom att göra ovanstående. Ingenting.
Supporten är under all kritik och deras tjänster lika så. Om det ska vara så här så kommer jag att säga upp det här och boxen kommer att lämnas tillbaka.

<{POST_SNAPBACK}>



Jag fick samma svar när jag ifrågasatte varför EPG:n bara visar max två dagar framåt i tiden.
Kanske kan man få TV3 och Kanal 5 digitalt också, om man gör en fabriksåterställning? ;)
Jag har också en annan PVR, KISS DP-558, där jag ser all info om alla kanaler exakt en vecka framåt.
Som jag har uppfattat det så ska väl boxen klara åtta dagar. Kan det vara så att ComHem snålar in på bandbredd!?

<{POST_SNAPBACK}>


Om alla (som inte har bundna abonnemang) gör en "återställning" och säger upp sina abonnemang och sedan skriver att orsaken till uppsägningen är för att inte grundutbudet finns digitalt, då kanske det blir fart på Comhem. Fast jag undrar om ens det hjälper.

#230

Postad 26 september 2006 - 22:19

Spacy
  • Spacy
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Efter helgen åker boxen med största sannorlikhet tillbaks till comhem.
Jag är trött på skiten.
Och då menar jag bara delvis problemet med text o ljud vid inspelning, mest är jag trött på comhems %"#¤%& support.
Jag har aldrig i hela mitt liv varit med om ngt sämre.
Har inte fått ett enda rakt svar på mina frågor. Antingen svarar de på något helt annat för att det passar bättre eller så blir det ngt standardsvar från pärm A.

Droppen var en spydig kvinna som konstant kallade mig för "lilla vän" när jag bad om att få min förlängda ångertid bekräftad skriftligen eftersom jag fick olika besked om hur lång den var varje gång jag talade med dem.

Jag brukar berömma dem som är värda det och kommer även göra det med om comhem när de förtjänar det, men för stunden _suger_ comhem

Sådär nu är jag glad igen :blink:


Har ngn varit i kontakt med Samsung?
Ngn borde ju ha koll på om det här är en enkel bugg eller ngt som kommer ta månader, kanske aldrig lösas.

#231

Postad 27 september 2006 - 02:42

Unregistered76636631
  • Unregistered76636631
  • Beroende

  • 1 029 inlägg
  • 0

Efter helgen åker boxen med största sannorlikhet tillbaks till comhem.
Jag är trött på skiten.
Och då menar jag bara delvis problemet med text o ljud vid inspelning, mest är jag trött på comhems %"#¤%& support.
Jag har aldrig i hela mitt liv varit med om ngt sämre.
Har inte fått ett enda rakt svar på mina frågor. Antingen svarar de på något helt annat för att det passar bättre eller så blir det ngt standardsvar från pärm A.

Droppen var en spydig kvinna som konstant kallade mig för "lilla vän" när jag bad om att få min förlängda ångertid bekräftad skriftligen eftersom jag fick olika besked om hur lång den var varje gång jag talade med dem.

Jag brukar berömma dem som är värda det och kommer även göra det med om comhem när de förtjänar det, men för stunden _suger_ comhem

Sådär nu är jag glad igen :blink:


Har ngn varit i kontakt med Samsung?
Ngn borde ju ha koll på om det här är en enkel bugg eller ngt som kommer ta månader, kanske aldrig lösas.

<{POST_SNAPBACK}>


Tråkigt att du upplever det så (borde vara ord från Comhem!) Men antar att du vill ha respons i och med att du posterar ditt meddelande på ett forum.

Jag håller med om att boxen är långtifrån felfri. För mig är boxen ett kanonköp, även om jag irriterar mig på textningsosynken vid inspelning från canalplus & showtime. Några ljudproblem har jag som tur är inte haft. Tycker dock att detta borde klassas som "buggar" och därmed bli korrigerade med en uppdatering av mjukvaran i boxen.

Det bästa man kan göra är att ligga på comhem och maila över de problem man haft och sedan vara realistisk på hur snabbt de kan få till en uppdate.

Du får ju verkligen ha i beaktning att det saknas alternativ till boxen om man är comhem ansluten idag.

// Chuck Spin

#232

Postad 27 september 2006 - 05:35

Unregistered728bf06e
  • Unregistered728bf06e
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0
Svar från Comhem:

Hej och tack för ditt e-postmeddelande!



Samsung jobbar på att ta fram en ny mjukvara för att åtgärda problemen med de synkningsproblem du skriver att du upplever.

Vi har däremot inte fått in några indikationer på att det ska bli sämre bild på på kanaler för att boxen är inkopplad. Hur fungerar ditt analoga utbud om du kopplar förbi digital-boxen? Har du kopplat in boxen enligt anvisningarna med antennsladd direkt från antennuttaget till boxen och en annan antennsladd från boxen till din tv eller har du ytterligare utrustning inkopplad någonstans?

Med vänlig hälsning

Com Hem AB
Kundservice
Monika Israelsson

Box 43
871 21 HÄRNÖSAND
Tel direkt: 0771- 55 00 00
Fax: 020-55 44 11
[email protected]
www.comhem.se

#233

Postad 27 september 2006 - 08:29

Unregisteredae5a715f
  • Unregisteredae5a715f
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Fick hem denna boxen igår. Köpte hela paketet med medium, canal+ och säsongskortet, betalade då 1600:- för boxen hos expert. Klart prisvärt.

Första intrycket är mycket positivt.

* Ljudnivån är lägre än vad jag trodde
* Inspelning är mycket lätthanterligt.
* Fjärren svarar snabbt och bra

Har inte testat att spela in från canal+ ännu så har inte upplevt några av de synkproblem som beskrivs i denna tråden.

Men att inte tv3 och kanal 5 finns som digital variant är ett problem.
Varför kunde de inte erbjuda dessa kanaler i utbudet som tillval. Jag hade gärna offrat 2 av mina 8 favoriter för att få dem. I en sådan deal borde det ju finnas ett ekonomiskt utrymme för Viasat/MTG tycker man. Känns stenålder...

#234

Postad 28 september 2006 - 00:07

Unregistered76636631
  • Unregistered76636631
  • Beroende

  • 1 029 inlägg
  • 0
Att Samsung arbetar på en uppdatering är helt klart lovande.

Börjar hända något verkar det som :)

#235

Postad 28 september 2006 - 16:18

JimSlim
  • JimSlim
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0

Svar från Comhem:

Hej och tack för ditt e-postmeddelande!



Samsung jobbar på att ta fram en ny mjukvara för att åtgärda problemen med de synkningsproblem du skriver att du upplever.

Vi har däremot inte fått in några indikationer på att det ska bli sämre bild på på kanaler för att boxen är inkopplad. Hur fungerar ditt analoga utbud om du kopplar förbi digital-boxen? Har du kopplat in boxen enligt anvisningarna med antennsladd direkt från antennuttaget till boxen och en annan antennsladd från boxen till din tv eller har du ytterligare utrustning inkopplad någonstans?

Med vänlig hälsning

Com Hem AB
Kundservice
Monika Israelsson

Box 43
871 21 HÄRNÖSAND
Tel direkt: 0771- 55 00 00
Fax: 020-55 44 11
[email protected]
www.comhem.se

<{POST_SNAPBACK}>


Skitsnack att de inte fått indikationer på att analoga bilden försämras pga boxen. Jag har pratat med den ruttna supporten om detta och har fått en ny box pga det felet. Har dock inte kopplat in den ännu...nånting säger mig att felet kommer vara kvar.

#236

Postad 28 september 2006 - 16:19

briskeby
  • briskeby
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0
Jag retade mig rejält på att jag inte kunde spela många mp3-filer från USB-disken pga att de innehöll å, ä och ö i filnamnet. I väntan på uppdatering skrev jag ett litet program (i språket python) som byter ut alla t ex "ä" mot "aE". Sedan gjorde jag ett program som kan byta tillbaka alla "aE" mot "ä" etc om/när samsung fixar problemen. Känns just nu som en helt OK workaround... funkar bra.

Redigerat av briskeby, 28 september 2006 - 17:49.


#237

Postad 29 september 2006 - 09:22

ronnie47
  • ronnie47
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0
Den här programguiden var en snurrig en. Idag är det bara dagens program som visas. Igår var det en dag framåt. Häromdagen visade den faktiskt två dagar framåt.

Undrar vad den ska visa imorgon.

#238

Postad 29 september 2006 - 22:44

Unregistered8664a48b
  • Unregistered8664a48b
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Likadant med min, nu tex vill den inte visa något programinfo alls. Skumt...

#239

Postad 30 september 2006 - 00:39

Unregistered76636631
  • Unregistered76636631
  • Beroende

  • 1 029 inlägg
  • 0
Ang guiden:

tror faktiskt inte det är boxen som krånglar, snarare comhem som inte uppdaterar listan med program

Ibland behöver även boxen tid för att visa programmen om den varit avstängd.

#240

Postad 30 september 2006 - 14:26

Ralle1
  • Ralle1
  • Forumräv

  • 941 inlägg
  • 0
Jag har haft problem med guiden sen igår, så det är nog hos Comhem felet ligger.

#241

Postad 30 september 2006 - 15:43

Hoff
  • Hoff
  • Forumräv

  • 867 inlägg
  • 0
Hejsan. Tänkte skaffa digital-tv iom comhems erbjudande m. medium o canal+. Fick svaret att jag kunde få 12 mån bindningstid (ist. för 24mån) om jag köper pvr-boxen för 2495:-. Är det värt det?
Är ni nöjda med boxen?

#242

Postad 30 september 2006 - 15:48

ronnie47
  • ronnie47
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0

Ang guiden:

tror faktiskt inte det är boxen som krånglar, snarare comhem som inte uppdaterar listan med program

Ibland behöver även boxen tid för att visa programmen om den varit avstängd.

<{POST_SNAPBACK}>


Ringde just Comhem och fick ett automatiskt meddelande om att programinformationen inte fungerar och att dom jobbar på det.

Så ni vet.

#243

Postad 01 oktober 2006 - 00:55

Unregistered76636631
  • Unregistered76636631
  • Beroende

  • 1 029 inlägg
  • 0

Ang guiden:

tror faktiskt inte det är boxen som krånglar, snarare comhem som inte uppdaterar listan med program

Ibland behöver även boxen tid för att visa programmen om den varit avstängd.

<{POST_SNAPBACK}>


Ringde just Comhem och fick ett automatiskt meddelande om att programinformationen inte fungerar och att dom jobbar på det.

Så ni vet.

<{POST_SNAPBACK}>


ett rätt i alla fall ;)

#244

Postad 01 oktober 2006 - 00:58

Unregistered76636631
  • Unregistered76636631
  • Beroende

  • 1 029 inlägg
  • 0

Hejsan. Tänkte skaffa digital-tv iom comhems erbjudande m. medium o canal+. Fick svaret att jag kunde få 12 mån bindningstid (ist. för 24mån) om jag köper pvr-boxen för 2495:-. Är det värt det?
Är ni nöjda med boxen?

<{POST_SNAPBACK}>


Jag svarar JA. Om det nu är Samsungs box vs. comhem har även en entuners

Lite buggig men allt står i denna tråd. Comhem jobbar på textningsproblemen. / Chuck Spin

#245

Postad 01 oktober 2006 - 08:55

leien
  • leien
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Hejsan!

Funderar på att skaffa en Samsung DCB-P850Z, men har fortfarande lite frågor.

Är det någon som med säkerhet vet vilka värden man kan välja på inställningen "Video ut" (kapitel 5.2.3 på sidan 44 i den svenska manualen)?
Först pratar de om "RGB, Sammansatt, S-Video och Komponent", men sedan så verkar det "bara" att gå att välja på "RGB eller Sammansatt".

Någon som kan göra mig en tjänst och kolla detta på sin burk?

/LeiEn

#246

Postad 01 oktober 2006 - 10:12

Unregistered755e55da
  • Unregistered755e55da
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0

Hejsan!

Funderar på att skaffa en Samsung DCB-P850Z, men har fortfarande lite frågor.

Är det någon som med säkerhet vet vilka värden man kan välja på inställningen "Video ut" (kapitel 5.2.3 på sidan 44 i den svenska manualen)?
Först pratar de om "RGB, Sammansatt, S-Video och Komponent", men sedan så verkar det "bara" att gå att välja på "RGB eller Sammansatt".

Någon som kan göra mig en tjänst och kolla detta på sin burk?

/LeiEn

<{POST_SNAPBACK}>


Du kan välja på RGB eller composit, jag har löst det så att jag får component ut med en omvandlare:
CYP CSY-2100

#247

Postad 01 oktober 2006 - 10:20

Unregistered728bf06e
  • Unregistered728bf06e
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0

Hejsan. Tänkte skaffa digital-tv iom comhems erbjudande m. medium o canal+. Fick svaret att jag kunde få 12 mån bindningstid (ist. för 24mån) om jag köper pvr-boxen för 2495:-. Är det värt det?
Är ni nöjda med boxen?

<{POST_SNAPBACK}>



Jag beställde mitt abbonemang på expert. Fick till lite högre pris på boxen om jag tecknade 12 månader. Kalas tänkte jag och gjorde en sådan beställning. Men det tog inte många dagar innan comhem hörde av sig till mig. 12 månaders abbonemang finns inte med canal+ fick jag till svar. Hur mycket jag än protesterade så (bland annat att informationen om 24 månaders bindningstid inte stog skrivet nånstans) så gick det inte igenom.

Sedan det här så har jag bara haft strul. Programkort som inte funkar etc.

Lyckas du binda 12 mån abb så skriv det här för då ska comhem ändra bindningstiden på min med.

#248

Postad 01 oktober 2006 - 13:33

Hoff
  • Hoff
  • Forumräv

  • 867 inlägg
  • 0

Hejsan. Tänkte skaffa digital-tv iom comhems erbjudande m. medium o canal+. Fick svaret att jag kunde få 12 mån bindningstid (ist. för 24mån) om jag köper pvr-boxen för 2495:-. Är det värt det?
Är ni nöjda med boxen?

<{POST_SNAPBACK}>



Jag beställde mitt abbonemang på expert. Fick till lite högre pris på boxen om jag tecknade 12 månader. Kalas tänkte jag och gjorde en sådan beställning. Men det tog inte många dagar innan comhem hörde av sig till mig. 12 månaders abbonemang finns inte med canal+ fick jag till svar. Hur mycket jag än protesterade så (bland annat att informationen om 24 månaders bindningstid inte stog skrivet nånstans) så gick det inte igenom.

Sedan det här så har jag bara haft strul. Programkort som inte funkar etc.

Lyckas du binda 12 mån abb så skriv det här för då ska comhem ändra bindningstiden på min med.

<{POST_SNAPBACK}>



Nja, förhandla får du göra själv. Tror kundtjänst har ett visst spelrum med vad de får göra o inte göra. Va ju en tidigare i tråden som fick 12måns bindningstid, vet inte hur han gjorde med det visade ju bara att det gick.

#249

Postad 01 oktober 2006 - 15:49

Unregistered728bf06e
  • Unregistered728bf06e
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0
Hoff: jag skrev tidigare i tråden att jag lyckades få 12 mån bindningstid. Men som jag skrev ovan så gick det inte.

#250

Postad 01 oktober 2006 - 17:53

Hoff
  • Hoff
  • Forumräv

  • 867 inlägg
  • 0

Hoff: jag skrev tidigare i tråden att jag lyckades få 12 mån bindningstid. Men som jag skrev ovan så gick det inte.

<{POST_SNAPBACK}>


aha ok. Inte säkert det fungerar för mig då heller. Nu vet jag iofs inte om jag ska ta erbjudandet



2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Vy från dörr med ny soffa
    DPC
    2025-05-07 10:19:58
  • Rad 1 och 2
    DPC
    2025-05-07 10:17:56
  • Soffa till salongens andra rad
    DPC
    2025-05-07 10:03:29
  • Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.