Men Wii är den verkliga vinnaren, den säljer mer än Xbox 360 och PS3 kombinerat.
10 orsaker varför PS3 kommer bli ledande
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 31 juli 2007 - 17:29
Men Wii är den verkliga vinnaren, den säljer mer än Xbox 360 och PS3 kombinerat.
Postad 31 juli 2007 - 19:17
Precis som big-hobit säger är det annars väldigt stor skilnad på att öka sin försäljning och att sälja mest.
Jämför med att någon som tjänar 10.000kr i månaden plötsligt dubblar sin lön och får 20.000. Det vore ganksa pinsamt att påstå att den personen därmed tjänar bättre än någon som har 40.000 bara för att den senare personen inte fick någon löneökning

Postad 31 juli 2007 - 20:50
Nej, missförstånd. Ber om ursäkt att jag inte klargjorde min ståndpunkt, syftar till trådämnet: PS3 och endast detta. Vad film försäljningen beträffar kan man nog diskutera nån annanstansHar du någon källa till det påståendet? Alltså att blu-ray säljer sämre än HD-DVD i amerika.
--URL::40ae4cf438b1a1687eae3ca410c93647-- <{POST_SNAPBACK}>

Postad 31 juli 2007 - 23:45

Lönsamhet handlade tidigare frågor om innan denna;
I was just saying that for this generation, it seems like a similar boat, but you can certainly take issue with that.
PD: Let's just pose a couple of questions. So their prospect for a ten-year lifecycle with the Xbox: you've got an inconsistent design. Some of them have a hard drive, and some of them don't. None of them have a Blu-ray player, and the HD-DVD will be out of business in a matter of months. Is this a ten-year product? By the way, it doesn't even work, so do they want to be selling it for ten years and refurbishing them all for ten more years? I don't think that's a ten-year product. You or they could disagree with me, but I'd put that up against the PS3 anyday.
What they have now is a lead, and I wonder if the PS3 will be able to get enough exclusives to where it's really going to matter to enough people to buy more of them than the 360.
PD: What they talked about at their press conference was GTA and Rock Band, and both of those are on our platform. What we talked about was Metal Gear, Haze, and Unreal, which actually will have exclusivity. Some are forever, and some are for a period of time.
What we also talked about from a first-party perspective was that we've got a development organization that will deliver 15 Blu-ray exclusives and 80 downloadable exclusives, so I think there's an awful lot of exclusives that we have. They have some, one of which is a big deal, and the others are not. It's a good question. It's really where the rubber hits the road. Does the consumer respond to one thing, or many things?
Det är en toklång intervju på 6 sidor. http://www.gamasutra...ing_.php?page=1
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 31 juli 2007 - 23:49.
Postad 31 juli 2007 - 23:51
ROFLThey have some, one of which is a big deal, and the others are not.

Morlock, har du inte redan postat exakt samma eller var det en ny intervju nu där han säger nästan exakt samma sak (första frågan alltså)?
Edit:
it doesn't even work, so do they want to be selling it for ten years and refurbishing them all for ten more years? I don't think that's a ten-year product.
Han måste ha missat lite nyheter

Redigerat av Zoiler, 31 juli 2007 - 23:53.
Postad 31 juli 2007 - 23:53
Jag känner igen bitar av intervjun, hela denna intervju har varit uppstyckad och postat runt om på bloggar så det är möjligt.Morlock, har du inte redan postat exakt samma eller var det en ny intervju nu där han säger nästan exakt samma sak (första frågan alltså)?
Intervjun är från 24 Juli... men den 15 Juli postade jag sammat citat (första svaret) från en blogg, inlägg #413.. Inte konstigt att jag tyckte det var bekant.
Men här är alltså källan för de som vill läsa hela intervjun.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 01 augusti 2007 - 00:00.
Postad 01 augusti 2007 - 00:00
Tänkte precis posta det nu, men du hann se detmen den 15 Juli postade jag ett citat från denna site . Inte konstigt att jag tyckte det var bekant.

Hade vart konstigt om han sa samma sak 2 ggr, heh.
Postad 01 augusti 2007 - 00:03
Mr Dille underskattar nog ett par titlar som kommer exklusivt på 360, men har har en poäng om att Sony har grymt många exklusiva titlar på gång till PS3 samt alla stora titlar som är multiplatform.
EDIT: Och det ska vara intressant att se vad de hittar på på Leipzeig 23/8. De sägs att de ska trumma friskt på trumman där, samt på TGS i sept. De har en hel del spelhus som fortfarande inte yppat vad de jobbar på samt en helt del MIA.

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 01 augusti 2007 - 00:07.
Postad 01 augusti 2007 - 01:52
DFC: Competition Breathing Down Neck of 360
During the first half of 2007, Microsoft's Xbox 360 shipped only a bit over 1 million units compared to 6 million Wiis and 4 million PS3s. As DFC says, the competition is breathing down 360's neck and Microsoft needs to really step it up in second half of this year. More within...
DFC Intelligence often releases forecasts in multiple scenarios that account for different factors such as price decreases, new products and form factors, and other determinants that can cause a significant change in the marketplace. So far in 2007 it is safe to say that the market has followed what we called the Nintendo Best Case Scenario. More specifically:
- The Nintendo Wii is on track to meet our Nintendo Best Case Scenario forecasts for 2007.
- The Nintendo DS looks like it may exceed our 2007 forecasts by 10%.
- The Sony PlayStation 3 is on track to match our sales forecasts for 2007 under the Nintendo Best Case Scenario. In terms of installed base it looks like the PS3 will be in third place until at least mid-2008. To move more PS3 units in 2008 we think Sony will have to be more aggressive on pricing.
- The Microsoft Xbox 360 is running behind where they should be to maintain a strong market position. However, the Xbox 360 lineup is heavily weighted towards the second half of 2007. If the Xbox 360 can have a strong holiday 2007 they may be able to maintain at least a second place position for another year.
Conclusion: The pressure is on Microsoft to really drive sales of the Xbox 360 this holiday season. If Halo 3 and other products fail to drive Xbox 360 sales, the system will soon flirt with numerous unsavory scenarios, the worst of which is the danger of becoming a distant third in the video game market share battle.
There has been a great deal of focus put on Sony's PlayStation 3 launch woes. However, so far in 2007, the news from the Xbox 360 front has not been encouraging. In the first six months of calendar 2007, Microsoft shipped slightly over 1 million units of the Xbox 360 compared with Nintendo shipments of over 6 million Wii systems and Sony shipments of over 4 million PS3 systems. The Xbox 360 had a one year lead, but the competition is catching up fast.
Of course, the bulk of sales for the video game industry come in the second half of the year and it can be a mistake to extrapolate performance in the first six months to the full year. For the Xbox 360, Microsoft is putting the focus almost entirely on the second half of 2007. Microsoft has humbly called the upcoming Xbox 360 titles the "Greatest Holiday Lineup in Video Game History." Whether it is the greatest lineup in video game history is of course subjective. However, the fall 2007 Xbox 360 release schedule is clearly a strong group of products with a wide variety of games. We would say that this will probably be the last holiday season that the Xbox 360 will have such a clear software advantage over the competition. If consumers are not lining up to buy an Xbox 360 this holiday, Microsoft clearly has problems.
The competition is breathing down the neck of the Xbox 360. The Nintendo Wii has almost caught up with the Xbox 360 in sales and the PlayStation 3 is looking to have a much stronger lineup in 2008. If Sony can keep its PlayStation 2 core base happy for another year or so, they will be in a good position to migrate them to a PS3. This means for Microsoft it is imperative they get consumers into the store NOW.
One concern is that Microsoft seems to be in danger of losing its position as the online game leader. Microsoft has pushed the Xbox Live online game service as the key distinguishing factor for its systems. However, the PlayStation Network does a good job and offers many of the same features as Xbox Live. Upcoming offerings like PlayStation Home and some fairly high-end downloadable games, start to push the PS3 toward the cutting edge when it comes to online offerings.
There is nothing about Xbox Live that would really standout for the average consumer. The ability to download high-definition video is nifty, but that is not why consumers buy video game systems. The competition actually stands out in several key areas such as Wi-Fi connectivity and, most importantly, being free to use. Xbox Live is the only service that requires a paid subscription to play others online. This is a key limiting factor for not only consumers, but also game developers. When Microsoft talks about Xbox Live having over seven million users, they include free Silver members with no online game play capability, old Xbox owners that have not upgraded to the Xbox 360 and Gold members. Only the Gold members can play Xbox Live games online.
As always it comes down to the games. This holiday season, the Xbox 360 clearly has solid product offerings. We won't be the judge of whether this is the greatest holiday lineup ever. What we will say is that if this lineup of titles can't move boxes off the store shelves, come January, we will have to seriously revaluate Microsoft's long-term position in the marketplace.
http://biz.gamedaily...ature/?id=16979
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 01 augusti 2007 - 01:55.
Postad 01 augusti 2007 - 02:37
Skulle inte förvåna mig. MS håller däremot helt tyst. Ganska dåligt E3 sett till överraskningar, eller ja, urdåligt. Tydligen ska de inte ha något eget X07 heller.EDIT: Och det ska vara intressant att se vad de hittar på på Leipzeig 23/8. De sägs att de ska trumma friskt på trumman där, samt på TGS i sept. De har en hel del spelhus som fortfarande inte yppat vad de jobbar på samt en helt del MIA.
Det bästa med showen är ändå PES gameplay vad som än sker

Förresten, den bilden måste vara photoshoppad med tanke på att det ser ut precis som en clown. Det var en på GAF som ritade i färger så man såg att det var en clown, men ja... det ser verkligen ut som det

Postad 01 augusti 2007 - 02:56
Den härstammar från en annonsbild (ej Sonys) som föreställer en Twisted Metal-clown i ett svampmoln. När folk hittade bilden drog ett rykte igång om ett nytt Twisted Metal Direkt.Förresten, den bilden måste vara photoshoppad med tanke på att det ser ut precis som en clown. Det var en på GAF som ritade i färger så man såg att det var en clown, men ja... det ser verkligen ut som det

Jag har för mig att det var en skolgrej för annonsering eller liknande.
Postad 01 augusti 2007 - 03:14
Postad 01 augusti 2007 - 11:33
1) Digital TV-tuner och möjlighet att spela in från TV till HDD.
http://www.eurogamer...rticle_id=80598
2) Blu-Ray, DVD:s utrymme räcker inte till för många spel. Särskilt stora spel i full HD. Då är det PS3 som gäller, om man inte vill sitta och skyffla DVD skivor (som diketter på amiga-tiden).
http://www.eurogamer...rticle_id=80594
Postad 01 augusti 2007 - 13:33
Totalt onödigt med Digital TV-tuner. Varför inte bara spela in direkt via mjukvaran. Kommer till Xbox 360 i år. http://www.youtube.c...h?v=D9msq5GE3Xw Video-demo
2) Blu-Ray, DVD:s utrymme räcker inte till för många spel. Särskilt stora spel i full HD. Då är det PS3 som gäller, om man inte vill sitta och skyffla DVD skivor (som diketter på amiga-tiden).
Du menar att folk kommer endast att spela PS3 och Xbox 360 om 10 år? Detta är vad Sony har sagt. Kanske kommer man om 10 år att fortsätta titta på IPTV, ladda ned spel, filmer och TV-serier på Xbox 360 och även använda den som Media Center-extender. Däremot finns det inget som säger att Xbox 3 inte kommer för än om 10 år. Jag tror t.ex. inte att folk kommer orka spela på Wii i 10 år till, så en ny lär komma om några år. 720p HDTV kan leva om 10 år, alltså kommer Xbox 360 fortsätta att leva om 10 år eftersom den erbjuder detta utöver spelande. Xbox 1 kunde inget annat än spel, alltså var den tvungen att ersättas ganska snabbt. Men Xbox 360 kan så mycket mer än bara spel. Spel förändras ju mycket snabbare än TV, skulle därför inte förvåna mig om en ny Xbox 3 kommer om ca 5 år och då kommer PS3 få svårt att hänga med, den har ju redan idag svårt att göra 60fps i sport-spel. http://www.1up.com/d...ory?cId=3160709
Postad 01 augusti 2007 - 13:37
Postad 01 augusti 2007 - 13:45
Totalt onödigt med Digital TV-tuner. Varför inte bara spela in direkt via mjukvaran. Kommer till Xbox 360 i år. http://www.youtube.c...h?v=D9msq5GE3Xw Video-demo2) Blu-Ray, DVD:s utrymme räcker inte till för många spel. Särskilt stora spel i full HD. Då är det PS3 som gäller, om man inte vill sitta och skyffla DVD skivor (som diketter på amiga-tiden).
Du menar att folk kommer endast att spela PS3 och Xbox 360 om 10 år? Detta är vad Sony har sagt. Kanske kommer man om 10 år att fortsätta titta på IPTV, ladda ned spel, filmer och TV-serier på Xbox 360 och även använda den som Media Center-extender. Däremot finns det inget som säger att Xbox 3 inte kommer för än om 10 år. Jag tror t.ex. inte att folk kommer orka spela på Wii i 10 år till, så en ny lär komma om några år. 720p HDTV kan leva om 10 år, alltså kommer Xbox 360 fortsätta att leva om 10 år eftersom den erbjuder detta utöver spelande. Xbox 1 kunde inget annat än spel, alltså var den tvungen att ersättas ganska snabbt. Men Xbox 360 kan så mycket mer än bara spel. Spel förändras ju mycket snabbare än TV, skulle därför inte förvåna mig om en ny Xbox 3 kommer om ca 5 år och då kommer PS3 få svårt att hänga med, den har ju redan idag svårt att göra 60fps i sport-spel. http://www.1up.com/d...ory?cId=3160709
Onödigt med en Digital Tv-tuner? Får jag fråga hur du tror man ser på digitaltv? Inte lyfter man en Vgakabel rakt upp i luften och får bild i alla fall!
Postad 01 augusti 2007 - 14:24
Onödigt med en Digital Tv-tuner? Får jag fråga hur du tror man ser på digitaltv? Inte lyfter man en Vgakabel rakt upp i luften och får bild i alla fall!
IPTV är Digital-TV utan Digital-TV tuner, har du aldrig sett på film/TV via datorn?
Postad 01 augusti 2007 - 14:32
IPTV är Digital-TV utan Digital-TV tuner, har du aldrig sett på film/TV via datorn?
Finns ingen svensk operatör som levererar HDTV via IPTv idag. Och för att ta emot HDTV vi IPTv krävs rätt bra anslutning så ADSL är i stort sett inte att tänka på och då har man rensat ut rätt många användare i Sverige men framförallt runt om i världen...
Och att operatörerna skulle fixa stöd för den i först taget är inte så troligt.
Idag kan man inte köra med andra boxar som på Boxer tex. Och HDTV via marksänd digital-Tv körs redan...
Nä, marksänd ditigtal-Tv är nog det bästa alternativet idag och en tid framöver.
Men det finns olika standarder där också så vi i Sverige kan nog inte räkna med att få digital-Tv via Ps3an på ett bra tag.
Men hoppas kan man ju alltid!
Postad 01 augusti 2007 - 14:52
Totalt onödigt med Digital TV-tuner. Varför inte bara spela in direkt via mjukvaran. Kommer till Xbox 360 i år. http://www.youtube.c...h?v=D9msq5GE3Xw Video-demo2) Blu-Ray, DVD:s utrymme räcker inte till för många spel. Särskilt stora spel i full HD. Då är det PS3 som gäller, om man inte vill sitta och skyffla DVD skivor (som diketter på amiga-tiden).
Jag menar att spelen redan IDAG börjar bli så stora att DVD inte räcker till. Dvs man får banta spelen och ta bort funktioner/effekter så att det får plats på en DVD. Med Blu-ray behöver man inte banta spelen, det är bara att fläska på med full-HD grafik m.m. Jag tror att detta kommer att märkas ännu tydligare om ett par år.
Postad 01 augusti 2007 - 15:02
Du menar att folk kommer endast att spela PS3 och Xbox 360 om 10 år? Detta är vad Sony har sagt. Kanske kommer man om 10 år att fortsätta titta på IPTV, ladda ned spel, filmer och TV-serier på Xbox 360 och även använda den som Media Center-extender. Däremot finns det inget som säger att Xbox 3 inte kommer för än om 10 år. Jag tror t.ex. inte att folk kommer orka spela på Wii i 10 år till, så en ny lär komma om några år. 720p HDTV kan leva om 10 år, alltså kommer Xbox 360 fortsätta att leva om 10 år eftersom den erbjuder detta utöver spelande. Xbox 1 kunde inget annat än spel, alltså var den tvungen att ersättas ganska snabbt. Men Xbox 360 kan så mycket mer än bara spel. Spel förändras ju mycket snabbare än TV, skulle därför inte förvåna mig om en ny Xbox 3 kommer om ca 5 år och då kommer PS3 få svårt att hänga med, den har ju redan idag svårt att göra 60fps i sport-spel. --URL::c6f9b210003f383ce20001662ccc69d0-- http://www.1up.com/d...ory?cId=3160709
Jag menar att spelen redan IDAG börjar bli så stora att DVD inte räcker till. Dvs man får banta spelen och ta bort funktioner/effekter så att det får plats på en DVD. Med Blu-ray behöver man inte banta spelen, det är bara att fläska på med full-HD grafik m.m. Jag tror att detta kommer att märkas ännu tydligare om ett par år.--URL::5eea6a1cb120bb10e47da12586171cef-- <{POST_SNAPBACK}>
Håller med dig.
Det förstod inte AriaGiovanni att du pratar om problemet i nutid.. För utvecklingen har nog kommit väldigt långt inom 5-10 år..
Blu-ray har större utrymme än DVD och det är väl ett faktum!?
Sedan kan man väl hålla sig till sakfrågan istället för att börja svamla om vad som ska hända inom 5-10 år?!
Mvh
Postad 01 augusti 2007 - 15:21
Spelen börjar redan IDAG bli så stora att 25 gb Blu-ray inte räcker till. Allt har att göra med hur utvecklarna gör sitt spel. Det är ju inte så att utvecklarna till 360 kommer skapa spel på 50 gb och lägga dem på 8 skivor. De kommer anpassa sig efter formatet och komma på lösningar på problem som kommer upp.Jag menar att spelen redan IDAG börjar bli så stora att DVD inte räcker till. Dvs man får banta spelen och ta bort funktioner/effekter så att det får plats på en DVD. Med Blu-ray behöver man inte banta spelen, det är bara att fläska på med full-HD grafik m.m. Jag tror att detta kommer att märkas ännu tydligare om ett par år.
Och då är frågan hur man kan utnyttja det extra utrymmet på 360 för att göra snyggare spel än på 360. Inte ifall 360 spelen kommer få slut på utrymme.
I PGR4 är det som så att vi inte kommer få se Las Vegas i dagtid t ex, bara nattid. Ingen stad kommer ha både dag och natt, bara en av dem. Dock har de löst problemet genom en ny ljussättning som gör att texturerna ser annorlunda ut i annorlunda väder. Och de har en hel del olika väder, och dubbelt så många städer mot PGR3.
Utvecklarna på Bizzares forum förklarar det hela:
You won't see different times of day per city because this involves recreating all the textures again (one for day and one for night). Whilst this wasn't a problem for our dev team, it was a problem fitting all this data onto a single DVD. So we've worked around the problem by providing different lighting models per city. For example, Macau is always in the daytime, but if you play it during a storm everything looks darker and more foreboding. If you play during a blizzard then things are slightly tinged blue and everything seems more frozen. Of course, playing this track in sunshine will make everything appear bright and yellowy.
Easy there mate, let me explain a little first!
In the past we've always had day and night and to do this we've had to create a duplicate set of textures for most of the buildings, obviously there is the space on the disc and the time it will take make all those night time textures. For some cities night time is important, as good as Vegas looks in the day everyone really wants to see it at night, so in PGR4 only night will be available, and if you thought Vegas and Tokyo looked good at night wait until you see what Shanghai looks like!
All the PGR3 cities have been re-lit and look better than ever, plus each weather type brings with it a different lighting setting, so Clear will be different to Fog which will be different to Rain...etc These weather types really do change the feel of the city just as much as a change from day to night, Macau in a storm is VERY different to Macau on a clear day and heavy fog changes it further! Cat and mouse around Macau Route 9 in heavy fog is fantastic by the way as is another multiplayer game mode yet to be announced! Good enough to have the art team eagerly waiting for 5.30 to come around so they can play it for an hour!
So at it’s base there is only one time of day, add to that the different weather settings and you get more variation to each of the cities than just Day and Night would give you. Trust me, they all look cool
Um, disc space isn't an issue - we just decided to do more cities with more environments, but without time of day. We have *double* the amount of locations/tracks than PGR3, we *could* have chose to keep the same amount but used different locations.
DVD space was never an issue, we just decided to use it this way rather than another. To be honest I don't understand the fuss, we're still going to knock your socks off.
Wow, some kind of reaction to this one folks. Yes, it's really worth just reiterating what The Boy has said above me. We've got double the number of locations this time around, and lots of new features and graphics which all take up valuable disc real-estate. We could have just shipped with the 5 new cities in PGR4, but we chose to put all of them in there because of the new motorcycles and weather conditions which really bring the old cities into a new light.
I think everybody will agree that having twice the number of locations is better than having day & night textures for each.
Multiple disc or DLC options are not really viable for all of the reasons already outlined in this thread. No matter what the size of your optical media is, there will ALWAYS be limitations. It's the job of Bizarre to work inside those limitations and make the game the best it can be within them. Which is what we're doing right now.
Funny, så länge jag har skrivit här så har PS3 förespråkare pratat i futurum om vad som komma skall. "Vi får se i framtiden". Vi hade ett exempel igår där en av Sonys företagsledare pratade om vad som ska hända om 10 år och T_Tiger pratar om att det kommer märkas tydligare om några år.Sedan kan man väl hålla sig till sakfrågan istället för att börja svamla om vad som ska hända inom 5-10 år?!
Hela den här tråden handlar om framtiden. Så vad menar du?
Postad 01 augusti 2007 - 15:30
Funny, så länge jag har skrivit här så har PS3 förespråkare pratat i futurum om vad som komma skall. "Vi får se i framtiden". Vi hade ett exempel igår där en av Sonys företagsledare pratade om vad som ska hända om 10 år och T_Tiger pratar om att det kommer märkas tydligare om några år.Sedan kan man väl hålla sig till sakfrågan istället för att börja svamla om vad som ska hända inom 5-10 år?!
Hela den här tråden handlar om framtiden. Så vad menar du?
Att DVD har mindre utrymme för spel. Blu-ray har större möjligheter att få till bättre, större och snyggare spel. Bara att spelutvecklarna lägger ned lite möda och tid på det.
Är inte det ett faktum idag?
Mvh
Postad 01 augusti 2007 - 15:30
Jag menar att spelen redan IDAG börjar bli så stora att DVD inte räcker till. Dvs man får banta spelen och ta bort funktioner/effekter så att det får plats på en DVD. Med Blu-ray behöver man inte banta spelen, det är bara att fläska på med full-HD grafik m.m. Jag tror att detta kommer att märkas ännu tydligare om ett par år.
[/quote]
Spel som kommer ut idag som ligger på ca 5GB, om det spelet hade kommit ut för ca 3 år sedan hade det varit på minst 10GB. Det går fort inom teknologin. Folk lär sig att programera och även KOMPRIMERA saker nu för tiden. Läste att ett danske företag hade lyckas få ner Doom3 på 64MB Memory stick

Redigerat av snuffe82, 01 augusti 2007 - 15:32.
Postad 01 augusti 2007 - 15:36
Om du stryker bättre så håller jag med. Men vad menar du med att man inte får babbla om framtiden, tråden handlar ju om framtiden? Alla pratar om framtiden hela tiden.Är inte det ett faktum idag?
Postad 01 augusti 2007 - 15:46
Om du stryker bättre så håller jag med. Men vad menar du med att man inte får babbla om framtiden, tråden handlar ju om framtiden? Alla pratar om framtiden hela tiden.Är inte det ett faktum idag?
Du förstår nog vad jag menar..
T_Tiger talade om "problemet" med lite utrymme hos DVD formatet i dagsläget.
Då kan man väl svara tex Ja, DVD har mindre utrymme än Blu-ray istället för att försvara sig med att det kommer se annorlunda ut om 5-10år.
Det är väl själv klart att det kommer se annorlunda ut om 5-10 år men sakfråga handlade om dagsläget. Bara för att understryka skillnaden mellan DVD & Blu-ray så påpekade T_Tiger att skillnaden kommer märkas inom de kommande åren..
Mvh
Redigerat av Unregisteredaa73c0e8, 01 augusti 2007 - 15:57.
Postad 01 augusti 2007 - 16:22
Postad 01 augusti 2007 - 18:51
Det ena utesluter inte det andra.1) Digital TV-tuner och möjlighet att spela in från TV till HDD.
Totalt onödigt med Digital TV-tuner. Varför inte bara spela in direkt via mjukvaran. Kommer till Xbox 360 i år. http://www.youtube.c...h?v=D9msq5GE3Xw Video-demo
Postad 01 augusti 2007 - 19:18
Ariagiovannis svar på frågan/lösning på problemet (om man läser mellan raderna) är helt enkelt att Xbox 360s efterträdare kommer "rädda" 360 från att sitta med 15 skivor/spel. Men å andra sidan förutsätter han att PS4 inte kommer komma inom 10 år bara för att de ska stödja PS3 under så lång tid. Vilket är fel.
Själv är jag bergsäker på att MS kommer släpps ny konsoll senast 2011 kanske redan 2010 och då blir Sony tvugna att göra samma för de vill garanterat inte hamna ett år efter en gång till.
Postad 01 augusti 2007 - 19:49
Men jag är inte lika säker på att Sony kommer att släppa en efterföljare samtidigt.
Men jag känner mig lite mer osäker på Microsoft nu när dom släpper Elite.
Jag tycker nog nästan att dom borde ha väntat nått år och istället släppt en ny super mega FET konsol

Postad 01 augusti 2007 - 19:54
Förstår mig inte på folk som säljer sin 360 för att köpa en elite. Men MS gillar nog det. Mer sålda konsoller

Postad 01 augusti 2007 - 19:54
Jag är helt säker på att de redan har börjat planera för nästa konsol för ett tag sedan. Även Sony. Det är inte så att Sony ser att MS släpper och känner sig pressade att släppa samtidigt. De har sin egen plan för att släppa om 4-6 år de också oavsett när MS släpper.Själv är jag bergsäker på att MS kommer släpps ny konsoll senast 2011 kanske redan 2010 och då blir Sony tvugna att göra samma för de vill garanterat inte hamna ett år efter en gång till.
Du menar inte Xbox 720 nu eller =P?Jag tycker nog nästan att dom borde ha väntat nått år och istället släppt en ny super mega FET konsol
Edit: Med tanke på att Elite nu har extra kylning så förstår jag de som byter upp sig.
Redigerat av Zoiler, 01 augusti 2007 - 19:55.
Postad 01 augusti 2007 - 19:55
Postad 01 augusti 2007 - 20:34
Dom kanske har tillgång till en annan teve än just dinTycker tjafset om HDMI är ganska överskattat. HDMI ser inte ett dugg bättre ut än komponent eller VGA på min TV. Enda fördelen är isf ljudet.
Förstår mig inte på folk som säljer sin 360 för att köpa en elite. Men MS gillar nog det. Mer sålda konsoller

Själv förstår jag inte heller varför folk köper elite när det ryktas att det skall bli standard med HDMI på alla 360. Men dom har väl bråttom helt enkelt.
Postad 01 augusti 2007 - 20:38
Jag tror inte det är sådär jättemånga som ens vet om det ryktet, som är just ett rykteSjälv förstår jag inte heller varför folk köper elite när det ryktas att det skall bli standard med HDMI på alla 360. Men dom har väl bråttom helt enkelt.
--URL::72cab1f0789073a8501713bf81059f6e-- <{POST_SNAPBACK}>

Folk är ganska oinsatta.
Postad 01 augusti 2007 - 20:48

Postad 03 augusti 2007 - 12:33
Postad 03 augusti 2007 - 22:26
HDMI är ruskigt bra! Kunde ju inte fixa hd bild på tvn med min förra xbox 360 eftersom min tv saknade uttag. (ja den är hd ready så klart).
Låter väldigt skumt att du endast har HDMI på din tv

Postad 04 augusti 2007 - 10:19
IPTV är Digital-TV utan Digital-TV tuner, har du aldrig sett på film/TV via datorn?Finns ingen svensk operatör som levererar HDTV via IPTv idag. Och för att ta emot HDTV vi IPTv krävs rätt bra anslutning så ADSL är i stort sett inte att tänka på och då har man rensat ut rätt många användare i Sverige men framförallt runt om i världen...
Idag kan man inte köra med andra boxar som på Boxer tex. Och HDTV via marksänd digital-Tv körs redan...
Nä, marksänd ditigtal-Tv är nog det bästa alternativet idag och en tid framöver.
Men det finns olika standarder där också så vi i Sverige kan nog inte räkna med att få digital-Tv via Ps3an på ett bra tag.
MLB.com i USA har webb-tv ungefär i samma stil som Canal+ i Sverige har. I och med att Silverlight kommer i höst så kommer MLB.com att kunna erbjuda ännu bättre upplevelse av Baseball och ännu bättre kvalité tack vare 1.5Mbps VC-1 via Internet. Du kan se en 10-15 min video om detta här: http://download.micr...806/MLB_mix.wmv
Detta är IPTV via datorn och kan lika gärna köras på en Xbox 360 eftersom allt som krävs är en dator (= Xbox 360) och Internet-uppkoppling. Om du tror att samma funktioner som visas i video-filmen kan erbjudas via en Digital-TV-mottagare så visst, nöj dig med detta.
Postad 04 augusti 2007 - 14:00

Men i praktiken är tv-apparaterna tämligen olika. Min LG PX4R gör ett hyfsat jobb med 720p över hdmi, ett katastrofalt jobb över komponent och ett inte alltför imponerande över VGA (mest pga orimlig overscan och värdelösa skärpefilter.) Native (1024*768) över HDMI eller VGA är totalt överlägset. Det går ej att skicka xga över komponent och alltså är komponent ganska uselt i mitt fall.
Som jag förstått det stöjder varken PS3 eller Xbox 360 annat än standardupplösningar (480i/p,576i/p, 720p, 1080i, 1080p) över HDMI. För mig och många, många andra, är det totalt värdelöst eftersom upplösningar som matchar tv:ns native (1336*768 och 1024*768 är populärast idag, även om 1920*1080 tar över mer och mer) är att föredra och kan vara helt överlägset.
Sedan kan det givetvis vara som så att man har en bättre scaler i tv:n än vad konsolen har (så är inte fallet med min tv i alla fall).
Jag tror att om man tänker efter lite och undersöker en smula, istället för att bara köpa det som är dyrast och häftigast för tillfället, så får man nog bästa möjliga bild utan att det ska kosta skjortan.
Postad 04 augusti 2007 - 16:02
Finns ingen svensk operatör som levererar HDTV via IPTv idag. Och för att ta emot HDTV vi IPTv krävs rätt bra anslutning så ADSL är i stort sett inte att tänka på och då har man rensat ut rätt många användare i Sverige men framförallt runt om i världen...
MLB.com i USA har webb-tv ungefär i samma stil som Canal+ i Sverige har. I och med att Silverlight kommer i höst så kommer MLB.com att kunna erbjuda ännu bättre upplevelse av Baseball och ännu bättre kvalité tack vare 1.5Mbps VC-1 via Internet. Du kan se en 10-15 min video om detta här: --URL::dba10600a65e18db625a36fb54e20de2-- http://download.micr...806/MLB_mix.wmv
Detta är IPTV via datorn och kan lika gärna köras på en Xbox 360 eftersom allt som krävs är en dator (= Xbox 360) och Internet-uppkoppling. Om du tror att samma funktioner som visas i video-filmen kan erbjudas via en Digital-TV-mottagare så visst, nöj dig med detta.
Var det inte HDTV via IPTv som var ämnet?
Varken Canal+ eller MLB.com leverar HDTV via IPTv...
HDTV via IPTv kommer nog inte vara aktuellt för den svenska marknaden på ett tag framöver! För större delen av Sverige klarar inte utav att utnyttja den tjänsten över internet.
Mvh
Postad 04 augusti 2007 - 21:05
MLB.com i USA har webb-tv ungefär i samma stil som Canal+ i Sverige har. I och med att Silverlight kommer i höst så kommer MLB.com att kunna erbjuda ännu bättre upplevelse av Baseball och ännu bättre kvalité tack vare 1.5Mbps VC-1 via Internet. Du kan se en 10-15 min video om detta här: http://download.micr...806/MLB_mix.wmv
Var det inte HDTV via IPTv som var ämnet?
Varken Canal+ eller MLB.com leverar HDTV via IPTv...
HDTV via IPTv kommer nog inte vara aktuellt för den svenska marknaden på ett tag framöver! För större delen av Sverige klarar inte utav att utnyttja den tjänsten över internet.
Mvh
Ämnet är "10 orsaker varför PS3 kommer bli ledande"
Harkel...host, host...
Postad 04 augusti 2007 - 23:37
http://www.gametrail...ayer/23177.html
"1 Blu-Ray or 2 DVD". Jag har helatiden trott att det skullat bli såhär och nu verkar det ju som om vi är där. Blu-Ray var rätt val. Uppenbarligen inte för alla spel men att säga att Blu-Ray inte är värt pengarna när man redan nu när 1 år inte ens gått snackar om att det behövs för att rymma hela spel så kan man ju bara undra hur framtiden för spel på DVD ser ut. Carmack är inte Insomniac heller, han är snarare mer 360 biased än PS3 så att säga att källan är otrovärdig funkar inte. Wohoo för Blu-Ray?, vad tycker ni?
(Han svammlar å andra sidan mycket?)
Redigerat av Unregistered6fb5a100, 04 augusti 2007 - 23:47.
Postad 05 augusti 2007 - 02:06
Det tycker jag med. Jättemånga PS3 spel har kommit på Blu-ray.John Carmack som tidigare klagat mycket på PS3ans arkitektur verkar tydligen tycka att Blu-Ray används
Vid vilken tidpunkt sa han "needed" btw? Kunde inte uppfatta det.
Så.. du får höra att ett spel kommer ut på en blu-ray och 2 DVD och du drar slutsatsen direkt att Blu-ray var rätt val? Ett spel som inte ens har ett releasedatum och innehåller ny teknologi, ett bilspel från skaparna av Doom 3. Det tog 2 år mellan Doom 3s utannonsering och dess release. Om samma sak skulle ske nu skulle Rage komma ut någon gång i mitten på 2009. Då har Xbox 360 varit ute i 3.5 år och på god väg att gå in i nästa generation (det kommer komma ut flera spel innan dess på flera skivor)."1 Blu-Ray or 2 DVD". Jag har helatiden trott att det skullat bli såhär och nu verkar det ju som om vi är där. Blu-Ray var rätt val. Uppenbarligen inte för alla spel men att säga att Blu-Ray inte är värt pengarna när man redan nu när 1 år inte ens gått snackar om att det behövs för att rymma hela spel så kan man ju bara undra hur framtiden för spel på DVD ser ut.
Redan i dag finns ett spel på flera DVD:s, nämligen Blue Dragon. Bara släppt i Japan ännu, men det kommer hir i år. Det finns även otalbara spel under förra generationen som kom på flera skivor.
Att de stoppade i Blu-ray var primärt för att driva filmformatet, inte för att spel skulle bli alldeles för stora. Det kostar pengar, höjer priset på PS3, och haltar därmed försäljningen rejält. Och vilka spel använder det? Hur många spel per år som verkligen skiljer sig från mängden, som justifierar läsaren och sätter den över DVDs? Kommer Rage ens bli bra?
Om du kanske istället menade: "Kommer det komma spel som utnyttjar Blu-ray och dess lagringskapacitet" så är svaret mycket enklare, för det sker redan idag. Men för att säga om Sony tjänat på det så måste man känna till framtiden, alla aspekter av Sonys ekonomi, samt potentiella what-ifs scenarion (vad hade hänt om de lanserat utan den?). Frågan är mångfacetterad och jag är säker på att ingen ur Sonys stab någonsin kommer få reda på svaret.
Om du menar värt pengarna för dig personligen så är det ju en smaksak.
Du kan även tänka dig in i MS situation och ställa frågan från deras håll, eftersom de också tog ett beslut. Var DVD värt det? En beprövad teknik, utan större framtidsutsikter. Ett beslut som gör att de kan lansera tidigare och få ett grepp om marknaden, vilket gör att de blir primärplattform, vilket gör att de flesta spel kommer skapas med DVD i åtanke. Samtidigt kan de sätta priset lite billigare. Nackdelen... att det kommer ut några spel på multi-DVD. Antagligen ökandes för varje år, men troligen inte märkbart förrän 60-70% in i dess livstid.
Men hey, det kanske bara är jag som tänker för mycket och komplicerar saker och ting

Frågan är hur ett bilspel fungerar över 2 DVD. Bizarre ville inte göra det med PGR4. Det kanske är ett äventyrsbilspel (inte läst så noga).
Postad 05 augusti 2007 - 04:11
Han är fortfarande anti mot PS3ans arkitektur. Faktum är att han är anti mot multicore processorer överhuvudtaget. Finge han bestämma så skulle han ta en enkärnig superprocessor vilken dag som helst framför multikärnor. Typiskt Carmack att gnälla på ny teknik.John Carmack som tidigare klagat mycket på PS3ans arkitektur verkar tydligen tycka att Blu-Ray används:

Han tycker inte om att, eller kan inte, programmera för PS3 så han har anställt en über PS3-guru för PS3-programmeringen, Jon Olick från Naughty Dog som bland annat programmerade SPU-accelerationstekniken för Edge på PS3, för att se till att PS3-versionen är top-notch. Enligt Carmack kommer PS3-motorn att köras minst lika bra, och i viss mån bättre än de övriga.
Tech 5 som iD jobbar på är tänkt att vara en middleware-motor så som ger dig in i licensträsket med denna, därför ser de till att 360,PS3,PC och Mac lirar lika bra med denna motor för att utvecklare väldigt enkelt ska kunna göra multiplatspel utan att behöva tänka på vilken platform spelet ska köras på utan kan koncentrera sig på spelet istället för motorn.
En av grunderna med Tech 5 är Megatextures som innebär en enda megagigantisk textur över hela banan där en artist kan gå in och "rita" vart som helst på banan unikt så att säga. Ingen repetition av texturer och total frihet för artisterna. En sån megatextur (128 000 x 128 000 ex) styckas sedan upp i sektioner och streamas från skiva och hårddisk. Baksidan är att det tar enormt mycket plats, 80GB källmaterial komprimeras ner till ca 7GB och eftersom varje bana har en unik textur så är det svårt att återanvända material vilket gör att det går åt mycket data om man ska ha lite banor med i spelet... Blu-ray är alltså att föredra för iDs kommande RAGE som bygger på¨Tech 5 och alla kommande spel som kommer att vara baserade på Tech 5.
Återstår att se om iD lyckas bättre med licensieringen än vad Epic har gjort.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 05 augusti 2007 - 04:14.
Postad 14 augusti 2007 - 15:25
Eh va?Xbox 1 kunde inget annat än spel
då kommer PS3 få svårt att hänga med, den har ju redan idag svårt att göra 60fps i sport-spel. http://www.1up.com/d...ory?cId=3160709
Bara för att 360-versionerna har ett maxtak på 60 FPS betyder inte automatiskt att de kan uppnå närheten av 60 FPS och hålla det hyffsat konstant, t.ex. NHL07 på 360 har ganska ojämn frame-rate som droppar ofta. Men visst, kan de mot förmodan hålla 60 FPS denna gång så är det absolut en stor fördel.
Ser också att fler och fler utvecklare har uttalat sig om problemet med lagringskapaciteten på 360s DVD-skivor, ungefär vad många förutsåg redan när vi diskuterade detta i våras. Angående Bizarres take på det hela så är det helt logiskt att de får arbeta runt problemet då de inte har något val, men ofta innebär det kompromisser och lösningar som i slutändan innebär en sämre produkt än om lagringskapaciteten inte varit ett problem. Hade nya tekniker som nya lightning-metoder och nya komprimeringstekniker löst hela problemet hade vi väl aldrig behövt gå över från CD till DVD förra generationen eller hur?
Anledningen till att många rusar ut för att köpa Elites har väl till stor del att göra med RROD-problemet på tidigare 360 samt många har fått sina maskiner bannade på live för moddade konsoler.
Vid vilken tidpunkt sa han "needed" btw? Kunde inte uppfatta det.
Han sa att det kommer bli en hel del jobb att få allt att få plats på en BD eller två DVDs. En BD (även om det är single-layer, han var inte tydlig ang. det) rymmer en hel del mer än två DVDs, så det är inte svårt att räkna ut att PS3-versionen inte behöver lika långtgående kompromisser för att få plats som 360-versionen. Så även om han inte uttryckligen sa "needed" så var det klart underförstått.
Postad 14 augusti 2007 - 17:53
Anledningen till att många rusar ut för att köpa Elites har väl till stor del att göra med RROD-problemet på tidigare 360 samt många har fått sina maskiner bannade på live för moddade konsoler.
Har mycket svårt att tro att så många säljer sin gamla pga RROD å köper en Elite.
Finns ju ingen som helst anledning att kasta bort pengar bara för det då det är 3 års garanti.
Men nån gör det säker tmen knappast så många.
Har svårt att tro att det är så många som gör det pga banning heller.
Tror inte att det är så utbrett..Men jag har ju inga som helst bevis,bara vad jag tror.
Största anledning jag tror att folk faktiskt har är att det kommer väldigt många riktigt bra spel.
Alla som frågar mig vad dom ska köpa tipsar jag om en 360 om dom vill spela bra spel nu.Men vill dom verkligen ha dom få spel som är exklusiva för PS3 eller gillar bluray och kan vänta på spel + har pengar så rekommenderar jag PS3..
Eller ännu bättre båda

Postad 14 augusti 2007 - 19:15
Aha, det var underförstått. Tur att du sa det, har suttit och grubblat på det de senaste 9 dagarna.Så även om han inte uttryckligen sa "needed" så var det klart underförstått.
Ja, det verkar vara ett stort problem det här med lagringsutrymmet på DVD. Om ca 8 månader ska multiformatsspelen se mycket bättre ut på PS3 så det blir väl till att införskaffa en sådan då.
vi får återkomma till detta om ett år och se vem som hade rätt helt enkelt
Jag vet att det inte är någon idé att argumentera med dig, tiden får göra sitt.
Postad 14 augusti 2007 - 22:17
Vilket spel som kommer till PS3 till hösten/vintern kommer vi att se stor skillnad på eller är värt att köpa en PS3 för ?
Redigerat av Zoiler, 15 augusti 2007 - 00:53.
Postad 14 augusti 2007 - 22:29
Kommer en hel del bra spel till PS3 i höst/vinter, både exklusiva och multiplattform. Vilka som ser bättre ut på PS3 återstår att se. Inga titlar där som på egen hand skulle sälja en konsol i min mening men med tanke på det magra utbudet på spel hittils och många konsumenter som tvekat och velat pga pris och spelutbud så lär försäljningen ta mer fart när dessa två punkter stärks.En vacker dag kanske man ser stor skillnad men eftersom dom allra flesta spel finns till 360 med så tror jag att det kommer att vara rätt få spel där du verkligen kommer att märka stor skillnad..Kräver ju nästan att det är exklusiva spel bara till PS3..
Vilket spel som kommer till PS3 till hösten/vintern kommer vi att se stor skillnad på eller är värt att köpa en PS3 för?
Redigerat av Zoiler, 15 augusti 2007 - 01:14.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar