Här kanske en del intressanta namn, telefonnummer och e-mail finns:
http://www.sony.se/v...&site=odw_sv_SE
VD:n och marknadschefen för Sony Sverige borde ju vara intresserade att inte få dålig publicitet?
107 relaterade trådar
Postad 03 april 2007 - 12:44 Här kanske en del intressanta namn, telefonnummer och e-mail finns: http://www.sony.se/v...&site=odw_sv_SE VD:n och marknadschefen för Sony Sverige borde ju vara intresserade att inte få dålig publicitet? Postad 03 april 2007 - 13:11
Skickade just iväg ett mail till deras support med följande rader... "Hej på er! Jag har ett problem med nya konsol. När fläkten går igång för kylning av apparaten, återställs den inte i ursprungsläge. Är detta ett känt problem? Vad ska jag göra? Har undersökt problemet på diverse forum över internet, och kunnat konstatera att jag långt ifrån är ensam om min situation. Detta är extra frustrerande då många "proffessionella" testare har påpekat just "tystheten" på konsolen" Postad 03 april 2007 - 13:15 Hej Jag kontaktar dig då jag anser att jag inte har blivit bemött på rätt sätt från Nordisk Film "Playstation Hotline", klandrar ej killarna på supporten utan jag klandrar dig pga att du är den enda högre person vars mailadress jag fick tag på. De påstår att jag överdriver mitt problem och att PS3:orna SKA låta som de gör utan att de har lyssnat på vare sig min eller någon annans maskin. Vi är ett antal (ganska många nu) som har problem med att våra PS3:or väsnas väldigt mycket i jämförelse med kompisars/bekantas PS3:or som knappt låter alls. Vi vet detta eftersom vi har utfört tester med flera maskiner i samma rum med samma temp och samma placering men med helt olika resultat. Hänvisar till www.scee.net där Sony gått ut officiellt i meddelande om hur tyst den ska vara: http://www.scee.pres...98&NewsAreaID=2 Urklipp ur länken ovan: Equipped with basic input/output ports, PS3 supports a broad range of displays from conventional NTSC/PAL standard TVs to the latest full HD (1080i/1080p) flat panel displays, offering the joy of the most advanced computer entertainment contents to homes around the world. For use in living rooms, maximum heat and noise reduction has been achieved with a noise level equivalent to that of the current slim-line PlayStation 2. Här har många samlats för att diskutera vårt gemensamma problem som Nordisk Film och Sonys kontor i större delar av Europa inte vill kännas vid. https://www.minhembi...7 Här har jag postat en tråd på erat officiella forum för Playstation. http://community.eu....d=1#post1468007 Om du inte anser dig ha tid att fördjupa dig i detta ärende så ber jag dig vidarebefordra detta till någon som kan ta sig tid. Vi är väldigt många kunder som har betalat 6500kr + mer för något som beteer sig olika mot grannens/kompisens/arbetskamratens PS3. Vi är kunder från alla delar av Europa som är extremt missnöjda med hur detta har sköts av support osv.. Då vi får som svar att inget är fel de ber oss skicka in konsolerna som vi precis har fått för att sedan få vänta 3 veckor på att få tillbaka dem eller en ny konsol. Detta anser vi vara oacceptabelt då Sony i Tyskland har skickat ut nya konsoler till sina kunder via budfirmor och de har sen tagit den trasiga med sig när de lämnat av den nya. Får vi ingen respons så kommer vi att gå steget vidare med detta ärende, för så här ska det inte få gå till. Redigerat av Motin, 03 april 2007 - 13:15. Postad 03 april 2007 - 13:22 ![]() ![]() http://www.scee.pres...70&NewsAreaID=2 London, 13 September 2005 – Sony Computer Entertainment Europe (SCEE) today announced a voluntary recall of certain AC Adaptors supplied with the black slimline PlayStation®2. Certain AC Adaptors, identified as manufactured between August 2004 and December 2004, and supplied with the black slimline PlayStation 2 models SCPH70002, 70003 and 70004 may overheat and cause an injury hazard to consumers. It is likely that some of these units may have been on sale after this date. No other PlayStation 2 units are affected. As a precautionary measure, and to ensure the quality and safety of PlayStation products for consumers, SCEE has taken the decision to recall all affected AC Adaptors in Europe, Middle East, Africa and Australasia. Kanske lite långsökt men tänk om det är så att den inbyggda strömdelen i PS3 är felaktig på vissa maskiner och detta orsakar onödig värme som i sin tur triggar fläkten?! En tanke bara men om det nu skulle vara så är det riktigt illa... Bara lite spekulerande från min sida... EDIT: När jag tänker efter stämmer inte mig egen misstanke så bra med verkligheten då fläkten triggas vid använding av exv f@h men då makinen belastas lite extra vid tunga beräkningar borde den ju även dra mer ström? Pfffttt fan Sony får snart betala oss för all felsökning.. Tycker säkert vi är ett gäng gnälliga skandinaver.. Redigerat av Cragganmorax, 03 april 2007 - 13:40. Postad 03 april 2007 - 13:25
Tack jag är ödmjuk och säger att om jag hittade så ska vem som helst kunna hitta.. inte minst NORDISK FILM ! ![]() Bra detektivarbete men vi vet ju ännu inte orsaken till varför vissa maskiner beteer sig som de gör. Eftersom vår garanti inte täcker att vi går in i maskierna så får vi TYVÄRR avvakta o låta Sony själva utreda det.. Men hade det vart annorlunda så hade ja redan haft min PS3 öppen o kollat igenom det mesta.. Redigerat av Motin, 03 april 2007 - 13:25. Postad 03 april 2007 - 13:27 ![]() Redigerat av Cragganmorax, 03 april 2007 - 13:28. Postad 03 april 2007 - 13:47 http://www.pro-g.co....-2006-2755.html Sony Computer Entertainment Europe has announced that the PlayStation 3 will operate at a noise level equivalent to the slim PS2. In a press release Sony has revealed that the PlayStation 3 will not only be a powerful beast, but will also operate as quietly as a mouse, claiming that with the new console "maximum heat and noise reduction has been achieved with a noise level equivalent to that of the current slim-line PlayStation 2." If that turns out to be true it will be a very impressive feat of engineering. Pressrelease i Japan - ett fint PDF dokument med i stort sett samma info: www.scei.co.jp/corporate/release/pdf/060509ae.pdf PS3 Noise Level - ~23dB (Reported as quiet as the Slim PS2) Denna länk innehåller intervju med Sony officiell person som svarar på frågor om hårdvaran etc. http://www.videogame...tailed-list.htm - The noise output of PS3 is approx 29 db! (Or roughly the same as a slim PS2). Tog mig 15 min att ta reda på detta på min fika rast....... Redigerat av Motin, 03 april 2007 - 13:47. Postad 03 april 2007 - 13:56 I morse när jag stängde folding så återgick den snabbt till "idle". Anledningen att den lätt mycket förut för mig var att jag (pucko) satt utblåset mot väggen (för nära). Serienummer är det som angavs tidigare, men jag måste erkänna att det inte känns lika illa längre. Men jag stödjer er fullt ut i det ni gör. Postad 03 april 2007 - 13:57 Tror det ska bli till att slänga iväg några fler mail ikväll, blir dock så less på att bara få standard svaret tillbaks (skicka in den bla bla bla, joo just det du får vara utan den i runt 3 veckor), har fått det på båda mina mail jag skickade, det första bara allmänt om det var något fel med fläkten. Sen det andra en vidareförklaring om att det finns de som har de som är tysta, och det finns de som har högljudda, så något problem måste väl finnas. Och Angående att den ska vara lika tyst som en Slim PS2, det är då inte min iaf, en kompis har en sån och de går ju inte höra. Däremot låter min PS3 ungefär som min 1a gen PS2, som säkert alla vet som haft/har en lever om rätt friskt. Kommer ingen lösning så har jag inget annat val än att gå in med den på Elgiganten och få pengarna tillbaks på öppet köp. Sen får man vänta och se när det verkar bli bra med alla enheter. Btw, när var det dom skulle börja komma med 65nm? Kanske orkar vänta tills dess om man nu kommer lämna tillbaks den. Postad 03 april 2007 - 14:00
Bra ligg på o så förväntar vi oss ett svar. Jag mailade honom tidigare under dagen.. kanske före du pratat med honom. Postad 03 april 2007 - 14:01
Bra jobbat! vi får hoppas att det tar skruv. känn som om Nordisk Film enbart har avtalet med sony för att sälja och tjäna pengar. När det blir strul så sticker dom huvudet i sanden. Det intressant är ju att tongången har ändrats från första kontakterna till dom sista, nästan så att dom ändrat inställnign nu när dom insett att det inte bara äär 1-2 som har problemet, då försöker dom komma undan på ett sätt så att man INTE skall skicka in sina maskiner för att det skall ta lång tid och att dom i princip "hotar" med att dom inte kommer göra något.. Det vore skillnad om dom LOVADE att maskinen man får tillbaka skall uppfylla det som dom gått ut med ang ljudnivå Det är ju i sådana här lägen som ett företags "sanna natur" visar sig, låt oss hoppas att Sony är mer Service minded och förstår att detta ger dom dålig publicitet. Postad 03 april 2007 - 14:07
Tackar återigen för allt stöd o "ryggklappning man får.. men anser fortfarande att jag inte ska behöva göra detta.. Visst tar det tid och ork men är man upprörd o vet om att man ha rätt ja då måste jag iaf sätta näven i bordet. Liten på jorden men stor i orden ![]() Det är precis vad Sony har gått ut med, PS3 ska vara lika tyst som PSTwo slim och inget annat. Jag har både PSTwo slim och första PS2:an o ja första PS2:an lever rätt rejält i ljud ja. Sorry vill inte se att fler har problemet men tyvärr får du sälla dig till oss.. Redigerat av Motin, 03 april 2007 - 14:07. Postad 03 april 2007 - 14:10 Postad 03 april 2007 - 14:10 Postad 03 april 2007 - 14:13 Postad 03 april 2007 - 14:15
Så du läser reklam, tidningar o recensioner o bildar dig en uppfattning och läser sen kanske OFFICIELLA PRESSRELEASER .. Går o köper dig en pryl o sen är den inte som utlovat.. OCH DU ACCEPTERAR DET ??? Ja jisses ... Postad 03 april 2007 - 14:17
Ja sitter för bövelen med ren fakta i händerna att PS3:an verkligen KAN o SKA vara så tyst som det skrivs om för ja har ju för sjutton stått vid 2st o snart i helgen 3st då jag ska till en kompis som har en lika tyst som de andra 2. Vem är löjlig ?? Tycker det är löjligare att tränga bort sånt man inte orkar bry sig om eller orkar ta tag i. Jag blir upprörd av såna här inlägg där hela mitt arbete och all tid jag lagt ner på att få rätt hånas eller iaf känns som att det hånas.. Eftersom jag vet det jag vet .. Annars skulle jag väl inte kämpa på som jag har gjort från dag 1 när jag fick min maskin ? Är rätt ologiskt i så fall.. Men nu är detta inte fallet. Nu lägger vi ner det där o låter oss som har bekymmer jobba vidare på att få en lösning. Redigerat av Motin, 03 april 2007 - 14:22. Postad 03 april 2007 - 14:24 OCH DU ACCEPTERAR DET ??? Ja jisses ... Jag hade inte reagerat riktigt på samma sätt om Sony i sin pressrelease skrivit at "ljudnivån på maskinerna kan variera från maskin till maskin.. var beredda på det" Men när de väl skriver att PS3 ska vara minst lika tyst som PSTwo Slim, DÅ ÄR DET SÅ. Kan inte vara så svårt att förstå faktiskt.. Då är väl Sony orimliga då.. Eller så är det någon form av magiskt pulver i PS3orna som jag har bevittnat för det kan omöjligen vara så att det verkligen funkar så. Redigerat av Motin, 03 april 2007 - 14:26. Postad 03 april 2007 - 14:26 Jag har mailat markndaschefen och PR-chefen för Nordisk Film. Bäst att låta VD:n vara tills han ringt tillbaka.....om han nu ger något bra besked vill säga ![]() Postad 03 april 2007 - 14:27
BRA och tack för att ni är med och trycker på ! Postad 03 april 2007 - 14:35
[email protected]. Hoppas på något bra svar denna gång och inte bara standard b-s:en de skickar ut till alla.
Har nu skickat ytterligare ett långt utförligt mail till
Håller också med Motin, har man gått ut med att den ska vara så tyst så ska detta hållas. Och vad jag förstått så är de som är tysta lika tysta som PS2 Slim. Skulle då lätt kunna leva med den bara den låg på max läge 2 vid filmtittande då läge 3 är totalt förstörande för upplevelsen. Om man spelar och belastar den hårt så kan den ju dock få gå upp i högre lägen då det inte gör lika mycket. Men kommer då inte acceptera att den är på det sättet den är, i värsta fall får man lämna tillbaks den och ta pengarna och vänta tills alla PS3or är som de ska, vill inte ha någon som lever om som den jag har. Postad 03 april 2007 - 14:38
Har du läst tidigare inlägg så har jag skrivit att maskinerna jag har jämfört min med inte gick upp i ett enda fläktläge när de körde Folding@Home ens.. Kan säkert ändras om man kör massa timmar men under den tid vi körde Folding så rörde sig inte fläkten på de friska maskinerna ett enda steg.. knäpptyst. Hur ska ja få folk att sluta tvivla ? Äsch jag skiter i dem som inte tror på mig, jag vet att jag har rätt. Postad 03 april 2007 - 14:42 Postad 03 april 2007 - 14:42 I second that! Jag ifrågasätter inte möjligheten att det finns ett fel i era PS3:or, men ingen tjänar på att driva detta som en häxjakt mot Sony och Nordisk Film. NF och Sony är säkerligen väl medvetna om det faktum att problemet uppmärksammades av ett fåtal individer, dessa individer har, genom djungeltrumman, fått en betydande minoritet av PS3-köpare att även tro/veta att det är fel på deras enheter. Det finns ett ord för fenomenet, men jag är helt nollad just nu. Detta ger att naturligtvis vill Sony/NF kolla upp om det verkligen existerar ett problem eller om det bara är ren inbillning först, innan man bestämmer sig för hur man skall göra. Jag får intrycket av att få av er har verkligen reklamerat konsollen. Varför? Om ni är missnöjd med den gå tillbaka till återförsäljaren och häv/kräv omleverans/reparera/prisreducera. Låt det sedan ta den tid det behöver för att få en respons för Sony; upp till en månad är rimligt skulle jag väl tycka. Världen går ju inte under för det. Vad ni inte kan kräva är att Sony framställer en knäpptyst konsoll till er, inte ens om de nu har "lovat" det i sin marknadsföring. Som "bäst" kan man häva köpet pga vilseledande marknadsföring. Vad som inte funkar är att ha "kunden har alltid rätt" syndromet och köra med det tunga artilleriet. Var lugn och saklig i formuleringen av korrespondensen med NF/Sony. Har läst en del av mailen ovan som ni skickat, och vissa av dem gränsar ju till hot. -lk Postad 03 april 2007 - 14:43
Jajjemen så rätt så. Ja precis huvudet nära eller örat direkt mot höger sida av PS3:an DÅ hörs fläkten tydligt. Men annars = knäpptyst PRECIS som min PSTwo Slim Accepterar inget annat. Jag tror ärligt talat att Sony Europe inte ens vet att det SKA vara så. Postad 03 april 2007 - 14:47 O varför jag inte har reklamerar beror på att jag fick PS3:an i torsdags förra veckan, den går att spela på allt går att göra MEN med ett otroligt störande fläktljud. Kunde ja reklamera och få en ny över dagen så skulle jag ta den chansen b ara för att försöka få tag på en frisk maskin.. MEn nu köpte ja min via Discshop o väntar på en retursedel för att skicka tillbaka den o sen efter Discshop har kontrollerar ljudnivån på den nya så skickar de den till mig. O man får hoppas på att de har koll på vad jag menar med ljudnivån .. ska ringa dem x antal ggr innan jag skickar iväg min gamla. Jag väntar tills efter påsk då det är mindre röda dagar.. så slipper jag förhoppningsvis vänta extra dagar bara för att folk käkar påskägg o tror på vad de vill tro på. Gött med ledigt från jobbet i alla fall ! Redigerat av Motin, 03 april 2007 - 15:04. Postad 03 april 2007 - 15:03 Det är inte det att vi är upprörda över att Sony inte gör nånting. Vi är upprörda över att vi får de svar vi får av NF och Sony. Det spelar ingen roll vad företaget heter, har de inte ens de fakta i ryggen som behövs så ska man inte gå ut med det meddelande som många utav oss har fått.. Självklart måste man ge tillverkaren chans till åtgärd MEN istället för att säga "vi har inga problem" så det man bör göra är att beklaga och säga att man undersöker saken och återkommer med besked och eller ta info och ta till sig det som kunden säger med test osv osv.. O varför jag inte har reklamerar beror på att jag fick PS3:an i torsdags förra veckan, den går att spela på allt går att göra MEN med ett otroligt störande fläktljud. Kunde ja reklamera och få en ny över dagen så skulle jag ta den chansen b ara för att försöka få tag på en frisk maskin.. MEn nu köpte ja min via Discshop o väntar på en retursedel för att skicka tillbaka den o sen efter Discshop har kontrollerar ljudnivån på den nya så skickar de den till mig. O man får hoppas på att de har koll på vad jag menar med ljudnivån .. ska ringa dem x antal ggr innan jag skickar iväg min gamla. Jag väntar tills efter påsk då det är mindre röda dagar.. så slipper jag förhoppningsvis vänta extra dagar bara för att folk käkar påskägg o tror på vad de vill tro på. Gött med ledigt från jobbet i alla fall ! Och jag undrar varför man inte ska få kräva samma/likvärdig produkt som man betalat samma summa pengar för ?? Menar du att om du går till en affär o köper Cola o din kompis också köper Cola av samma sort.. Och din saknar t.ex kolsyra .. Då ska man inte kunna kräva en Cola med kolsyra ?? U make no sense.... Redigerat av Motin, 03 april 2007 - 15:05. Postad 03 april 2007 - 15:10
Anledningen till att "vi" inte har reklamerat är dels att NF anser att det inte är något fel och sålänge de anser det inte är något fel så kommer de inte att rätta till eller byta ut enheten utan du kommer bara få tillbaka samma enhet efter tre veckor och det är därför vi vill försöka få NF att förstå att det sklijer på vissa enheter och att det inte skall vara så. Felaktig marknadsföring är felaktig marknadsföring, 22dB är inte samma sak som 40dB, samma ljudnivå som PS2 slimline skall vara samma ljudnivå som PS2 slimline så enkelt är det. Uppfyller inte enheten det de säger den skall göra skall du ha rätt att få den utbytt mot en enhet som uppfyller kraven. Det är INTE vi som sagt att den skall hålla 22dB i idle, det är INTE vi som sagt den skall hålla samma ljudnivå som PS2 slimline det är Sony själva i sina pressreleaser och i sin marknadsföring. De som bara använder den att spela med tror jag inte bryr sig ifall den är i läger 3 eller tom ännu högre, men vi som vill använda enheten som BR spelare kommer inte acceptera läge 3 eller högre då man tittar på film. Postad 03 april 2007 - 15:18 Nej, jag har ingen PS3:a alls. Däremot kontrollerar jag alltid sådant jag köper, upplever jag det som det är fel på varan (hur man tolkar om det är fel på varan kan man läsa konsumentköplagen; i den inbegrips naturligtvis att om tillverkaren eller någon i ledet fram till återförsäljaren och dig särskilt utfäster att varan skall inneha en specifik egenskap och den inte gör det får man reklamera) reklamerar jag hos återförsäljaren. Vare sig reklamationen sker muntligen eller skriftligen är jag saklig i mina krav och håller mig till det som jag lagligen (eller enligt kontrakt) kan kräva. Jag har hittills aldrig gått missnöjd från en reklamation, vare sig det är så att jag fått pengarna tillbaka, varan lagad eller utbytt eller tom blivit informerad om att jag faktiskt missförstått varans egenskaper och att jag orimligen kan förvänta mig den egenskapen. Jag kan omöjligen tro att NF har den organisation som krävs för att besvara varje inkommande mail/samtal med ett unikt svar; det verkar som dom har en liten peak just nu inom det området. Jag tycker det är rimligt att acceptera ett sk standardmail, den verkar innehålla den information man behöver för att kunna gå vidare med sin reklamation. Jag kan inte tro annat än att de tagit till sig informationen om att de är många som har problem just nu och har tagit kontakt med Sony för att reda ut problemet. Som sagt ovan tror jag inte NF har resurser nog att undersöka/besvara varje unik kunds mail/samtal. Att säga "vi har problem" skulle möjligtvis vara lika stor lögn som att säga det motsatta, NF återkommer med det svar som man som kund kan förvänta sig; information om hur man reklamerar sitt köp. Med tanke på formuleringen av de mail som har beskrivits här i tråden kan jag tänka mig nivån på de samtal/mail som NF mottagit. Att begära att de skall "svälja" det och vara superhövliga tillbaka är kanske lite å ta i? -lk Postad 03 april 2007 - 15:20 Sen är det helt otroligt hur ¤#%#/" vi har blivit här i Europa; förseningar, dyrare och oacceptabel ljudnivå. Min PC (core 2 duo@3GHz + GF8800GTX) låter ingenting (förutom hårdiskarna)!! ![]() Postad 03 april 2007 - 15:22
Tror du att detta gäller om man beställde den på nätet men betalade över disk på releasedagen? På mitt kvitto står det 7 dagars öppet köp så det är ju kört... Stod det lika dant på ditt kvitto? Funderar STARKT på att lämna tillbaka den i morgon om det går. Postad 03 april 2007 - 15:24 Men de säger att ångerrätten inte gäller om man använt produkten? Stämmer det? Har man inte alltid 14 dagar ångerrätt enligt distansavtalslagen? Postad 03 april 2007 - 15:35
Eftersom du själv inte har vart inblandad i vare sig samtal till NF eller något annat anser jag att du inte har så mycket att komma med .. + det faktum att du inte ens äger en PS3. Jag har personligen pratat med NF flera gånger, i början var det strikt "nej vi har inga fel" sen blev det mer o mer i till slut så har supportkillarna sagt att de inte kan ljuga för kunderna längre, något måste vara fel. Och jag tror ärligt att den killen jag prata med från NF idag inte hade sån jättekoll på läget eftersom han gång på gång sa att "England har inte rapporterat till oss om några problem så då är det inga problem". Då tror jag mer på dem som får sitta mellan 18-21 o svara på samtal om ämnet. De undersöker säkert saken fortfarande.. men då kan man säga det istället för "nej finns inga problem". Jag tror fortfarande att även du skulle ha reagerat starkt om du betalat mycket pengar (som du tjänar lön för att kunna köpa) och inte får det man blivit lovat och prisat sin produkt för. Till och med är det så att Sony har gett skit åt andra konsoltillverkare för att de inte har en lika tyst produkt. Och som sagt vi koncentrerar oss på att få en lösning på problemet i denna tråd, inget annat. Jag ödslar ingen mer energi för att rättfärdiga min efterforskning och letande efter länkar, uttalanden och rena fakta som denna tråd är full av sen första början. O sen bedrivs det ingen häxjakt. Vi vill ha rättelse och rapporterar om ett fel that´s it. Redigerat av Motin, 03 april 2007 - 15:56. Postad 03 april 2007 - 15:36
Läs gärna på om distansavtalslagen och återkom till oss ! Vad jag har läst så gäller den inte om man brytit plomberingen på ljud o bildupptagningsprylar samt datorprogram..... *suck* Redigerat av Motin, 03 april 2007 - 15:40. Postad 03 april 2007 - 15:40
Man har rätt att testa produkten och returnera om den är i väsentligen oförändrat skick. Så har du inte repat eller förstört den på något sätt är det bara att lämna tillbaks. Plastförpackningar måste butiken själva fixa nya. Postad 03 april 2007 - 15:40 Använder du produkten frånsäger du dig din ångerrätt. Man har som konsument rätt att enbart testa produkten och då skall man vara försiktig så att man återlämna den i "oförändrat skick". Det blir alltså en tolkningsfråga om din PS3 är i oförändrat skick. Det vågar jag inte svara på i ditt fall, det blir väl mycket en samvetsfråga på din sida och att du kan påvisa att du enbart testat den. I ditt fall skulle jag reklamera den pga av ljudnivån inte håller vad du förväntade dig. -lk Postad 03 april 2007 - 15:43 Sen har ju konsollen knappt varit ute i 2 veckor. För man kan ju inte begära att dom skall hitta felet över en natt. Som det nu verkar så är det inte alla maskiner som det är fel på. Och då blir det genast svårare att lokalisera felet. Hade det varit hela batchen hade dom enkelt kunnat gå ut med att folk skulle invänta nästa batch och få dom utbytta. Nu kommer det ju en ny sädning i april då får vi hoppas alla är tysta. Vad jag kommer i håg från mina xbox/360 köp så tog det minst upp mot en månad. Innan MS kom med rek. Men som sakt jag är okså en som vill ha klarhet i detta och få det fixat, Det ända jag är förbannad på e hur NF har sköt kontakten med sina köpare. Ett bättre formulerat standardbrev hade lugnat mer folk. Och inte skapat mer frågetecken. Men vi har ju 2års funktionsgaranti så e det något produktionsfel, så sitter vi säkra i båten. Postad 03 april 2007 - 15:44 Postad 03 april 2007 - 15:55 Visst, men det där som du talar om är väl mer den personliga uppfattningen av vad hög ljudnivå är. Själv så vet jag inte om min PS3 ligger i läge 2 eller 3 vid filmtittande, men jag tycker att det är ett irriterande högt ljud i tysta mer stämningsfulla scener i en film. Men som sagt, den personliga uppfattningen är en sak, det som detta handlar om är väl dock snarare att de lovat en ljudnivå i nivå med den slimma PSTwo, och de som fungerar som de ska är också knäpptysta i stort sett hela tiden. Alltså ÄR det ett fel på många maskiner, och om du inte tycker att felet är jobbigt - Good for you! Men det är likväl ett fel. Postad 03 april 2007 - 16:00 Postad 03 april 2007 - 16:08 Däremot tycker jag inte att ni kan begära från NF att dem ska kunna ta ett sådant beslut när det verkar vara mer än bara en enhet som är fel. Jag tror NF har väldigt lite att säga till om överhuvudtaget när det kommer till kompensation och ersättningsenheter, utan dem följer nog endast Sony's riktlinjer som blev bestämda innan releasen. Som någon ovan skrev så kan man inte heller räkna med att hela situationen ska ordna sig över en dag, räkna snarare med en månads tid. Konsollen har inte ens varit ute i två veckor och då ska man komma ihåg att klagomålen mest troligt inte började droppa in i större omfattning för Sony redan på releasdagen. Det lär säkert ta både ett par dagar och några veckor innan Sony har lyckats lokalisera felet och kan komma med åtgärder. Tro inte att dem bara sitter och rullar tummarna, dem har säkert försökt åtgärda och hitta en lösning för er missnöjda kunder sedan problemet uppdagades. Så försök visa lite förståelse istället för att uppträda som en 10-åring som inte får sin vilja igenom. Sony har, om jag förstått rätt, inte ens enheter nog att ersätta dem som skulle vilja få sin enhet utbytt, men det betyder inte att det inte kommer ske när Sony har fått kontroll över situationen. Postad 03 april 2007 - 16:12 Redigerat av Unregisteredf64a5233, 03 april 2007 - 16:13. Postad 03 april 2007 - 16:16
Självklart ska man ge dem tid, det är bemötandet som iaf jag har stört mig på + de samtal jag har haft 6-7 ggr med NF och nu senast idag när jag blev uppringd. Och att kalla oss (el mig?) för 10 åringar som inte får sin vilja igenom bara för att man rapporterar in fel och är missnöjd med produkten... och försöker nysta i problemet.. Det tycker jag är lite att ta i. Har du en PS3 och är nöjd så är det väl bra och har du inte en PS3 och fortfarande är lika nöjd så är det bra det med. Men snälla inga fler påhopp från höger och vänster, det tycker jag hör hemma på andra forum där åldersnivån samt nivån i det stora hela är ganska låg. Låt oss hålla oss till saken som tråden gäller och hoppas på att Sony tar oss på stort allvar. Det är den stora massan som kan göra sig hörd till slut. Är vi missnöjda och visar det så lär det väl hända nåt iaf.. Om det är positivt eller inte återstår att se Och att Sony inte har enheter... stämmer kanske på vissa ställen men på andra ställen t.ex där jag köpte min PS3.. Där har de enheter men det känns dumt att skicka iväg min nu och med STOR risk att få tillbaka en som är likadan. Avvakta är nog bra i detta nu.. Redigerat av Motin, 03 april 2007 - 16:19. Postad 03 april 2007 - 16:23
Jag håller med om att vi som är missnöjda skall ha lite is i magen, MEN, PS3:an har varit ute på marknaden sedan november 2006. Det finns trådar om fläktproblemen på www.avsforum.com sedan december (exempelvis http://www.avsforum....d.php?t=770679) så problemet bör ha varit känt hos Sony ganska länge. Den som lever får se... /Jonzy Redigerat av jonzy, 03 april 2007 - 16:25. Postad 03 april 2007 - 16:25 Nu ifrågasätter du relevansen av mina åsikter pga av faktumet att jag inte varit i samtal med just NF, inte äger en PS3 och inte regerar starkt när det är fel på varor jag köper. Det är lustigt, tror du ditt fall är så j-a unikt? Vem tror du att DU är? Detta händer var och varannan dag för alla konsumenter i hela Sverige; man anser att det är fel på en vara eller en tjänst. Mitt råd till alla som känner så är att reklamera hos återförsäljaren. Vad har du för agenda egntligen? Att få Sony att erkänna att det är ett fel eller att få en PS3:a som du är nöjd med? Av informationen i din post här så verkar du inte vara specieltt villig till att göra dig allt för mycket besvär för att få din maskin utbytt. Så då måste jag dra slutsatsen att du bedriver någon sorts korståg mot NF/Sony. I mina ögon tappar du all cred när du inte ens kan göra dig besväret att undvara din PS3 under påskhelgen för att få den utbytt. Det är skrattretande. Vad förväntar du dig? Att Kutaragi själv skall komma hem till dig, ge dig en ny PS3 och slicka r-ven på dig? Så vad tycker du? Funkade det för mig att bli lite upprörd? Tog du åt dig mina ord nu? Har du helt ändrat sinnesstämmning? Trodde inte det. Som du, orkar jag inte ödsla mer energi på denna argumentation. Kör hårt! -lk Postad 03 april 2007 - 16:26 Jag förstår dock inte vad ni ska köpa istället. 360 låter ännu värre ![]() Postad 03 april 2007 - 16:30 Postad 03 april 2007 - 16:38
Jag själv jobbat i en helpdesk och skulle vi gå ut med en sådan bristfällig information som finns här så hade inte uppdraget funnits kvar. Jag anser mer att informationen som ges till kund håller sig på en 10 årings nivå om ens informationen når kunden. Hade vi blivigt informerade konternuerligt genom mail eller en websida som uppdaterades så skulle vi inte behövt höja rösten. Men det är klart att det är skillnad på support och support, vi kan alla uppfattas som griniga 10 åringar, även de som anklagar andra för att vara griniga 10 åringar. Ge gärna mig en känga tebax om det är nödvändigt men sedan kan väl alla som tycker att vi är idioter, 10 åringar eller värre lämna tråden så vi kan komma tillbaka till topic. Redigerat av nborve, 03 april 2007 - 16:41. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |