* Officiell tråd - Playstation 3*
8507 svar till detta ämne
126 relaterade trådar
Köptips med allt vad det innebär, tex prat om butiker. (4854 inlägg)
|
2 år sedan
|
.-*- Min Hembio Clan -*-. (8045 inlägg)
|
5 år sedan
|
Playstation Store (2597 inlägg)
|
7 år sedan
|
Blu-ray för 2:35:1 (2D & 3D) med subtitle shift (19 inlägg)
|
7 år sedan
|
HDMI CEC/Bravia Sync kabelberoende? (1 inlägg)
|
7 år sedan
|
Officiella FIRMWARE-tråden [PS3] (1979 inlägg)
|
9 år sedan
|
Min ps3a dog, YLOD! (443 inlägg)
|
10 år sedan
|
PS3 Information (120 inlägg)
|
10 år sedan
|
1080p/24 (575 inlägg)
|
11 år sedan
|
PS3 Mediaserver - PMS (2831 inlägg)
|
11 år sedan
|
HD ljud problem. (0 inlägg)
|
11 år sedan
|
Köpa ny PS3 konsol .. 12 Gb ???? (36 inlägg)
|
11 år sedan
|
Hur mycket låter era PS3:or? (4857 inlägg)
|
11 år sedan
|
Sony 55W905A 3D som spökar? (inte ghosting) (5 inlägg)
|
11 år sedan
|
Inställning för att koppla dac till ps3-slim? (9 inlägg)
|
12 år sedan
|
Hjälp en amatör att fixa vardagsrummet! (16 inlägg)
|
12 år sedan
|
HDMI CEC/Bravia Sync hjälp (1 inlägg)
|
12 år sedan
|
Multizone eller Zone 2 (5 inlägg)
|
13 år sedan
|
Hur uppgraderar jag mitt system? H/K, Kef och Audio Pro (9 inlägg)
|
13 år sedan
|
MellandagsREA 2011 - Här samlar vi allt (95 inlägg)
|
13 år sedan
|
Problem med 1080p (3 inlägg)
|
13 år sedan
|
DualShock 3 (469 inlägg)
|
13 år sedan
|
Blu-ray från PS3 till förstärkare till projektor ger vita prickar (1 inlägg)
|
13 år sedan
|
EPSON TW3500 och PS3 (4 inlägg)
|
13 år sedan
|
PS3 som Blu-ray spelare (1237 inlägg)
|
13 år sedan
|
Glittrig/grynig bild på Samsung TV->PS3 (27 inlägg)
|
13 år sedan
|
Är PS3 40 GB tystare? (550 inlägg)
|
13 år sedan
|
Köpa ny PS3 eller laga (17 inlägg)
|
13 år sedan
|
PS3 bakom stängd lucka? (5 inlägg)
|
14 år sedan
|
Ny på PS3 (26 inlägg)
|
14 år sedan
|
PS3+3D tv (46 inlägg)
|
14 år sedan
|
PS3 Slim med oljud i fläkten (354 inlägg)
|
14 år sedan
|
Svenskt PS2 eller PS3, amerikansk TV? (8 inlägg)
|
14 år sedan
|
Köpråd "Gamer TV" (142 inlägg)
|
14 år sedan
|
Inget blacker-than-black (18 inlägg)
|
14 år sedan
|
Ska min receiver eller TV koda av bild? (5 inlägg)
|
14 år sedan
|
Koppla ihop enheter funktionellt och snyggt? (2 inlägg)
|
14 år sedan
|
PS3 320gb billigare än 160gb (2 inlägg)
|
14 år sedan
|
Call of Duty 5 (1976 inlägg)
|
14 år sedan
|
Xbox 360 eller PS3 (1171 inlägg)
|
14 år sedan
|
Vilken modell av PS3 har Du? (62 inlägg)
|
14 år sedan
|
PS3-uppdatering ger 3D-möjligheter (51 inlägg)
|
14 år sedan
|
Tipstråd/Bildtråd- Renovering vardagsrum (7 inlägg)
|
14 år sedan
|
Hjälp en idiot! Koppla Pc, ps3, tv & receiver. (4 inlägg)
|
14 år sedan
|
PS3 via HDMI till Panasonic PX80 -> Flimmer (2 inlägg)
|
14 år sedan
|
Ny PS3 revision släppt (129 inlägg)
|
14 år sedan
|
Lackskada på Playstation 3 (9 inlägg)
|
14 år sedan
|
Erbjudanden på PS3 (384 inlägg)
|
14 år sedan
|
PS3 slim 120GB pris (916 inlägg)
|
14 år sedan
|
Bästa stället att importera ps3? (424 inlägg)
|
15 år sedan
|
PS3 Media Server - Filmomslag (4 inlägg)
|
15 år sedan
|
Onkyo TX-sr607 HDMI Problem (6 inlägg)
|
15 år sedan
|
Bildproblem med Denon AVR-1610 och PS3? (9 inlägg)
|
15 år sedan
|
GTA 4 online PS3 (2 inlägg)
|
15 år sedan
|
Smalare Blurayspelare? (4 inlägg)
|
15 år sedan
|
Hjälp: Val av DVD-spelare till Samsung LE40B755 (14 inlägg)
|
15 år sedan
|
FPS-kontroll med mus och "frag-chuck"... (171 inlägg)
|
15 år sedan
|
DTS via PS3 Media Server (3 inlägg)
|
15 år sedan
|
Reciever/Förstärkare med växlare för multipla bild-/ljudkällor - möjligt (5 inlägg)
|
15 år sedan
|
[Hilfe] Prisvärt minisystem för spel och filmbruk (0 inlägg)
|
15 år sedan
|
PS3 Slim (CECH-2000) (1021 inlägg)
|
15 år sedan
|
PS3 slim och bravia sync (13 inlägg)
|
15 år sedan
|
Samsung BD-P1500 vs Panasonic DMP-BD35 vs PS3 (36 inlägg)
|
15 år sedan
|
En PS3 två TV-apparater (12 inlägg)
|
15 år sedan
|
Playstation 3 - från annat land (50 inlägg)
|
15 år sedan
|
Hur koppla hdbox, reciever, tv, projektor, dvdinspelare, PS3? (0 inlägg)
|
15 år sedan
|
Sony sänker priset på Ps3 (95 inlägg)
|
15 år sedan
|
Yellow Dog Linux (379 inlägg)
|
15 år sedan
|
Yamaha RX-V463, några frågor (17 inlägg)
|
15 år sedan
|
Tips: Formatera USB-hårddisk större än 32GB med FAT32. (6 inlägg)
|
16 år sedan
|
Nybliven XBOX 360 ägare (55 inlägg)
|
16 år sedan
|
Playstation 3 som DVD spelare @ 1080p via HDMI (55 inlägg)
|
16 år sedan
|
Panasonic Pv60 ingen bild på hdmi (8 inlägg)
|
16 år sedan
|
24p med Samsung LE46A656 och PS3 (58 inlägg)
|
16 år sedan
|
Billigaste PS3an? (12 inlägg)
|
16 år sedan
|
Streama trådlöst med mediaplayer 11 till PS3:an (3 inlägg)
|
16 år sedan
|
10 orsaker varför PS3 kommer bli ledande (1040 inlägg)
|
16 år sedan
|
PS3 - Bästa ljud system (30 inlägg)
|
16 år sedan
|
Nya 160GB Limited (6 inlägg)
|
16 år sedan
|
Varför kostar "gamla" PS3 nära 9000:-? (12 inlägg)
|
16 år sedan
|
PS2 emulering på 40GB i kommande FW? (56 inlägg)
|
16 år sedan
|
Bästa Blu-ray spelarna (21 inlägg)
|
16 år sedan
|
PS3 80Gb (330 inlägg)
|
16 år sedan
|
Ps3 160g + 4 spel Elgiganten (18 inlägg)
|
16 år sedan
|
Bra hemmabiopaket till PS3? (2 inlägg)
|
16 år sedan
|
2-kanalsljud via PS3 (2 inlägg)
|
16 år sedan
|
TVersity för PS3 (24 inlägg)
|
16 år sedan
|
Konvertera video för Playstation 3 (38 inlägg)
|
16 år sedan
|
Onkyo 606 och PS3:a (21 inlägg)
|
16 år sedan
|
Samsung LE32S71B problem (2 inlägg)
|
16 år sedan
|
Hur mycket för en Playstation 3 60gb? (21 inlägg)
|
16 år sedan
|
ps3 (12 inlägg)
|
16 år sedan
|
Import från England (1 inlägg)
|
16 år sedan
|
Pris/erbjudanden PS3 40GB (1316 inlägg)
|
16 år sedan
|
HT-TXQ120R strul med PS3 och LE-52M86 (6 inlägg)
|
16 år sedan
|
ps3: usa vs europa? (158 inlägg)
|
16 år sedan
|
Sony 40D3500 problem, grynighet samt flimmer vid Blu-Ray (9 inlägg)
|
16 år sedan
|
Elgiganten säljer PS3 med GT5Prolouge för 3499! (4 inlägg)
|
17 år sedan
|
Koppla PS3 till Phlips HT-3115 (0 inlägg)
|
17 år sedan
|
PS3 ser ut att bli den ledande konsolen år 2011 (118 inlägg)
|
17 år sedan
|
Importera PS3 från USA (5 inlägg)
|
17 år sedan
|
PS3-ljud till både tv och förstärkare? (32 inlägg)
|
17 år sedan
|
Nya ps3 versioner (19 inlägg)
|
17 år sedan
|
Formatkriget över: Blu-ray segrade över HD DVD? (104 inlägg)
|
17 år sedan
|
Ny Hembio Förstärkare (2 inlägg)
|
17 år sedan
|
PS3 spelar inte nästa låt (6 inlägg)
|
17 år sedan
|
Ny TV (LCD,F-HD) samt Blu-Ray spelare (22 inlägg)
|
17 år sedan
|
Dimensioner på kartongen + vikt (2 inlägg)
|
17 år sedan
|
Play Station 3's prestanda. (125 inlägg)
|
17 år sedan
|
PS3 med 65nm! När? (43 inlägg)
|
17 år sedan
|
PS3 - 40gb eller 60 gb? (5 inlägg)
|
17 år sedan
|
Playstation 3 för 5690 kr på Media Markt! (83 inlägg)
|
17 år sedan
|
Söka bland mediafiler (0 inlägg)
|
17 år sedan
|
PS3-priset, kommer det sjunka (298 inlägg)
|
17 år sedan
|
TX-SR605 + PS3 + LE-40M87 + Cinema XL + DV6515 (3 inlägg)
|
17 år sedan
|
Vilken TV är bäst för Playstation 3 (9 inlägg)
|
17 år sedan
|
Playstation 3 erbjudande (4 inlägg)
|
17 år sedan
|
Onkyo TX-SR674E eller TX-SR605 (65 inlägg)
|
17 år sedan
|
PS3 firmware update 1.80 (216 inlägg)
|
17 år sedan
|
Så billig kan Playstation 3 bli (235 inlägg)
|
17 år sedan
|
Denon 2807 eller vänta på 3808? (5 inlägg)
|
17 år sedan
|
Joost på PS3? (7 inlägg)
|
18 år sedan
|
PS3 Priser i USA (29 inlägg)
|
18 år sedan
|
PS3 som cd-spelare? (4 inlägg)
|
18 år sedan
|
Blu-ray-spelare (38 inlägg)
|
18 år sedan
|
Vänta på Ps3 ? (91 inlägg)
|
18 år sedan
|
#4601
Postad 06 februari 2007 - 07:34
Faceplant
-
Faceplant
-
Beroende
-
-
1 264 inlägg
Tack, för den fina nyhetssammanfattningen, Fredag. Skulle du kunna göra en sån varje morgon?
Intressant med den nya eyetoy-loggan, fanns det någon mer information om nya eyetoy-kameran där?
#4602
Postad 06 februari 2007 - 09:19
Fredag
-
Fredag
-
Forumräv
-
-
954 inlägg
Metal Gear Solid 4 Snake figure Tack för uppskattningen, det värmer. Angående varje dag vet jag inte, ibland är det ju nyhetstorka och du brukar vara först, hehe  Har ingen vidare info om eyetoy tyvärr...
#4603
Postad 06 februari 2007 - 12:20
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
Instämmer - gött att du/ni öser på med nyheter.
Uncharted: Drake's Fortune har jag sett fram mot enda sen den dagen då det visades på E3. Var, rent tekniskt, mkt impad av Naughty Dogs Jak&Dexter då det kom och jag tror detta är en riktig "trippel-A" för Sony.
Undra hur alla ligger till, en Sony trio med Drake, Ratchet & Killzone till jul är nog vad Sony kommer behöva (+prissänkning med en 100-ing) innan årets slut.
#4604
Postad 06 februari 2007 - 12:29
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Det känns för mig rätt självklart att PS3 kommer börja sälja så fort det kommer spel. Kollar man på deras existerande exklusiva spelbibliotek och vilka utvecklare som ger stöd så är det tunga serier. Om de bara får behålla tillräckligt många exklusiva spel (och som sagt fattar att de måste sänka priset) så kommer det gå bra.
Killzone tror jag dock inte kommer bli någon systemsäljare, ettan sålde dåligt. Finns bättre aspiranter.
Är Dexter ett stavfel eller sviker minnet Paccis  ?
#4605
Postad 06 februari 2007 - 12:34
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2 965 inlägg
Är Dexter ett stavfel eller sviker minnet Paccis ?
Var snäll mot den gamle.
#4606
Postad 06 februari 2007 - 12:43
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
Jag tror mkt väl de fattar att de måste sänka priset, grejjen är att de inte kan. Men det fixar sig nog under året. Om inte...oops. Lyckades de lika bra som Motorstorm-gänget att fånga essensen av E3-trailern tror jag mkt väl Killzone kan bli en hit. Att framstressade ettan sålde kass är inte särskillt relevant, det liret är glömt sen länge och det är hypen från E3 05 som ligger på folks näthinnor. Frågan är om de hinner till före 2010. thetias>> Exakt! Zoiler är härmed varnad!
Redigerat av pacman, 06 februari 2007 - 12:44.
#4607
Postad 06 februari 2007 - 13:02
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Jag tror mkt väl de fattar att de måste sänka priset, grejjen är att de inte kan. Men det fixar sig nog under året. Om inte...oops.
Läste faktiskt om en 65nm process idag: 5nm Cell; PlayStation cost controls on the horizon 05-Feb-2007, 17:33.24 Reporter : Carl B Last week during Sony's quarter-end earnings call, CFO Takao Yuhara provided new insight into upcoming cost-cutting measures for the PlayStation 3, including a move already underway towards 65nm production for Cell.
Asked by an analyst what Sony was doing to help reduce PS3 manufacturing costs, Yuhara indicated that besides the move to 65nm, the Playstation would be receiving a component update designed to 'reduce the parts' inside of the console. Whether this was in reference to the anticipated removal of the EE+GS chip used to power backwards compatability is unknown, but would certainly make sense. Sony has been working feverishly to perfect their PS2 software emulation; removing the legacy hardware would reduce both chip expense and motherboard complexity. Other potential areas for chip consolidation would be the unification of separate smaller ICs - such as bluetooth and WiFi - into single chip solutions and a change to a more specialized southbridge. Suspected of being Toshiba's 'Super Companion Chip,' the present southbridge occupies a large die area while providing superfluous functionality not presently required by the PS3.
In terms of Cell on 65nm, Yuhara said only that production is presently underway. He did not state explicitly whether chips were being sourced from East Fishkill or Sony's own Nagasaki (or both), but confirmed that die size had been reduced by 40%. PlayStations shipping with the new Cell revision probably won't hit shelves until after the European launch, however, as SCE will wish to work through present supplies before transitioning. Going forward, as primary silicon gets shrunk, and tertiary silicon is removed from the system, PS3 should enjoy a cascading cost-reduction effect. Not only will the cost of the chips themselves go down, but the associated motherboard, cooling solution, and power supply will be able to be 'lightened' as well, as power and thermal pressures subside.
Yuhara indicated seperately that as of December, blue laser diode yields have improved greatly, and he expects 6 million PS3's shipped by the end of Sony's fiscal year (March 31st, 2007) to remain an achievable goal. http://beyond3d.com/#news38360Lyckades de lika bra som Motorstorm-gänget att fånga essensen av E3-trailern tror jag mkt väl Killzone kan bli en hit. Att framstressade ettan sålde kass är inte särskillt relevant, det liret är glömt sen länge och det är hypen från E3 05 som ligger på folks näthinnor. Frågan är om de hinner till före 2010.
Lite relevant är det allt. Det var ju rätt mycket hype för ettan också (om jag fick 1 krona för varje gång jag läste "Halo killer"...)  . Och om Killzone kommer ut till slutet av året så kan det mycket väl få fightas med just Halo 3. Väletablerade varumärken som Metal Gear, Devil May Cry och Final Fantasy däremot, där kan vi prata om att flytta enheter på allvar. ...Så säljer väl Killzone 2 miljoner enbart första veckan bara för det
#4608
Postad 06 februari 2007 - 13:43
Faceplant
-
Faceplant
-
Beroende
-
-
1 264 inlägg
Väletablerade varumärken som Metal Gear, Devil May Cry och Final Fantasy däremot, där kan vi prata om att flytta enheter på allvar. GT5 och God of War 3 kan vi nog även räkna dit. Sedan finns några andra mer osäkra kort som byggt upp en hel del hype: bl.a. Warhawk med snygg grafik och omfattande multiplay. Lair som ser fantastiskt snyggt ut. Heavenly Sword som jag tror kommer att bli något av episka mått om de får balansen rätt. För Microsoft var ju Gears of War ett oprövat kort som hade byggt upp mycket hype före releasen, om något av ovanstående spel faller ut lika väl så kan de också "flytta enheter". Hoppas det kommer nya demos vid GDC.  Det ska också bli intressant att se om Virtua Fighter 5 ger någon boost i försäljningen, om det ligger någon sanning i Fredags rykten om betyg på "9,5 10 9,5" och utmärkelsen "månadens spel" så är det ruskigt bra. Priset på konsollen måste ju också ner, men jag ids inte spekulera om hur eller när sänkningen sker, men inför julen 2007 så kommer priset att vara minst en tusenlapp lägre än vid launch så mycket vågar jag sticka ut huvet och säga.
Redigerat av Faceplant, 06 februari 2007 - 13:45.
#4609
Postad 06 februari 2007 - 13:54
rayko
-
rayko
-
Mästare
-
-
3 653 inlägg
Det som lockar med PS3 är om man har en plasma/LCD/projektor 50 tum eller större och vill ha en blue-ray spelare tillsammans med en spelmaskin.PS3 är ju otroligt billigt om man nu funderar på att köpa en blue-ray spelare.Men spelutbudet till PS3 ser inte lika bra ut samtidigt som PS3s mest populära spel även släpps till konkurenten.Hoppas iallafall att FF och MGS stannar hos PS3 för PS3s eget bästa.
#4610
Postad 06 februari 2007 - 14:34
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
GT5 och God of War 3 kan vi nog även räkna dit.
Självklart, jag tog ju bara ett axplock. Finns hur många som helst. Jak and Daxter, Ratchet, Suikoden, Dark Cloud, Disgaea, Zone of the Enders, Xenosaga, Shadowhearts, Sly Cooper, Shadow of the Colossus/Ico, Tekken, Kingdom Hearts, Wipeout. Inte alla kan räknas till de riktigt stora, men det är rätt tunga titlar. Få se hur många som får stanna exklusiva. Sen kommer det såklart nya IP:s också ja. Blir intressant att se t ex hur mycket Motorstorm säljer. Det ska också bli intressant att se om Virtua Fighter 5 ger någon boost i försäljningen, om det ligger någon sanning i Fredags rykten om betyg på "9,5 10 9,5" och utmärkelsen "månadens spel" så är det ruskigt bra.
Betyget var inget rykte, det är fakta. VF does it again.
#4611
Postad 06 februari 2007 - 16:15
Unregistered9c603b2b
-
Unregistered9c603b2b
-
Lärjunge
-
-
482 inlägg
Please help!
Har nu fått hem Mission Impossible (Blu-ray) och när jag spelar upp den på min tv, så tycker jag inte bilden imponerar (blir inte direkt något haksläpp som jag hoppats på)
Finns det inställningar man kan ställa in på sin TV(Har en Thomson 32" LCD 1366x768, bildewr finns i mitt galleri), eller görs det automatiskt när man väljer att spela upp filmen i 1080i genom PS3:an?
Tacksam för svar snarast då jag tänkt att visa polarna hur riktig film skall se ut
#4612
Postad 06 februari 2007 - 20:28
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
Läste faktiskt om en 65nm process idag:
<{POST_SNAPBACK}>
Tack för infon. Det de beskrev där var exakt det jag hade i bakhuvudet (+65nm RSX), borde finnas massor med kostandsreducerings-möjligher i PS3. Därför ska man nog inte ta dagens estimerade BOM allt för "allvarligt". Iaf inte om man tänker långsiktigt och det är nått japsarna är bra på. ...Så säljer väl Killzone 2 miljoner enbart första veckan bara för det 
Hehe, tjaa kanske det, men jag ser det mera som att det är ett "high-profile" FPS. Det kommer nog garanterat sälja till Halo3-törstande FPS-fans även om det inte är världens bästa lir.
#4613
Postad 09 februari 2007 - 09:06
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
http://www.gameinfor...3468.htm?Page=1Gameinformer har en rätt intressant intervju med Factor 5 angående Lair. Spelet är 80-90% klart för tillfället och beräknas bli klart i tid. I övrigt så valde Factor 5 tydligen att stödja PS3 istället för 360 pga HDMI och 1080p =P. Det här tyckte jag var rätt kul: GI: How have your overall experiences been with the hardware?
Eggebrecht: It’s an interesting ramp-up, interesting in terms of challenging—like I said before, less so than the PS2, but certainly moreso than, say, the GameCube, which was extremely easy. But that’s to be expected, because that’s where the power is. If it’s too easy, then as we’ve seen with the GameCube, there’s no headroom. We had a terrible time trying to squeeze more out of that system for Rebel Strike. On the PS3, the sky’s the limit. I’m happy that we got as much from it as we do right now, but we could go on for three years developing that engine and we know that the system will bear it. That’s the genius of Kutaragi’s designs—there’s so much headroom. And that makes the start up harder. But when you cross a certain threshold for the system and you know what to avoid and what to do right and how you write efficient code, how to basically have the Cell really talking in an optimized way with RSX, at that point it’s an exponential increase in productivity with what we’ve seen. At this point, it’s really going fantastically. It’s great hardware—it really is.
Gamecube var alltså utpumpad efter deras spel som kom ut 03. Jag tycker Capcom fick ut lite mer 2 år senare med RE4. Och till PS3 finns det ingen grafisk gräns och Kutaragi är ett geni. De låter precis som förstaparty utvecklare, men de är fria.
#4614
Postad 09 februari 2007 - 12:08
Unregistered4fd183bf
-
Unregistered4fd183bf
-
Forumräv
-
-
535 inlägg
Såg att min förbokningsbutik gått ut med pris idag. 6199 kr inkl en film och tre nummer av någon speltidning.
Kändes inte så exklusivt. Eller prisvärt...
#4615
Postad 09 februari 2007 - 12:39
jimel
-
jimel
-
Mästare
-
-
3 057 inlägg
#4616
Postad 09 februari 2007 - 12:41
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24 891 inlägg
Det var väl ändå ett ganska lågt pris.
#4617
Postad 09 februari 2007 - 12:46
LeTheMan
-
LeTheMan
-
Beroende
-
-
1 014 inlägg
Såg att min förbokningsbutik gått ut med pris idag. 6199 kr inkl en film och tre nummer av någon speltidning.
Kändes inte så exklusivt. Eller prisvärt...
<{POST_SNAPBACK}>
Mycket billigt för att vara Sverige...
#4618
Postad 09 februari 2007 - 13:42
C0LD
-
C0LD
-
Användare
-
-
135 inlägg
Han menar nog http://www.webhallen...avd=1&group=752
Redigerat av C0LD, 09 februari 2007 - 13:43.
#4619
Postad 09 februari 2007 - 17:12
basselito
-
basselito
-
Beroende
-
-
1 302 inlägg
Det ska också bli intressant att se om Virtua Fighter 5 ger någon boost i försäljningen, om det ligger någon sanning i Fredags rykten om betyg på "9,5 10 9,5" och utmärkelsen "månadens spel" så är det ruskigt bra.
<{POST_SNAPBACK}>
Det är ett bra spel men det går nog inte under kategorin "konsol-säljare" i o m det kommer till 360:n bara några månader senare. Eller tillåt mig ändra det där. Det är nog ingen"Speific-konsol-säljare" men "konsol-säljare" är det definitivt.
#4620
Postad 09 februari 2007 - 17:48
Snudge
-
Snudge
-
Användare
-
-
174 inlägg
Tack Webhallen! Jag visste redan i Juli att det skulle löna sig att förboka hos dem.
#4621
Postad 10 februari 2007 - 08:53
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Om någon ska till USA och känner för lite snabba pengar kan ni ju filma PS3 i 5 minuter och sedan försöka få tag i Jack Tretton Electronic Gaming Monthly, in an interview with Sony's Jack Tretton in early January, mentioned the recent availability of his company's console: "...it seemed like about 50 percent of the people in line were there to make a quick buck on eBay. And now we're seeing a lot more units on store shelves." Jack seemed a tad surprised by this, but he put his money where his mouth is: "If you can find a PS3 anywhere in North America that's been on shelves for more than five minutes, I'll give you 1,200 bucks for it. I can get any retail buyer on the phone with you and get them to verify that there's not a single retail location in America where there's a PlayStation 3 on the shelf for sale. They've all been sold in a matter of minutes." After EGM let Tretton know they had indeed phoned 18 stores and found half of them had PS3s in stock, some stores with as many as 20 consoles, Jack held firm "if only nine of the 18 stores you contacted had supplies, that seems to be a clear indication that sales continue to be outstanding." So there you have it, Jack's not backing down. We're guessing our check is already in the mail. http://www.engadget....nts-to-give-you
#4622
Postad 10 februari 2007 - 11:46
iflingpoo
-
iflingpoo
-
Användare
-
-
101 inlägg
Om någon ska till USA och känner för lite snabba pengar kan ni ju filma PS3 i 5 minuter och sedan försöka få tag i Jack Tretton
Electronic Gaming Monthly, in an interview with Sony's Jack Tretton in early January, mentioned the recent availability of his company's console: "...it seemed like about 50 percent of the people in line were there to make a quick buck on eBay. And now we're seeing a lot more units on store shelves." Jack seemed a tad surprised by this, but he put his money where his mouth is: "If you can find a PS3 anywhere in North America that's been on shelves for more than five minutes, I'll give you 1,200 bucks for it. I can get any retail buyer on the phone with you and get them to verify that there's not a single retail location in America where there's a PlayStation 3 on the shelf for sale. They've all been sold in a matter of minutes." After EGM let Tretton know they had indeed phoned 18 stores and found half of them had PS3s in stock, some stores with as many as 20 consoles, Jack held firm "if only nine of the 18 stores you contacted had supplies, that seems to be a clear indication that sales continue to be outstanding." So there you have it, Jack's not backing down. We're guessing our check is already in the mail.
http://www.engadget....nts-to-give-you
<{POST_SNAPBACK}>
Intervjun gjordes i början på januari, då stämde hans påstånde dock inte i samma utsträckning idag.
#4623
Postad 10 februari 2007 - 12:01
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Ok, men eftersom även svaret på hur många enheter (vilket jag trodde stämde överens med dagens lager) som fanns i lager var från Januari så var uttalandet fortfarande lite väl tokigt. Dock kan ni inte göra några pengar på det längre
#4624
Postad 10 februari 2007 - 17:39
Unregistered4fd183bf
-
Unregistered4fd183bf
-
Forumräv
-
-
535 inlägg
Jag börjar få lite kalla fötter angående PS3. När jag köpte 360n så gick det på ett antal tusenlappar och jag har idag bara två spel jag tycker om. Då köpte jag ändå min 360 för ca 3 månder sedan, dvs ett antal spel hade kommit ut.
Hur bra respektive maskin än är så är frågan vad jag ska göra med den om det inte finns några bra spel. Launchspelen verkar påminna om spelen som fanns till 360n, dvs racingspel och fightingspel.
Men men, den 23:e får vi se hur det ligger till. HDTV-spel kommer iaf inte vara lika uppseendeväckande nu när man sett 360n ett tag...
#4625
Postad 10 februari 2007 - 17:55
Frenetick
-
Frenetick
-
Användare
-
-
166 inlägg
6100 på webhallen inklusive en film är ett väldigt bra pris ju!
#4626
Postad 10 februari 2007 - 21:17
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
#4627
Postad 10 februari 2007 - 21:38
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Intervjun gjordes i början på januari, då stämde hans påstånde dock inte i samma utsträckning idag.
Så du menar att det är brist idag? Inte nog med att PennyArcade gör parodi på skiten men kolla forum på tex joystiq.com om detta uttalandet kan du se följande: "Every time I go to Circuit City there's a sign outside that says, "Wii is temporarily sold out." There was a similiar sign for the PS3 right after it launched, but I haven't seen it for about a month. " "Best Buy was selling it online when I checked this morning." "I saw yesterday 7 PS3 (Best Buy in Laredo, TX) in front of the store, with the price writen with big numbers on a notebook paper with black marker... I guess there are no more people who wants a PS3. Ah, and the Wii was sold out, by the way." " I look for Wii stuff everyday and all I see on shelves are PS3s. I see them in every store I go to." "well, there's 12 at my local EB Games, and like 30 or more at the Best Buy in my area, and i know the eb games people, and they've called previous customers who wanted the PS3s and still can't sell them" " I was at EB & Walmart yesterday here in Vancouver. I saw 2 PS3s in EB and 3 in Walmart." Ja listan var lång där. Var PS3 slutsåld i början av Januari? nej. Är PS3 slutsåld idag? nej. Är det något som är osynligt så är det Wii, slut överallt och säljer grovt i Sverige med. Jädra tur att man jobbat på ICA Maxi, de har precis börjat sälja Wii och av de 2 som min gamla arbetsplats fick tog man ju 1 direkt.
#4628
Postad 10 februari 2007 - 23:35
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24 891 inlägg
Det har inte varit brist på PS3 sen i början på januari. Det gick att köpa dem hyfsat billigt på Ebay redan då.
#4629
Postad 11 februari 2007 - 09:36
thewall
-
thewall
-
Lärjunge
-
-
381 inlägg
Har en polare som är på semester i Kuala Lumpur, har ringde just och berättade att han köpt Virtua Fighter 5 till mig, lysande
Så på onsdag blir det Virtua Fighter hela kvällen för mig, någon som har koll på om allt är på Japanska eller text är på engelska?
Edit: Svarar på min egen fråga : "Its pretty much confirmed that the VF5 are multi language. Just change your PS3 language settings to JP if you want JP language and AI characters, and US to get the English menus etc."
Redigerat av thewall, 11 februari 2007 - 09:41.
#4630
Postad 11 februari 2007 - 14:48
Fredag
-
Fredag
-
Forumräv
-
-
954 inlägg
Söndagsläsning och en fejkbild: » Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... « PlayStation 3's ability to blast data between chips is one of the secrets to a mind-bending gaming experience
But one crucial technology set to debut in the new console has received scant attention: the data-transfer connections, or buses, that link the Cell processor to both the console’s main memory and the graphics processor. Chip-to-chip connections may not seem like the most glamorous technology, but they are every bit as important as the PS3’s other advances, because without them the console’s chips would slow to a crawl.
In fact, the immersive experience Sony is aiming for depends on data flowing to and from the Cell processor at speeds way beyond anything achieved in a home-electronics system. The bus between the Cell and the PS3’s memory will achieve a peak data-transfer rate, or bandwidth, of 25.6 gigabytes per second. That’s about five standard DVDs per second—more than double what a high-end PC equipped with today’s fastest memory system can deliver. Meanwhile, the bus connecting the Cell to the graphics chip will move data at 35 GB/s, or about five to 10 times what you can get with today’s best PC-bus technology.
The console’s connections were developed by Rambus Inc., in Los Altos, Calif. Rambus has only recently begun to position itself as a chip-to-chip and board-to-board connection company. Most people still think that DRAM, or dynamic random-access memory—the most widely used type of memory—is the company’s main focus. But despite some interesting technology and initial support from Intel, Rambus’s DRAM didn’t win the PC market. It did, however, make it into two gaming systems: the Nintendo 64, released in 1996, and the PlayStation 2, which has already sold over 100 million units since its launch in 2000.
“Since the performance of the gaming sector is pushing the envelope [of computing], and Rambus is about pushing the envelope in those chip-to-chip connections, I think the gaming sector is a very good match for them,” says Michael Cohen, director of research at Pacific American Securities LLC, in San Diego. (Cohen personally owns shares of Rambus, but Pacific American has no financial stake in the company.)
System designers have long been warning that the performance of next-generation computer systems could be limited by the bandwidth among their key chips. So the need for speedier buses is acute. They could benefit not just future game systems and PCs but workstations, servers, high-definition TVs, and even supercomputers. Rambus and others see these interface technologies as a potential cash cow.
But creating superfast buses “is harder than most people realize,” says Steven Woo, a senior principal engineer at Rambus. “Basically, faster data rates require higher frequencies, and as the frequencies go up, it becomes increasingly difficult to maintain the integrity of the electrical signals and keep them synchronized.” To deal with those issues, the PS3’s buses rely on a signaling technique to minimize interference and attenuation, while a timing mechanism compensates for time-control discrepancies. Those features, Rambus says, will keep the bits flying in the PS3.
Switch on a game console and chunks of data—say, the first level of the game, with its scenarios, characters, weapons, and so on—flow from their permanent storage, normally a CD or a DVD, into the system’s main memory.
Based on what it sees in the memory, and by continually evaluating how characters and objects interact, the central processing unit then orchestrates how the game evolves. The CPU is constantly performing a massive number of calculations required to generate basic actions, like moving characters and changing the scenery, as well as advanced effects, like simulating rigid body dynamics, gravity, and other physical events.
The realism of today’s games, though, demands far more number crunching than the CPU alone can deliver. That’s where the graphics processing unit, or GPU, comes in. Every time an object has to be rendered on screen, the CPU sends information about that object to the GPU, which then performs more specialized types of calculations to create the volume, motion, and lighting of the object.
But despite churning through billions of floating-point math operations per second, or flops, today’s gaming systems and PCs still can’t deliver the realism that game developers seek. CPUs, memories, and GPUs just aren’t powerful enough—or can’t exchange data fast enough—to handle the complexity and richness of the games designers want to create. In other words, hardware constraints force them to reduce the number of objects in scenes, their motion and texture, and the quality of special effects.
The need for speed becomes even more critical in the PS3, whose Cell processor is actually nine processors on a single silicon die. In the Cell, one processor, or core, divides up work for the other eight cores, which were designed to stream through computation-intensive workloads like video processing, content decryption, and physics calculations. [For more on the Cell chip, see “Multimedia Monster,” IEEE Spectrum, January 2006.] Using all its cores, the 3.2-gigahertz Cell processor can deliver a whopping 192 billion single-precision flops. Without a speedy connection to the PS3’s memory, the Cell starves for data.
To speed up data transfers between the Cell processor and its memory chips, the PS3’s designers adopted a novel memory system architecture that, Rambus says, addresses some of the limitations of current DRAMs [see “How the PlayStation 3 Shuttles Bits”]. To understand how these limitations came about, consider first the co-evolution of microprocessors and memory.
Moore’s Law tells us that transistor densities on chips are doubling every 18 months or so. This evolution has been accompanied by a doubling, on a similar time scale, in the clock rates of processor chips, basically because smaller transistors can toggle on and off faster. But memory clock rates, which serve as an indicator of memory data-transfer rates, are doubling much more slowly—about every 10 years. The result is that memory can’t fetch data to the processor fast enough, a bandwidth bottleneck that has increasingly constricted over the past few decades.
The bandwidth gap is just part of the problem. The other part is related to latency, the time it takes the memory to produce a chunk of data requested by the processor. This delay can vary from tens to hundreds of nanoseconds. That may not seem like much, but in a mere 50 nanoseconds a 3.8-GHz processor can go through 190 clock cycles. “You don’t want the processor waiting for that long,” says Brian T. Davis, a professor of electrical and computer engineering at the Michigan Technological University, in Houghton. The latency problem prompted chip makers years ago to embed some DRAM caches directly onto CPU chips, as well as to concoct some processing tricks to keep the wait for data as short as possible. Despite these improvements, modern CPUs can spend more than half their time—and often much more, Davis notes—just waiting for data to come from memory.
The growing gap between processor and memory performance isn’t anything you’d notice while reading e-mail, typing a report, or listening to music on your PC. But in high-performance systems like servers or demanding applications like three-dimensional games, this bottleneck becomes the system’s main performance limiter. To tackle the problem, one key design shift has been to integrate the memory controller into the processor. In most PCs today, processor and memory communicate via an intermediate chip—the memory controller—an additional step that adds latency. The PS3 has its memory controller in the Cell. (AMD’s Opteron was one of the first general-purpose processors to include an on-die memory controller.) The integration can cut memory latency roughly in half, and it lets the processor take advantage of the memory’s full speed.
But achieving any further reductions in latency would be difficult, requiring redesigns of the DRAM’s bit-storage and bit-retrieving mechanisms. So engineers are instead concentrating on maximizing memory bandwidth. “The way that the memory interfaces have changed, it really has been about bursting wider and wider chunks of data across a channel,” says Graham Allan, a director of marketing at Mosaid Technologies Inc., in Kanata, Ont., Canada, which develops memory controllers and chip-to-chip interfaces.
Two ways of boosting memory bandwidth are to widen the data bus between processor and memory and to increase the rate at which bits are conveyed. It’s like adding lanes to a superhighway while also raising the speed limit. But widening the data bus requires adding more pins to the chips and more wires—the copper traces on a printed circuit board—to connect the chips. That extra circuitry pushes up costs, a highly undesirable outcome in today’s price-sensitive market for PCs and game consoles.
So Rambus focused instead on increasing bandwidth by transferring data at a higher rate. The result is a kind of turbocharged DRAM that Rambus named XDR, or eXtreme Data Rate, DRAM. Its core, where the bits are stored, looks like that of an ordinary DRAM: a matrix of transistors and capacitors. Its clock, however, runs much faster than those of conventional DRAMs. XDR chips do that by taking a 400-megahertz clock—used by some circuits in the PS3—and multiplying its speed by a factor of four, to 1.6 GHz.
In addition, XDR memory transfers data on both clock edges—the instant a bit can be sent during a clock cycle—which effectively doubles the frequency to 3.2 GHz. Given that each XDR unit has a 2-byte-wide bus, each memory chip can thus exchange data at 6.4 GB/s with the Cell processor. The PS3 has four XDR chips, bringing the console’s total bandwidth to 25.6 GB/s. By comparison, the PlayStation 2, with two DRAMs, achieves 3.2 GB/s.
To boost bus performance to such blistering speeds, however, you have to overcome a fundamental engineering challenge: making sure the bits arrive in good shape at the other end.
“It basically comes down to signal integrity,” says Jason D. Bakos, a computer science and engineering professor at the University of South Carolina, in Columbia. He says that at frequencies of 1 GHz and higher, a number of problems crop up as your signals whiz along the copper traces on a standard epoxy-based printed circuit board—the kind of board used in most PCs and game consoles. Crosstalk from neighboring traces distorts signals, and electrical variations along the interconnects degrade the transmission even more. In addition, the capacitance of the traces transforms them into low-pass filters, which means that low-frequency components of the signals go through while high-frequency components—the ones you need to convey your high-frequency signal—are attenuated.
To solve these problems, Rambus adopted a data-transmission technique known as differential signaling, to send bits between the memory and the processor. Differential signaling had been used before in the control signaling of DRAMs—as well as in other common data-transfer interfaces such as FireWire—but this is the first time the technique is being used for data signaling in DRAMs.
In conventional DRAM designs, one wire is used for each bit of data sent. If you’ve got a 64-bit-wide memory bus, you need 64 wires. To send a bit representing a 1, the memory drives the wire to a predetermined high voltage, say 1.8 volts. To send a 0, the voltage gets dropped down to a predetermined low voltage, say 0 volts. This is called single-ended signaling.
With differential signaling, two wires in parallel send one bit of data. To represent a 1, one wire is driven to a high voltage while the other is driven to the low voltage. To represent a 0, the voltages on the wires are reversed. To know which bit is being transmitted, all you need to do is compare the two signals at the receiver. XDR uses a high voltage of 1.2 V and a low voltage of 1.0 V, a difference of just 200 millivolts. The reduced voltage difference means less power dissipation, which in turn means less noise. Differential signaling strengthens the communication even further because it’s more immune to crosstalk and spurious noise than single-ended signaling. “Because noise affects both wires similarly, the voltage difference between the wires is maintained, and so is data integrity,” says Rambus’s Woo.
So why is it that using two wires for each bit doesn’t mean doubling the number of pins in the XDR chips and the number of traces on the board? Because the data rate of a pair of XDR pins is more than double that of a single pin in a conventional PC memory: 3.2 gigabits per second per pin pair compared with 533 to 667 megabits per second per pin. In other words, the data rate acceleration more than compensates for the use of pairs of pins.
After solving the noise problem, Rambus had to deal with yet another issue that becomes critical when you break the multigigabit-per-second barrier: synchronizing the signals.
In a standard circuit board, signals travel through traces at around half the speed of light. At such speeds, differences of millimeters in the length of traces means that signals sent at the same time will not show up together at the receiver, says Tony Chan Carusone, a professor of electrical and computer engineering at the University of Toronto. Such a timing discrepancy, he says, becomes a major problem if signals carrying not only data but also clock, address, and command information are not all in sync.
In traditional buses, traces are matched in length by adding zigzags to some of them; the zigzags precisely delay signals so that all of them arrive at the same time. The main drawback with this approach, called trace-length matching, is that it can make the board designer’s job painstakingly complex, and even with traces of the same length, manufacturing variations can create unexpected delays.
To solve the timing problem, Rambus put some “smarts” on the memory interface embedded on the Cell processor. The smarts consist of a bunch of programmable delays. With each wire, you can actually delay when it sends a bit out to the DRAM and when the data comes back from the DRAM. Rambus dubbed this technique FlexPhase. The company is not forthcoming with the nitty-gritty of how it works, but this much is known: when the PS3 is powered up, a special patch of circuitry inside the Cell’s memory interface transmits data across the bus, measuring the flight time for each bit to determine the length of each trace. This information in turn determines each wire’s delays. The technique compensates for trace length differences and also for manufacturing, temperature, and voltage variations that may affect signal propagation time. It’s a particularly useful trick in a mass-produced system that needs to be low-cost and will work in places that are not exactly the air-conditioned environment of a server room. Plus, it saves on the real estate of the board, possibly reducing its cost, because you don’t have traces squiggling all over the place.
Some DRAM experts, however, say that FlexPhase is a nice feature, but it may not be necessary after all. Standard DRAMs, they say, use a timing reference signal sent with each byte of data to keep everything in sync, and this method should work just fine as DRAM chips enter the multigigahertz range. Whether that will be the case or not, it’s too early to know, but one thing is for sure: timing issues will play a key role in future memory systems.
The same signaling tricks used in the PS3’s DRAM—namely, differential signaling and programmable delays—are also used to speed up the bus linking the Cell processor and the GPU. Developed by Nvidia Corp., in Santa Clara, Calif., the PS3’s graphics processor, called RSX, is a 300-million-transistor, 550-MHz chip capable of performing 2 trillion flops. It has its own 256 megabytes of GDDR3, a graphics-specific type of DRAM.
Recall that the GPU takes orders from the CPU to render images; that’s why it is so important that the communications bandwidth between them be as big as possible. The GPU receives information about the different objects and then maps colors and textures onto them. In 3-D games, the surface of each object is composed of a huge set of tiny triangles. The more triangles, the finer the resolution and the more real the image looks. Some games now have up to 10 million triangles in a given frame.
In the PS3, the Cell and the RSX are connected by a Rambus interface technology, which, sure enough, Rambus has given a catchy name—FlexIO. The total bus width between the two chips is 7 bytes: 4 bytes to move data from the Cell to the RSX, 3 to move data in the opposite direction. This setting gives a bandwidth of 20 GB/s outbound from the Cell and 15 GB/s inbound—almost 10 times as fast as PCI Express, an interface standard popular in today’s PCs. Thanks to FlexIO, the Cell processor can fling an incredibly large number of triangles to the RSX, and the result is more details and more objects in 3-D games.
The FlexIO interface could also be used to connect two or more Cell processors, a configuration that could be used in high-performance computers and other advanced systems. In fact, FlexIO joins a zoo of other interface technologies aimed at chip-to-chip and board-to-board connections, including the AMD-backed HyperTransport and RapidIO, supported by Freescale Semiconductor, Lucent, EMC, and others. Demand for such interfaces should increase as systems manufacturers add multiple processors to future electronic devices [see "Game On"].
Future Gaming consoles will continue to demand ever-faster buses, but how much bandwidth is enough will vary from system to system. For instance, one of PlayStation 3’s main competitors, Microsoft’s Xbox 360, released last year, relies on a CPU-GPU bus with a bandwidth of 21.6 GB/s, half in each direction. It’s a proprietary interface developed by IBM that runs at 5.4 GHz and relies on differential signaling to maintain signal integrity. It may not be as fast as PS3’s, but Xbox 360 owners don’t seem disappointed.
In fact, just because PS3 has more powerful data pipes, that doesn’t mean its games will easily get the full benefit from them. As in any other computer system, software, not just hardware, matters. Game developers will have to design their code carefully to make sure that the Cell is getting the types of workloads for which it works best, and that data are streaming smoothly between processor, memory, and GPU.
Assuming that the PS3’s software matches the promise of its hardware, the much faster data flows in the PS3 are a significant leap toward the holy grail of immersive photorealistic environments, bringing us a bit closer to the day that games become so absorbing they will evolve into portals where the boundaries of human and machine realities blur into a finger-twitching frenzy. But that’s years, if not decades, away. In the meantime, the best way of grasping the cutting edge of data-bus design will be to grab a joystick and blow those slimy monsters to kingdom come.

#4631
Postad 12 februari 2007 - 18:14
Unregisteredfdecda08
-
Unregisteredfdecda08
-
Användare
-
-
183 inlägg
Är det här sant för Svedala tror ni? Har ju ryktats en del om det tidigare....och vad säger nordic film om det? http://www.eurogamer...rticle_id=72870
#4632
Postad 12 februari 2007 - 18:50
Akisame
-
Akisame
-
Amatör
-
-
70 inlägg
Det verkar stämma ja. Kolla Threespeech.com
Redigerat av Akisame, 12 februari 2007 - 18:50.
#4633
Postad 12 februari 2007 - 19:11
derpious
-
derpious
-
Guru
-
-
4 346 inlägg
Casino Royale till Europas 500 000 första PS3-ägareDet har länge ryktats om att de europeiska köparna skulle få något extra när de köper sin Playstation 3, men ingen vetat det med säkerhet. Idag har dock Sony bekräftat att de 500 000 första européerna som registrerar sig på Playstation Network kommer att få blu-ray-versionen av den senaste bondfilmen Casino Royale hemskickad till sig. Om detta är en anledning till att köpa konsolen är väl ytterst tveksamt, men för de som ändå tänkt köpa Sonys nya maskin är det nog ett välkommet initiativ. Källa: http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=17739
#4634
Postad 12 februari 2007 - 20:52
Mest_Svag
-
Mest_Svag
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Casino Royale till Europas 500 000 första PS3-ägare
Det har länge ryktats om att de europeiska köparna skulle få något extra när de köper sin Playstation 3, men ingen vetat det med säkerhet. Idag har dock Sony bekräftat att de 500 000 första européerna som registrerar sig på Playstation Network kommer att få blu-ray-versionen av den senaste bondfilmen Casino Royale hemskickad till sig. Om detta är en anledning till att köpa konsolen är väl ytterst tveksamt, men för de som ändå tänkt köpa Sonys nya maskin är det nog ett välkommet initiativ.
Källa: http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=17739
<{POST_SNAPBACK}>
Nice men frågan är när räknas de ifrån. För en användare på Playstation Network gjorde jag för ett bra tag sen. Eller kanske räknas från första gången man loggar in med sin användare i EU?
#4635
Postad 12 februari 2007 - 21:31
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2 965 inlägg
Casino Royale till Europas 500 000 första PS3-ägare
Det har länge ryktats om att de europeiska köparna skulle få något extra när de köper sin Playstation 3, men ingen vetat det med säkerhet. Idag har dock Sony bekräftat att de 500 000 första européerna som registrerar sig på Playstation Network kommer att få blu-ray-versionen av den senaste bondfilmen Casino Royale hemskickad till sig. Om detta är en anledning till att köpa konsolen är väl ytterst tveksamt, men för de som ändå tänkt köpa Sonys nya maskin är det nog ett välkommet initiativ.
Källa: http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=17739
<{POST_SNAPBACK}> Nice men frågan är när räknas de ifrån. För en användare på Playstation Network gjorde jag för ett bra tag sen. Eller kanske räknas från första gången man loggar in med sin användare i EU?
<{POST_SNAPBACK}>
De hade tagit bort min användare på den amerikanska sidan märkte jag.
#4636
Postad 12 februari 2007 - 22:01
Unregistered0e3a6535
-
Unregistered0e3a6535
-
Forumräv
-
-
692 inlägg
Det som gäller är att registrera sin konsol inte sitt användarkonto.
#4637
Postad 12 februari 2007 - 23:48
Unregisteredfe65247c
-
Unregisteredfe65247c
-
Användare
-
-
190 inlägg
1000000*0,077=77000st 77000/5=15400st 15400/125=123,2st 123,2/10= 12,32st/butik för SverigeIcke vetenskaplig uträkning av fördelning till Europa/Norden/Sverige/Städer/Butiker
Redigerat av Unregisteredfe65247c, 12 februari 2007 - 23:50.
#4638
Postad 13 februari 2007 - 06:32
Faceplant
-
Faceplant
-
Beroende
-
-
1 264 inlägg
6100 på webhallen inklusive en film är ett väldigt bra pris ju!
<{POST_SNAPBACK}>
Var har du fått det priset i från. Det finns inget pris på deras site förrutom pre-orderdisken. Är priset för pre-orderdisken inkluderat i de 6100 kronorna eller tillkommer priset för pre-orderdisken (200 kr)?
#4639
Postad 13 februari 2007 - 09:45
Unregistered4fd183bf
-
Unregistered4fd183bf
-
Forumräv
-
-
535 inlägg
Webhallen 6199 kr200 kr är deposition, dvs det dras av på beloppet som skall betalas.
#4640
Postad 13 februari 2007 - 12:09
Faceplant
-
Faceplant
-
Beroende
-
-
1 264 inlägg
Webhallen 6199 kr
200 kr är deposition, dvs det dras av på beloppet som skall betalas.
<{POST_SNAPBACK}>
Verkar nästan lite för bra för att vara sant.  300 spänn billigare än alla de andra butikerna, finns det någon hake?
#4641
Postad 13 februari 2007 - 12:23
Snudge
-
Snudge
-
Användare
-
-
174 inlägg
Webhallen 6199 kr
200 kr är deposition, dvs det dras av på beloppet som skall betalas.
<{POST_SNAPBACK}> Verkar nästan lite för bra för att vara sant. 
300 spänn billigare än alla de andra butikerna, finns det någon hake?
<{POST_SNAPBACK}>
Japp, vad jag förstått så är det redan över 1000 pers som bokat hos webhallen.
Redigerat av Snudge, 13 februari 2007 - 12:24.
#4642
Postad 13 februari 2007 - 12:24
Dannelino
-
Dannelino
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
På jobbet idag diskuteras skillnaden på att beställa pre-order disc & att betala hela beloppet redan nu, som på tex discshop. Vem får sin ps3:a först och vem är garanterad att få till den 23:e ?
#4643
Postad 13 februari 2007 - 12:37
Faceplant
-
Faceplant
-
Beroende
-
-
1 264 inlägg
Japp, vad jag förstått så är det redan över 1000 pers som bokat hos webhallen. 
<{POST_SNAPBACK}>
Låter som om det kan bli ganska trångt på deras release-tillställning.  Men så länge de fortsätter sälja pre-order diskar borde det ju vara OK att beställa där och att man fortfarande borde få sin maskin till release-dagen. De får väl ställa en långtradare på gatan utanför.
Redigerat av Faceplant, 13 februari 2007 - 12:37.
#4644
Postad 13 februari 2007 - 12:40
didrik
-
didrik
-
Veteran
-
-
1 740 inlägg
frågan som just nu cirkulerar i mitt huvud är om jag med mitt japanska ps3 kan registrera mig på det europeiska playstation network och få en kopia av casino royale?
#4645
Postad 13 februari 2007 - 12:45
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24 891 inlägg
frågan som just nu cirkulerar i mitt huvud är om jag med mitt japanska ps3 kan registrera mig på det europeiska playstation network och få en kopia av casino royale?
<{POST_SNAPBACK}>
Nej det kan du inte. Vad jag har hört är att man inte heller kan spela mot folk med europeeisk PS3a om man har en ps3 från annan region. Online är begränsat till den region man har på konsollen. De har inte som 360 en unified online utan separata servrar för varje region. Hoppas det är fel info som snurrar runt dock. Hade varit kul att spela mot europeer också.
Redigerat av Unregistereddc471864, 13 februari 2007 - 12:47.
#4646
Postad 14 februari 2007 - 01:06
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14 825 inlägg
Det verkar som att sony har slutat tillverka 20GB-modellen helt och hållet. Den ska dessutom inte ens släpppas i europa så det kanske inte var så priskänsligt trots allt.
Detsamma lär ju gälla X360, där säkerligen den största delen är Preium-paket.
#4647
Postad 14 februari 2007 - 06:16
Faceplant
-
Faceplant
-
Beroende
-
-
1 264 inlägg
Det verkar som att sony har slutat tillverka 20GB-modellen helt och hållet. Den ska dessutom inte ens släpppas i europa så det kanske inte var så priskänsligt trots allt.
Detsamma lär ju gälla X360, där säkerligen den största delen är Preium-paket.
<{POST_SNAPBACK}>
Var har du läst det?
#4648
Postad 14 februari 2007 - 09:27
Zugar
-
Zugar
-
Lärjunge
-
-
495 inlägg
Tjena!
Om man bokar en ps3 får man med hdmi kabel då? Jag tittade lite på olika sidor och man kan då köpa hdmi kabel löst? Betyder detta att den inte ingår när man köper en ps3a?
#4649
Postad 14 februari 2007 - 09:53
l2ickard
-
l2ickard
-
Mästare
-
-
2 805 inlägg
Det stämmer, sån får du köpa själv om du ska ha en tyvärr.
#4650
Postad 14 februari 2007 - 10:02
jimel
-
jimel
-
Mästare
-
-
3 057 inlägg
frågan som just nu cirkulerar i mitt huvud är om jag med mitt japanska ps3 kan registrera mig på det europeiska playstation network och få en kopia av casino royale?
<{POST_SNAPBACK}>
Det gick med PSP, fick ändra någon bokstav bara så gick det. Jag registrerade min vita PSP som jag köpte från lik-sang, fick Spiderman 2 på UMD gratis.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Playstation
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-16 13:46:51
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|