Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Hur mycket låter era PS3:or?

4857 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony PlayStation 3 (PS3) 60GB (Spelkonsoler) 4 9,2 (705) Inga priser
Sony PlayStation 3 (PS3) 2008 80GB (Spelkonsoler) 4 9,16 (383) Inga priser
Sony PlayStation 3 (PS3) 40GB (Spelkonsoler) 2 9,21 (530) Inga priser
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 2009 120GB (Spelkonsoler) 9 9,02 (259) Inga priser
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 250GB (Spelkonsoler) 9 9,14 (78) Inga priser
107 relaterade trådar
.-*- Min Hembio Clan -*-. (8045 inlägg) 5 år sedan
Playstation Store (2597 inlägg) 7 år sedan
Blu-ray för 2:35:1 (2D & 3D) med subtitle shift (19 inlägg) 7 år sedan
HDMI CEC/Bravia Sync kabelberoende? (1 inlägg) 7 år sedan
* Officiell tråd - Playstation 3* (8507 inlägg) 9 år sedan
Officiella FIRMWARE-tråden [PS3] (1979 inlägg) 9 år sedan
Min ps3a dog, YLOD! (443 inlägg) 10 år sedan
PS3 Information (120 inlägg) 10 år sedan
1080p/24 (575 inlägg) 11 år sedan
PS3 Mediaserver - PMS (2831 inlägg) 11 år sedan
Sony 55W905A 3D som spökar? (inte ghosting) (5 inlägg) 11 år sedan
Hjälp en amatör att fixa vardagsrummet! (16 inlägg) 12 år sedan
HDMI CEC/Bravia Sync hjälp (1 inlägg) 12 år sedan
DualShock 3 (469 inlägg) 13 år sedan
Blu-ray från PS3 till förstärkare till projektor ger vita prickar (1 inlägg) 13 år sedan
EPSON TW3500 och PS3 (4 inlägg) 13 år sedan
PS3 som Blu-ray spelare (1237 inlägg) 13 år sedan
Är PS3 40 GB tystare? (550 inlägg) 13 år sedan
Köpa ny PS3 eller laga (17 inlägg) 13 år sedan
Ny på PS3 (26 inlägg) 14 år sedan
PS3+3D tv (46 inlägg) 14 år sedan
PS3 Slim med oljud i fläkten (354 inlägg) 14 år sedan
Inget blacker-than-black (18 inlägg) 14 år sedan
Ska min receiver eller TV koda av bild? (5 inlägg) 14 år sedan
Call of Duty 5 (1976 inlägg) 14 år sedan
Xbox 360 eller PS3 (1171 inlägg) 14 år sedan
Vilken modell av PS3 har Du? (62 inlägg) 14 år sedan
PS3-uppdatering ger 3D-möjligheter (51 inlägg) 14 år sedan
Tipstråd/Bildtråd- Renovering vardagsrum (7 inlägg) 14 år sedan
Hjälp en idiot! Koppla Pc, ps3, tv & receiver. (4 inlägg) 14 år sedan
PS3 via HDMI till Panasonic PX80 -> Flimmer (2 inlägg) 14 år sedan
Ny PS3 revision släppt (129 inlägg) 14 år sedan
Lackskada på Playstation 3 (9 inlägg) 14 år sedan
Erbjudanden på PS3 (384 inlägg) 14 år sedan
PS3 slim 120GB pris (916 inlägg) 14 år sedan
Bästa stället att importera ps3? (424 inlägg) 15 år sedan
PS3 Media Server - Filmomslag (4 inlägg) 15 år sedan
Onkyo TX-sr607 HDMI Problem (6 inlägg) 15 år sedan
Bildproblem med Denon AVR-1610 och PS3? (9 inlägg) 15 år sedan
GTA 4 online PS3 (2 inlägg) 15 år sedan
Smalare Blurayspelare? (4 inlägg) 15 år sedan
Hjälp: Val av DVD-spelare till Samsung LE40B755 (14 inlägg) 15 år sedan
FPS-kontroll med mus och "frag-chuck"... (171 inlägg) 15 år sedan
DTS via PS3 Media Server (3 inlägg) 15 år sedan
Reciever/Förstärkare med växlare för multipla bild-/ljudkällor - möjligt (5 inlägg) 15 år sedan
[Hilfe] Prisvärt minisystem för spel och filmbruk (0 inlägg) 15 år sedan
PS3 Slim (CECH-2000) (1021 inlägg) 15 år sedan
PS3 slim och bravia sync (13 inlägg) 15 år sedan
Samsung BD-P1500 vs Panasonic DMP-BD35 vs PS3 (36 inlägg) 15 år sedan
En PS3 två TV-apparater (12 inlägg) 15 år sedan
Playstation 3 - från annat land (50 inlägg) 15 år sedan
Hur koppla hdbox, reciever, tv, projektor, dvdinspelare, PS3? (0 inlägg) 15 år sedan
Sony sänker priset på Ps3 (95 inlägg) 15 år sedan
Yellow Dog Linux (379 inlägg) 15 år sedan
Yamaha RX-V463, några frågor (17 inlägg) 15 år sedan
Tips: Formatera USB-hårddisk större än 32GB med FAT32. (6 inlägg) 16 år sedan
Nybliven XBOX 360 ägare (55 inlägg) 16 år sedan
Playstation 3 som DVD spelare @ 1080p via HDMI (55 inlägg) 16 år sedan
Panasonic Pv60 ingen bild på hdmi (8 inlägg) 16 år sedan
24p med Samsung LE46A656 och PS3 (58 inlägg) 16 år sedan
Billigaste PS3an? (12 inlägg) 16 år sedan
Streama trådlöst med mediaplayer 11 till PS3:an (3 inlägg) 16 år sedan
10 orsaker varför PS3 kommer bli ledande (1040 inlägg) 16 år sedan
PS3 - Bästa ljud system (30 inlägg) 16 år sedan
Varför kostar "gamla" PS3 nära 9000:-? (12 inlägg) 16 år sedan
PS2 emulering på 40GB i kommande FW? (56 inlägg) 16 år sedan
Bästa Blu-ray spelarna (21 inlägg) 16 år sedan
PS3 80Gb (330 inlägg) 16 år sedan
Bra hemmabiopaket till PS3? (2 inlägg) 16 år sedan
2-kanalsljud via PS3 (2 inlägg) 16 år sedan
TVersity för PS3 (24 inlägg) 16 år sedan
Konvertera video för Playstation 3 (38 inlägg) 16 år sedan
Onkyo 606 och PS3:a (21 inlägg) 16 år sedan
Samsung LE32S71B problem (2 inlägg) 16 år sedan
Hur mycket för en Playstation 3 60gb? (21 inlägg) 16 år sedan
ps3 (12 inlägg) 16 år sedan
Import från England (1 inlägg) 16 år sedan
Pris/erbjudanden PS3 40GB (1316 inlägg) 16 år sedan
ps3: usa vs europa? (158 inlägg) 16 år sedan
Sony 40D3500 problem, grynighet samt flimmer vid Blu-Ray (9 inlägg) 16 år sedan
Elgiganten säljer PS3 med GT5Prolouge för 3499! (4 inlägg) 17 år sedan
Koppla PS3 till Phlips HT-3115 (0 inlägg) 17 år sedan
PS3 ser ut att bli den ledande konsolen år 2011 (118 inlägg) 17 år sedan
Importera PS3 från USA (5 inlägg) 17 år sedan
PS3-ljud till både tv och förstärkare? (32 inlägg) 17 år sedan
Nya ps3 versioner (19 inlägg) 17 år sedan
Formatkriget över: Blu-ray segrade över HD DVD? (104 inlägg) 17 år sedan
Ny Hembio Förstärkare (2 inlägg) 17 år sedan
PS3 spelar inte nästa låt (6 inlägg) 17 år sedan
Ny TV (LCD,F-HD) samt Blu-Ray spelare (22 inlägg) 17 år sedan
Dimensioner på kartongen + vikt (2 inlägg) 17 år sedan
Play Station 3's prestanda. (125 inlägg) 17 år sedan
PS3 med 65nm! När? (43 inlägg) 17 år sedan
PS3 - 40gb eller 60 gb? (5 inlägg) 17 år sedan
Playstation 3 för 5690 kr på Media Markt! (83 inlägg) 17 år sedan
Söka bland mediafiler (0 inlägg) 17 år sedan
PS3-priset, kommer det sjunka (298 inlägg) 17 år sedan
TX-SR605 + PS3 + LE-40M87 + Cinema XL + DV6515 (3 inlägg) 17 år sedan
Vilken TV är bäst för Playstation 3 (9 inlägg) 17 år sedan
Playstation 3 erbjudande (4 inlägg) 17 år sedan
Onkyo TX-SR674E eller TX-SR605 (65 inlägg) 17 år sedan
PS3 firmware update 1.80 (216 inlägg) 17 år sedan
Så billig kan Playstation 3 bli (235 inlägg) 17 år sedan
Denon 2807 eller vänta på 3808? (5 inlägg) 17 år sedan
PS3 Priser i USA (29 inlägg) 18 år sedan
PS3 som cd-spelare? (4 inlägg) 18 år sedan
Blu-ray-spelare (38 inlägg) 18 år sedan

#951

Postad 03 april 2007 - 12:44

J_Man
  • J_Man
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
Kan bara hålla med alla andra, grymt jobbat Motin! Sitter också med en hårtork här i vardagsrummet...

Här kanske en del intressanta namn, telefonnummer och e-mail finns:

http://www.sony.se/v...&site=odw_sv_SE

VD:n och marknadschefen för Sony Sverige borde ju vara intresserade att inte få dålig publicitet?

#952

Postad 03 april 2007 - 13:11

Motin
  • Motin
  • Beroende

  • 1 021 inlägg
  • 0
Jag har mailat VD:n i Sverige för Sony, Peter Blom.

#953

Postad 03 april 2007 - 13:11

Unregistered63946e69
  • Unregistered63946e69
  • Lärjunge

  • 337 inlägg
  • 0

Kan bara hålla med alla andra, grymt jobbat Motin! Sitter också med en hårtork här i vardagsrummet...

Här kanske en del intressanta namn, telefonnummer och e-mail finns:

http://www.sony.se/v...&site=odw_sv_SE

VD:n och marknadschefen för Sony Sverige borde ju vara intresserade att inte få dålig publicitet?

<{POST_SNAPBACK}>



Skickade just iväg ett mail till deras support med följande rader...

"Hej på er! Jag har ett problem med nya konsol. När fläkten går igång för
kylning av apparaten, återställs den inte i ursprungsläge. Är detta ett känt
problem? Vad ska jag göra? Har undersökt problemet på diverse forum över
internet, och kunnat konstatera att jag långt ifrån är ensam om min
situation. Detta är extra frustrerande då många "proffessionella" testare
har påpekat just "tystheten" på konsolen"

#954

Postad 03 april 2007 - 13:15

Motin
  • Motin
  • Beroende

  • 1 021 inlägg
  • 0
Postar mitt mail till högre uppsatta personer hos Sony samt till PR-chefen hos Nordisk Film



Hej

Jag kontaktar dig då jag anser att jag inte har blivit bemött på rätt sätt från Nordisk Film "Playstation Hotline", klandrar ej killarna på supporten utan jag klandrar dig pga att du är den enda högre person vars mailadress jag fick tag på. De påstår att jag överdriver mitt problem och att PS3:orna SKA låta som de gör utan att de har lyssnat på vare sig min eller någon annans maskin.

Vi är ett antal (ganska många nu) som har problem med att våra PS3:or väsnas väldigt mycket i jämförelse med kompisars/bekantas PS3:or som knappt låter alls. Vi vet detta eftersom vi har utfört tester med flera maskiner i samma rum med samma temp och samma placering men med helt olika resultat.

Hänvisar till www.scee.net där Sony gått ut officiellt i meddelande om hur tyst den ska vara:

http://www.scee.pres...98&NewsAreaID=2

Urklipp ur länken ovan:

Equipped with basic input/output ports, PS3 supports a broad range of displays from conventional NTSC/PAL standard TVs to the latest full HD (1080i/1080p) flat panel displays, offering the joy of the most advanced computer entertainment contents to homes around the world. For use in living rooms, maximum heat and noise reduction has been achieved with a noise level equivalent to that of the current slim-line PlayStation 2.

Här har många samlats för att diskutera vårt gemensamma problem som Nordisk Film och Sonys kontor i större delar av Europa inte vill kännas vid.

https://www.minhembi...7

Här har jag postat en tråd på erat officiella forum för Playstation.

http://community.eu....d=1#post1468007



Om du inte anser dig ha tid att fördjupa dig i detta ärende så ber jag dig vidarebefordra detta till någon som kan ta sig tid. Vi är väldigt många kunder som har betalat 6500kr + mer för något som beteer sig olika mot grannens/kompisens/arbetskamratens PS3.

Vi är kunder från alla delar av Europa som är extremt missnöjda med hur detta har sköts av support osv.. Då vi får som svar att inget är fel de ber oss skicka in konsolerna som vi precis har fått för att sedan få vänta 3 veckor på att få tillbaka dem eller en ny konsol. Detta anser vi vara oacceptabelt då Sony i Tyskland har skickat ut nya konsoler till sina kunder via budfirmor och de har sen tagit den trasiga med sig när de lämnat av den nya.

Får vi ingen respons så kommer vi att gå steget vidare med detta ärende, för så här ska det inte få gå till.

Redigerat av Motin, 03 april 2007 - 13:15.


#955

Postad 03 april 2007 - 13:22

Cragganmorax
  • Cragganmorax
  • Forumräv

  • 754 inlägg
  • 0
Bra att du hittade presslänkarna Motin, Sherlock hade varit stolt även om du säger det var lätt ;) Bläddrade igenom dom flesta som ligger där och då slog mig en sak som inte alls diskuterats ang. ljudproblemen med PS3.... :) Kolla här ang PS2:

http://www.scee.pres...70&NewsAreaID=2

London, 13 September 2005 – Sony Computer Entertainment Europe (SCEE) today announced a voluntary recall of certain AC Adaptors supplied with the black slimline PlayStation®2.

Certain AC Adaptors, identified as manufactured between August 2004 and December 2004, and supplied with the black slimline PlayStation 2 models SCPH70002, 70003 and 70004 may overheat and cause an injury hazard to consumers. It is likely that some of these units may have been on sale after this date. No other PlayStation 2 units are affected.

As a precautionary measure, and to ensure the quality and safety of PlayStation products for consumers, SCEE has taken the decision to recall all affected AC Adaptors in Europe, Middle East, Africa and Australasia.


Kanske lite långsökt men tänk om det är så att den inbyggda strömdelen i PS3 är felaktig på vissa maskiner och detta orsakar onödig värme som i sin tur triggar fläkten?! En tanke bara men om det nu skulle vara så är det riktigt illa... Bara lite spekulerande från min sida...

EDIT: När jag tänker efter stämmer inte mig egen misstanke så bra med verkligheten då fläkten triggas vid använding av exv f@h men då makinen belastas lite extra vid tunga beräkningar borde den ju även dra mer ström? Pfffttt fan Sony får snart betala oss för all felsökning.. Tycker säkert vi är ett gäng gnälliga skandinaver..

Redigerat av Cragganmorax, 03 april 2007 - 13:40.


#956

Postad 03 april 2007 - 13:25

Motin
  • Motin
  • Beroende

  • 1 021 inlägg
  • 0

Bra att du hittade presslänkarna Motin, Sherlock hade varit stolt även om du säger det var lätt  :P  Bläddrade igenom dom flesta som ligger där och då slog mig en sak som inte alls diskuterats ang. ljudproblemen med PS3.... ;) Kolla här ang PS2:

http://www.scee.pres...70&NewsAreaID=2

London, 13 September 2005 – Sony Computer Entertainment Europe (SCEE) today announced a voluntary recall of certain AC Adaptors supplied with the black slimline PlayStation®2.

Certain AC Adaptors, identified as manufactured between August 2004 and December 2004, and supplied with the black slimline PlayStation 2 models SCPH70002, 70003 and 70004 may overheat and cause an injury hazard to consumers. It is likely that some of these units may have been on sale after this date. No other PlayStation 2 units are affected.

As a precautionary measure, and to ensure the quality and safety of PlayStation products for consumers, SCEE has taken the decision to recall all affected AC Adaptors in Europe, Middle East, Africa and Australasia.


Kanske lite långsökt men tänk om det är så att den inbyggda strömdelen i PS3 är felaktig på vissa maskiner och detta orsakar onödig värme som i sin tur triggar fläkten?! En tanke bara men om det nu skulle vara så är det riktigt illa... Bara lite spekulerande från min sida...

<{POST_SNAPBACK}>


Tack jag är ödmjuk och säger att om jag hittade så ska vem som helst kunna hitta.. inte minst NORDISK FILM ! :)

Bra detektivarbete men vi vet ju ännu inte orsaken till varför vissa maskiner beteer sig som de gör. Eftersom vår garanti inte täcker att vi går in i maskierna så får vi TYVÄRR avvakta o låta Sony själva utreda det.. Men hade det vart annorlunda så hade ja redan haft min PS3 öppen o kollat igenom det mesta..

Redigerat av Motin, 03 april 2007 - 13:25.


#957

Postad 03 april 2007 - 13:27

Cragganmorax
  • Cragganmorax
  • Forumräv

  • 754 inlägg
  • 0
ops citerade mig själv.. :)

Redigerat av Cragganmorax, 03 april 2007 - 13:28.


#958

Postad 03 april 2007 - 13:47

Motin
  • Motin
  • Beroende

  • 1 021 inlägg
  • 0
Söker man på Google med denna meningen från pressreleasen "noise level equivalent to that of the current slim-line PlayStation 2 " så får man en hel del träffar... Testa ni o se själva...

http://www.pro-g.co....-2006-2755.html

Sony Computer Entertainment Europe has announced that the PlayStation 3 will operate at a noise level equivalent to the slim PS2.

In a press release Sony has revealed that the PlayStation 3 will not only be a powerful beast, but will also operate as quietly as a mouse, claiming that with the new console "maximum heat and noise reduction has been achieved with a noise level equivalent to that of the current slim-line PlayStation 2." If that turns out to be true it will be a very impressive feat of engineering.

Pressrelease i Japan - ett fint PDF dokument med i stort sett samma info:

www.scei.co.jp/corporate/release/pdf/060509ae.pdf

PS3 Noise Level - ~23dB (Reported as quiet as the Slim PS2)

Denna länk innehåller intervju med Sony officiell person som svarar på frågor om hårdvaran etc.
http://www.videogame...tailed-list.htm

- The noise output of PS3 is approx 29 db! (Or roughly the same as a slim PS2).

Tog mig 15 min att ta reda på detta på min fika rast.......

Redigerat av Motin, 03 april 2007 - 13:47.


#959

Postad 03 april 2007 - 13:55

Zav
  • Zav
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0
Glöm det!

Redigerat av Zav, 12 april 2007 - 08:00.


#960

Postad 03 april 2007 - 13:56

ekke201
  • ekke201
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0
Har äntligen kollat noga hur min PS3 beter sig. Körde folding home hela natten och det gick upp i fläktläge 2 men inget mer. Övrigt under spel och film aldrig mer än det som är "idle" i dashboard.
I morse när jag stängde folding så återgick den snabbt till "idle".

Anledningen att den lätt mycket förut för mig var att jag (pucko) satt utblåset mot väggen (för nära).
Serienummer är det som angavs tidigare, men jag måste erkänna att det inte känns lika illa längre. Men jag stödjer er fullt ut i det ni gör.

#961

Postad 03 april 2007 - 13:57

TKvC-SainT
  • TKvC-SainT
  • Beroende

  • 1 011 inlägg
  • 0
Mycket heder och cred åt Motin för sitt minst sagt ingående arbete för att faktiskt få en lösning på detta.

Tror det ska bli till att slänga iväg några fler mail ikväll, blir dock så less på att bara få standard svaret tillbaks (skicka in den bla bla bla, joo just det du får vara utan den i runt 3 veckor), har fått det på båda mina mail jag skickade, det första bara allmänt om det var något fel med fläkten. Sen det andra en vidareförklaring om att det finns de som har de som är tysta, och det finns de som har högljudda, så något problem måste väl finnas.

Och Angående att den ska vara lika tyst som en Slim PS2, det är då inte min iaf, en kompis har en sån och de går ju inte höra. Däremot låter min PS3 ungefär som min 1a gen PS2, som säkert alla vet som haft/har en lever om rätt friskt.

Kommer ingen lösning så har jag inget annat val än att gå in med den på Elgiganten och få pengarna tillbaks på öppet köp. Sen får man vänta och se när det verkar bli bra med alla enheter.

Btw, när var det dom skulle börja komma med 65nm? Kanske orkar vänta tills dess om man nu kommer lämna tillbaks den.

#962

Postad 03 april 2007 - 14:00

Motin
  • Motin
  • Beroende

  • 1 021 inlägg
  • 0

Jag kan säga så här att jag har pratat med Peter Blom som är VD.Jag ber att ingen ringer el försöker få tag på honom förräns han ringt tillbaka mig idag el senast imorgon.Hade ett bra samtal.
Så nu ska vi inte paja denna chans med att terra!

<{POST_SNAPBACK}>


Bra ligg på o så förväntar vi oss ett svar. Jag mailade honom tidigare under dagen.. kanske före du pratat med honom.

#963

Postad 03 april 2007 - 14:01

wiped
  • wiped
  • Lärjunge

  • 378 inlägg
  • 0

Postar mitt mail till högre uppsatta personer hos Sony samt till PR-chefen hos Nordisk Film
Hej

Jag kontaktar dig då jag anser att jag inte har blivit bemött på rätt sätt från Nordisk Film "Playstation Hotline
-....TEXT.....



Bra jobbat! vi får hoppas att det tar skruv. känn som om Nordisk Film enbart har avtalet med sony för att sälja och tjäna pengar. När det blir strul så sticker dom huvudet i sanden.

Det intressant är ju att tongången har ändrats från första kontakterna till dom sista, nästan så att dom ändrat inställnign nu när dom insett att det inte bara äär 1-2 som har problemet, då försöker dom komma undan på ett sätt så att man INTE skall skicka in sina maskiner för att det skall ta lång tid och att dom i princip "hotar" med att dom inte kommer göra något..
Det vore skillnad om dom LOVADE att maskinen man får tillbaka skall uppfylla det som dom gått ut med ang ljudnivå

Det är ju i sådana här lägen som ett företags "sanna natur" visar sig, låt oss hoppas att Sony är mer Service minded och förstår att detta ger dom dålig publicitet.

#964

Postad 03 april 2007 - 14:07

Motin
  • Motin
  • Beroende

  • 1 021 inlägg
  • 0

Och Angående att den ska vara lika tyst som en Slim PS2, det är då inte min iaf, en kompis har en sån och de går ju inte höra. Däremot låter min PS3 ungefär som min 1a gen PS2, som säkert alla vet som haft/har en lever om rätt friskt.


<{POST_SNAPBACK}>


Tackar återigen för allt stöd o "ryggklappning man får.. men anser fortfarande att jag inte ska behöva göra detta.. Visst tar det tid och ork men är man upprörd o vet om att man ha rätt ja då måste jag iaf sätta näven i bordet. Liten på jorden men stor i orden :)


Det är precis vad Sony har gått ut med, PS3 ska vara lika tyst som PSTwo slim och inget annat.

Jag har både PSTwo slim och första PS2:an o ja första PS2:an lever rätt rejält i ljud ja.

Sorry vill inte se att fler har problemet men tyvärr får du sälla dig till oss..

Redigerat av Motin, 03 april 2007 - 14:07.


#965

Postad 03 april 2007 - 14:10

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Nu börjar ni bli löjliga. Så tysta är de inte och kommer aldrig att bli. Helt orimligt att tro en enhet som drar nästan 200W vid belastning ska vara lika tyst som en ps2 som drar en bråkdel så mycket ström.

#966

Postad 03 april 2007 - 14:10

TKvC-SainT
  • TKvC-SainT
  • Beroende

  • 1 011 inlägg
  • 0
Joo, har vetat i ett tag nu att det är något fel på min PS3. Och det är tackvare denna tråden ska jag också säga. Hade jag inte kollat in den här tråden hade jag aldrig gjort testen för att upptäcka att det faktiskt var en högljudd PS3 jag hade. Hade nog bara gått (o)lyckligt ovetande om problemet. Nja kanske inte riktigt, hade man sett nån film hade man nog upptäckt att det var något knas med ljudnivån.

#967

Postad 03 april 2007 - 14:13

Anti Turmoil
  • Anti Turmoil
  • Lärjunge

  • 281 inlägg
  • 0
har inte velat kolla på film ännu på min, kommer säkert bara bli förbannad på samma sätt som jag blev förbannad på min PS2a (den första modellen)

#968

Postad 03 april 2007 - 14:15

Motin
  • Motin
  • Beroende

  • 1 021 inlägg
  • 0

Nu börjar ni bli löjliga. Så tysta är de inte och kommer aldrig att bli. Helt orimligt att tro en enhet som drar nästan 200W vid belastning ska vara lika tyst som en ps2 som drar en bråkdel så mycket ström.

<{POST_SNAPBACK}>


Så du läser reklam, tidningar o recensioner o bildar dig en uppfattning och läser sen kanske OFFICIELLA PRESSRELEASER .. Går o köper dig en pryl o sen är den inte som utlovat..

OCH DU ACCEPTERAR DET ??? Ja jisses ...

#969

Postad 03 april 2007 - 14:17

Motin
  • Motin
  • Beroende

  • 1 021 inlägg
  • 0

Nu börjar ni bli löjliga. Så tysta är de inte och kommer aldrig att bli. Helt orimligt att tro en enhet som drar nästan 200W vid belastning ska vara lika tyst som en ps2 som drar en bråkdel så mycket ström.

<{POST_SNAPBACK}>


Ja sitter för bövelen med ren fakta i händerna att PS3:an verkligen KAN o SKA vara så tyst som det skrivs om för ja har ju för sjutton stått vid 2st o snart i helgen 3st då jag ska till en kompis som har en lika tyst som de andra 2.

Vem är löjlig ?? Tycker det är löjligare att tränga bort sånt man inte orkar bry sig om eller orkar ta tag i. Jag blir upprörd av såna här inlägg där hela mitt arbete och all tid jag lagt ner på att få rätt hånas eller iaf känns som att det hånas.. Eftersom jag vet det jag vet ..

Annars skulle jag väl inte kämpa på som jag har gjort från dag 1 när jag fick min maskin ? Är rätt ologiskt i så fall.. Men nu är detta inte fallet.

Nu lägger vi ner det där o låter oss som har bekymmer jobba vidare på att få en lösning.

Redigerat av Motin, 03 april 2007 - 14:22.


#970

Postad 03 april 2007 - 14:24

Motin
  • Motin
  • Beroende

  • 1 021 inlägg
  • 0
Så du läser reklam, tidningar o recensioner o bildar dig en uppfattning och läser sen kanske OFFICIELLA PRESSRELEASER .. Går o köper dig en pryl o sen är den inte som utlovat..

OCH DU ACCEPTERAR DET ??? Ja jisses ...

Jag hade inte reagerat riktigt på samma sätt om Sony i sin pressrelease skrivit at "ljudnivån på maskinerna kan variera från maskin till maskin.. var beredda på det"

Men när de väl skriver att PS3 ska vara minst lika tyst som PSTwo Slim, DÅ ÄR DET SÅ. Kan inte vara så svårt att förstå faktiskt..

Då är väl Sony orimliga då.. Eller så är det någon form av magiskt pulver i PS3orna som jag har bevittnat för det kan omöjligen vara så att det verkligen funkar så.

Redigerat av Motin, 03 april 2007 - 14:26.


#971

Postad 03 april 2007 - 14:26

jds
  • jds
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0
Håller helt med dig Motin!

Jag har mailat markndaschefen och PR-chefen för Nordisk Film. Bäst att låta VD:n vara tills han ringt tillbaka.....om han nu ger något bra besked vill säga :).

#972

Postad 03 april 2007 - 14:27

Motin
  • Motin
  • Beroende

  • 1 021 inlägg
  • 0

Håller helt med dig Motin!

Jag har mailat markndaschefen och PR-chefen för Nordisk Film. Bäst att låta VD:n vara tills han ringt tillbaka.....om han nu ger något bra besked vill säga  :).

<{POST_SNAPBACK}>


BRA och tack för att ni är med och trycker på !

#973

Postad 03 april 2007 - 14:35

TKvC-SainT
  • TKvC-SainT
  • Beroende

  • 1 011 inlägg
  • 0
Har nu skickat ytterligare ett långt utförligt mail till [email protected]. Hoppas på något bra svar denna gång och inte bara standard b-s:en de skickar ut till alla.

Håller också med Motin, har man gått ut med att den ska vara så tyst så ska detta hållas. Och vad jag förstått så är de som är tysta lika tysta som PS2 Slim. Skulle då lätt kunna leva med den bara den låg på max läge 2 vid filmtittande då läge 3 är totalt förstörande för upplevelsen. Om man spelar och belastar den hårt så kan den ju dock få gå upp i högre lägen då det inte gör lika mycket. Men kommer då inte acceptera att den är på det sättet den är, i värsta fall får man lämna tillbaks den och ta pengarna och vänta tills alla PS3or är som de ska, vill inte ha någon som lever om som den jag har.

#974

Postad 03 april 2007 - 14:38

Motin
  • Motin
  • Beroende

  • 1 021 inlägg
  • 0

Har nu skickat ytterligare ett långt utförligt mail till [email protected]. Hoppas på något bra svar denna gång och inte bara standard b-s:en de skickar ut till alla.

Håller också med Motin, har man gått ut med att den ska vara så tyst så ska detta hållas. Och vad jag förstått så är de som är tysta lika tysta som PS2 Slim.

<{POST_SNAPBACK}>


Har du läst tidigare inlägg så har jag skrivit att maskinerna jag har jämfört min med inte gick upp i ett enda fläktläge när de körde Folding@Home ens.. Kan säkert ändras om man kör massa timmar men under den tid vi körde Folding så rörde sig inte fläkten på de friska maskinerna ett enda steg.. knäpptyst.

Hur ska ja få folk att sluta tvivla ? Äsch jag skiter i dem som inte tror på mig, jag vet att jag har rätt.

#975

Postad 03 april 2007 - 14:42

TKvC-SainT
  • TKvC-SainT
  • Beroende

  • 1 011 inlägg
  • 0
Så den ska ligga i läge 1 konstant, då stämmer verkligen beskrivningen knäpptyst. Man måste ju lägga örat emot för att över huvud taget höra att den är igång på läge 1. Tycker dock även läge 2 är acceptabelt, men när det börjar gå upp till 3 och över så blir det oacceptabelt, speciellt vid filmtittande.

#976

Postad 03 april 2007 - 14:42

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

  • 1 680 inlägg
  • 0

Nu börjar ni bli löjliga. Så tysta är de inte och kommer aldrig att bli. Helt orimligt att tro en enhet som drar nästan 200W vid belastning ska vara lika tyst som en ps2 som drar en bråkdel så mycket ström.

<{POST_SNAPBACK}>

I second that! Jag ifrågasätter inte möjligheten att det finns ett fel i era PS3:or, men ingen tjänar på att driva detta som en häxjakt mot Sony och Nordisk Film. NF och Sony är säkerligen väl medvetna om det faktum att problemet uppmärksammades av ett fåtal individer, dessa individer har, genom djungeltrumman, fått en betydande minoritet av PS3-köpare att även tro/veta att det är fel på deras enheter. Det finns ett ord för fenomenet, men jag är helt nollad just nu. Detta ger att naturligtvis vill Sony/NF kolla upp om det verkligen existerar ett problem eller om det bara är ren inbillning först, innan man bestämmer sig för hur man skall göra.

Jag får intrycket av att få av er har verkligen reklamerat konsollen. Varför? Om ni är missnöjd med den gå tillbaka till återförsäljaren och häv/kräv omleverans/reparera/prisreducera. Låt det sedan ta den tid det behöver för att få en respons för Sony; upp till en månad är rimligt skulle jag väl tycka. Världen går ju inte under för det. Vad ni inte kan kräva är att Sony framställer en knäpptyst konsoll till er, inte ens om de nu har "lovat" det i sin marknadsföring. Som "bäst" kan man häva köpet pga vilseledande marknadsföring.

Vad som inte funkar är att ha "kunden har alltid rätt" syndromet och köra med det tunga artilleriet. Var lugn och saklig i formuleringen av korrespondensen med NF/Sony. Har läst en del av mailen ovan som ni skickat, och vissa av dem gränsar ju till hot.

-lk

#977

Postad 03 april 2007 - 14:43

Motin
  • Motin
  • Beroende

  • 1 021 inlägg
  • 0

Så den ska ligga i läge 1 konstant, då stämmer verkligen beskrivningen knäpptyst. Man måste ju lägga örat emot för att över huvud taget höra att den är igång på läge 1. Tycker dock även läge 2 är acceptabelt, men när det börjar gå upp till 3 och över så blir det oacceptabelt, speciellt vid filmtittande.

<{POST_SNAPBACK}>


Jajjemen så rätt så. Ja precis huvudet nära eller örat direkt mot höger sida av PS3:an DÅ hörs fläkten tydligt. Men annars = knäpptyst PRECIS som min PSTwo Slim

Accepterar inget annat.

Jag tror ärligt talat att Sony Europe inte ens vet att det SKA vara så.

#978

Postad 03 april 2007 - 14:47

Motin
  • Motin
  • Beroende

  • 1 021 inlägg
  • 0
Äsch ja quotade mig själv .. hum



O varför jag inte har reklamerar beror på att jag fick PS3:an i torsdags förra veckan, den går att spela på allt går att göra MEN med ett otroligt störande fläktljud.

Kunde ja reklamera och få en ny över dagen så skulle jag ta den chansen b ara för att försöka få tag på en frisk maskin.. MEn nu köpte ja min via Discshop o väntar på en retursedel för att skicka tillbaka den o sen efter Discshop har kontrollerar ljudnivån på den nya så skickar de den till mig.

O man får hoppas på att de har koll på vad jag menar med ljudnivån .. ska ringa dem x antal ggr innan jag skickar iväg min gamla.

Jag väntar tills efter påsk då det är mindre röda dagar.. så slipper jag förhoppningsvis vänta extra dagar bara för att folk käkar påskägg o tror på vad de vill tro på. Gött med ledigt från jobbet i alla fall !

Redigerat av Motin, 03 april 2007 - 15:04.


#979

Postad 03 april 2007 - 15:03

Motin
  • Motin
  • Beroende

  • 1 021 inlägg
  • 0
Alla har rätt till egen åsikt. Har du en PS3:a som låter något ? Om inte skulle du reagera om du hade en som betedde sig på detta viset ?

Det är inte det att vi är upprörda över att Sony inte gör nånting. Vi är upprörda över att vi får de svar vi får av NF och Sony. Det spelar ingen roll vad företaget heter, har de inte ens de fakta i ryggen som behövs så ska man inte gå ut med det meddelande som många utav oss har fått..

Självklart måste man ge tillverkaren chans till åtgärd MEN istället för att säga "vi har inga problem" så det man bör göra är att beklaga och säga att man undersöker saken och återkommer med besked och eller ta info och ta till sig det som kunden säger med test osv osv..

O varför jag inte har reklamerar beror på att jag fick PS3:an i torsdags förra veckan, den går att spela på allt går att göra MEN med ett otroligt störande fläktljud.

Kunde ja reklamera och få en ny över dagen så skulle jag ta den chansen b ara för att försöka få tag på en frisk maskin.. MEn nu köpte ja min via Discshop o väntar på en retursedel för att skicka tillbaka den o sen efter Discshop har kontrollerar ljudnivån på den nya så skickar de den till mig.

O man får hoppas på att de har koll på vad jag menar med ljudnivån .. ska ringa dem x antal ggr innan jag skickar iväg min gamla.

Jag väntar tills efter påsk då det är mindre röda dagar.. så slipper jag förhoppningsvis vänta extra dagar bara för att folk käkar påskägg o tror på vad de vill tro på. Gött med ledigt från jobbet i alla fall !

Och jag undrar varför man inte ska få kräva samma/likvärdig produkt som man betalat samma summa pengar för ??

Menar du att om du går till en affär o köper Cola o din kompis också köper Cola av samma sort.. Och din saknar t.ex kolsyra .. Då ska man inte kunna kräva en Cola med kolsyra ??

U make no sense....

Redigerat av Motin, 03 april 2007 - 15:05.


#980

Postad 03 april 2007 - 15:10

jds
  • jds
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0

Jag får intrycket av att få av er har verkligen reklamerat konsollen. Varför? Om ni är missnöjd med den gå tillbaka till återförsäljaren och häv/kräv omleverans/reparera/prisreducera. Låt det sedan ta den tid det behöver för att få en respons för Sony; upp till en månad är rimligt skulle jag väl tycka. Världen går ju inte under för det. Vad ni inte kan kräva är att Sony framställer en knäpptyst konsoll till er, inte ens om de nu har "lovat" det i sin marknadsföring. Som "bäst" kan man häva köpet pga vilseledande marknadsföring.

<{POST_SNAPBACK}>


Anledningen till att "vi" inte har reklamerat är dels att NF anser att det inte är något fel och sålänge de anser det inte är något fel så kommer de inte att rätta till eller byta ut enheten utan du kommer bara få tillbaka samma enhet efter tre veckor och det är därför vi vill försöka få NF att förstå att det sklijer på vissa enheter och att det inte skall vara så.

Felaktig marknadsföring är felaktig marknadsföring, 22dB är inte samma sak som 40dB, samma ljudnivå som PS2 slimline skall vara samma ljudnivå som PS2 slimline så enkelt är det. Uppfyller inte enheten det de säger den skall göra skall du ha rätt att få den utbytt mot en enhet som uppfyller kraven. Det är INTE vi som sagt att den skall hålla 22dB i idle, det är INTE vi som sagt den skall hålla samma ljudnivå som PS2 slimline det är Sony själva i sina pressreleaser och i sin marknadsföring.

De som bara använder den att spela med tror jag inte bryr sig ifall den är i läger 3 eller tom ännu högre, men vi som vill använda enheten som BR spelare kommer inte acceptera läge 3 eller högre då man tittar på film.

#981

Postad 03 april 2007 - 15:18

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

  • 1 680 inlägg
  • 0

Har du en PS3:a som låter något ? Om inte skulle du reagera om du hade en som betedde sig på detta viset ?

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, jag har ingen PS3:a alls. Däremot kontrollerar jag alltid sådant jag köper, upplever jag det som det är fel på varan (hur man tolkar om det är fel på varan kan man läsa konsumentköplagen; i den inbegrips naturligtvis att om tillverkaren eller någon i ledet fram till återförsäljaren och dig särskilt utfäster att varan skall inneha en specifik egenskap och den inte gör det får man reklamera) reklamerar jag hos återförsäljaren. Vare sig reklamationen sker muntligen eller skriftligen är jag saklig i mina krav och håller mig till det som jag lagligen (eller enligt kontrakt) kan kräva. Jag har hittills aldrig gått missnöjd från en reklamation, vare sig det är så att jag fått pengarna tillbaka, varan lagad eller utbytt eller tom blivit informerad om att jag faktiskt missförstått varans egenskaper och att jag orimligen kan förvänta mig den egenskapen.

Det är inte det att vi är upprörda över att Sony inte gör nånting. Vi är upprörda över att vi får de svar vi får av NF och Sony. Det spelar ingen roll vad företaget heter, har de inte ens de fakta i ryggen som behövs så ska man inte gå ut med det meddelande som många utav oss har fått..

<{POST_SNAPBACK}>

Jag kan omöjligen tro att NF har den organisation som krävs för att besvara varje inkommande mail/samtal med ett unikt svar; det verkar som dom har en liten peak just nu inom det området. Jag tycker det är rimligt att acceptera ett sk standardmail, den verkar innehålla den information man behöver för att kunna gå vidare med sin reklamation. Jag kan inte tro annat än att de tagit till sig informationen om att de är många som har problem just nu och har tagit kontakt med Sony för att reda ut problemet.

Självklart måste man ge tillverkaren chans till åtgärd MEN istället för att säga "vi har inga problem" så det man bör göra är att beklaga och säga att man undersöker saken och återkommer med besked och eller ta info och ta till sig det som kunden säger med test osv osv..

<{POST_SNAPBACK}>

Som sagt ovan tror jag inte NF har resurser nog att undersöka/besvara varje unik kunds mail/samtal. Att säga "vi har problem" skulle möjligtvis vara lika stor lögn som att säga det motsatta, NF återkommer med det svar som man som kund kan förvänta sig; information om hur man reklamerar sitt köp. Med tanke på formuleringen av de mail som har beskrivits här i tråden kan jag tänka mig nivån på de samtal/mail som NF mottagit. Att begära att de skall "svälja" det och vara superhövliga tillbaka är kanske lite å ta i?

-lk

#982

Postad 03 april 2007 - 15:20

Photek
  • Photek
  • Anime Junkie

  • 478 inlägg
  • 0
Min kommer åka tillbaka till butiken, dels pga av oljudet och sen finns det faktiskt inte några riktigt bra spel som gör att man "måste" ha den just nu.

Sen är det helt otroligt hur ¤#%#/" vi har blivit här i Europa; förseningar, dyrare och oacceptabel ljudnivå. Min PC (core 2 duo@3GHz + GF8800GTX) låter ingenting (förutom hårdiskarna)!! :)

#983

Postad 03 april 2007 - 15:22

Unregisterede3db66c6
  • Unregisterede3db66c6
  • Användare

  • 122 inlägg
  • 0

Lämnade därför tillbaka min gamla till webhallen i helgen.. Köpte den via nätet så 14 dagar ångerrätt.

<{POST_SNAPBACK}>


Tror du att detta gäller om man beställde den på nätet men betalade över disk på releasedagen? På mitt kvitto står det 7 dagars öppet köp så det är ju kört... Stod det lika dant på ditt kvitto? Funderar STARKT på att lämna tillbaka den i morgon om det går.

#984

Postad 03 april 2007 - 15:24

stefanlil
  • stefanlil
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0
Hade tänkt ångra mitt köp nu hos Discshop, dvs skicka tillbaka den och få pengarna tillbaka, pga ljudnivån.
Men de säger att ångerrätten inte gäller om man använt produkten?
Stämmer det? Har man inte alltid 14 dagar ångerrätt enligt distansavtalslagen?

#985

Postad 03 april 2007 - 15:35

Motin
  • Motin
  • Beroende

  • 1 021 inlägg
  • 0

Som sagt ovan tror jag inte NF har resurser nog att undersöka/besvara varje unik kunds mail/samtal. Att säga "vi har problem" skulle möjligtvis vara lika stor lögn som att säga det motsatta, NF återkommer med det svar som man som kund kan förvänta sig; information om hur man reklamerar sitt köp. Med tanke på formuleringen av de mail som har beskrivits här i tråden kan jag tänka mig nivån på de samtal/mail som NF mottagit. Att begära att de skall "svälja" det och vara superhövliga tillbaka är kanske lite å ta i?

-lk

<{POST_SNAPBACK}>


Eftersom du själv inte har vart inblandad i vare sig samtal till NF eller något annat anser jag att du inte har så mycket att komma med .. + det faktum att du inte ens äger en PS3.

Jag har personligen pratat med NF flera gånger, i början var det strikt "nej vi har inga fel" sen blev det mer o mer i till slut så har supportkillarna sagt att de inte kan ljuga för kunderna längre, något måste vara fel.

Och jag tror ärligt att den killen jag prata med från NF idag inte hade sån jättekoll på läget eftersom han gång på gång sa att "England har inte rapporterat till oss om några problem så då är det inga problem". Då tror jag mer på dem som får sitta mellan 18-21 o svara på samtal om ämnet.

De undersöker säkert saken fortfarande.. men då kan man säga det istället för "nej finns inga problem".

Jag tror fortfarande att även du skulle ha reagerat starkt om du betalat mycket pengar (som du tjänar lön för att kunna köpa) och inte får det man blivit lovat och prisat sin produkt för. Till och med är det så att Sony har gett skit åt andra konsoltillverkare för att de inte har en lika tyst produkt.

Och som sagt vi koncentrerar oss på att få en lösning på problemet i denna tråd, inget annat.

Jag ödslar ingen mer energi för att rättfärdiga min efterforskning och letande efter länkar, uttalanden och rena fakta som denna tråd är full av sen första början.

O sen bedrivs det ingen häxjakt. Vi vill ha rättelse och rapporterar om ett fel that´s it.

Redigerat av Motin, 03 april 2007 - 15:56.


#986

Postad 03 april 2007 - 15:36

Motin
  • Motin
  • Beroende

  • 1 021 inlägg
  • 0

Hade tänkt ångra mitt köp nu hos Discshop, dvs skicka tillbaka den och få pengarna tillbaka, pga ljudnivån.
Men de säger att ångerrätten inte gäller om man använt produkten?
Stämmer det? Har man inte alltid 14 dagar ångerrätt enligt distansavtalslagen?

<{POST_SNAPBACK}>


Läs gärna på om distansavtalslagen och återkom till oss !

Vad jag har läst så gäller den inte om man brytit plomberingen på ljud o bildupptagningsprylar samt datorprogram.....

*suck*

Redigerat av Motin, 03 april 2007 - 15:40.


#987

Postad 03 april 2007 - 15:40

altair4
  • altair4
  • Veteran

  • 1 621 inlägg
  • 0

Hade tänkt ångra mitt köp nu hos Discshop, dvs skicka tillbaka den och få pengarna tillbaka, pga ljudnivån.
Men de säger att ångerrätten inte gäller om man använt produkten?
Stämmer det? Har man inte alltid 14 dagar ångerrätt enligt distansavtalslagen?

<{POST_SNAPBACK}>


Man har rätt att testa produkten och returnera om den är i väsentligen oförändrat skick. Så har du inte repat eller förstört den på något sätt är det bara att lämna tillbaks. Plastförpackningar måste butiken själva fixa nya.

#988

Postad 03 april 2007 - 15:40

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

  • 1 680 inlägg
  • 0

Hade tänkt ångra mitt köp nu hos Discshop, dvs skicka tillbaka den och få pengarna tillbaka, pga ljudnivån.
Men de säger att ångerrätten inte gäller om man använt produkten?
Stämmer det? Har man inte alltid 14 dagar ångerrätt enligt distansavtalslagen?

<{POST_SNAPBACK}>

Använder du produkten frånsäger du dig din ångerrätt. Man har som konsument rätt att enbart testa produkten och då skall man vara försiktig så att man återlämna den i "oförändrat skick". Det blir alltså en tolkningsfråga om din PS3 är i oförändrat skick. Det vågar jag inte svara på i ditt fall, det blir väl mycket en samvetsfråga på din sida och att du kan påvisa att du enbart testat den. I ditt fall skulle jag reklamera den pga av ljudnivån inte håller vad du förväntade dig.

-lk

#989

Postad 03 april 2007 - 15:43

connyg
  • connyg
  • Användare

  • 102 inlägg
  • 0
Jag kan också hålla med om att det kan gå lite till överdrift när det gäller kraven på NF/SONY. Dock tycker jag att NF kunnde i sina standardbrev skrivet typ vi har förnärvarande inga indikationer på att det skall vara några fel på ps3an. Men vi kommer undersöka om så e fallet. Och återkomma om så e fallet.

Sen har ju konsollen knappt varit ute i 2 veckor. För man kan ju inte begära att dom skall hitta felet över en natt. Som det nu verkar så är det inte alla maskiner som det är fel på. Och då blir det genast svårare att lokalisera felet. Hade det varit hela batchen hade dom enkelt kunnat gå ut med att folk skulle invänta nästa batch och få dom utbytta. Nu kommer det ju en ny sädning i april då får vi hoppas alla är tysta.

Vad jag kommer i håg från mina xbox/360 köp så tog det minst upp mot en månad. Innan MS kom med rek.


Men som sakt jag är okså en som vill ha klarhet i detta och få det fixat, Det ända jag är förbannad på e hur NF har sköt kontakten med sina köpare. Ett bättre formulerat standardbrev hade lugnat mer folk. Och inte skapat mer frågetecken.

Men vi har ju 2års funktionsgaranti så e det något produktionsfel, så sitter vi säkra i båten.

#990

Postad 03 april 2007 - 15:44

mrdrutt
  • mrdrutt
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0
Hej allihop. Låt mig först säga att jag tror att det verkligen är så att en hel del har fått konsoler som väsnas på tok för mycket. Däremot ställer jag mig lite osäker till att alla som klagar faktiskt har fog för det. Faktiskt höll jag ett tag på att bli irriterad på mitt milda surrande som hörs från några meter men som faktiskt inte stör ett dugg när man har lite ljud på högtalarna. Jag liksom en del andra här,misstänker jag, började läsa den här tråden och tänkte: ja ######r.....min låter ju faktiskt också....o sen var det kört eftersom det enda man sysselsatte sig med var att lyssna efter störande ljud. Nu har jag ju turen att ha en konsol som i mina öron är hyfsat tyst(hör ett milt susande från 3-4 meters håll) och när jag börjat använda konsolen till det den är till för...spel och film med ljudet på så är det löjligt att irritera sig. Missförstå mig nu inte för jag tror att det finns många som har rätt att klaga men det gäller knappast alla. Av alla konsoler jag haft tillhör ps3 de tystare. Puss o kram

#991

Postad 03 april 2007 - 15:55

Unregistered5f833d6c
  • Unregistered5f833d6c
  • Forumräv

  • 779 inlägg
  • 0

Hej allihop. Låt mig först säga att jag tror att det verkligen är så att en hel del har fått konsoler som väsnas på tok för mycket. Däremot ställer jag mig lite osäker till att alla som klagar faktiskt har fog för det.  Faktiskt höll jag ett tag på att bli irriterad på mitt milda surrande som hörs från några meter men som faktiskt inte stör ett dugg när man har lite ljud på högtalarna. Jag liksom en del andra här,misstänker jag, började läsa den här tråden och tänkte: ja ######r.....min låter ju faktiskt också....o sen var det kört eftersom det enda man sysselsatte sig med var att lyssna efter störande ljud. Nu har jag ju turen att ha en konsol som i mina öron är hyfsat tyst(hör ett milt susande från 3-4 meters håll) och när jag börjat använda konsolen till det den är till för...spel och film med ljudet på så är det löjligt att irritera sig. Missförstå mig nu inte för jag tror att det finns många som har rätt att klaga men det gäller knappast alla. Av alla konsoler jag haft tillhör ps3 de tystare. Puss o kram

<{POST_SNAPBACK}>

Visst, men det där som du talar om är väl mer den personliga uppfattningen av vad hög ljudnivå är. Själv så vet jag inte om min PS3 ligger i läge 2 eller 3 vid filmtittande, men jag tycker att det är ett irriterande högt ljud i tysta mer stämningsfulla scener i en film. Men som sagt, den personliga uppfattningen är en sak, det som detta handlar om är väl dock snarare att de lovat en ljudnivå i nivå med den slimma PSTwo, och de som fungerar som de ska är också knäpptysta i stort sett hela tiden. Alltså ÄR det ett fel på många maskiner, och om du inte tycker att felet är jobbigt - Good for you! Men det är likväl ett fel.

#992

Postad 03 april 2007 - 16:00

Motin
  • Motin
  • Beroende

  • 1 021 inlägg
  • 0
Precis bra skrivet Fr0ggeh. Felet kanske inte irriterar alla som köpt PS3 MEN det är ändå ett fel och då ska det åtgärdas. Jag vet att min låter oerhört mycket iaf, så mycket att jag inte ens har öppnat förpackningen på alla mina Blueray filmer ännu.. bara 007 heh..

#993

Postad 03 april 2007 - 16:08

martin_h
  • martin_h
  • Användare

  • 179 inlägg
  • 0
Visst har ni skäl nog att få er produkt ersatt eller åtminstone reparerad. Men det verkar som om Sony nu har erkännt att ett problem kan finnas och dem jobbart säkert på en lösning.

Däremot tycker jag inte att ni kan begära från NF att dem ska kunna ta ett sådant beslut när det verkar vara mer än bara en enhet som är fel. Jag tror NF har väldigt lite att säga till om överhuvudtaget när det kommer till kompensation och ersättningsenheter, utan dem följer nog endast Sony's riktlinjer som blev bestämda innan releasen.

Som någon ovan skrev så kan man inte heller räkna med att hela situationen ska ordna sig över en dag, räkna snarare med en månads tid. Konsollen har inte ens varit ute i två veckor och då ska man komma ihåg att klagomålen mest troligt inte började droppa in i större omfattning för Sony redan på releasdagen.
Det lär säkert ta både ett par dagar och några veckor innan Sony har lyckats lokalisera felet och kan komma med åtgärder. Tro inte att dem bara sitter och rullar tummarna, dem har säkert försökt åtgärda och hitta en lösning för er missnöjda kunder sedan problemet uppdagades.

Så försök visa lite förståelse istället för att uppträda som en 10-åring som inte får sin vilja igenom. Sony har, om jag förstått rätt, inte ens enheter nog att ersätta dem som skulle vilja få sin enhet utbytt, men det betyder inte att det inte kommer ske när Sony har fått kontroll över situationen.

#994

Postad 03 april 2007 - 16:12

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Väl talat martin_h.

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 03 april 2007 - 16:13.


#995

Postad 03 april 2007 - 16:16

Motin
  • Motin
  • Beroende

  • 1 021 inlägg
  • 0

Så försök visa lite förståelse istället för att uppträda som en 10-åring som inte får sin vilja igenom. Sony har, om jag förstått rätt, inte ens enheter nog att ersätta dem som skulle vilja få sin enhet utbytt, men det betyder inte att det inte kommer ske när Sony har fått kontroll över situationen.

<{POST_SNAPBACK}>


Självklart ska man ge dem tid, det är bemötandet som iaf jag har stört mig på + de samtal jag har haft 6-7 ggr med NF och nu senast idag när jag blev uppringd.

Och att kalla oss (el mig?) för 10 åringar som inte får sin vilja igenom bara för att man rapporterar in fel och är missnöjd med produkten... och försöker nysta i problemet.. Det tycker jag är lite att ta i.

Har du en PS3 och är nöjd så är det väl bra och har du inte en PS3 och fortfarande är lika nöjd så är det bra det med. Men snälla inga fler påhopp från höger och vänster, det tycker jag hör hemma på andra forum där åldersnivån samt nivån i det stora hela är ganska låg.

Låt oss hålla oss till saken som tråden gäller och hoppas på att Sony tar oss på stort allvar. Det är den stora massan som kan göra sig hörd till slut. Är vi missnöjda och visar det så lär det väl hända nåt iaf..

Om det är positivt eller inte återstår att se

Och att Sony inte har enheter... stämmer kanske på vissa ställen men på andra ställen t.ex där jag köpte min PS3.. Där har de enheter men det känns dumt att skicka iväg min nu och med STOR risk att få tillbaka en som är likadan.

Avvakta är nog bra i detta nu..

Redigerat av Motin, 03 april 2007 - 16:19.


#996

Postad 03 april 2007 - 16:23

jonzy
  • jonzy
  • Lärjunge

  • 266 inlägg
  • 0

Som någon ovan skrev så kan man inte heller räkna med att hela situationen ska ordna sig över en dag, räkna snarare med en månads tid. Konsollen har inte ens varit ute i två veckor och då ska man komma ihåg att klagomålen mest troligt inte började droppa in i större omfattning för Sony redan på releasdagen.


Jag håller med om att vi som är missnöjda skall ha lite is i magen, MEN, PS3:an har varit ute på marknaden sedan november 2006.

Det finns trådar om fläktproblemen på www.avsforum.com sedan december (exempelvis http://www.avsforum....d.php?t=770679) så problemet bör ha varit känt hos Sony ganska länge.

Den som lever får se...

/Jonzy

Redigerat av jonzy, 03 april 2007 - 16:25.


#997

Postad 03 april 2007 - 16:25

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

  • 1 680 inlägg
  • 0

Eftersom du själv inte har vart inblandad i vare sig samtal till NF eller något annat anser jag att du inte har så mycket att komma med .. + det faktum att du inte ens äger en PS3.
Jag tror fortfarande att även du skulle ha reagerat starkt om du betalat mycket pengar (som du tjänar lön för att kunna köpa) och inte får det man blivit lovat och prisat sin produkt för.Jag ödslar ingen mer energi för att rättfärdiga min efterforskning och  letande efter länkar, uttalanden och rena fakta som denna tråd är full av sen första början.

<{POST_SNAPBACK}>

Nu ifrågasätter du relevansen av mina åsikter pga av faktumet att jag inte varit i samtal med just NF, inte äger en PS3 och inte regerar starkt när det är fel på varor jag köper. Det är lustigt, tror du ditt fall är så j-a unikt? Vem tror du att DU är? Detta händer var och varannan dag för alla konsumenter i hela Sverige; man anser att det är fel på en vara eller en tjänst. Mitt råd till alla som känner så är att reklamera hos återförsäljaren.

Vad har du för agenda egntligen? Att få Sony att erkänna att det är ett fel eller att få en PS3:a som du är nöjd med? Av informationen i din post här så verkar du inte vara specieltt villig till att göra dig allt för mycket besvär för att få din maskin utbytt. Så då måste jag dra slutsatsen att du bedriver någon sorts korståg mot NF/Sony. I mina ögon tappar du all cred när du inte ens kan göra dig besväret att undvara din PS3 under påskhelgen för att få den utbytt. Det är skrattretande. Vad förväntar du dig? Att Kutaragi själv skall komma hem till dig, ge dig en ny PS3 och slicka r-ven på dig?

Så vad tycker du? Funkade det för mig att bli lite upprörd? Tog du åt dig mina ord nu? Har du helt ändrat sinnesstämmning? Trodde inte det. Som du, orkar jag inte ödsla mer energi på denna argumentation. Kör hårt!

-lk

#998

Postad 03 april 2007 - 16:26

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Eller så är det inget problem. De kanske anser att konsollerna ligger inom de gränsvärden de har satt. Att ni sedan inte är nöjda är en annan sak. Då får ni väl lämna tillbaka dem och få pengarna tillbaka.
Jag förstår dock inte vad ni ska köpa istället. 360 låter ännu värre :)

#999

Postad 03 april 2007 - 16:30

mrdrutt
  • mrdrutt
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0
Blir ju spännande att se hur det löser sig det här. Men nog måste det väl vara ok att en konsol susar lite grann? Bara för att den inte är 100% knäpptyst så innebär ju inte det att en i övrigt fungerande produkt är felaktig och ska bytas ut. Har haft xbox och den lät ju som ett tröskverk i jämförelse. Var i konsolens medföljande manual står att den ska vara knäpptyst? Visst har man läst i artiklar att den är tyst men det får man ju ta med en nypa salt. Nu innefattar jag inte de som faktiskt har konsoler som direkt vid uppstart susar på i läge 3....det är en anna sak och självklart ska dom få produkten åtgärdad. Men att den hörs från några meters håll med ett lätt susande är knappast ett fel som en del vill göra gällande utan bara helt naturligt och rätt bra eftersom den annars tar skada. På forum som är lite mer inriktade på spelandet tas detta lite mer med en klackspark. Visst...den låter men det gör andra konsoler,datorer också och inte sällan mer.

#1000

Postad 03 april 2007 - 16:38

nborve
  • nborve
  • Forumräv

  • 964 inlägg
  • 0

Visst har ni skäl nog att få er produkt ersatt eller åtminstone reparerad. Men det verkar som om Sony nu har erkännt att ett problem kan finnas och dem jobbart säkert på en lösning.

Däremot tycker jag inte att ni kan begära från NF att dem ska kunna ta ett sådant beslut när det verkar vara mer än bara en enhet som är fel. Jag tror NF har väldigt lite att säga till om överhuvudtaget när det kommer till kompensation och ersättningsenheter, utan dem följer nog endast Sony's riktlinjer som blev bestämda innan releasen.

Som någon ovan skrev så kan man inte heller räkna med att hela situationen ska ordna sig över en dag, räkna snarare med en månads tid. Konsollen har inte ens varit ute i två veckor och då ska man komma ihåg att klagomålen mest troligt inte började droppa in i större omfattning för Sony redan på releasdagen.
Det lär säkert ta både ett par dagar och några veckor innan Sony har lyckats lokalisera felet och kan komma med åtgärder. Tro inte att dem bara sitter och rullar tummarna, dem har säkert försökt åtgärda och hitta en lösning för er missnöjda kunder sedan problemet uppdagades.

Så försök visa lite förståelse istället för att uppträda som en 10-åring som inte får sin vilja igenom. Sony har, om jag förstått rätt, inte ens enheter nog att ersätta dem som skulle vilja få sin enhet utbytt, men det betyder inte att det inte kommer ske när Sony har fått kontroll över situationen.

<{POST_SNAPBACK}>


Jag själv jobbat i en helpdesk och skulle vi gå ut med en sådan bristfällig information som finns här så hade inte uppdraget funnits kvar. Jag anser mer att informationen som ges till kund håller sig på en 10 årings nivå om ens informationen når kunden.
Hade vi blivigt informerade konternuerligt genom mail eller en websida som uppdaterades så skulle vi inte behövt höja rösten.

Men det är klart att det är skillnad på support och support, vi kan alla uppfattas som griniga 10 åringar, även de som anklagar andra för att vara griniga 10 åringar.

Ge gärna mig en känga tebax om det är nödvändigt men sedan kan väl alla som tycker att vi är idioter, 10 åringar eller värre lämna tråden så vi kan komma tillbaka till topic.

Redigerat av nborve, 03 april 2007 - 16:41.




3 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.