Jag sitter på en PC med Windows 7 64-bit. Grafikkortet i burken är en ATI Radeon Sapphire 4980 och jag tar min sekundära bild från HDMI utgången på den. Video/ljud-källan går sedan vidare till min Onkyo TX-SR607 och in på en av dess HDMI input. Från Onkyo TX-SR607 går sedan från HDMI output till HDMI 1 på min Sanyo plv-z700.
När jag gruffar runt i förstärkar menyer eller i projektormenyn så är bilden hörn till hörn, kant till kant på min 104" 16:9 widescreen skärm. Men när 1920x1080 videokällan kommer igenom så saknas det ca 1dm bild i kant upptill och nedtill.
Med "Screen" setting Full är bilden långt från full utan ser snarare ut som en 1680x1050 bilde med massor av ljus från projektorn "tomt" på skärmen.
Med "Screen" setting Natural Wide (som jag förstått det som att jag ska ha) klipps toppen och botten av.
Med "Screen" setting zoom kommer självklart inte hela bilden med.
Med "Screen" setting anamorphic får jag en 4:3 bild.
Och mitten alternativet "Normal" kan jag inte välja av någon anledning.
eftersom bilden visas hel i projektor/förstärkar meny så känns det som att felet ligger i datordelen på något sätt.
I Catalyst Control Center har jag inställningen på HDTV - 1920x1080 inställning på projektorn.
bifogar lite bilder så att det förhoppningsvis blir lite lättare att hitta felet.
BILD ALBUM
Var god klaga inte på tapeten.....inte mitt val.
Kan någon komma med ett tips om vad det kan vara som är fel?
Tack så mycket för er hjälp.
Mvh Mikael
Redigerat av tranquillity, 16 January 2010 - 12:35.
Sökningen pågår
Avancerad sökning

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?