En del säger att dem upplever bilden som matt och oskarp?
* Officiell Tråd - Panasonic PZ70 *
Panasonic Viera TH-42PZ70
(TV)
|
2
|
(32)
|
Inga priser | |
Panasonic Viera TH-50PZ70
(TV)
|
1
|
(28)
|
Inga priser |
Postad 13 February 2008 - 22:22
Postad 13 February 2008 - 22:46
Okej okej. Jag sitter på ca 2.5m från teven, inget man från det avståndet alltså? Nöjda med bilden annars?
kan säga så här... bilden direkt ur kartong är skit. men en simpel justering/optimering så blir resultated lysande.
jag tycker att antireflex glaset tillför mer än vad det förstör om man säger så.
klart trevlig bild via parabol (scart) och fullkomligt lysande pixelmappat 1080p från HTPC.
jag är skitnöjd med min pz70.
förövrigt så såg jag denna på mediamarkt i göteborg häromdan... den bilden var inget kul att vila ögonen på.
så jag förstår dom som tycker den ser sämre ut mot andra tv på vägg i butik. men väl hemma å med rätt inställning så tycker jag tvn lyfter rejält!
Redigerat av somoene2, 13 February 2008 - 22:49.
Postad 14 February 2008 - 10:01
Med Blueray från Panasonics BD10A - spelare är det naturligtvis sanslöst bra - men annat är inte att förvänta...
//
Postad 18 February 2008 - 23:12
Det enda jag grämer mig över är att jag inte köpte den för tre månader sen!
Postad 19 February 2008 - 18:10
Har funderat på PZ70 en stund nu. Pendlar till USA med jobbet så det blir en del tv tittande härborta.
Sett både Pioneer och Pana full HD modeller in action och det är banne mig det sexigaste jag sett.
I huset där jag bor finns en lounge med en 50" PZ70. Att titta på ESPN/CBS/NBC sport i full HD är himmelriket.
Basket/NFL eller Hockey ser absurdt bra ut. Man ser varenda liten detalj från ett par meters avstånd.
Porerna på basketspelarnas ansikten är synliga i close-ups. På NFL spelarnas hjälmar ser man knivskarpa reflektioner från arenan som floodlights och publik. Basketplanen glänser och speglar som en isbana.
När dom har "standard" kameran i bild känns det ibland som man är på plats...
Man får stånd bokstavligen.
När fan ska U-Landet sverige haka på och börja sända i alla fall ett par kanaler i HD?
Vi har C+ hemma i kåken i Skåne via boxer. Finns C+ HD tillgängligt då? Sett att dom skickar någon kanal i HD.
Nere i vår stora TV/film lounge får vi TV via Telia Inernet. Ser helt ok ut med standard dosa från Telia och på en skräpig HD-Ready 32" Mirai LCD. Vad jag förstått kommer inte Telia sända HD under dom kommande åren då "behovet inte finns ännu".
Någon som kör PZ70 med Telia Digital som kan kommentera?
Häls från New York.
Glömde fråga:
Man kan få tag på PZ70 i England för £799 = 9850SEK plus någon tusenlapp i frakt. Har Panasonic Internationell Garanti a la Apple? Dvs att man själv kan kontakta Pana för service och ev. retur? Tack.
Redigerat av Krug, 19 February 2008 - 18:14.
Postad 22 February 2008 - 18:47
får inte till något godtyckligt...
Postad 28 February 2008 - 19:07
Jag behöver erat råd. Jag har läst här fram och tillbaka och jag vet inte hur jag ska göra.
Jag har idag en PV60 som står på service verkstad i sundsvall för andra gången.
Nu vill jag häva köpet. Och jag tänkte då köpa en PZ70. Men jag kör Tv via Boxer och har läst här att bilden inte blir bra med boxer. Ja jag har givetvis andra källor oxå. Blir bilden sämre med Boxer på PZ70 än på min PV60.
Vore ju inte så kul isf då man kollar ganska mycket på Tv.
Jag vore tacksam om nån svarade på hur det ligger till.
Kanske det är bättre att köpa en PV70?
Mvh. Fredrik
Postad 03 March 2008 - 16:18
Köpte en Pz7050" nu i helgen, än så länge väldigt nöjd med bilden.
Men 2 saker stör mig:
1. Ljudet ur hörlurs utgången är kass, låter ungefär som man står 10m från havet, med stora vågor.
Är det så på era med eller är det fel på min?
2. När man startar tv så startar den alltid på analog. Lite onödigt då jag inte har det kopplat.
Går det ändra så den startar på AV1 tex?
steffe
Jag har samma problem (nr 2.) med min 42pz70, startar alltid på TV(analog). Väldigt irriterande och onödigt. Jag har inte lyckats hitta någon fungerande lösning. Kanske någon annan har gjort det?
Nu har vi kanske en lösning på det här med start på en viss AV-input, från AVForums och Remote central.
Från AVForum:
"Don't think this has been posted before, found it on RemoteCentral.
HOTEL MODE
Allows you to set the initial input to whatever you like.
Press and hold the -V button on the front or right hand side of the screen, and pressing the AV button on the remote 3 times.
Now you see a menu for HOTEL MODE.
This allows you to set the following:
Hotel Mode
Initial Input
Initial POS
Initial VOL level
Max VOL Level
Button Lock
Remote Lock
CAUTION: The post recommended not to touch Button Lock or Remote Lock for obvious reasons!!"
En annan person på AVForums provade det på en Panasonic TH50PZ70E, och det fungerade fint. Borde gå även på 42PZ70.
Postad 03 March 2008 - 16:32
Men 2 saker stör mig:
1. Ljudet ur hörlurs utgången är kass, låter ungefär som man står 10m från havet, med stora vågor.
2. När man startar tv så startar den alltid på analog. Lite onödigt då jag inte har det kopplat.
steffe
Jag har samma problem (nr 2.) med min 42pz70, startar alltid på TV(analog). Väldigt irriterande och onödigt. Jag har inte lyckats hitta någon fungerande lösning. Kanske någon annan har gjort det?
Nu har vi kanske en lösning på det här med start på en viss AV-input, från AVForums och Remote central.
Från AVForum:
HOTEL MODE
Press and hold the -V button on the front or right hand side of the screen, and pressing the AV button on the remote 3 times.
Hotel Mode
Initial Input
Initial POS
Initial VOL level
Max VOL Level
Button Lock
Remote Lock
CAUTION: The post recommended not to touch Button Lock or Remote Lock for obvious reasons!!"
En annan person på AVForums provade det på en Panasonic TH50PZ70E, och det fungerade fint. Borde gå även på 42PZ70.
Och det ska påpekas att om man går in och justerar saker här så måste man göra det med försiktighet. Det går säkert att ställa till det för sig om man är oförsiktig...
Postad 03 March 2008 - 17:23
Men 2 saker stör mig:
steffe
Från AVForum:
HOTEL MODE
Hotel Mode
Initial Input
Initial POS
Initial VOL level
Max VOL Level
Button Lock
Remote Lock
Och det ska påpekas att om man går in och justerar saker här så måste man göra det med försiktighet. Det går säkert att ställa till det för sig om man är oförsiktig...
Jag har nu gjort det på min 42pz70 och det fungerade utmärkt!
HotelMode-menyn får upp genom att hålla inne V- på TV'n och samtidigt trycka tre gånger på AV-knappen på fjärrkontrollen (se ovan). Menyn ser ut och fungerar som de vanliga menyerna.
Man aktiverar där först Hotel mode från off till on (första raden). Går sen ner till Initial Input och stegar sig fram till önskad input (i mitt fall component (som min digitalbox är kopplad till)). Sen är det bara att trycka Exit på fjärrkontrollen, och TV'n kommer att starta med den valda Input-källan som default.
Jag tar inte ansvar för om någon annan råkar stöka till det genom att följa dessa råd, men mig hjälpte detta i alla fall med att bli av med den mest irriterande saken med denna i övrig härliga TV!
Postad 04 March 2008 - 11:09
Hej.
Jag behöver erat råd. Jag har läst här fram och tillbaka och jag vet inte hur jag ska göra.
Jag har idag en PV60 som står på service verkstad i sundsvall för andra gången.
Nu vill jag häva köpet. Och jag tänkte då köpa en PZ70. Men jag kör Tv via Boxer och har läst här att bilden inte blir bra med boxer. Ja jag har givetvis andra källor oxå. Blir bilden sämre med Boxer på PZ70 än på min PV60.
Vore ju inte så kul isf då man kollar ganska mycket på Tv.
Jag vore tacksam om nån svarade på hur det ligger till.
Kanske det är bättre att köpa en PV70?
Mvh. Fredrik
Nu vet inte jag hur "Boxerbilden" blir på en PV60/PV70, men jag har en TH50PZ70 som jag (med helt acceptabel, på gränsen till njutbar känsla...) har tittat på bl.a. Afrikanska Mästerskapen i fotboll på Eurosport (en kanal som är en av de sämre kvalitetsmässigt på Boxer). SVT och TV4 blir helt klart bäst, men även Kanal 5 och TV3 närmar sig deras kvalitet.
//
Postad 04 March 2008 - 22:16
Jag har en låne tv nu Lcd Full Hd Limited Label.
Och jag kan säga att bilden är totalt kass på den. Stora svarta fyrkanter (pixlar) och färgerna är helskumma.
En del påstår ju att vanlig digital tv sändning (boxer Comhem) blir sämre på full hd. Och om bilden är så dålig vill jag absolut inte ha full hd. För man kollar ju trots allt ganska mycket på tv. Men för mig är det obegriplig att bilden skulle bli sämre på en full hd tv än en som är hd-ready.
//Fredrik
Postad 04 March 2008 - 23:07
Lugn och fin här nu alltså.Tack för svaret.
Jag har en låne tv nu Lcd Full Hd Limited Label.
Och jag kan säga att bilden är totalt kass på den. Stora svarta fyrkanter (pixlar) och färgerna är helskumma.
En del påstår ju att vanlig digital tv sändning (boxer Comhem) blir sämre på full hd. Och om bilden är så dålig vill jag absolut inte ha full hd. För man kollar ju trots allt ganska mycket på tv. Men för mig är det obegriplig att bilden skulle bli sämre på en full hd tv än en som är hd-ready.
//Fredrik
Analog signal eller Boxer kräver mycket av en FullHD Tv.
Den har ju dubbelt så många pixlar att hålla reda på gentemot en HD-ready.
Det är som att spela ett värstingspel på datorn.
Limited Label är som en dator med hyfsad skärm men med ett trött gammalt grafikkort.
När den inte orkar längre blir det så som du beskriver det.
I en Panasonic är det bra grejer hela vägen.
Har själv en 42PZ70E och tittar både på analog och digital signal.
Jag har bättre analog bild nu än på min gamla 32tums tjockphilips.
Blev positivt överaskad när jag köpte denna TV.
Postad 06 March 2008 - 07:15
Äger i dagsläget en Panasonic PX70 42", men är sugen på att byta till en större tv. Har nu spanat in PZ70/PZ700 50".
En sak jag stört mig en hel del på med min PX70 är de s.k. "gröna ormarna" som uppkommer vid panoreringar då bilden innehåller kontraster mellan ljust och mörkt, märks främst i tv-spel men jag ser det även i filmer. Är detta ett problem som PZ70 också dras med? Det är ju ett ganska generellt problem för plasma (gröna fosforn är långsammare) men det kanske inte märks lika tydligt på dessa. Kanske att PZ70 är Full HD minskar risken för "gröna ormar"?
/Tommi
Postad 06 March 2008 - 16:31
HejHej
Äger i dagsläget en Panasonic PX70 42", men är sugen på att byta till en större tv. Har nu spanat in PZ70/PZ700 50".
En sak jag stört mig en hel del på med min PX70 är de s.k. "gröna ormarna" som uppkommer vid panoreringar då bilden innehåller kontraster mellan ljust och mörkt, märks främst i tv-spel men jag ser det även i filmer. Är detta ett problem som PZ70 också dras med? Det är ju ett ganska generellt problem för plasma (gröna fosforn är långsammare) men det kanske inte märks lika tydligt på dessa. Kanske att PZ70 är Full HD minskar risken för "gröna ormar"?
/Tommi
Har inte sett några "gröna ormar" som stört mej på min PZ42E.
Enda gångerna det har synts något liknande är på typ eftertexter, vit text på helsvart botten.
Då kan man ibland se ett grönskimmer i nederkant på texten.
Min TV som är 3 månader gammal har säkert en nyare och bättre panel och grafikprocessor(Vreal pro 2) än din.
PX80 som släpps nu och PZ80/800 som släpps i sommar är säkert ännu bättre.
Så köp så nytt som möjligt.
Redigerat av zoorab, 06 March 2008 - 18:12.
Postad 06 March 2008 - 21:46
Grattisköpte mig en 42" idag.
tips på inställningar någon?
MVH//Andreas
Den ska vara instäld så du blir nöjd.
Smaken är ju som baken.....
Men du bör köra in den i ca 200 timmar.
Inga reglage över mittenläget och kör den på visningsläge "Bio".
Se till att bilden täcker hela skärmen, helst inga svarta kanter.
Men det visste du säkert redan.
Hoppas du blir lika nöjd som jag är med min 42a.
Postad 07 March 2008 - 08:30
MVH//Andreas
jässå jag köpte tvn igår:D riktigt nöjd, men vad kan hända om jag inte orkar vänta 200H? d e ju melodifestivalen och då måste man skryta för polarna:D
Postad 07 March 2008 - 11:12
MVH//Andreas
jässå jag köpte tvn igår:D riktigt nöjd, men vad kan hända om jag inte orkar vänta 200H? d e ju melodifestivalen och då måste man skryta för polarna:D
man skryter inte för polarana genom att visa melodifestivalen
en fullhd rulle så kan dom impas
men kör du på bara... jag körde inte in min i 200h.... testade runt en hel del inställningar innan jag fann cinema mode med ca 75%-80% på contrast. skärpan på 20% å restan strax under 50% till att vara suveränt vid 1080p pixelmappat från HTPC.
har inte haft en tendens till inbränningar eller ghostning. älskar denna tv för den naturliga bilden den ger
Postad 07 March 2008 - 11:48
MVH//Andreas
en fullhd rulle så kan dom impas![]()
men kör du på bara... jag körde inte in min i 200h.... testade runt en hel del inställningar innan jag fann cinema mode med ca 75%-80% på contrast. skärpan på 20% å restan strax under 50% till att vara suveränt vid 1080p pixelmappat från HTPC.
har inte haft en tendens till inbränningar eller ghostning. älskar denna tv för den naturliga bilden den ger
Jag ska testa dina inställningar när jag kommer hem:) tjejen är inte riktigt nöjd med bilden än, men vi får se sen:)
Tack för ditt svar och jag kommer med uppdate om hur det går:D
Postad 07 March 2008 - 16:09
MVH//Andreas
en fullhd rulle så kan dom impas![]()
Jag ska testa dina inställningar när jag kommer hem:) tjejen är inte riktigt nöjd med bilden än, men vi får se sen:)
Tack för ditt svar och jag kommer med uppdate om hur det går:D
jag är inte heller 100% nöjd med bilden. men kanske har med inlirningen då?
kan man inte ställa in dom där inställningarna direkt som du har och köra på d?lr borde man ha kontrasen lägre i början?
Postad 10 March 2008 - 08:02
Postad 10 March 2008 - 11:16
Vad tycker ni??
m.v.h Bjarne30
Postad 10 March 2008 - 12:02
Så nu sitter jag och skall klicka på beställ knappen Av en PX80,,, men får du upp tanken om denna tv,, prisskillnaden spelar ingen roll ,, kan denna pz70 vara bättre??
Vad tycker ni??
m.v.h Bjarne30
Jag satt i din sitts förra veckan, men jag jämförde de båda noga, och det var mycket finare bild på pz70 tyckte jag, skarpare. sen var panelen snyggare:) men px80 hade bra svärta:) svårt val, men jag gick på pz70 för att jag kommer använda mycke fullhd material
båda är bra köp så oavsätt vilken du väljer så garanterar jag att du blir nöjd!
jag köpte en samsung c96 men den strulade redan första dagen så jag bytte, inge mer samsung för mig!
Postad 11 March 2008 - 21:50
Postad 11 March 2008 - 22:36
Skämt åsido, plasma har en del brister. De viktigaste för de flesta är kanske:
1. Reflekterar generellt lite mer ljus från omgivningen än en lcd pga att panelen kräver en glasskiva främst.
2. Många modeller låter lite grann, sk buzzing.
3. Statiska bilder kan bränna in. Detta tar dock många timmar (>5) på en modern plasma. Dock lider alla mer eller mindre av "temporära inbränningar", kallat ghosting. Detta gör att man framförallt på en ny tv kan se t ex konturerna av en meny som man har haft framme en stund om man tittar på en mörk bild. Det försvinner dock efter nå'n minut varje gång och blir som sagt mindre känsligt efter ett par veckor.
4. Drar mer ström och är tyngre än en lcd. Detta kan man ju jämföra i faktablad om man vill veta hur mycket.
Så till fördelarna:
1. Generellt bättre bild om man tittar på "vanlig" tv.
2. Generellt bättre bild om man tittar på sport, typiskt fotboll.
3. Generellt bättre bild om man tittar på film.
Det kanske låter fånigt. Men jag tror att många håller med (särskilt dem som har skrivit i den här tråden). Jag har själv velat fram och tillbaka ett flertal gånger men det som till slut övertygade mig var att faktiskt jämföra bilderna på de tv-apparaterna som jag hade läst mig till skulle vara bra. Nämligen Panasonic 42PZ70 (plasma förstås) och Sony 40W3000 (lcd) och Samsung 40F86 (också lcd).
Jag såg dem på Media Markt i Kungens Kurva och de visade alla tre samma BluRay-demo som för min del representerar hur jag kommer att använda tv:n ganska bra. Resultatet var ganska klart: Plasman smiskade stjärt med lcd:erna när det kom till svärta (även möjligheten att urskilja detaljer i mörka partier) och färger samt även sättet som den hanterar rörelser. Vad gäller rörelsehanteringen så beror det på grundläggande principer för hur lcd representive plamsa fungerar.
Summa summarum: åk och titta och jämför. Gärna nå'nstans där de har lite dämpad belysning och där du kan få se nå't material som speglar hur du kommer att använda tv:n (särskilt "vanlig" tv kan vara knepigt) och där de förhoppningsvis har vettiga inställningar på tv-apparaterna.
Om du gillar lcd:erna -> köp en så'n, de är trots allt enklare att handskas med.
Om du som jag inte kan låta bli att tänka på lcd:ns brister och plamsans förträfflighet: köp en PZ70 eller vänta två månader på PZ80, den kommer att bli minst lika bra, minst lika billig och dessutom hantera BluRay-film lite bättre...
Jämför också PX80, otroligt prisvärd HD-ready plasma, eller LG PG6000: inte riktigt lika vass men betydligt snyggare.
/David
P.S. Jag väntar själv på PZ80, nu är bara frågan om jag ska köpa 42" eller 46". Suck, aldrig kan det vara enkelt ;-)
Postad 12 March 2008 - 23:12
Jag gillar verkligen det jag sett i butik ( Blu Ray samsung's demo & Batman Begins i 720p) tänkte kolla med er som äger denna TV först.
Blir det inte jävligt varmt i TV-rummet, den drar ju ändå 400W?
Vad betyder (Non-existent film mode deinterlacing (failed 3:2 and 2:2 cadence detection)
Jag har en
Tester jag hittat:
http://www.hdtvorg.c...ic_th50pz70.htm
Redigerat av DigiMannen, 13 March 2008 - 04:31.
Postad 13 March 2008 - 07:21
Motsvarande för tv-material kallas "Video-mode de-interlacing" och är enklare då det handlar om att identifiera 25 bilder i 50 Hz-signal eller 30 bilder i 60 Hz-signal (och sen de-interlaca med rätt halvbilder och inte två från olika bildrutor).
Hoppas att det gick att förstå något i alla fall...
/David
Postad 13 March 2008 - 12:00
Ni som har denna Tv (främst 50") är ni supernöjda, funkar den bra, NÅGRA SVAGHETER???
Jag gillar verkligen det jag sett i butik ( Blu Ray samsung's demo & Batman Begins i 720p) tänkte kolla med er som äger denna TV först.
Blir det inte jävligt varmt i TV-rummet, den drar ju ändå 400W?
Svagheter och svagheter. Jag har sett Pioneers LX-508/608D och bilden på dessa otäcka plasmor är ju löjligt bra. Min Panasonic (50" PZ70) är "tillräckligt bra" för prisskillnaden (hade varit "tillräckligt bra" även med en något mindre prisskillnad). Med HD-material är bilden fantastisk (notera j**ligt fantastisk). Vanlig DVD är mycket bra, och Boxer-bilden är bra på de flesta kanalerna.
Det enda jag kan tycka är brister (mot vad jag skulle behöva) är att de har sparat in på en digital ljudutgång (har "vanlig" L/R-utgång). Jag har också behov av lite fler ingångar, men det är mest för att jag har en sån antik förstärkare (som inte växlar bild med HDMI eller tar component). EPGn är inte den vassaste heller. Men när det kommer till performance så är den hur bra som helst. Varm - jotack, den strålar ju som ett mindre element, så det ska nog inte vara alltför trångt där du vill ställa den. Min hänger på vägg med mycket lite saker runt omkring...
//
Postad 13 March 2008 - 21:58
Det innebär att jag inte använder orginalfjärren (jag har programererat Vantagens fjärr för att sätta av/på TV'n, har redan varit in och ändrat till Hotel mode med HDMI 1 start)
Jag använder inte PZ50's inbyggda mottagare eller EPG heller, Digital ljudutgång behöver jag inte heller.
Kanonbild på Canal + Sport HD har kollat på Modo-Timrå 1-5.
Matar TV'n med 1080i H.264 eller MPEG-2 uppskalat
highly_recommended.gif 6.9K
1 Antal nerladdningarKör med Viewing mode Normal
Contrast 50%
Brightness 50%
Colour 40%
Sharpness 50%
Colour Balance Warm
Colour Management Off
MPEG NR Off
MOSQUITO Off
Power Save Off
Side Panel Off
Picture Overscan Off
Refresh Rate 100Hz
System Information
Software Version 2220-10000
PS
Beställde en
Redigerat av DigiMannen, 14 March 2008 - 03:01.
Postad 14 March 2008 - 09:38
Är det bara jag som har problem när jag kopplar dator/htpc till PZ70:n? Jag har provat både 720p och 1080p från två av mina datorer. Båda gångerna så indikerar bildvisaren 720p/1080p men datorskrivbordet är för inzoomat så jag ser bara kanten på startmenyn t ex?
På min ena dator där jag har ett Nvidia 7950GX2 så kan jag använda verktyg till drivrutinen för att zooma ut men jag tycker inte det skall behövas när man kör digital signal (DVI->HDMI)? På min bärbara så har jag inte möjligheten att zooma ut så där får jag leva med "inzoomningen".
Däremot på min LG AN110 720p projje så blir det alltit korrekt storlek när jag kör 720p från båda datorerna...
Missar jag något ?
Postad 14 March 2008 - 15:29
Tjenare på er,
Är det bara jag som har problem när jag kopplar dator/htpc till PZ70:n? Jag har provat både 720p och 1080p från två av mina datorer. Båda gångerna så indikerar bildvisaren 720p/1080p men datorskrivbordet är för inzoomat så jag ser bara kanten på startmenyn t ex?
På min ena dator där jag har ett Nvidia 7950GX2 så kan jag använda verktyg till drivrutinen för att zooma ut men jag tycker inte det skall behövas när man kör digital signal (DVI->HDMI)? På min bärbara så har jag inte möjligheten att zooma ut så där får jag leva med "inzoomningen".
Däremot på min LG AN110 720p projje så blir det alltit korrekt storlek när jag kör 720p från båda datorerna...
Missar jag något ?
Du får gå in i menyn och sen under inställningar ändra på overscan till "AV". Funkar klockrent för min del.
Postad 14 March 2008 - 17:35
Jag tycker också att positionen på bilden inte är helt 100% vid 1080i (bra med 720p) utan den är något förskjuten nedåt och åt höger (syns bara på vissa kanaler och SVT's testbild), kan man justera detta i någon servicemeny eftersom jag inte vill använda Picture Overscan då pixelmappningen sätts ur funktion i det läget (var hittar man info om hur man kommer in i servicemenyer och hur dessa fungerar)?????
Redigerat av DigiMannen, 14 March 2008 - 17:58.
Postad 14 March 2008 - 22:16
Postad 15 March 2008 - 02:07
Gör såhär:Ursäkta, men hur göra jag för att se hur många timmar jag tittat på tv´n?
Håll inne V- på din TV tryck samtidgt 000 på numeriska displayen (altså nollan 3 ggr).
Postad 15 March 2008 - 21:19
Vid TV-tittande via parabol har jag följande och tycker dom är kanon.
HDMI1=STB Vantage Digital, Output signal 1080i/25 YPbPr
Picture Menu
Viewing Mode Cinema
Contrast 42/63
Brightness 21/63
Colour 30/63
Sharpness 1/6
Colour Balance Warm
Colour Management Off
MPEG NR Off
Mosquito NR Off
Setup Menu
Picture Overscan Off
Refresh Rate 100Hz
PS
Jag ska senare kalibrera med DVE & Monster Cable ISF HDTV Calibration på DVD & PS3
Redigerat av DigiMannen, 15 March 2008 - 21:51.
Postad 18 March 2008 - 14:12
Behöver jag ett CI-kort för att kunna se de fria kanalerna också eller är det bara att söka?
Postad 18 March 2008 - 23:01
Jag har precis kopplat upp min 50PZ70 och ska skaffa en provisorisk bordsantenn för att ta in DVB-T signaler.
Behöver jag ett CI-kort för att kunna se de fria kanalerna också eller är det bara att söka?
Du behöver ingen CA-modul för att se de fria kanalerna.
Postad 19 March 2008 - 13:21
Utan CI/CA-modulen instucken så hittar inte TV'n några marksända kanaler alls. Därremot rasslar det till när jag väl har satt i modulen. Jag har inget kort än, utan kör modulen "tom".
Ville bara delge min erfarenhet.
Postad 19 March 2008 - 18:28
Tackar för infon, men nu har jag testat själv.
Utan CI/CA-modulen instucken så hittar inte TV'n några marksända kanaler alls. Därremot rasslar det till när jag väl har satt i modulen. Jag har inget kort än, utan kör modulen "tom".
Ville bara delge min erfarenhet.
Okej, märkligt. Har för mig att man inte behövde en CA-modul, men jag kan ha fel. Eller så skiljer det sig från tv till tv, men det verkar ju också lite märkligt. Hur som helst så är det ju bra att det fungerar nu, o grattis till en bra TV
Postad 24 March 2008 - 12:18
Postad 24 March 2008 - 18:10
Jag har kört dator. receiver, HD-DVD och PS3 mot den utan några som helst problem.
Postad 07 April 2008 - 23:40
Redigerat av dekalen, 08 April 2008 - 11:50.
Postad 14 April 2008 - 09:09
Jag står i valet och kvalet mellan en 42PX80 och en 42PZ70. Nu är det så att jag har ett rätt ljust vardagsrum. Kan PZ70 vara ett bättre val mtp ljuset? Har inga HD källor så som blu-ray eller tv spel. Kör com hem via extern box. Vad jag läst i PX80 tråden finns det några som "klagar" på att PX80 hackar lite, finns detta problem även på PZ70?
jag har inte märkt något hack på min pz70, och i ljusa förhållanden är den grymt bra för att den har ett ljusreduserande skydd i skärmen, och det gör värkligen mycket! det blir ingen spegelbild på skärmen som då gör att det går utmärkt att titta på mörka filmer mitt på dagen!, jag är super nöjd med min, det ända jag tycker är synd är att det vita inte är så jätte vitt när man ser på hockey å så.. men om man har den blandat med andra färger så ser man inte det!
Postad 21 April 2008 - 09:05
Postad 21 April 2008 - 10:10
Hur är det med Pz70, klarar den av pixelmappning både på VGA ingången samt DVI/Hdmi när man vill koppla in sin pc?
jag har bara provat från min dator hdmi-hdmi och det funkar helt perfekt! tror nog att de andra funkar bra de me..
Postad 21 April 2008 - 18:25
Hur är det med Pz70, klarar den av pixelmappning både på VGA ingången samt DVI/Hdmi när man vill koppla in sin pc?
Ingen pixelmappning via VGA är jag ganska säker på. Klarar nog bara ngn form av lägre upplösning där.
Postad 22 April 2008 - 20:37
Dock är jag en smula orolig(må hända vara okunskap) över inbränningar. Spelar en del x360 och wii, vad tror ni att chanserna att man får en inbränning på just denna tv då? Bättre satsa på en LCD? Vill helst ha en plasma, men är chanserna stora att man får inbränning om man spelar är jag inte ovillig att köpa LCD istället.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
Äldre plasma mot nyare LCD
81 filmer
5 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?