Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

PVR-box, Samsung DCB-P850Z

2769 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#651

Postad 16 februari 2007 - 09:16

Unregistered8f861f5e
  • Unregistered8f861f5e
  • Lärjunge

  • 272 inlägg
  • 0
Funderar allvarligt på att beställa denna box nu, har sökt igenom tråden och uppfattar det som att det går att få ut text-TV till TVns enga textTv-modul. Stämmer det? Så man inte behöver använda boxens inbyggda avkodare utan TVn tar hand om det? För det funkar så automatiskt på min nuvarnade motorola-box (UPCs gamla).
Finns det några andra bra alternativ till denna, om man inkluderar boxers/viasat utbud? Tycker att Comhem är lite dyrare och det verkar vara en del övrigt att önska med denna box, många småfel som tappade inspelningar osv. Lite synd att köpa en box som man måste sälja när man flyttar från ett comhemanslutet nät och planerna är att skaffa hus innom ett år eller två.

#652

Postad 16 februari 2007 - 09:30

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlägg
  • 0

Finns det några andra bra alternativ till denna, om man inkluderar boxers/viasat utbud? Tycker att Comhem är lite dyrare och det verkar vara en del övrigt att önska med denna box, många småfel som tappade inspelningar osv. Lite synd att köpa en box som man måste sälja när man flyttar från ett comhemanslutet nät och planerna är att skaffa hus innom ett år eller två.

<{POST_SNAPBACK}>


Menar du att du istället för Comhem skulle välja Boxer eller Viasat? Det finns ju PVR-boxar för dessa också, några diskuteras på Minhembios forum. Comhem har en annan PVR-box, med 80Gb hårddisk och en mottagare. Jag tror att det är en Humax. (Du får kolla listan på deras hemsida.)

Comhem finns ju i hus också (alltså enfamiljsvillor), om du nu planerar att flytta. Jag bor i fristående hus med Comhem indraget.

Och till sist, ni som vill ha Samsungs 850-box, tror ni att det är en dum idé att köpa den begagnat? Jag hittade ingen på Blocket, men det dyker säkert upp. På Tradera gick en box igår för ca 1800kr, lite dyrt kan man tycka. Risken är väl att de som säljer sin box är de som har problematiska sådana. Men det kan ju också vara sådana som flyttar ifrån ett Comhemhus.

#653

Postad 16 februari 2007 - 13:04

Kullre
  • Kullre
  • Användare

  • 209 inlägg
  • 0
Dagens gnäll:

Fantastiskt. Nu har Timeshift börjat strula. Det hackar som bara den. :lol:

Ingen annan som upplevt detta?! Antar att jag måste formattera hårddisken. Igen.

Vidare är ljudsynken fortfarande kass. Uppdateringen lyser med sin frånvaro. Jag undrar om det ens kommer någon? Det kanske är så illa/fantastiskt att felen sitter i hårdvaran och/eller i icke uppgraderingsbara ROM-kretsar, eller nåt. Typ.

Ett riktigt ess till box, denna Samsung. Ett riktigt toppenföretag, detta ComHem.

:lol:

Redigerat av Kullre, 16 februari 2007 - 13:05.


#654

Postad 16 februari 2007 - 13:22

Svansen
  • Svansen
  • Lärjunge

  • 462 inlägg
  • 0
Jag börjar också på allvar fundera på om det kommer någon uppgradering ö.h.t. Det är ju flera månader sedan den skulle komma till ComHem för "test"....då borde vi hört något. Ingen verkar ju veta ett skit om detta :lol:

#655

Postad 16 februari 2007 - 13:54

scooby_doo
  • scooby_doo
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0

Jag tyckte också det var konstigt med att de inte ger ngn rabatt på 12 månader så jag ringde och frågade. Till svar fick jag att den kostade 3000 med 12 månader
??

<{POST_SNAPBACK}>


jag ringde idag med och kollade.
gammla UPC hus får erbjudandet om boxen:
2000kr för bindningstid i 12mån

övriga (som jag) Comhem hus:
4000kr utan bindningstid
3000kr för bindningstid i 12mån
2000kr för bindningstid i 24mån

så det stämmer ej på Comhem hemsida där det står 4000kr för för bindningstid i 12mån.
Frågade om de kommer sälja ut boxar billigare efter UPC erbjudnande som tydligen ska gå ut i mitten av Mars, vilket de ej trodde skulle ske.

Är intresserad av köpa boxen för 2000kr då jag vill ha en PVR box, men då blir det 24mån bindningstid. Enligt comhem så får man betala halva mellanskillanden tills ab. går ut om man flyttar till ett ej Comhem hus (måste styrkas med papper) under dessa 24mån bindningstid.

I lgh huset jag bor har man 2 jack, ej 3 i väggen så kan ej få HD box vilket lär dröja, eller hur snabba är Comhem på bygga om ett helt lgh hus (Malmö)?
Enda alternativet jag har är att skaffa digital tv via BBB, (har brebandsab. redan) men där med 24mån bindningstid med.

Har ni några råd?
Köra på 24mån med PVR boxen (då HD tv ej kommer ta tid att bygga mm), alternativt digital tv via BBB också på 24mån och köpa HD separat för att kunna spela in?

~Henrik

#656

Postad 16 februari 2007 - 15:45

Aroskillen
  • Aroskillen
  • Forumräv

  • 591 inlägg
  • 0

Jag börjar också på allvar fundera på om det kommer någon uppgradering ö.h.t. Det är ju flera månader sedan den skulle komma till ComHem för "test"....då borde vi hört något. Ingen verkar ju veta ett skit om detta  :lol:

<{POST_SNAPBACK}>


Det är långa veckor inom Comhems värld.

#657

Postad 16 februari 2007 - 16:24

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 478 inlägg
  • 0
Eftersom Samsung "glömt" förklara vilka ikoner som finns i teckenfönstret i sin bruksanvisning, tänkte jag improvisera fram en inofficiell förklaring för den som grubblar över dem. Det är möjligt att jag har fel om vad den mystiska stapeln har för funktion, men jag kan inte tänka mig att den används för något annat.

Efter att ha lyst på teckenfönstret med lampa har jag i alla fall sett att det inte finns några fler ikoner än de här.

Det kliar i fingrarna att börja fila på en inofficiell, begriplig bruksanvisning så fort det slås över här och jag kan börja leka med min box. Inte ens säkerhetsföreskrifterna i Samsungs egen bruksanvisning är korrekt översatta...

Bifogad fil(er)


Redigerat av Zacabeb, 25 februari 2007 - 19:59.


#658

Postad 17 februari 2007 - 00:00

Unregistered76636631
  • Unregistered76636631
  • Beroende

  • 1 029 inlägg
  • 0

Eftersom Samsung "glömt" förklara vilka ikoner som finns i teckenfönstret i sin bruksanvisning, tänkte jag improvisera fram en inofficiell förklaring för den som grubblar över dem. Det är möjligt att jag har fel om vad den mystiska stapeln har för funktion, men jag kan inte tänka mig att den används för något annat.

Efter att ha lyst på teckenfönstret med lampa har jag i alla fall sett att det inte finns några fler ikoner än de här.

Det kliar i fingrarna att börja fila på en inofficiell, begriplig bruksanvisning så fort det slås över här och jag kan börja leka med min box. Inte ens säkerhetsföreskrifterna i Samsungs egen bruksanvisning är korrekt översatta...

<{POST_SNAPBACK}>


Bra initiativ. Min boxs lysdioder står och blinkar som gamla jamesbond skurkapparater. Minns de första inläggen i tråden..

#659

Postad 17 februari 2007 - 11:24

Unregisterede645e24b
  • Unregisterede645e24b
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0

Nån mer som upptäckt att fotbollssändningarna på C+ är skumma? Loggan och matchklockan är längre in i bilden, alltså inte ute i kanterna som sig bör. Någon?...kanske inte beror på boxen men...

<{POST_SNAPBACK}>

Det är väl bara på så kallade HD-matcher, dvs matcher som även går att se på deras HD-kanal för sport. Gissningsvis har det då med upplösningarna att göra som kräver att grafiken placeras om lite så att alla, oavsett HD eller ej ska kunna se den.

#660

Postad 17 februari 2007 - 15:49

pelle1
  • pelle1
  • Forumräv

  • 582 inlägg
  • 0
borttaget

Redigerat av pelle1, 18 februari 2007 - 08:21.


#661

Postad 20 februari 2007 - 23:54

emil73
  • emil73
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0
Hej,
Jag kommer att köpa denna box oxh har en fråga. Det har nämnts någonstans att det finns två färgvarianter på denna, dels silver men även svart, och att detta kan variera beroende på i vilken butikskedja man hämtar ut den.
Så frågan är enkel:

Vilken färg hade din box och i vilken butik hämtades den ut? Jag verkar kunna välja på Siba och Onoff samt Comhems utlämningsställe i Liljeholmen.

Tacksam för inputs...

/Emil

#662

Postad 21 februari 2007 - 08:30

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlägg
  • 0
Hej Emil,
Comhem vid Liljeholmen har endast silverfärgade boxar. Experts är svarta. Jag vet dock inte hur det är med Sibas och Onoffs (Har de PVR-boxar? Alla har inte det.) Vill du ha en svart kan du ju gå till Expert.

Det vore intressant om du, jag och alla andra gamla upc:are återkommer i denna tråd och berättar om våra erfarenheter.

Hur är det t.ex. med fläkten? En tes i tråden är att de tidiga boxarna hade en tystare fläkt, men eftersom flera av dem verkade krascha antas att Samsung ökade fläktens varvtal för att förhindra överhettning.

Vilket versionnummer har programvaran i de boxar som lämnas ut till upc:are? Enligt ryktet ska Comhem sitta inne med en uppdaterad programvara som de är ovilliga att släppa iväg. Har de installerat den i de boxar som lämnas ut till upc:are? (Den gamla har versionnummer 11.)

Hänger sig boxen och måste startas om?

Tappar den alla inställningar om strömmen bryts mer än några sekunder?

Drar sig klockan?

Är ljudet osynkat på vissa kanaler? (Personligen tror jag att det har mer med utsändningen att göra. I går kväll var t.ex. ljudet osynkat på TV4, och då har vi fortfarande den gamla motorolaboxen. Det lustiga är att jag aldrig tidigare noterat osynkat ljud, det är först nu när vi övergått till Comhem.)

Missar boxen inspelningar? Missar den inspelningarnas sluttid?

Är fjärrkontrollen seg? (Även här tror jag att det kan ha med "utsändningen" att göra. Testade två olika boxar hemma hos en kompis. Han har både Boxer och ViaSat. Båda fjärrisarna var periodvis sega. Ibland fick man trycka flera gånger för att boxen exempelvis skulle byta kanal. Kan det ha med boxens kontakt med källan att göra? Om ni förstår vad menar.)

Kan man fortfarande inte använda timeshift vid inspelning? (Vilket man ju egentligen självklart borde kunna. Vem skulle köpa t.ex. en DVD-inspelare med hårddisk som inte klarar timeshift vid inspelning?)

Som sagt, föredetta upc:are, vilka är era erfarenheter av Samsungs PVR?

#663

Postad 21 februari 2007 - 10:39

Unregistered76636631
  • Unregistered76636631
  • Beroende

  • 1 029 inlägg
  • 0
Snart är det väl dags att skicka comhem ett mail och fråga hur det går med uppdateringen? :P

#664

Postad 21 februari 2007 - 11:06

thomas65
  • thomas65
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
emil73: Onoff i Farsta har silverfärgade. Hämtade min igår... Ser fram emot att starta den imorgon med blandning av förväntan och skräck efter att ha läst alla inlägg...

#665

Postad 21 februari 2007 - 11:29

Zmija
  • Zmija
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Kickade igång min igår. Låter som ett halvt kärnkraftverk. Måste ställa in den i ett skåp för att överhuvudtaget kunna tänka (typ) vilket säkert kommer leda till att den överhettas och brinner upp... Dock kände inte Comhem för att skicka ut någon signal förrän lunchtid idag så jag får se om jag får någon bild på den till ikväll.

#666

Postad 21 februari 2007 - 11:33

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlägg
  • 0

Kickade igång min igår. Låter som ett halvt kärnkraftverk. Måste ställa in den i ett skåp för att överhuvudtaget kunna tänka (typ) vilket säkert kommer leda till att den överhettas och brinner upp...

<{POST_SNAPBACK}>


Pröva att lägg något mjukt under, möbeltassar eller en bit sittunderlägg eller så - hur låter den då?

#667

Postad 21 februari 2007 - 12:31

Zmija
  • Zmija
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Kickade igång min igår. Låter som ett halvt kärnkraftverk. Måste ställa in den i ett skåp för att överhuvudtaget kunna tänka (typ) vilket säkert kommer leda till att den överhettas och brinner upp...

<{POST_SNAPBACK}>


Pröva att lägg något mjukt under, möbeltassar eller en bit sittunderlägg eller så - hur låter den då?

<{POST_SNAPBACK}>



Ska hem och undersöka när jag slutat jobba men så här på förhand tror jag det kommer göra mindre skillnad men allt är värt att testa för ska den fortsätta dundra så får jag krupp.

#668

Postad 21 februari 2007 - 13:32

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlägg
  • 0

Kickade igång min igår. Låter som ett halvt kärnkraftverk. Måste ställa in den i ett skåp för att överhuvudtaget kunna tänka (typ) vilket säkert kommer leda till att den överhettas och brinner upp...

<{POST_SNAPBACK}>


Pröva att lägg något mjukt under, möbeltassar eller en bit sittunderlägg eller så - hur låter den då?

<{POST_SNAPBACK}>



Ska hem och undersöka när jag slutat jobba men så här på förhand tror jag det kommer göra mindre skillnad men allt är värt att testa för ska den fortsätta dundra så får jag krupp.

<{POST_SNAPBACK}>



Väntar med spänning på testresultatet! :P

#669

Postad 21 februari 2007 - 13:48

emil73
  • emil73
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0

Hej Emil,
Comhem vid Liljeholmen har endast silverfärgade boxar. Experts är svarta. Jag vet dock inte hur det är med Sibas och Onoffs (Har de PVR-boxar? Alla har inte det.) Vill du ha en svart kan du ju gå till Expert.

Det vore intressant om du, jag och alla andra gamla upc:are återkommer i denna tråd och berättar om våra erfarenheter.

Hur är det t.ex. med fläkten? En tes i tråden är att de tidiga boxarna hade en tystare fläkt, men eftersom flera av dem verkade krascha antas att Samsung ökade fläktens varvtal för att förhindra överhettning.

Vilket versionnummer har programvaran i de boxar som lämnas ut till upc:are? Enligt ryktet ska Comhem sitta inne med en uppdaterad programvara som de är ovilliga att släppa iväg. Har de installerat den i de boxar som lämnas ut till upc:are? (Den gamla har versionnummer 11.)

Hänger sig boxen och måste startas om?

Tappar den alla inställningar om strömmen bryts mer än några sekunder?

Drar sig klockan?

Är ljudet osynkat på vissa kanaler? (Personligen tror jag att det har mer med utsändningen att göra. I går kväll var t.ex. ljudet osynkat på TV4, och då har vi fortfarande den gamla motorolaboxen. Det lustiga är att jag aldrig tidigare noterat osynkat ljud, det är först nu när vi övergått till Comhem.)

Missar boxen inspelningar? Missar den inspelningarnas sluttid?

Är fjärrkontrollen seg? (Även här tror jag att det kan ha med "utsändningen" att göra. Testade två olika boxar hemma hos en kompis. Han har både Boxer och ViaSat. Båda fjärrisarna var periodvis sega. Ibland fick man trycka flera gånger för att boxen exempelvis skulle byta kanal. Kan det ha med boxens kontakt med källan att göra? Om ni förstår vad menar.)

Kan man fortfarande inte använda timeshift vid inspelning? (Vilket man ju egentligen självklart borde kunna. Vem skulle köpa t.ex. en DVD-inspelare med hårddisk som inte klarar timeshift vid inspelning?)

Som sagt, föredetta upc:are, vilka är era erfarenheter av Samsungs PVR?

<{POST_SNAPBACK}>


Hallå och tack för svar,
På den lista på uthämtningsplatser som jag fått från comhem så finns förvisso expert med men inte som ett alternativ att hämta ut PVR-boxen på. Då är det endast siba och onoff som gäller och dom har endast den silverfärgade varianten. Så det är den det verkar bli. Synd då den svarta hade gått bättre ihop med övrig utrustning.
Ska bli intressant att se hur den fungerar. Verkar ju, minst sagt, ha varit en del bekymmer med den. Men alternativet att ta den "vanliga" boxen utan hd känns inte lika lockande. Vill ju åt inspelningsfunktionen.
Återstår då möjligheten att köpa en dvdspelare med hd. Kanske skulle vara en idé. Men jag kan inte låta bli att tycka att tanken med en digitalbox med hd känns mer logiskt liksom...

Mycket i-lands problem med det här... :P

#670

Postad 21 februari 2007 - 13:55

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlägg
  • 0
[quote name='emil73' date='Feb 21 2007, 14:48 ']

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Hallå och tack för svar,
På den lista på uthämtningsplatser som jag fått från comhem så finns förvisso expert med men inte som ett alternativ att hämta ut PVR-boxen på. Då är det endast siba och onoff som gäller och dom har endast den silverfärgade varianten. Så det är den det verkar bli. Synd då den svarta hade gått bättre ihop med övrig utrustning.
Ska bli intressant att se hur den fungerar. Verkar ju, minst sagt, ha varit en del bekymmer med den. Men alternativet att ta den "vanliga" boxen utan hd känns inte lika lockande. Vill ju åt inspelningsfunktionen.
Återstår då möjligheten att köpa en dvdspelare med hd. Kanske skulle vara en idé. Men jag kan inte låta bli att tycka att tanken med en digitalbox med hd känns mer logiskt liksom...

Mycket i-lands problem med det här... :(

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Expert har den svarta på sin hemsida: http://www.expert.se....aspx?id=208481

Om just svart skulle göra mycket åt estetiken hemma kanske du kan chansa på att fråga i en expertbutik.

Visst är det i-landproblem. För hela slanten.
(Nu ska dessutom tusentals upc-motorola-boxar skrotas för att ersättas med halvfungerande samsung-boxar. Om fem år vill alla skrota sina vanliga digitalboxar för att ersätta dem med hdtv-boxar med dubbla mottagare och hårddisk. :) :P ;) :) )

Redigerat av Mange36, 21 februari 2007 - 14:11.


#671

Postad 21 februari 2007 - 15:25

Svansen
  • Svansen
  • Lärjunge

  • 462 inlägg
  • 0
[QUOTE]Ska hem och undersöka när jag slutat jobba men så här på förhand tror jag det kommer göra mindre skillnad men allt är värt att testa för ska den fortsätta dundra så får jag krupp.

Är exakt samma sak för mig. Det gör ingen markbar skillnad att lägga något under. Det är inte "resonansljud" som låter utan ett väldigt högt fläktljud. Svårt att göra nåt åt annat än att bygga in eller ta bort den helt.

Edit: Hur gör ni för att citera....får inte till det :P

Redigerat av Svansen, 21 februari 2007 - 15:29.


#672

Postad 21 februari 2007 - 15:30

Svansen
  • Svansen
  • Lärjunge

  • 462 inlägg
  • 0

Kickade igång min igår. Låter som ett halvt kärnkraftverk. Måste ställa in den i ett skåp för att överhuvudtaget kunna tänka (typ) vilket säkert kommer leda till att den överhettas och brinner upp...

<{POST_SNAPBACK}>


Pröva att lägg något mjukt under, möbeltassar eller en bit sittunderlägg eller så - hur låter den då?

<{POST_SNAPBACK}>



Ska hem och undersöka när jag slutat jobba men så här på förhand tror jag det kommer göra mindre skillnad men allt är värt att testa för ska den fortsätta dundra så får jag krupp.

<{POST_SNAPBACK}>



Aha...nu tror jag att jag fattar. Ja, min lever om fortfarande i alla fall :P

#673

Postad 21 februari 2007 - 16:06

Zmija
  • Zmija
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Väntar med spänning på testresultatet! :P

<{POST_SNAPBACK}>


Placerade den på ett annat ställe och ljudet upplevs inte så farligt från boxen nu, får kolla hur det är i natt när allt är mycket tystare kring en och man håller en lägra volym på TV:n.

Dock är fjärren helt konstig. Läste på Comhem att du kunde te sig lite konstigt innan man fått igån allt men nu är allt igång men den fungerar illa. Kan sätta igån inspelning men när det väl är gjort kan jag inte stänga av om jag inte stänger av boxen manuellt. Jag kan inte heller flippra mellan kanalerna med "+/- channel"-knapparna vilket känns tokstörigt. Får se om det låses upp när allt börjar bli lite varmt men känns som konstiga fel.

#674

Postad 21 februari 2007 - 17:35

petereker
  • petereker
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Hämtade en silvrig Samsung 160GB. Dog efter en halvtimmas användning.
Fungerar en gång på hundra, sen dör den. Lyser rött.

Försökte ringa comhem, men kön var lite för lång för min smak - 64st.

Någon gammal UPC-kund som vet hur man reklamerar boxen utan att behöva stå i telefon och mail-kö?

#675

Postad 21 februari 2007 - 17:42

Pinnen
  • Pinnen
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0

Dock är fjärren helt konstig. Läste på Comhem att du kunde te sig lite konstigt innan man fått igån allt men nu är allt igång men den fungerar illa. Kan sätta igån inspelning men när det väl är gjort kan jag inte stänga av om jag inte stänger av boxen manuellt. Jag kan inte heller flippra mellan kanalerna med "+/- channel"-knapparna vilket känns tokstörigt. Får se om det låses upp när allt börjar bli lite varmt men känns som konstiga fel.

Testa stb knappen för att se om det löser dina problem

#676

Postad 21 februari 2007 - 18:06

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlägg
  • 0

Hämtade en silvrig Samsung 160GB. Dog efter en halvtimmas användning.
Fungerar en gång på hundra, sen dör den. Lyser rött.

Försökte ringa comhem, men kön var lite för lång för min smak - 64st.

Någon gammal UPC-kund som vet hur man reklamerar boxen utan att behöva stå i telefon och mail-kö?

<{POST_SNAPBACK}>


Trist! Genomgående har det ju varit så att somliga fått ganska ok boxar medan andra fått rena katastrofboxarna. Det tycks finnas en ovanligt stor mängd "måndagsexemplar".

Så nu börjar det alltså... 64 pers i telefonkö. Har man prånglat ut några tusen måndagsexemplar till gamla upc:are kan man ju undra varför telefonkön inte är längre. (Såvida inte några hundra till la på direkt, som du gjorde.) Ska bli intressant att se vad Comhem har för handlingsplan för att hantera detta.

Vad tror du om att åka till Comhems digitalboxutlämning och försöka byta den över disk? Bor du i Stockholm? I så fall är det ju i Liljeholmen, tror att de har öppet till åtta eller nio på vardagar. Kolla www.comhem.se/nybox

Redigerat av Mange36, 21 februari 2007 - 18:08.


#677

Postad 21 februari 2007 - 18:19

Svansen
  • Svansen
  • Lärjunge

  • 462 inlägg
  • 0
Hela historien om denna box är ju för sorglig. Det skall ju inte få hända att de fortfarande vräker ut boxar som är så defekta att de inte ens funkar ok i några timmar.

De är ju fullt medvetna att boxarna är dåliga och full av buggar och har varit så länge. Boxen har väl funnits på marknaden över ett halvår nu....och ändå har inte mjukvaran uppgraderats !

Sååååå dåligt ComHem (och Samsung) !! Såååå dåligt !

Edit: stavfel

Redigerat av Svansen, 21 februari 2007 - 18:21.


#678

Postad 21 februari 2007 - 18:20

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlägg
  • 0


Väntar med spänning på testresultatet! :P

<{POST_SNAPBACK}>


Placerade den på ett annat ställe och ljudet upplevs inte så farligt från boxen nu, får kolla hur det är i natt när allt är mycket tystare kring en och man håller en lägra volym på TV:n.

<{POST_SNAPBACK}>


Jag är en nyfiken typ. Vart placerade du den?

#679

Postad 21 februari 2007 - 18:21

petereker
  • petereker
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Hämtade en silvrig Samsung 160GB. Dog efter en halvtimmas användning.
Fungerar en gång på hundra, sen dör den. Lyser rött.

Försökte ringa comhem, men kön var lite för lång för min smak - 64st.

Någon gammal UPC-kund som vet hur man reklamerar boxen utan att behöva stå i telefon och mail-kö?

<{POST_SNAPBACK}>


Trist! Genomgående har det ju varit så att somliga fått ganska ok boxar medan andra fått rena katastrofboxarna. Det tycks finnas en ovanligt stor mängd "måndagsexemplar".

Så nu börjar det alltså... 64 pers i telefonkö. Har man prånglat ut några tusen måndagsexemplar till gamla upc:are kan man ju undra varför telefonkön inte är längre. (Såvida inte några hundra till la på direkt, som du gjorde.) Ska bli intressant att se vad Comhem har för handlingsplan för att hantera detta.

Vad tror du om att åka till Comhems digitalboxutlämning och försöka byta den över disk? Bor du i Stockholm? I så fall är det ju i Liljeholmen, tror att de har öppet till åtta eller nio på vardagar. Kolla www.comhem.se/nybox

<{POST_SNAPBACK}>


Får åka till Liljeholmen i helgen om jag inte får svar tidigare.

Jo köerna blir nog som sagt långa om fler än jag har problem. Ska ringa och lyssna ikväll.

Fick imorse ett "noreply" mail från comhem att mitt ärende kommer ta längre tid än vanligt att hantera pga att de har såå många mail att hantera för tillfället.

INTE bra

#680

Postad 21 februari 2007 - 18:41

Zmija
  • Zmija
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0


Väntar med spänning på testresultatet! :D

<{POST_SNAPBACK}>


Placerade den på ett annat ställe och ljudet upplevs inte så farligt från boxen nu, får kolla hur det är i natt när allt är mycket tystare kring en och man håller en lägra volym på TV:n.

<{POST_SNAPBACK}>


Jag är en nyfiken typ. Vart placerade du den?

<{POST_SNAPBACK}>


Var jag placerade den nu är inte så spännande, den satte jag ovanpå DVD-spelaren under TV. Där den satt innan (och där min tidigare box satt hela tiden) var den fastklämd mellan TV:ns ovansida och min TV-möbels undersida där jag tvingat in den så att den satt som berget (Hur många fick rysingar nu) :)

#681

Postad 21 februari 2007 - 18:41

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlägg
  • 0

Hela historien om denna box är ju för sorglig. Det skall ju inte få hända att de fortfarande vräker ut boxar som är så defekta att de inte ens funkar ok i några timmar.

De är ju fullt medvetna att boxarna är dåliga och full av buggar och har varit så länge. Boxen har väl funnits på marknaden över ett halvår nu....och ändå har inte mjukvaran uppgraderats !

Sååååå dåligt ComHem (och Samsung) !! Såååå dåligt !

Edit: stavfel

<{POST_SNAPBACK}>


Petereker skrev: "Fick imorse ett "noreply" mail från comhem att mitt ärende kommer ta längre tid än vanligt att hantera pga att de har såå många mail att hantera för tillfället.

INTE bra"

Jag kan inte fatta att Comhem skulle vara så totalt, fullkomligt cyniska, sälja ut lagret med en massa defekta boxar och stoppa huvudet i sanden. Det får ju konsekvenser för dem. (Som dock kanske främst drabbar de stackare som svarar i telefon på supporten.) Nu måste något hända på uppdateringsfronten. Annars kommer de att förlora mängder av kunder. (Om det handlar om total cynism blir det ju dags för anmälan till allmänna reklamationsnämnden. Återstår att se hur många som "drabbas" och hur Comhem hanterar det.)

#682

Postad 21 februari 2007 - 18:44

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlägg
  • 0

[Där den satt innan (och där min tidigare box satt hela tiden) var den fastklämd mellan TV:ns ovansida och min TV-möbels undersida där jag tvingat in den så att den satt som berget (Hur många fick rysingar nu) :P

<{POST_SNAPBACK}>


Kan det vara så att den "inte fick luft", kippade efter andan och lätt fläkten gå på högvarv?

Redigerat av Mange36, 21 februari 2007 - 18:44.


#683

Postad 21 februari 2007 - 19:18

Zmija
  • Zmija
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

[Där den satt innan (och där min tidigare box satt hela tiden) var den fastklämd mellan TV:ns ovansida och min TV-möbels undersida där jag tvingat in den så att den satt som berget (Hur många fick rysingar nu) :P

<{POST_SNAPBACK}>


Kan det vara så att den "inte fick luft", kippade efter andan och lätt fläkten gå på högvarv?

<{POST_SNAPBACK}>


Nej nej, den hade grymt mycket luft. Den enda kontaktpunkten var just i fronten sen stack den rakt ut i luften och hade frigång både ovanpå och nedåt. Möbeln saknar både backstycke och sidstycke men jag antar att vibrationerna fortplantade sig i TV:ns ram men som sagt, jag avvaktar att uttala mig om hur den låter nu tills dess att jag hört den ikväll...

#684

Postad 21 februari 2007 - 19:25

Zmija
  • Zmija
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Jag kan inte fatta att Comhem skulle vara så totalt, fullkomligt cyniska, sälja ut lagret med en massa defekta boxar och stoppa huvudet i sanden. Det får ju konsekvenser för dem. (Som dock kanske främst drabbar de stackare som svarar i telefon på supporten.) Nu måste något hända på uppdateringsfronten. Annars kommer de att förlora mängder av kunder. (Om det handlar om total cynism blir det ju dags för anmälan till allmänna reklamationsnämnden. Återstår att se hur många som "drabbas" och hur Comhem hanterar det.)

<{POST_SNAPBACK}>


De tappade mig som bredbandskund när UPC blev Comhem. De lovade att man skulle få behålla sina mailadresser eller iaf att det skulle "eftersändas" till comhem adressen om någon skickade till gamla chelloadressen men så blev det ändå inte och då kände jag att jag lika gärna kunde byta leverantör när jag ändå bytte mailadresser...

Idag ringde de mig och erbjöd mig 3 mån gratis med 24 mbit och sedan sades det upp utan problem. När jag sedan började ifrågasätta detta erbjudande visade det sig att jag var tvungen att ringa kundtjänst och säga upp det nya "gratis"-abonnemanget efter 3 månader annars skulle det automatiskt gå in på 9 månaders bindningstid... snyggt. Så när jag frågade snubben om vad som hände om jag skulle glömma bort att säga upp det fick jag svaret "ja, vad vill du jag ska svara på det?" ?????? ###### Comhem rent av...

#685

Postad 21 februari 2007 - 20:36

Pinnen
  • Pinnen
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0

Så när jag frågade snubben om vad som hände om jag skulle glömma bort att säga upp det fick jag svaret "ja, vad vill du jag ska svara på det?" ?????? ###### Comhem rent av...

Jag finner inte ord, det här var bland det värsta jag hört....! Tre månader utan kostnad, ett sånt vidrigt erbjudande måste strida mot minst ett dussin lagar o bestämmelser....

Nu trodde jag att den här tråden skulle handla om Samsungboxen o inte vara en allmän "spy galla över Comhem" tråd

#686

Postad 21 februari 2007 - 21:07

Gunnar2
  • Gunnar2
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
hej,

Jag var för några dagar sen starkt inne på att satsa på Samsungs Box.
För att få en uppfattning om hur den tagits emot, gjorde jag en sökning och hamnade i detta möte.
Efter ha läst igenom inläggen här insåg jag att man höll på att bli pålurad en box
med dålig kvalite.

För att ta reda på om det är uppdatering på gång som åtgärdar problemen kontaktade jag
Expert, COMHEM försäljning på ONOFF, COMHEM & Samsung. Detta var svaren:

Expert: Vi är inte medvetna om några problem. Ingen kund som köpt har hört av sig.

COMHEM på ONOFF: Samma svar som EXpert ungeför. Inga problem med Boxen. Men det är
en uppdatering på gång som gör att man kan spela filmer på extern disk. Ingen aning om
det blir felrättning.

Samsung: Kan inga detaljer om detta. Men ComHem kommer att göra en uppdatering i slutet
av månaden.


ComHem Support: Det finns ett problem med Boxen. Sen när jag nämnde flera fel, jo det finns visst
fler (suck). Det är uppdatering på gång, men vad den innehåller och när kunde han inte ge besked om.

ComHem kundtjänst: Vi känner inte till några problem eller uppdateringar.

Tycker det verkar rena skojet att lura på oss dessa boxar, sen mörka läget och hoppas på att uppdateringar ska fixa allt. Det lär ha köpt på sig en massa så dom har väl inget att välja på än att
köra så här.

Händer det inget snart borde Sverker kontaktas så han kan ta dit VD till plus och köra, är det så, är det så.. Tror detta kan ta skruv... Får avsluta med att kasta boxen i soptunnan.

#687

Postad 21 februari 2007 - 21:20

pelle1
  • pelle1
  • Forumräv

  • 582 inlägg
  • 0
detta verkar ju helt otroligt.. jag som var nära att beställa denna boxen.

#688

Postad 21 februari 2007 - 21:28

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlägg
  • 0

Nu trodde jag att den här tråden skulle handla om Samsungboxen o inte vara en allmän "spy galla över Comhem" tråd

<{POST_SNAPBACK}>


Du har rätt Pinnen, även fast det är så att problem med boxen också råkar vara problem med just Comhem.

Likväl, som sagt, vore spännande med fler rapporter om buggar, maskinvaruproblem och eventuella nya mjukvaruversioner från alla gamla upc:are som nu och de närmaste veckorna kopplar in och startar upp sina nya samsung-PVR:s.

(Finns en tråd om Samsung DTB-P850V också, alltså vad som förefaller vara samma box, men för Boxer. En snabbläsning av tråden ger att användarna av denna box har några problem gemensamma med Comhem-kunderna, men överlag verkar vara mer nöjda.)

Redigerat av Mange36, 21 februari 2007 - 21:31.


#689

Postad 21 februari 2007 - 21:33

pelle1
  • pelle1
  • Forumräv

  • 582 inlägg
  • 0
finns det ingen annan box att köpa, menar inte bara genom comhem.. finns det ingen lös box ???

#690

Postad 21 februari 2007 - 21:35

Pinnen
  • Pinnen
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0
Det finns faktiskt en del av oss som är väldigt nöjda med den här boxen. Typiskt för den här tråden o många andra trådar på det här forumet är att det oftast är de som upplever problem med sin pryl som skriver inlägg medan de som är nöjda kanske inte känner något större behov av att delta i diskussionen. Jag försöker inte påstå att den här boxen är felfri på något sätt o de som har problem har säkert fog för sin kritik men som sagt var, det finns nöjda boxägare också, jag själv inkluderad

#691

Postad 21 februari 2007 - 21:40

Svansen
  • Svansen
  • Lärjunge

  • 462 inlägg
  • 0

hej,

Jag var för några dagar sen starkt inne på att satsa på Samsungs Box.
För att få en uppfattning om hur den tagits emot, gjorde jag en sökning och hamnade i detta möte.
Efter ha läst igenom inläggen här insåg jag att man höll på att bli pålurad en box
med dålig kvalite.

För att ta reda på om det är uppdatering på gång som åtgärdar problemen kontaktade jag
Expert, COMHEM försäljning på ONOFF, COMHEM & Samsung. Detta var svaren:

Expert: Vi är inte medvetna om några problem. Ingen kund som köpt har hört av sig.

COMHEM på ONOFF: Samma svar som EXpert ungeför. Inga problem med Boxen. Men det är
en uppdatering på gång som gör att man kan spela filmer på extern disk. Ingen aning om
det blir felrättning.

Samsung: Kan inga detaljer om detta. Men ComHem kommer att göra en uppdatering i slutet
av månaden.


ComHem Support: Det finns ett problem med Boxen. Sen när jag nämnde flera fel, jo det finns visst
fler (suck). Det är uppdatering på gång, men vad den innehåller och när kunde han inte ge besked om.

ComHem kundtjänst: Vi känner inte till några problem eller uppdateringar.

Tycker det verkar rena skojet att lura på oss dessa boxar, sen mörka läget och hoppas på att uppdateringar ska fixa allt. Det lär ha köpt på sig en massa så dom har väl inget att välja på än att
köra så här.

Händer det inget snart borde Sverker kontaktas så han kan ta dit VD till plus och köra, är det så, är det så.. Tror detta kan ta skruv... Får avsluta med att kasta boxen i soptunnan.

<{POST_SNAPBACK}>



Jag finner inte ord för detta...nu måste det fan göras något åt saken !!!

#692

Postad 22 februari 2007 - 00:35

emil73
  • emil73
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0
Jaaa ni vad ska man säga om allt detta...
Håller med Pinnen (tror jag det var) som så riktigt påpekade att de flesta som finner anledning att skriva här är de som har problem med något. Exempel på detta är plasman jag till slut valde att köpa, Samsungs PS42C7. Många här som har problem med hög ljudnivå på den men själv kan jag inte klaga. Sett till hur många av denna skärm som säljs så kanske det trots allt inte är så stor procent som har strular.

Instämmer i en föregående talare som efterlyste alternativ till boxen. Har själv funderat över lösningen med comhems "gratis"box utan hårddisk och komplettera med en ny dvd-spelare med hårddisk i stället. På detta sätt skulle man ju, med hyfsat bättre ekologiskt samvete, även kunna uppgradera boxen till en hd-box den dag det beger sig.
Vad tror ni om detta?

Eller så köper man grisen i säcken och hoppas på det bästa...

#693

Postad 22 februari 2007 - 07:16

pelle1
  • pelle1
  • Forumräv

  • 582 inlägg
  • 0
visst kan man göra så, komplettera med en inspelningsbar dvd. Men då kan du inte se på ett program samtidigt som du spelar in ett annat... Egentligen helt poänglöst tyärr.. Därför letar jag efter en annan pvr-box som går bra.

#694

Postad 22 februari 2007 - 10:17

Unregisterede645e24b
  • Unregisterede645e24b
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0
Svansen... Du och jag verkar sitta med samma problem vad gäller boxen, speciellt det horribla oljudet den för. Borde man inte kunna fixa någon gemensam skrivning till Comhem och PLUS (i vilken ordning vet jag inte riktigt, hehe) och kräva en bättre hantering av detta. Alla dessa som sitter med köp via abonnemang på ett eller annat vis "skriver under", istället för enstaka klagomål med olika infallsvinklar på problemen.
Kräva att antingen få pengarna tillbaka, eller att garanteras byte till framtida bättre box utan kostnad etc. Känslan man fått nu senaste veckorna är att de dragit ut på den påstådda uppgraderingen för att få så många som möjligt att bli av med ångerperioden (jag själv bland annat).

#695

Postad 22 februari 2007 - 11:04

EboY809
  • EboY809
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Ja det är inte lätt att göra sitt val nu efter att man läst allt bra och mindre bra med denna box. Men nu till en helt avgörande fråga (för min del):

Jag har en Philips Pronto RU 950 och hur fungerar det med att lära den ir-signalerna från boxens fjärrkontorll?

Just nu sitter jag med Motorolaboxen och det var ett rent h-vete att föra över ir-koderna från den.

Det är ju så att den skickar ut dolda signaler som inte min Pronto kan uppfatta.

Någon som har erfarnhet av detta?

#696

Postad 22 februari 2007 - 11:15

Pinnen
  • Pinnen
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0
Har ingen erfarenhet av Pronton men min Logitech Harmony 525 fungerar klockrent ihop med boxen

#697

Postad 22 februari 2007 - 12:24

Unregistered1fb8f78e
  • Unregistered1fb8f78e
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0


Väntar med spänning på testresultatet! :lol:

<{POST_SNAPBACK}>


Placerade den på ett annat ställe och ljudet upplevs inte så farligt från boxen nu, får kolla hur det är i natt när allt är mycket tystare kring en och man håller en lägra volym på TV:n.

Dock är fjärren helt konstig. Läste på Comhem att du kunde te sig lite konstigt innan man fått igån allt men nu är allt igång men den fungerar illa. Kan sätta igån inspelning men när det väl är gjort kan jag inte stänga av om jag inte stänger av boxen manuellt. Jag kan inte heller flippra mellan kanalerna med "+/- channel"-knapparna vilket känns tokstörigt. Får se om det låses upp när allt börjar bli lite varmt men känns som konstiga fel.

<{POST_SNAPBACK}>


Fjärkontrollproblemet uppstår eftersom fjärrkontrollen har (råkat?) blivit kodad för att
styra TV:n Detta avhjälpes lättast genom att ta ur batterierna till fjärrkontrollen och sedan sätta
i dem igen.

#698

Postad 22 februari 2007 - 12:35

Pinnen
  • Pinnen
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0
Eller göra det enkelt för sig o trycka på stb knappen....

#699

Postad 22 februari 2007 - 12:53

Svansen
  • Svansen
  • Lärjunge

  • 462 inlägg
  • 0

Ja det är inte lätt att göra sitt val nu efter att man läst allt bra och mindre bra med denna box. Men nu till en helt avgörande fråga (för min del):

Jag har en Philips Pronto RU 950 och hur fungerar det med att lära den ir-signalerna från boxens fjärrkontorll?

Just nu sitter jag med Motorolaboxen och det var ett rent h-vete att föra över ir-koderna från den.

Det är ju så att den skickar ut dolda signaler som inte min Pronto kan uppfatta.

Någon som har erfarnhet av detta?

<{POST_SNAPBACK}>


Jag har haft exakt samma problem men med andra maskiner än du har. Min HK-fjärr kunde heller inte lära sin Samsungens kommandon. Jag köpte en HK TC-30 multifjärr (helt underbar sak) och med den funkar den felfritt.

#700

Postad 22 februari 2007 - 12:57

Svansen
  • Svansen
  • Lärjunge

  • 462 inlägg
  • 0

Svansen... Du och jag verkar sitta med samma problem vad gäller boxen, speciellt det horribla oljudet den för. Borde man inte kunna fixa någon gemensam skrivning till Comhem och PLUS (i vilken ordning vet jag inte riktigt, hehe) och kräva en bättre hantering av detta. Alla dessa som sitter med köp via abonnemang på ett eller annat vis "skriver under", istället för enstaka klagomål med olika infallsvinklar på problemen.
Kräva att antingen få pengarna tillbaka, eller att garanteras byte till framtida bättre box utan kostnad etc. Känslan man fått nu senaste veckorna är att de dragit ut på den påstådda uppgraderingen för att få så många som möjligt att bli av med ångerperioden (jag själv bland annat).

<{POST_SNAPBACK}>


Vi MÅSTE göra något radikalt "Mindfire"....och alla Ni andra med olika fel på denna box. Vi kan inte bara skriva av oss lite ilska i detta forum och fortsätta vänta. Vi måste sätta ner klacken och säga att "Nu får det vara nog" :lol:

Tror vi måste upp en bit i ComHems hirarki. Tror inte kundtjänst kan hjälpa oss. Vi måste högre upp !



3 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.