Ryggsäck ( fotoväska) till D7000 och två objektiv ?
45 svar till detta ämne
Postad 13 maj 2011 - 13:32
Unregisteredf92f5e5e
-
Unregisteredf92f5e5e
-
Användare
-
-
124 inlägg
Hej,
Jag har börjat kolla på en väska till min D7000 har ett 18-105 och ett 70-300 objektiv, och min nuvarande väska är för liten. Det jag vet är att jag vill att det är en ryggsäcks variant. Som gärna också klarar att ha 70-300 objektivet på kameran i väskan samt att ha det andra objektivet i väskan.
Finns det någon här som vet någon bra modell på en väska som är bra skyddad och gärna även med regn skydd, helst inte alltför dyr, kring 1000 lappen tex ?!
Har tex kollat på Lowepro´s Flipside 200, 300 och 400 AW. Skulle någon av dem räcka till ?
tacksam för hjälp i djungeln
Redigerat av Unregisteredf92f5e5e, 13 maj 2011 - 13:33.
Postad 13 maj 2011 - 15:52
Johanpixels
-
Johanpixels
-
Forumräv
-
-
760 inlägg
Kolla i tråden Ice adventure, finns bla på cyberphoto, där har du en riktigt bra väska i många år framöver, köp minst M om du ska fyla på din utrustning.
Postad 13 maj 2011 - 15:55
Unregisteredf92f5e5e
-
Unregisteredf92f5e5e
-
Användare
-
-
124 inlägg
Ska försöka hitta den tråden ...  tack
Postad 13 maj 2011 - 20:00
Johanpixels
-
Johanpixels
-
Forumräv
-
-
760 inlägg
Det var tydligen rea på mediumväskorna när minns ja inte men klart värt att kolla!
Postad 15 maj 2011 - 13:36
hotncold
-
hotncold
-
Rookie
-
4 inlägg
Kolla in National Geographics väskorna på cyberphoto (25% rabatt just nu) gillar dem starkt. Snygga! http://www.cyberphot...r...n=&onshelf=
Postad 15 maj 2011 - 21:19
Unregisteredf92f5e5e
-
Unregisteredf92f5e5e
-
Användare
-
-
124 inlägg
tack hotncold.. tror dessvärre att det inte är min typ av väska , National Geografic..  Har provat en kompis som bytt ut sin Kata 3i2 eller vad den heter, det jag märkte med den när jag lagt i min kamera och objektiv, var att det tryckte på ländryggen ( kameran lag i botten) . Tror därför att jag får prova en rygga där man lägger kameran på toppen istället för i botten. Någon kommentar på det ? Hittade den här på Ebay, undrar om det är en kopia av något slag ?  , undrar om den går att få tag på i Sverige och kolla på http://cgi.ebay.com/...=item4cf72ceac0
Postad 15 maj 2011 - 22:22
Fjöset
-
Fjöset
-
Användare
-
-
240 inlägg
Jag har en 400AW som du nämner i första inlägget. Sitter helt underbart på ryggen (viktigt när man lastar tungt), rymmer rejält med prylar och är regnskyddad. Jag har haft min i två år i ur och skur i två år snart och den ser fortfarande ut som ny, så det är bra kvalitet. Jag rekommenderar den skarpt!
Postad 16 maj 2011 - 18:28
Unregisteredf92f5e5e
-
Unregisteredf92f5e5e
-
Användare
-
-
124 inlägg
Jag har en 400AW som du nämner i första inlägget. Sitter helt underbart på ryggen (viktigt när man lastar tungt), rymmer rejält med prylar och är regnskyddad. Jag har haft min i två år i ur och skur i två år snart och den ser fortfarande ut som ny, så det är bra kvalitet. Jag rekommenderar den skarpt!
Intressant att höra, vad säger du om det vart i ryggan man lastar tyngden, är det bra att ha tyngden högre upp än längre ner i ryggsäcken, känns spontant som att det borde trycka mindre på länd ryggen om man lastar tyngden högre upp ?!
Postad 21 maj 2011 - 00:27
Fjöset
-
Fjöset
-
Användare
-
-
240 inlägg
Intressant att höra, vad säger du om det vart i ryggan man lastar tyngden, är det bra att ha tyngden högre upp än längre ner i ryggsäcken, känns spontant som att det borde trycka mindre på länd ryggen om man lastar tyngden högre upp ?!
Måste erkänna att jag inte riktigt reflekterat över det. Som jag brukar packa är det nog rätt jämnt fördelat; huset längst upp och de tyngre objektiven längst ner.
Postad 11 augusti 2012 - 18:00
novaland
-
novaland
-
Veteran
-
-
2 004 inlägg
Tjo!
Jag tittar efter en lämplig väska till min utrustning som har växt lite och har egentligen fastnat för Lowepro Fastpack 350 som är precis den storleken jag letar efter. Den har dessutom fack för en tablet/laptop samt utrymme för lite smått & gott på toppen, typ en tröja eller liknande för lite turistande.
Jag har även tittat på flipside-modellerna, men jag vet inte.. de är inte rätt.
Det enda som stoppar mig från att köpa en fastpack 350 som dessutom kommer till väldigt bra pris, är att den inte har egentligen något väderskydd.
Någon som vet någon motsvarande väska som fastback 350, men typ.. version 2.0? Lite uppgraderat, lite bättre, typ med väderskydd..?
Edit: tittade på Kata DPS 3N1-22, men den verkar inte ha något extrautrymme och Kata DPS 3N1-33 såg ju ut som den tillhörde lapplandsjägarna på överlevnadskurs.. (lite för stor). Har bara sett den på bild dock..
Redigerat av novaland, 11 augusti 2012 - 18:05.
Postad 11 augusti 2012 - 19:45
novaland
-
novaland
-
Veteran
-
-
2 004 inlägg
Jag såg denna video: http://www.youtube.c...h?v=_TAZLNXcE-A på en Lowepro Fastpack 250 och jag tror nog att det blir en sådan trots att den saknar väderskydd. Utformningen är helt perfekt för mig och om jag känner att jag behöver bättre väderskydd så tror jag nog att jag ska köpa nån billig väska i samma storlek och sno väderskyddet, eller köpa ett helt separat väderskydd helt enkelt...
Postad 11 augusti 2012 - 20:40
frollic
-
frollic
-
Über-Guru
-
-
14 158 inlägg
Jag såg denna video på en Lowepro Fastpack 250 och jag tror nog att det blir en sådan trots att den saknar väderskydd. Utformningen är helt perfekt för mig och om jag känner att jag behöver bättre väderskydd så tror jag nog att jag ska köpa nån billig väska i samma storlek och sno väderskyddet, eller köpa ett helt separat väderskydd helt enkelt...
Kika annars på Fastpack 250 AW, den har väderskydd i en ficka i botten.
Bot du i Sthlm kan du komma och klämma på en, köpte en själv i våras.
Redigerat av frollic, 11 augusti 2012 - 20:41.
Postad 11 augusti 2012 - 23:12
novaland
-
novaland
-
Veteran
-
-
2 004 inlägg
Kika annars på Fastpack 250 AW, den har väderskydd i en ficka i botten. Bot du i Sthlm kan du komma och klämma på en, köpte en själv i våras.
Jag tror nästan den e lite overkill för mig, snarare att jag skulle gå åt hållet
...fast den skulle vara lite för liten. http://www.youtube.c...h?v=-8WJQ9uYM1AJag tror det blir en fastback 250. Väderskydd är mest i förebyggande syfte och "bra att ha". Får se hur jag säkrar upp det inför framtiden.. ett sätt är ju att bära med sig ett paraply
Postad 12 augusti 2012 - 19:08
frollic
-
frollic
-
Über-Guru
-
-
14 158 inlägg
Jag tror nästan den e lite overkill för mig, snarare att jag skulle gå åt hållet
Fast de är ju i princip lika stora  250an är endast 1-1.5 cm mindre på B,D,H, that's it.
Postad 12 augusti 2012 - 21:12
RedMarathon
-
RedMarathon
-
Veteran
-
-
1 883 inlägg
Jag vill att ni tänker er för då ni köper ryggsäck.
Vill du ha kvar din utrustning då skall du undvika att köpa en rygga där man öppnar ryggan på utsidan, då du rör dig i storstäderna så är ficktjuvarna så skickliga att du märker inte när din utrustning ofrivilligt bytt ägare.
Hade en Slingshot 200 och blev 17 000 kr fattigare på några sekunder.
Mitt råd är att köp en rygga där man öppnar ryggan från insidan typ Flipside, visst det är bökigt men du får har kvar sakerna.
Postad 13 augusti 2012 - 09:02
novaland
-
novaland
-
Veteran
-
-
2 004 inlägg
Vill du ha kvar din utrustning då skall du undvika att köpa en rygga där man öppnar ryggan på utsidan, då du rör dig i storstäderna så är ficktjuvarna så skickliga att du märker inte när din utrustning ofrivilligt bytt ägare.
Mitt råd är att köp en rygga där man öppnar ryggan från insidan typ Flipside, visst det är bökigt men du får har kvar sakerna.
Jo, det har ju klart känts som en bra anledning, dock har de mindre flipside inge bra förvaring för övrigt material samt laptop/table/liknande.. om man inte går upp till 400-modellen som finns som AllWeather (AW). Den är rätt stor dessutom, vilket gör den mindre rolig att ha som just city-väska om man inte har anledning att ta med sig den mängden utrustning. Dock har den stativfäste.. ett plus. Nä, man får väl sy sig en egen väska  Tills dess blir det nog en flipside 400 aw. Better safe than sorry. En flipside 300 eller 200 hade dock räckt för mig om de bara hade haft det där extra facket som 400:an har. Man får väl se det som 400:an har man lite "att växa i", vilket kanske inte tar allt för lång tid.
Postad 14 augusti 2012 - 22:44
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6 649 inlägg
Sitter också i valet och kvalet om detta. Min farsa tipsar om en Icebreaker, särskilt eftersom den går att köra som trolley. Dock verkar det som på Cyberphoto att Trolleydelen är utgången och endast väskan kvarstår. Väskan är ju dock byggd för att kunna bli trolley så det gör att jag blir skeptisk eftersom jag i så fall kommer köpa en väska som kanske har kompromisser för att kunna fungera som något jag aldrig kommer kunna använda.
Det som också är ett alternativ är Flipside, särskilt av anledningarna Red nämner (kommer åka utomlands med den väskan jag handlar). Den väskan ser ut att ha liknande funktioner. Dock ser själva huset ut att sitta/vila bättre i facket på Icebreaker än den gör i Flipside.
Fan va svårt det är alltså.
Postad 15 augusti 2012 - 13:07
frollic
-
frollic
-
Über-Guru
-
-
14 158 inlägg
Jag använder min Fastpack för att transportera fotogrejjer och laptop, tycker den är för stor för att dra runt i en stad när man turistar, då har jag en midre väska, som kan bäras som axelväska eller tom magväska - http://www.tamrac.co...e_velocity.htm. Rymmer utan problem en 7D med lins plus extra lins.
Postad 15 augusti 2012 - 18:30
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6 649 inlägg
Kollade på Flipside 200 idag inne på MM när jag var förbi. Tyckte väskan såg schysst ut men jag kommer behöva en 400 så det lutar att jag kommer skaffa mig en sådan. Väskan såg rätt så gedigen ut måste jag säga.
Postad 15 augusti 2012 - 20:06
RedMarathon
-
RedMarathon
-
Veteran
-
-
1 883 inlägg
Jag har en Icebreaker förvaringens utrymmena är väldigt bra i den men att öppna och stänga den varje gång är ett företag i sig själv och pga detta så ligger den och samlar damm just nu.
Postad 15 augusti 2012 - 20:49
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6 649 inlägg
Jag har en Icebreaker förvaringens utrymmena är väldigt bra i den men att öppna och stänga den varje gång är ett företag i sig själv och pga detta så ligger den och samlar damm just nu.
Blir så osäker. Ska åka med ryan air om ett par veckor och enligt dom ska handbagage vara max 20 cm djupt :S Icebreakern är 23 och Flipside 400 är 25  Frågan är om man åker på det eller inte. Fliside 300 ska tydligen vara under 20 cm djup. Kanske skulle ta den istället.
Postad 15 augusti 2012 - 22:57
RedMarathon
-
RedMarathon
-
Veteran
-
-
1 883 inlägg
Blir så osäker. Ska åka med ryan air om ett par veckor och enligt dom ska handbagage vara max 20 cm djupt
En av anledningarna till att jag undviker detta pajas företag betalar hellre 1000 kr mer och åker med SAS, mindre transfer besvär samt strular något så brukar inte SAS vara omöjlig att göra med.
Postad 16 augusti 2012 - 06:05
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6 649 inlägg
En av anledningarna till att jag undviker detta pajas företag betalar hellre 1000 kr mer och åker med SAS, mindre transfer besvär samt strular något så brukar inte SAS vara omöjlig att göra med. 
Mkt möjligt men det är inte jag som bokat resa denna gång
Postad 16 augusti 2012 - 06:07
novaland
-
novaland
-
Veteran
-
-
2 004 inlägg
En ryggsägg är ju förhållande vis och "formbar". Även fast den är t.ex. 25 djup så kan den säkert passa i en "form" för att mäta väskstorlek, så vida den inte är fullpackad. Har man däremot en hård kabinväska kan det ju vara lite svårare att få ned den i formen..
Kameraväskor brukar ju dock ha sina extra vaderade sidor som kan vara lite besvärliga..
Ska resa med Iberia till spanien i september och enligt informationen så får det bara vara 55x40x20 och flipside 400 e ju lite tjockare än så (46x30x25). Men dem kan ju inte vara värre än ryan air .P
Postad 16 augusti 2012 - 06:16
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6 649 inlägg
En ryggsägg är ju förhållande vis och "formbar". Även fast den är t.ex. 25 djup så kan den säkert passa i en "form" för att mäta väskstorlek, så vida den inte är fullpackad. Har man däremot en hård kabinväska kan det ju vara lite svårare att få ned den i formen..
Kameraväskor brukar ju dock ha sina extra vaderade sidor som kan vara lite besvärliga..
Ska resa med Iberia till spanien i september och enligt informationen så får det bara vara 55x40x20 och flipside 400 e ju lite tjockare än så (46x30x25). Men dem kan ju inte vara värre än ryan air .P
Verkar som ditt flygbolag har exakt samma måttkrav som ryan. 20cm är vad jag behöver också. Flipside 300 är tydligen under det. Dock tror jag inte att den klarar min utrustning på ett bra sätt. Skall helst få ner ett 70-300, 105 micro, 55 mm samt sb400 och lullull. Tror den väskan är relativt överfull redan där. Vilket iofs inte är ett problem idag men jag har ju inte slutat handla linser direkt. Ang "klämningen" är det lite så jag tänker med nu. Att om man klämmer väskan lite (har ju inget batterigrepp) blir den kanske 20cm. I värsta fall får jag hänga kameran runt halsen när jag checkar in. Kanske... Eller så får jag gråta mig hela vägen till toscana med kameran i den incheckade väskan 8)
Redigerat av Sgart, 16 augusti 2012 - 06:18.
Postad 16 augusti 2012 - 12:09
Unregistered124686ac
-
Unregistered124686ac
-
Über-Guru
-
-
11 229 inlägg
Försök hitta en väska där du kan stoppa in och ta ut kameran med vilket som helst objektiv monterat. Det funkar tex inte att du ska behöva byta objektiv bara för att få in den i kamerafacket, därför behöver den vara såpass djup vid kameran så att du får in kameran med 70-300 monterat. Jag började med små axelremsväskor när jag hade en kamera och några extra objektiv, sedan gick jag över till ryggsäckar när jag hade riktigt mycket, men nu är jag tillbaka till axelrem där jag nu använder Think Tank Retrospective 20.
Tänk på att det kanske inte är den bästa idé´n att köpa en väska där du får plats med allt. Jag gjorde det och det slutade med att man priincip inte orkade bära den efter att köplusten hade gjort sitt.
Kanske ska du tänka på vad du måste ha med som max vid varje tur och se till att ha en väska som rymmer det, nu kanske det för dig är allt?
Postad 16 augusti 2012 - 16:23
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6 649 inlägg
Försök hitta en väska där du kan stoppa in och ta ut kameran med vilket som helst objektiv monterat. Det funkar tex inte att du ska behöva byta objektiv bara för att få in den i kamerafacket, därför behöver den vara såpass djup vid kameran så att du får in kameran med 70-300 monterat. Jag började med små axelremsväskor när jag hade en kamera och några extra objektiv, sedan gick jag över till ryggsäckar när jag hade riktigt mycket, men nu är jag tillbaka till axelrem där jag nu använder Think Tank Retrospective 20.
Tänk på att det kanske inte är den bästa idé´n att köpa en väska där du får plats med allt. Jag gjorde det och det slutade med att man priincip inte orkade bära den efter att köplusten hade gjort sitt.
Kanske ska du tänka på vad du måste ha med som max vid varje tur och se till att ha en väska som rymmer det, nu kanske det för dig är allt?
Just nu är det ju nästan så att man vill ha med sig allt eftersom jag inte har så pass mkt gluggar. Jag har samma vision som dig att när man väl är ute ska man nog inte ta med sig mer än man blir bekväm med. I Detta fallet blir det ju dock en väska dels att ha på sig när man är ute och går men även att resa med och då förvara sina saker i. I framtiden känns det som att det mkt väl kan vara läge att skaffa ännu en väska med mindre utrymme att ha på utflykter där man redan vet vad man kommer använda. Jag mailade Cyberphoto i morse ang måtten och dom tror inte det blir några problem då Flipside 400 är som bredast där höftbältet går och det går ju klämma in. Jag tror det får bli en sådan. Helst vill jag ha en svart och jag tänker nog vara en god kund och vänta tills Cyberphoto får in sådana igen
Postad 16 augusti 2012 - 17:06
Unregistered124686ac
-
Unregistered124686ac
-
Über-Guru
-
-
11 229 inlägg
Ja, vad gör man inte för en chokladbit :-)
Postad 16 augusti 2012 - 17:51
novaland
-
novaland
-
Veteran
-
-
2 004 inlägg
Just nu är det ju nästan så att man vill ha med sig allt eftersom jag inte har så pass mkt gluggar. Jag har samma vision som dig att när man väl är ute ska man nog inte ta med sig mer än man blir bekväm med. I Detta fallet blir det ju dock en väska dels att ha på sig när man är ute och går men även att resa med och då förvara sina saker i. I framtiden känns det som att det mkt väl kan vara läge att skaffa ännu en väska med mindre utrymme att ha på utflykter där man redan vet vad man kommer använda.
Jag mailade Cyberphoto i morse ang måtten och dom tror inte det blir några problem då Flipside 400 är som bredast där höftbältet går och det går ju klämma in. Jag tror det får bli en sådan. Helst vill jag ha en svart och jag tänker nog vara en god kund och vänta tills Cyberphoto får in sådana igen 
Jag fick precis min flipside 400 aw från cyberphoto idag, å jag kan verifiera att min säng är 15,5cm hög från golvet och jag kan knuffa in väskan där under om man lägger bärremmarna på sidan, dvs den "hårda" delen av väskan är typ 15-16 cm. Bärremmarna är inte mycke tjockare, kanske ett par centimeter... men det är om man låter ryggfickan vara tom. dvs bara använda innre förvaringen. Jag tror inte jag kommer ha några problem på min flygresa i alla fall. Vad jag vart lite överraskad över var att den var så "liten". När man ser på videos på youtube så ser den ganska stor ut.. Jag räknade nästan med att väskan skulle vara lika stor som min haglöfs 60-liters ryggsäck först och var tveksam till måtten. Men jag antar att de flesta personerna på de filmerna inte är fullvuxna skandinavier  Edit: Jag tror dvs att jag inte kommer känna några större problem med att bära omkring på väskan när man är ute och turistar...
Redigerat av novaland, 16 augusti 2012 - 17:52.
Postad 16 augusti 2012 - 19:12
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6 649 inlägg
Jag fick precis min flipside 400 aw från cyberphoto idag, å jag kan verifiera att min säng är 15,5cm hög från golvet och jag kan knuffa in väskan där under om man lägger bärremmarna på sidan, dvs den "hårda" delen av väskan är typ 15-16 cm. Bärremmarna är inte mycke tjockare, kanske ett par centimeter... men det är om man låter ryggfickan vara tom. dvs bara använda innre förvaringen. Jag tror inte jag kommer ha några problem på min flygresa i alla fall.
Vad jag vart lite överraskad över var att den var så "liten". När man ser på videos på youtube så ser den ganska stor ut.. Jag räknade nästan med att väskan skulle vara lika stor som min haglöfs 60-liters ryggsäck först och var tveksam till måtten. Men jag antar att de flesta personerna på de filmerna inte är fullvuxna skandinavier 
Edit: Jag tror dvs att jag inte kommer känna några större problem med att bära omkring på väskan när man är ute och turistar...
Väldigt bra inlägg! Tack så mkt nu känner jag inget större tvivel längre inför incheckningen Det var en grönsvart du beställt eller? Jag tror jag vill ha en helsvart. Beräknas komma in imorgon så får hoppas att det stämmer Ta gärna lite bilder på din väska när du "fyllt den"  Alltid kul att se.
Postad 31 augusti 2012 - 08:59
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6 649 inlägg
Fick min svarta Flipside 400AW igår. Måste säga att den ser galet genomtänkt och välgjord ut. Allt jag har och mer får plats i den (vilket var tanken då jag vill kunna växa i den) På ryggen känns det inte som att den väger någonting trots att man har kilovis med utrustning i den. Skall se om jag kan ladda upp lite bilder och en djupare redovisning någon dag framöver.
Postad 01 september 2012 - 08:06
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12 146 inlägg
Fick min svarta Flipside 400AW igår. Måste säga att den ser galet genomtänkt och välgjord ut. Allt jag har och mer får plats i den (vilket var tanken då jag vill kunna växa i den) På ryggen känns det inte som att den väger någonting trots att man har kilovis med utrustning i den. Skall se om jag kan ladda upp lite bilder och en djupare redovisning någon dag framöver.
Kul. Kom gärna med ett uttalande sen. Gärna med bild när du har den på ryggen  Har själv kollat på en sådan men har inte riktigt bestämt vad jag ska köpa än
Postad 01 september 2012 - 08:26
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6 649 inlägg
Kul. Kom gärna med ett uttalande sen. Gärna med bild när du har den på ryggen 
Har själv kollat på en sådan men har inte riktigt bestämt vad jag ska köpa än
Ska försöka lösa det ikväll. Problemet är ju att jag bara har en kamera XD Men kan ju ta bild på innehållet med mobilen och använda kameran när jag visar väskan på mig.
Postad 01 september 2012 - 11:03
Unregistered0103948e
-
Unregistered0103948e
-
Användare
-
-
226 inlägg
Själv köpte jag får nåt år sedan fjällrävens dependler. Mer att ha den i jobbet när man hela tiden drar med sig datorn. Man blev lite nervig när man märkte hur människor konstant flyttade ens väska med ömtåliga saker, så var den perfekt. Dependlern funkade riktigt bra just med tanke på att den har en metallram i sig. Sen går den ju till och med att sitta på, 110 kg tror jag den pallade med. Men jag måste säga att när man har varit och "turistat" så har jag upptäckt att den skulle kunna bli en riktigt bra kameraväska. Man får dock modda den lite själv med några skiljeväggar. Kan säga att jag är ingen som varken äger eller går omkring med måånga objektiv.
Nu vet jag inte om den finns kvar.....but i love it
Postad 01 september 2012 - 20:27
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6 649 inlägg
Kul. Kom gärna med ett uttalande sen. Gärna med bild när du har den på ryggen 
Har själv kollat på en sådan men har inte riktigt bestämt vad jag ska köpa än
Nu finns det uppe: https://www.minhembi...howtopic=301463
Postad 03 januari 2014 - 17:53
mstoltz
-
mstoltz
-
Über-Guru
-
-
12 727 inlägg
Nu vet jag inte vad ni har gett för denna väska, men jag har tittat en del på den och googlade lite på den och hittade den på en sida för 400 kr. Tyckte jag verkar vara ett kanonbra pris....eller finns den billigare ?Det jag gillade extra bra med denna är att öppningen är mot ryggen, detta stoppar eventuella tjuvar  Skall nog beställa en när ekonomin blir bättre, denna månaden är det lite tom i plånboken efter jul och nyår. Länken där väskan finns för 400 kr är : http://www.dhgate.co.../171836823.html
Postad 03 januari 2014 - 17:56
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6 649 inlägg
400 låter orimligt billigt så billigare hittar du nog inte
Postad 03 januari 2014 - 18:28
xray
-
xray
-
Guru
-
-
4 296 inlägg
Kanske är Flipside 400AW för 400kr en kopia speciellt denna verkar skickas från Kina... Och om det är en kopia går det inte att förvänta sig samma kvalité. Och om detta visar sig som sämre hållbarhet kanske kameraprylarna kan komma till skada...
Postad 03 januari 2014 - 18:55
Unregistered6e59ce73
-
Unregistered6e59ce73
-
Über-Guru
-
-
10 303 inlägg
och över 400 så.. har man otur tull och moms fast det är ju ändå billigare.. men så är frågan frakten vad den kostar
Redigerat av Unregistered6e59ce73, 03 januari 2014 - 18:56.
Postad 03 januari 2014 - 18:57
mstoltz
-
mstoltz
-
Über-Guru
-
-
12 727 inlägg
400 låter orimligt billigt så billigare hittar du nog inte 
Ja det tyckte jag med..... Kanske är Flipside 400AW för 400kr en kopia speciellt denna verkar skickas från Kina... Och om det är en kopia går det inte att förvänta sig samma kvalité. Och om detta visar sig som sämre hållbarhet kanske kameraprylarna kan komma till skada...
Jo det kanske är sant......men skulle det visa sig vara en kopia kan man ju kanske sälja den som en kopia visserligen för kanske 300 kr i sverige....finns säkert någon som kanske inte bryr sig så mycket om det är en kopia eller inte  Men du har rätt att är det mycket sämre kvalite såkan man riskera prylarna och över 400 så.. har man otur tull och moms fast det är ju ändå billigare.. men så är frågan frakten vad den kostar
Frakten är fri på den....fraktfritt står det. Jag har en kompis som beställer många saker därifrån, ( det var så jag fick sidan ) vissa saker kanske är lite sämre, men oftast är det rätt ok prylar. han får det alltid fraktfritt...och på sidan står det...free shipping to sweden
Redigerat av mstoltz, 03 januari 2014 - 18:57.
Postad 03 januari 2014 - 19:02
Unregistered6e59ce73
-
Unregistered6e59ce73
-
Über-Guru
-
-
10 303 inlägg
http://www.fotosidan...w.htm?ID=211156650 spänn.. pruta.. och säg 500 med frakten  eller något
Postad 03 januari 2014 - 19:35
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12 146 inlägg
jag har en flipside 400 och är rätt nöjd med den. Finns ett par saker jag stör mig på dock. För det första är den inte speciellt bekväm med för mycket packning. Märkte det när jag var på vandring i fjällen i norge i somras. Fick ganska ont i nacke och axlar då, även om jag använde midjestödet eller vad det heter.
andra grejen som jag stör mig på är att det är svårt och trångt att använda facket längst in i väskan, det går inte att fälla bort baksidan tillräckligt mycket tycker jag.
En sista grej är att man inte får plats med någonting förutom just kameraprylar. Inte ens en tröja får man med om man inte packar på utsidan.
Med detta sagt så är jag fortfarande väldigt nöjd med den. Det är en riktig kvalitetsvästa som tål mycket stryk.
Tror jag betalade drygt 1000kr för den för 1,5 år sedan och den är fortfarande som ny.
Postad 03 januari 2014 - 20:02
mstoltz
-
mstoltz
-
Über-Guru
-
-
12 727 inlägg
jag har en flipside 400 och är rätt nöjd med den. Finns ett par saker jag stör mig på dock. För det första är den inte speciellt bekväm med för mycket packning. Märkte det när jag var på vandring i fjällen i norge i somras. Fick ganska ont i nacke och axlar då, även om jag använde midjestödet eller vad det heter.
andra grejen som jag stör mig på är att det är svårt och trångt att använda facket längst in i väskan, det går inte att fälla bort baksidan tillräckligt mycket tycker jag. En sista grej är att man inte får plats med någonting förutom just kameraprylar. Inte ens en tröja får man med om man inte packar på utsidan.
Med detta sagt så är jag fortfarande väldigt nöjd med den. Det är en riktig kvalitetsvästa som tål mycket stryk. Tror jag betalade drygt 1000kr för den för 1,5 år sedan och den är fortfarande som ny.
Det med att det är svårt med facken längst nere är något jag med hört andra säga...... Men för 400 kr.....är det väl värt den eller ? Vad är nästa storlek på väskan flipside ?
Postad 03 januari 2014 - 20:51
vm8855
-
vm8855
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Nästa är 500 AW , den har jag. Men jag håller med om att de inte är anpassade för längre turer. 10km+.
Axel remmarna sitter för lågt jämfört med en "riktig" vandrings-säck där man har ett bärsystem (där locket på Flipsiden är) som gör att man gör att man justera mer. Man bär vikten med mag-remmen på höfterna och justerar så att axelremmarna i stort sett inte ens hänger på axlarna. Dessutom finns det ytterligare remmar ovanför axel-remmarna som "drar in" säcken mot ryggen. Dessa finns inte på Flipsiden, så jag kan dra åt om magen så att det lättar lite på axlarna men den vill gärna "hänga bakåt" vilket gör att det inte gör någon större skillnad.
//my5cents
Postad 03 januari 2014 - 21:42
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12 146 inlägg
Nästa är 500 AW , den har jag. Men jag håller med om att de inte är anpassade för längre turer. 10km+. Axel remmarna sitter för lågt jämfört med en "riktig" vandrings-säck där man har ett bärsystem (där locket på Flipsiden är) som gör att man gör att man justera mer. Man bär vikten med mag-remmen på höfterna och justerar så att axelremmarna i stort sett inte ens hänger på axlarna. Dessutom finns det ytterligare remmar ovanför axel-remmarna som "drar in" säcken mot ryggen. Dessa finns inte på Flipsiden, så jag kan dra åt om magen så att det lättar lite på axlarna men den vill gärna "hänga bakåt" vilket gör att det inte gör någon större skillnad. //my5cents
exakt. det var det jag jag tänkte skriva men glömde. Den vill gärna hänga bakåt tyvärr så axlarna får ta största tyngden.
Postad 03 januari 2014 - 22:43
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6 649 inlägg
Det med att det är svårt med facken längst nere är något jag med hört andra säga...... Men för 400 kr.....är det väl värt den eller ?
Vad är nästa storlek på väskan flipside ?
håller med om nedre facken. Där har jag utrustning jag sällan använder av den anledningen.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Digitalkameror & Videokameror
-
→
Specialämne: Systemkameror & Optik
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Baslåda nr5
Anton
2025-06-02 13:28:15
-
Nya stativ
Anton
2025-05-30 12:20:04
-
Powercon ”grendosa”
Anton
2025-05-28 20:37:24
-
Baffelvägg
Anton
2025-05-24 08:28:29
-
JBL 4309 vs 708i
Anton
2025-05-23 13:58:22
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|