Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

10 orsaker varför PS3 kommer bli ledande

1040 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony PlayStation 3 (PS3) 60GB (Spelkonsoler) 4 9,2 (705) Inga priser
Microsoft Xbox 360 E 120GB 2007 (Spelkonsoler) 7 8,59 (249) Inga priser
Microsoft Xbox 360 Premium HDMI 20GB (Spelkonsoler) 1 8,46 (157) Inga priser
Sony PlayStation 3 (PS3) 40GB (Spelkonsoler) 2 9,21 (530) Inga priser
76 relaterade trådar
Officiell Tråd- Xbox 360 (5039 inlägg) 4 år sedan
Playstation Store (2597 inlägg) 7 år sedan
* Officiell tråd - Playstation 3* (8507 inlägg) 9 år sedan
Officiella FIRMWARE-tråden [PS3] (1979 inlägg) 9 år sedan
PS3 Information (120 inlägg) 10 år sedan
Xbox 360- Problem (2051 inlägg) 10 år sedan
1080p/24 (575 inlägg) 11 år sedan
PS3 Mediaserver - PMS (2831 inlägg) 11 år sedan
Hur mycket låter era PS3:or? (4857 inlägg) 11 år sedan
DualShock 3 (469 inlägg) 13 år sedan
PS3 som Blu-ray spelare (1237 inlägg) 13 år sedan
Är PS3 40 GB tystare? (550 inlägg) 13 år sedan
Köpa ny PS3 eller laga (17 inlägg) 13 år sedan
Xbox 360 eller PS3 (1171 inlägg) 14 år sedan
Tipstråd/Bildtråd- Renovering vardagsrum (7 inlägg) 14 år sedan
Lackskada på Playstation 3 (9 inlägg) 14 år sedan
Elgiganten har tagit bort Xbox 360 ur sortimentet (64 inlägg) 14 år sedan
Bästa stället att importera ps3? (424 inlägg) 15 år sedan
Xbox 360 "Jasper" (734 inlägg) 15 år sedan
Bildproblem med Denon AVR-1610 och PS3? (9 inlägg) 15 år sedan
Värde på Xbox360 paket? (20 inlägg) 15 år sedan
FPS-kontroll med mus och "frag-chuck"... (171 inlägg) 15 år sedan
DTS via PS3 Media Server (3 inlägg) 15 år sedan
[Hilfe] Prisvärt minisystem för spel och filmbruk (0 inlägg) 15 år sedan
Prissänkning Xbox Elite 360 (56 inlägg) 15 år sedan
Yellow Dog Linux (379 inlägg) 15 år sedan
Nybliven XBOX 360 ägare (55 inlägg) 16 år sedan
Playstation 3 som DVD spelare @ 1080p via HDMI (55 inlägg) 16 år sedan
24p med Samsung LE46A656 och PS3 (58 inlägg) 16 år sedan
PS3 - Bästa ljud system (30 inlägg) 16 år sedan
Sennheiser PC350 till xbox360 ? (1 inlägg) 16 år sedan
Varför kostar "gamla" PS3 nära 9000:-? (12 inlägg) 16 år sedan
PS2 emulering på 40GB i kommande FW? (56 inlägg) 16 år sedan
Xbox 360 Pro 60gb version (151 inlägg) 16 år sedan
2-kanalsljud via PS3 (2 inlägg) 16 år sedan
TVersity för PS3 (24 inlägg) 16 år sedan
Konvertera video för Playstation 3 (38 inlägg) 16 år sedan
Onkyo 606 och PS3:a (21 inlägg) 16 år sedan
Samsung LE32S71B problem (2 inlägg) 16 år sedan
Pris/erbjudanden PS3 40GB (1316 inlägg) 16 år sedan
Xbox 360 med 60GB hårddisk och prissänkning på 20GB-versionen (14 inlägg) 16 år sedan
ps3: usa vs europa? (158 inlägg) 16 år sedan
Sony 40D3500 problem, grynighet samt flimmer vid Blu-Ray (9 inlägg) 16 år sedan
Premium med HDMI har kommit! (276 inlägg) 17 år sedan
Elgiganten säljer PS3 med GT5Prolouge för 3499! (4 inlägg) 17 år sedan
Koppla PS3 till Phlips HT-3115 (0 inlägg) 17 år sedan
PS3 ser ut att bli den ledande konsolen år 2011 (118 inlägg) 17 år sedan
Importera PS3 från USA (5 inlägg) 17 år sedan
Xbox 360 prissänkt (298 inlägg) 17 år sedan
PS3-ljud till både tv och förstärkare? (32 inlägg) 17 år sedan
Nya ps3 versioner (19 inlägg) 17 år sedan
Mitt Xbox 360 dog igen, får jag en ny med hdmi denna gången? (0 inlägg) 17 år sedan
Formatkriget över: Blu-ray segrade över HD DVD? (104 inlägg) 17 år sedan
Ny Hembio Förstärkare (2 inlägg) 17 år sedan
Ny TV (LCD,F-HD) samt Blu-Ray spelare (22 inlägg) 17 år sedan
Dimensioner på kartongen + vikt (2 inlägg) 17 år sedan
Play Station 3's prestanda. (125 inlägg) 17 år sedan
PS3 med 65nm! När? (43 inlägg) 17 år sedan
PS3 - 40gb eller 60 gb? (5 inlägg) 17 år sedan
Xbox 360 Premium -> Elite? (45 inlägg) 17 år sedan
Playstation 3 för 5690 kr på Media Markt! (83 inlägg) 17 år sedan
Xbox 360 Elite är släppt (824 inlägg) 17 år sedan
Söka bland mediafiler (0 inlägg) 17 år sedan
PS3-priset, kommer det sjunka (298 inlägg) 17 år sedan
Pioneer VSX-1016V - ljud från HDMI (1 inlägg) 17 år sedan
TX-SR605 + PS3 + LE-40M87 + Cinema XL + DV6515 (3 inlägg) 17 år sedan
Köpa Xbox 360 Elite. (65 inlägg) 17 år sedan
Vilken TV är bäst för Playstation 3 (9 inlägg) 17 år sedan
Playstation 3 erbjudande (4 inlägg) 17 år sedan
Onkyo TX-SR674E eller TX-SR605 (65 inlägg) 17 år sedan
PS3 firmware update 1.80 (216 inlägg) 17 år sedan
Så billig kan Playstation 3 bli (235 inlägg) 17 år sedan
Denon 2807 eller vänta på 3808? (5 inlägg) 17 år sedan
PS3 Priser i USA (29 inlägg) 18 år sedan
PS3 som cd-spelare? (4 inlägg) 18 år sedan
Blu-ray-spelare (38 inlägg) 18 år sedan

Postad 16 april 2007 - 07:21

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3 653 inlägg
  • 0

är det sant att PS3an inte klarar av Anti-aliasing ??

<{POST_SNAPBACK}>

PS3 klarar av AA och med HDR samtidigt.

--URL::10bf92e5ab10e177b2a0290d739dac60-- <{POST_SNAPBACK}>

på andra forum påstår dom att AA inte finns på PS3an.Även PS3-*!!!!!*s säger det.

Postad 16 april 2007 - 08:24

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0
AriaGiovanni>> :) :lol:
Ett tips för framtiden: Istället för att skriva en uppsatts som folk sedan bara skrattar åt så kommer du spara tid genom att bara skriva det alla redan vet: "hej, jag är en insnöd fan-boy". Mer än så behöver du inte skriva. Du kommer uppnå exakt samma resultat som idag vilket är:
1) Du visar för alla att du inte har kapacitet att se på saker och ting i någon annan synvinkel än din egen.
2) Du gör bort dig.

Men du sparar tid. Smidigt va? Du behöver inte tacka mig.

Jag tycker PS3 är extremt prisvärd eftersom jag vill ha en BD-spelare, vilket annars är rätt dyra saker, så jag kan titta på BD-filmer. Tro det eller ej, vissa filmer som jag vill ha kommer bara på BD. Plus att jag gillar dess mediafunkter (även om de kan förbättras avsevärt) och jag tycker Motorstorm och kommande spel verkar intressanta. Allt detta för 6 papp, makalöst prisvärt.

Enligt ingen annan än mig förstås men det tror jag framgick i mitt ursprungliga inlägg. Iaf om man har ett något sånär öppet sinne vilket en viss kategori människor iofs gjort sig kända för att inte ha...

Ja makalöst prisvärd om man hittar ett fungerande ex då. Jag har inte gjort det varför min PS3 som åker tebaks denna vecka är, rent ut sagt, skit.

Ja eftersom det verkar som om du tappar blod varje gång nån inte köper HDDVD så kan jag informera dig att jag är MYCKET förtjust i HDDVD och att jag garanterat kommer köpa en då jag hittar en som passar mig i funktion och pris. Så, nu kanske du överlever en dag extra iaf..eller?

Postad 16 april 2007 - 08:57

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3 057 inlägg
  • 0

...och ja, det var enbart själva filmbiten han menade...

<{POST_SNAPBACK}>

Hur menar han då? Han kan väl inte plocka bort den ena och ha kvar den andra? Det tjänar han väl inte ens något på, prismässigt.

Plockar han bort BD så plockar han bort BD..

<{POST_SNAPBACK}>

Kanske blir dyrare licenser med film funktionalitet, typ som Wii har en DVD läsare men pga licenskostnader så har den ingen filmuppspelningsfunktion.

Bara spekulerar...

och Aria :) :lol: B) ja du är för sorglig.

Postad 16 april 2007 - 11:01

Unregisteredae4b07cd
  • Unregisteredae4b07cd
  • Beroende

• 1 374 inlägg
  • 0
OT: TheSmisker som är hemma med sjuka barn läser roat vidare. Fortsätt skriv vänner, för all del!

Redigerat av Unregisteredae4b07cd, 16 april 2007 - 11:01.

Postad 17 april 2007 - 10:17

Sallex
  • Sallex
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Det var ju knappast en objektiv artikel då de själva gör spel till PS3. Jag kommer då inte att lägga pengar på en konsol igen, då jag uppskattar PC-spel mycket mer. Snabba +40" TV anpassade för spel med tyst, snabb, snygg htpc/spelpc är den ultimata lösningen för vardagsrummet.

Postad 17 april 2007 - 10:25

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlägg
  • 0

Jag kommer då inte att lägga pengar på en konsol igen, då jag uppskattar PC-spel mycket mer. Snabba +40" TV anpassade för spel med tyst, snabb, snygg htpc/spelpc är den ultimata lösningen för vardagsrummet.

<{POST_SNAPBACK}>

Inte om man är intresserad av spel, då det kommer långt färre bra spel till PC. Sen det faktum att man måste hålla på med drivrutiner, kodbibliotek, installationer av spelen, hårdvara etc up to date hela tiden har gjort att jag tröttnat på PC-spel fullkomligt.

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 17 april 2007 - 10:52.

Postad 17 april 2007 - 11:00

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3 653 inlägg
  • 0
PC är ju bara så tråkigt att spela på.Uppdateringar hit o dit.Sen så får man ett virus och vips så är alla saves borta.Sen så råkar man på lite error också som dyker upp när dom känner för det.Det enda PC är bra på är strategispel och SIMS.Spela Resident evil, mario, gears of war etc på PC lär ju vara lika upphetsande som att äta ett mariekex.

Redigerat av rayko, 17 april 2007 - 11:01.

Postad 17 april 2007 - 11:06

Dino
  • Dino
  • Lärjunge

• 369 inlägg
  • 0

är det sant att PS3an inte klarar av Anti-aliasing ??

<{POST_SNAPBACK}>

PS3 klarar av AA och med HDR samtidigt.

<{POST_SNAPBACK}>

på andra forum påstår dom att AA inte finns på PS3an.Även PS3-*!!!!!*s säger det.

<{POST_SNAPBACK}>

Kolla in spelen, du får inte så pass rena linjer utan FSAA. Tycker faktiskt att spelen till ps3 ser mer rena ut än xbox360 spelen.

Kolla in här skillnaden mellan oblivion. Som du ser så är det ingen skillnad i AA.

Oblivion PS3 vs Xbox360

Du tänker på nvidia 7800 kortet som inte klarar av AA och HDR samtidigt. Bara enskilt klarar den av dessa sakerna.

Ps3ans grafikkort klarar av båda AA och HDR samtidigt.

Redigerat av Dino, 17 april 2007 - 11:12.

Postad 17 april 2007 - 11:24

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

• 1 680 inlägg
  • 0

Inte om man är intresserad av spel, då det kommer långt färre bra spel till PC. Sen det faktum att man måste hålla på med drivrutiner, kodbibliotek, installationer av spelen, hårdvara etc up to date hela tiden har gjort att jag tröttnat på PC-spel fullkomligt.

<{POST_SNAPBACK}>

PC är ju bara så tråkigt att spela på.Uppdateringar hit o dit.Sen så får man ett virus och vips så är alla saves borta.Sen så råkar man på lite error också som dyker upp när dom känner för det.Det enda PC är bra på är strategispel och SIMS.Spela Resident evil, mario, gears of war etc på PC lär ju vara lika upphetsande som att äta ett mariekex.

--URL::4cb0e93054f5a10022f89f4088fe44dc-- <{POST_SNAPBACK}>

Det är rätt!!! PS3/360 enad front mot PC!!! Get some, get some!!!

-lk

Postad 17 april 2007 - 15:09

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

• 1 272 inlägg
  • 0
Tyvärr så ser det lite mörkt ut för PC-spelindustrin just nu och det beror faktiskt på konkurrensen.
Fler och fler speltillverkare går över till spelkonsollerna för att de tjänar mer pengar på det. PC-spelen är billigare vilket ger sämre marginaler samt att det kommer ut så mycket spel att det är svårt att hävda sig på marknaden, man drunknar i utbudet. Sen spelar ju piratkopieringen in också, vilket är mycket större på PC:n.

På spelkonsollerna finns det färre att konkurera med och högre priser, vilket ger bättre pengar i kassan.

PC:n är egentligen inte ett sämre alternativ tekniskt sätt, snarare tvärtom med tanke på att med den senaste hårdvaran är mycket mer kraftfull än både PS3:an och 360:n. Microsoft har också en ambition att det skall bli mer som att spela spel på en konsoll på PC:n, bl.a att man inte skall behöva installera nåt, utan bara trycka i skivan och köra och att sätta standard för spelkontroller så att knappar och sånt sitter på samma ställe oavsett tillverkare.

Postad 18 april 2007 - 06:11

Unregistered3d1a00d0
  • Unregistered3d1a00d0
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Skulle ha fortsatt spela på datorn om spelutbudet för Mac varit lite bättre. Å då är en PS 3:a ett alternativ. Men det är fortfarande lite bök med den där handkontrollen då man är van med mus och tangentbord :)

Postad 18 april 2007 - 07:51

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3 653 inlägg
  • 0
jag är också van med mus o tangentbord när man skriver och tittar på internet etc MEN för att spela spel så tycker jag mus o tangentbord är det sämsta alternativet av dom alla.Sitta o trycka på shift, alt, B, C, W etc etc är inte så kul precis.Tacka vet jag sitta i soffan o luta sig tillbaks med en skön handkontroll man kan styra med. :)

Postad 18 april 2007 - 08:48

Unregisteredaa36c725
  • Unregisteredaa36c725
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0

jag är också van med mus o tangentbord när man skriver och tittar på internet etc MEN för att spela spel så tycker jag mus o tangentbord är det sämsta alternativet av dom alla.Sitta o trycka på shift, alt, B, C, W etc etc är inte så kul precis.Tacka vet jag sitta i soffan o luta sig tillbaks med en skön handkontroll man kan styra med. :)

<{POST_SNAPBACK}>

Det beror helt på vad det är för spel. FPS och RPS ska spelas med mus och tangentbord, hack n slash etc med kontroll. Om mus blev standard tillval till konsollerna blir de perfekta spelmaskiner.

Postad 18 april 2007 - 09:04

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

• 2 944 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Måste hålla med.. Har slutat spela helt på datorn för det är inte samma sak.. Även fast jag kan luta mig tillbaka i soffan med T-bord och mus så är det inte alls samma sak som att sitta med en handkontroll som ligger bra i handen.. Det är trots allt därför man skaffar spelkonsoll tycker jag. <_<

Sen är det ju det hela med att ska man spela seriöst med t-bord och mus så ska man ju helst ha bra underlag och då kan man verkligen inte luta sig tillbaka och slapp-spela som jag älskar att göra.. Gå 18hål på Tiger Woods PGA Tour är ju inte helt fel..
Eller lira lite Rainbow Six (även om man ibland har svårt att vara helt avslappnad när man smyger runder)

Eller varför inte 2 av mina favoriter Oblivion och Gears of War.. 360 kontrollen i händerna, en påse polly, lite musik i bakgrunden.. Det är ju spelande.. Kan inte göras med Tbord och mus på samma vis.. :)

Postad 18 april 2007 - 17:01

AriaGiovanni
  • AriaGiovanni
  • Lärjunge

• 378 inlägg
  • 0

AriaGiovanni>>  ;)  :P
Ett tips för framtiden: Istället för att skriva en uppsatts som folk sedan bara skrattar åt så kommer du spara tid genom att bara skriva det alla redan vet: "hej, jag är en insnöd fan-boy". Mer än så behöver du inte skriva. Du kommer uppnå exakt samma resultat som idag vilket är:
1) Du visar för alla att du inte har kapacitet att se på saker och ting i någon annan synvinkel än din egen.
2) Du gör bort dig.

Men du sparar tid. Smidigt va? Du behöver inte tacka mig.

Jag tycker PS3 är extremt prisvärd eftersom jag vill ha en BD-spelare, vilket annars är rätt dyra saker, så jag kan titta på BD-filmer. Tro det eller ej, vissa filmer som jag vill ha kommer bara på BD. Plus att jag gillar dess mediafunkter (även om de kan förbättras avsevärt) och jag tycker Motorstorm och kommande spel verkar intressanta. Allt detta för 6 papp, makalöst prisvärt.

Extremt prisvärd, makalöst prisvärd??

OK, så vilken av en Volvo C70 (2007) och en Aston Martin Lagonda (1983) är extremt prisvärd eller makalöst prisvärd om båda bilarna kostar ca 370 000kr?
Tja, det beror väl på ifall du faktiskt vill kunna köra bilen varje dag året runt eller bara äga den och visa upp den för andra Lagonda-fanbois under sommaren!!!!

Om du köper en konsol, är det då för att använda den dagligen eller bara för att visa upp den för andra fanbois? Låt oss se på olika scenarier:

Scenario 1: Du vill spela flest hardcore-spel:
Xbox 360 har flest, fler än 100. PS3 har... färre än 30???

Scenario 2: Du vill spela flest nedladdningbara casual-spel:
Xbox 360 har flest, fler än 50, ökar med 1-2 per vecka. PS3 har... färre än 15???

Scenario 3: Du vill titta på HD film (blu-ray eller HD DVD) så billigt som möjligt:
Xbox 360 HD DVD spelare som funkar både till 360n och till PC för ca 1500-2000 kr eller Toshibas HD-E1 för ca 4000kr. Alla är de HD DVD spelare, ingen billig blu-ray spelare så långt ögat kan nå!!!

Scenario 4: Du vill titta på perfekt HD bild och lyssna på perfekt HD ljud (kosta vad det kosta vill):
Toshiba HD-XE1 för ca 7000kr är bästa alternativet!

Scenario 5: Du vill använda använda nya HD funktioner som Picture-in-Picture och Internet-funktioner:
HD DVD är enda alternativet! PiP har funnits på HD DVD i över 1 år, kommer först på blu-ray i slutet av 2007. Europeiska filmbolag föredrar HD DVD och en av anledningarna är Internet-funktioner som möjliggör för dialog mellan filmregissören och HD DVD ägarna, plus möjligheten att ladda ned undertexter på olika språk, plus nya film-trailers, etc etc. Internet-funktioner kommer på HD DVD i höst, på blu-ray finns inte ens ett datum för när detta kan tänkas komma!!!!

OK, så nu när vi har tittat på det viktigaste nämligen tillgång på spel och bäst HD film så kan vi konstatera att Xbox 360 och HD DVD är bästa alternativet. Men, handlade detta inte om extrem prisvärdhet och makalös prisvärdhet? Är det inte så att extrem, makalös prisvärdhet innebär att ju mer du köper av detta extremt, makalöst prisvärda objekt ju mer tjänare du??!!! Så, låt oss se om du tjänar något på att köpa mer utav något som är "extremt och makalöst prisvärt":

Låt oss säga att du är HD-inredningsarkitekt och vill HD-inreda ditt HD-hushåll med 1 bio-rum med projektor och HDMI-receiver etc, 1 tv-rum med 32" LCD och liten surround-anläggning och 1 spel/data-rum med 22" PC-monitor och 2.1 ljud, alltså dina alternativ är:
1) Sony-style innebär en PS3 i varje rum (varken mer eller mindre), dvs 3*6000kr = 18 000kr
2) Om du enbart gillar spel och kan tänka dig att ladda ned filmer och tv-serier och tänka dig att titta på direktsänd sport i HD när detta blir tillgängligt, så köper du en Xbox 360 till varje rum, dvs 3*3000kr = 9000kr, du sparar 9000kr!!!
3) OK, säg att du vill dessutom kunna ha bästa HD bilden och HD ljudet när du tittar på HD film, då sätter du Toshiba HD-XE1 i bio-rummet och 2 Xbox 360 i de andra rummen, dvs 7000kr + 2*3000kr = 13 000kr, du sparar 5000kr!!!
4) Men vänta! Du vill även kunna spela i bio-rummet och du vill kunna ladda ned massor av filmer och tv-serier och spela in HDTV (när det blir tillgängligt) via Xbox 360 Elite, dvs 7000kr + 5000kr + 2*3000kr = 18 000kr. Men vänta nu! Detta låter ju till och med bättre än en TV-Shop-reklamfilm. Du får både den bästa HD spelaren (blu-ray och HD DVD inräknat) Toshiba HD-XE1, plus den bästa spel-konsolen Xbox 360 Elite, plus 2 extra Xbox 360s att spela på, alltså totalt 3 spelkonsoler och 1 HD DVD spelare till priset av 3 PS3!!!!

Om nu PS3 är så "extremt och makalöst prisvärd" varför syns inte detta i exemplet ovan? Det borde ju vara uppenbart för alla om så vore fallet, eller hur?

Ja makalöst prisvärd om man hittar ett fungerande ex då. Jag har inte gjort det varför min PS3 som åker tebaks denna vecka är, rent ut sagt, skit.

Du menar att det kommer ingen söt kille och hämtar din PS3 gratis???!!!

Scenario Sex: Om din spel-konsol går sönder, så vill du att en söt kille (lammkött) kommer hem till dig och hämtar den gratis och kommer tillbaka med en ny en vecka senare:
Xbox 360 är enda alternativet som erbjuder denna service.

Ja eftersom det verkar som om du tappar blod varje gång nån inte köper HDDVD så kan jag informera dig att jag är MYCKET förtjust i HDDVD och att jag garanterat kommer köpa en då jag hittar en som passar mig i funktion och pris. Så, nu kanske du överlever en dag extra iaf..eller?

Vet du att färgen på HD DVD omslagen är exakt samma färg som på blodpåsar?! Färgen på blu-ray omslagen är ju tyvärr baby-blå

Postad 18 april 2007 - 17:14

Karlsson_K
  • Karlsson_K
  • Lärjunge

• 250 inlägg
  • 0
ArioGiovanni det syns inte i "dina ögon".

Postad 19 april 2007 - 08:01

Unregistered3d1a00d0
  • Unregistered3d1a00d0
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0
Undrar om Xboxägarna hinner spela alla fantastiska spel till Xbox då dom mest verkar få ägna tid åt att förklara varför Xbox är bäst?

Postad 19 april 2007 - 08:13

xxManiacxx
  • xxManiacxx
  • Forumräv

• 519 inlägg
  • 0
jag undrar mer vilka alla dessa fantastiska spel är. Har sett 2 spel som varit intressanta för mig hittills.

Postad 19 april 2007 - 09:55

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6 702 inlägg
  • 0

Undrar om Xboxägarna hinner spela alla fantastiska spel till Xbox då dom mest verkar få ägna tid åt att förklara varför Xbox är bäst?

PS3-ägarna å andra sidan, har all tid i världen.

:)

Postad 19 april 2007 - 11:01

Unregistered3d1a00d0
  • Unregistered3d1a00d0
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0
Blev nyfiken och kollade problemråden för 360.... Kan bara säga en sak, fläktljuden på PS3 är inte så mycket att oroa sig för i jämförelse...

Postad 19 april 2007 - 11:15

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6 702 inlägg
  • 0
Verkar som en del personer är oroliga över PS3ans fläktljud iallafall...

(snart 2000 inlägg i "Hur mycket låter era PS3:or?" samt ett par andra 'strö-trådar' som behandlar samma ämne)

Kanske folk förväntar sig att 360:n ska låta som ett jetplan med tanke på hur den gamla kryssboxen lät. Å andra sidan lovade aldrig MS att 'tyst' var ett försäljningsargument. Och tur var väl det. :)

Postad 19 april 2007 - 11:32

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2 965 inlägg
  • 0
Jäkla nice det här med Blåtand HK och fjärr till PS3an. :)

Nu kan jag sitta och spela eller kolla film antingen i biorummet med proj, eller plasman i vardagsrummet, och styra allt med HK/fjärris fasten PS3an står i biorummet. :)

Redigerat av thetias, 19 april 2007 - 12:01.

Postad 19 april 2007 - 11:43

Unregisteredaa73c0e8
  • Unregisteredaa73c0e8
  • Forumräv

• 911 inlägg
  • 0

Scenario 1: Du vill spela flest hardcore-spel:
Xbox 360 har flest, fler än 100. PS3 har... färre än 30???

Scenario 2: Du vill spela flest nedladdningbara casual-spel:
Xbox 360 har flest, fler än 50, ökar med 1-2 per vecka. PS3 har... färre än 15???

Scenario 3: Du vill titta på HD film (blu-ray eller HD DVD) så billigt som möjligt:
Xbox 360 HD DVD spelare som funkar både till 360n och till PC för ca 1500-2000 kr eller Toshibas HD-E1 för ca 4000kr. Alla är de HD DVD spelare, ingen billig blu-ray spelare så långt ögat kan nå!!!

Scenario 4: Du vill titta på perfekt HD bild och lyssna på perfekt HD ljud (kosta vad det kosta vill):
Toshiba HD-XE1 för ca 7000kr är bästa alternativet!

Scenario 5: Du vill använda använda nya HD funktioner som Picture-in-Picture och Internet-funktioner:
HD DVD är enda alternativet! PiP har funnits på HD DVD i över 1 år, kommer först på blu-ray i slutet av 2007. Europeiska filmbolag föredrar HD DVD och en av anledningarna är Internet-funktioner som möjliggör för dialog mellan filmregissören och HD DVD ägarna, plus möjligheten att ladda ned undertexter på olika språk, plus nya film-trailers, etc etc. Internet-funktioner kommer på HD DVD i höst, på blu-ray finns inte ens ett datum för när detta kan tänkas komma!!!!

OK, så nu när vi har tittat på det viktigaste nämligen tillgång på spel och bäst HD film så kan vi konstatera att Xbox 360 och HD DVD är bästa alternativet. Men, handlade detta inte om extrem prisvärdhet och makalös prisvärdhet? Är det inte så att extrem, makalös prisvärdhet innebär att ju mer du köper av detta extremt, makalöst prisvärda objekt ju mer tjänare du??!!! Så, låt oss se om du tjänar något på att köpa mer utav något som är "extremt och makalöst prisvärt":

Låt oss säga att du är HD-inredningsarkitekt och vill HD-inreda ditt HD-hushåll med 1 bio-rum med projektor och HDMI-receiver etc, 1 tv-rum med 32" LCD och liten surround-anläggning och 1 spel/data-rum med 22" PC-monitor och 2.1 ljud, alltså dina alternativ är:
1) Sony-style innebär en PS3 i varje rum (varken mer eller mindre), dvs 3*6000kr = 18 000kr
2) Om du enbart gillar spel och kan tänka dig att ladda ned filmer och tv-serier och tänka dig att titta på direktsänd sport i HD när detta blir tillgängligt, så köper du en Xbox 360 till varje rum, dvs 3*3000kr = 9000kr, du sparar 9000kr!!!
3) OK, säg att du vill dessutom kunna ha bästa HD bilden och HD ljudet när du tittar på HD film, då sätter du Toshiba HD-XE1 i bio-rummet och 2 Xbox 360 i de andra rummen, dvs 7000kr + 2*3000kr = 13 000kr, du sparar 5000kr!!!
4) Men vänta! Du vill även kunna spela i bio-rummet och du vill kunna ladda ned massor av filmer och tv-serier och spela in HDTV (när det blir tillgängligt) via Xbox 360 Elite, dvs 7000kr + 5000kr + 2*3000kr = 18 000kr. Men vänta nu! Detta låter ju till och med bättre än en TV-Shop-reklamfilm. Du får både den bästa HD spelaren (blu-ray och HD DVD inräknat) Toshiba HD-XE1, plus den bästa spel-konsolen Xbox 360 Elite, plus 2 extra Xbox 360s att spela på, alltså totalt 3 spelkonsoler och 1 HD DVD spelare till priset av 3 PS3!!!!

Om nu PS3 är så "extremt och makalöst prisvärd" varför syns inte detta i exemplet ovan? Det borde ju vara uppenbart för alla om så vore fallet, eller hur?

Men snälla!!!

Hur kan du jämför PS3 med Xbox 360 angående spel???

Xbox 360 kom 2005. Idag har vi 2007. Alltså så har Xbox haft 2 ÅR att utveckla spel, spel för online, ned laddningar m.m. Även Xbox 360 VAR "dyrt" när det släpptes men nu efter 2 år så har priset sjunkit. Så brukar det väl vara eller? Tex en konsol är dyr vid lansering och sjunker allt mera i pris med tiden. Även utbudet av spel är inte så stort vid lansering. Även där så ökas spel titlarna med tiden.

Så jag kan inte förstå hur du kan göra ett rättvis jämförning mellan PS3 som har nyligen släppts emot Xbox 360 som har funnit sedan 2 år tillbaka!?

Även din jämföring om ett hem vill ha "HD-inredning" så är det väl själv klart att det blir dyrare med PS3! Det är väl inte så svårt att förstå varför!?

Mvh

Postad 19 april 2007 - 11:47

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

jag undrar mer vilka alla dessa fantastiska spel är. Har sett 2 spel som varit intressanta för mig hittills.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tror det finns någon därute som hittar 0 till PS3. Men det säger ingenting om spelkvalitén, bara om hans personliga smak. Eller var det någon skillnad på det :) ?

...Till skillnad från PS3 och Wii ägare här på forumet? Ser du inte att de argumenterar i trådarna också eller väljer du att missa det?

Edit: Sharkbait: 2 år har de inte riktigt haft på sig. Den släpptes i slutet av 2005 och nu är det början av 2007. Nästan ett och ett halv år :)

Så jag kan inte förstå hur du kan göra ett rättvis jämförning mellan PS3 som har nyligen släppts emot Xbox 360 som har funnit sedan 2 år tillbaka!?

Inte för att jag försvarar AG:s poster... men varför måste man göra en rättvis jämförelse? Om någon vill köpa något nu, är det inte nuläget han ska studera då?

Redigerat av Zoiler, 19 april 2007 - 11:57.

Postad 19 april 2007 - 12:04

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3 024 inlägg
  • 0

Men snälla!!!

Hur kan du jämför PS3 med Xbox 360 angående spel???

Xbox 360 kom 2005. Idag har vi 2007. Alltså så har Xbox haft 2 ÅR att utveckla spel, spel för online, ned laddningar m.m. Även Xbox 360 VAR "dyrt" när det släpptes men nu efter 2 år så har priset sjunkit. Så brukar det väl vara eller? Tex en konsol är dyr vid lansering och sjunker allt mera i pris med tiden. Även utbudet av spel är inte så stort vid lansering. Även där så ökas spel titlarna med tiden.

Även din jämföring om ett hem vill ha "HD-inredning" så är det väl själv klart att det blir dyrare med PS3! Det är väl inte så svårt att förstå varför!?

Mvh

<{POST_SNAPBACK}>

Inte MS fel att PS3 är 1 år försenad här i EU och 6 månader även i USA och JAP, den skulle ju komma våren 2006 vilket blir ca ett halvt år efter 360. Så som du räknar så borde det ju nästan vara pinsamt för Sony istället att 360 klarar lika snygga och ibland snyggare spel för med din räkning så borde ju PS3 ha 2 års nyare teknik :)
Men å andra sidan bara för att PS3 är försenad ännu längre här i EU så betyder ju inte det att konsollen inte funnits i USA och Japan och därmed bara kom ett år efter istället för 1.5 år som i EU. Så att säga att utvecklarna haft mera tid på sig är bara ett dåligt argument och kass bortförklaring från PS3 anhängare. Sedan har dom haft sina devkit ett tag innan också för det var ju blå dioderna SOny hade problem med men utvecklare kunde ändå göra sina spel.

360 var inte dyr när den kom och den har inte gått ner i pris, det är bara vissa butiker som har sänkt det och inte MS.

Håller med Zoiler, om man ska köpa något nu idag så tittar man på vilken som erbjuder mest och bäst, inte vad som kommer finnas om 1, 2 eller 3 år.

Redigerat av Fiddey, 19 april 2007 - 12:05.

Postad 19 april 2007 - 12:09

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Håller med Zoiler, om man ska köpa något nu idag så tittar man på vilken som erbjuder mest och bäst, inte vad som kommer finnas om 1, 2 eller 3 år.

<{POST_SNAPBACK}>

Lite får man väl titta för framtiden (kommer mina favvotitlar?), men jag kan inte tänka mig att någon studerar dåtiden så ingående =P.

- Hmm... vad hade 360 för spel när den lanserades? Bara 12 st....??? Då blir det nog till att avvakta!

Postad 19 april 2007 - 12:20

Unregisteredaa73c0e8
  • Unregisteredaa73c0e8
  • Forumräv

• 911 inlägg
  • 0

360 var inte dyr när den kom och den har inte gått ner i pris, det är bara vissa butiker som har sänkt det och inte MS.

<{POST_SNAPBACK}>

2005/08/17 var priset för Xbox 360 Premium Edition ca 4000kr.
Idag ca 3199 kr för Xbox 360 Premium Edition.
Från EU ca 2728kr för Xbox 360 Premium Edition

Alltså men denna uträkning så kan man se att Xbox 360 har sjunkit med ca 800 - 1272kr.

För mig spelar det ingen roll OM MS inte har sänkt priset eller om butikerna gör det. Det som spelar roll är vad man får betala!

Vilken som erbjuder mest och bäst..
Ja, man får vad man betalar för!

Mvh

Postad 19 april 2007 - 12:23

Unregisteredaa73c0e8
  • Unregisteredaa73c0e8
  • Forumräv

• 911 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Lite får man väl titta för framtiden (kommer mina favvotitlar?), men jag kan inte tänka mig att någon studerar dåtiden så ingående =P.

- Hmm... vad hade 360 för spel när den lanserades? Bara 12 st....??? Då blir det nog till att avvakta!

<{POST_SNAPBACK}>

"Även Xbox 360 VAR "dyrt" när det släpptes men nu efter 2 år så har priset sjunkit. Så brukar det väl vara eller? Tex en konsol är dyr vid lansering och sjunker allt mera i pris med tiden. Även utbudet av spel är inte så stort vid lansering. Även där så ökas spel titlarna med tiden."

Så du håller med mig lite iallafall? :)

Mvh

Postad 19 april 2007 - 13:19

xxManiacxx
  • xxManiacxx
  • Forumräv

• 519 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tror det finns någon därute som hittar 0 till PS3. Men det säger ingenting om spelkvalitén, bara om hans personliga smak. Eller var det någon skillnad på det :) ?

Det va precis min mening med det. Aria påstår att det finns sååååå många grymma spel ute och jag påpekade det motsatta eftersom smaken är som sagt som baken.
Kunde kanske varit tydligare.

Postad 19 april 2007 - 14:10

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

"Även Xbox 360 VAR "dyrt" när det släpptes men nu efter 2 år så har priset sjunkit. Så brukar det väl vara eller? Tex en konsol är dyr vid lansering och sjunker allt mera i pris med tiden. Även utbudet av spel är inte så stort vid lansering. Även där så ökas spel titlarna med tiden."

Som sagt, det har inte ens gått ett och ett halvt år ännu...

Så du håller med mig lite iallafall?  :lol:

Nej, jag håller med dig fullt ut. Konsoler sjunker i pris och spelutbudet ökar. Självklara saker. Men vad jag menar är att jämförelsen som Aria gör, dvs i nutid, är den jämförelse en konsument gör när den köper. Den är till 360:s fördel sett till vissa aspekter (som t ex pris och spelutbud), och till PS3:s ur andra (t ex teknologi).

Dvs rättvis eller inte, det är ju så man tänker när man ska köpa. Det är ju inte intressant vad som skedde för 1,5 år sedan :) . Din och Arias jämförelser är med andra ord helt olika.

2005/08/17 var priset för Xbox 360 Premium Edition ca 4000kr.

Den fanns inte ens ute då :)

Aria påstår att det finns sååååå många grymma spel ute och jag påpekade det motsatta eftersom smaken är som sagt som baken.

Visst är den det, men valfri person har större chans att hitta "grymma" spel på 360 än PS3 i dagsläget helt enkelt pga att det finns 3-4 ggr så många spel ute och därmed ökar chansen naturligt.

Precis som det är större chans att hitta ett spel du gillar på PS2 gentemot 360 eftersom det finns ~20-25ggr fler spel till den.

Postad 19 april 2007 - 14:41

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3 024 inlägg
  • 0
Sharkbait 2005/08/17 var priset för Xbox 360 Premium Edition ca 4000kr.

Du tar fel på några månader =) sedan undrar jag hur du kan få 2005-08-17 till nu att bli 2 år =) och med tanke på att det är ännu mindre tid än du anger eftersom den kom i November om jag inte minns fel.

4000:- har den aldrig kostat eller jo kanske om du tar den dyraste butiken av dom alla. Men annars vill jag minnas att dom flesta sålde den för 3700:- och nu ligger den normalt på ca 3300:- vissa har billigare medans andra är dyrare men snittet ligger ca 3300:-

Ja man får vad man betalar för därför ser jag inte någon mening att betala närmare 6000:- för ett tvspel som inte klarar av att leverera snyggare eller bättre spel än vad 360 för ca 3000:- klarar.

Sony säljer mindre och mindre för varje vecka i hela världen inkl sitt hemland Japan och det kan aldrig sluta bra för dom, men för oss kan det bli kanon då Sony för att hänga med måste sänka sitt pris och speciellt nu när 360 får ta del av fler och fler stora playstation titlar.

Postad 20 april 2007 - 11:10

Unregistered3d1a00d0
  • Unregistered3d1a00d0
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

Verkar som en del personer är oroliga över PS3ans fläktljud iallafall...

(snart 2000 inlägg i "Hur mycket låter era PS3:or?" samt ett par andra 'strö-trådar' som behandlar samma ämne)

Kanske folk förväntar sig att 360:n ska låta som ett jetplan med tanke på hur den gamla kryssboxen lät. Å andra sidan lovade aldrig MS att 'tyst' var ett försäljningsargument. Och tur var väl det. :D

<{POST_SNAPBACK}>

Visar väl att PS3 ägare är mer för kvalite som debatterar ett problem så mycket medans Xbox ägarna har lite drygt 600 inlägg för en herrans massa problem. :D

Nä ärligt talat, förstår inte den ev skadeglädje som en liten minoritet Xbox ägare skull känna om det gick åt skogen för PS3. Tänk vilket elände för alla om Microsoft i stort sett blir ensam på konsolmarknaden också. Högre priser då Micrsoft slutar rabbatera sina konsoler, troligtvis sämre konsoler då microsoft kan välja den billigaste istället för den bästa tekniken. Se bara på OS sidan där Win varit ohotad i många år. Sen är väl risken stor att Microsoft även ska ha del i spelutvecklarnas vinster med följd att priserna på spel höjs.
Så konkurrens är nog det bästa både för Xbox och PS3 ägare om vi vill ha lite kvalité på de konsoler och spel vi köper....

Postad 20 april 2007 - 12:10

Sir Anselm
  • Sir Anselm
  • Beroende

• 1 475 inlägg
  • 0

Nä ärligt talat, förstår inte den ev skadeglädje som en liten minoritet Xbox ägare skull känna om det gick åt skogen för PS3. Tänk vilket elände för alla om Microsoft i stort sett blir ensam på konsolmarknaden också. Högre priser då Micrsoft slutar rabbatera sina konsoler, troligtvis sämre konsoler då microsoft kan välja den billigaste istället för den bästa tekniken. Se bara på OS sidan där Win varit ohotad i många år. Sen är väl risken stor att Microsoft även ska ha del i spelutvecklarnas vinster med följd att priserna på spel höjs.
Så konkurrens är nog det bästa både för Xbox och PS3 ägare om vi vill ha lite kvalité på de konsoler och spel vi köper....

<{POST_SNAPBACK}>

Fast jag tror inte att någon tror att det kan "gå åt skogen" på det viset att PS3 försvinner... Snarare kan det bli så, ryktet finns ju redan, att Sony blir tvungna att sänka priset rejält... och det skulle åtminstone få mig att hoppa på PS3-tåget :D

Postad 20 april 2007 - 14:08

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Sen är väl risken stor att Microsoft även ska ha del i spelutvecklarnas vinster med följd att priserna på spel höjs.

<{POST_SNAPBACK}>

Det har de redan =P. Sony och Nintendo också. Så fungerar det.

Tänk om de inte fick någonting för spelförsäljning. Stor ide att sälja hårdvara till miljardförlust då :D

Postad 20 april 2007 - 14:16

Unregistered3d1a00d0
  • Unregistered3d1a00d0
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

Sen är väl risken stor att Microsoft även ska ha del i spelutvecklarnas vinster med följd att priserna på spel höjs.

--URL::07fbaf359192a4656c8504bb9971036a-- <{POST_SNAPBACK}>

Det har de redan =P. Sony och Nintendo också. Så fungerar det.

Tänk om de inte fick någonting för spelförsäljning. Stor ide att sälja hårdvara till miljardförlust då :D

<{POST_SNAPBACK}>

Det har du nog rätt i. Däremot skulle nog en monopoltillverkare av spelkonsoler höja priset för spelutvecklarna rejält. Kontentan är väl att monopol alltid är det sämsta för oss kunder...

Postad 20 april 2007 - 14:19

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0
Jupp.

Kommer aldrig hända dock. MS har obegränsat kaptial, Nintendo går mer och mer plus, och Sony överlever det här också. PS2 och PS har gett dem mycket cash, och det är ju inte bara ett spelföretag.

Postad 20 april 2007 - 22:55

gravestone
  • gravestone
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Microsoft får passa på att ta från sony nu. För snart så hänger inte xbox 360 spelen med ps3 spelen längre.

Postad 22 april 2007 - 14:21

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Microsoft får passa på att ta från sony nu. För snart så hänger inte xbox 360 spelen med ps3 spelen längre.

<{POST_SNAPBACK}>

Hahaha. Humor.

Postad 23 april 2007 - 09:48

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

• 1 069 inlägg
  • 0
Tror inte heller att spelbranschen går mot monopol. Det borde finnas plats för minst tre tillverkare av spelkonsoler plus pc då spelmarknaden expanderar för varje år som går...Dessutom är det ju faktiskt fortfarande så att varje tillverkare har sina exklusiva titlar som lockar köpare till de respektive formaten.

De stora vinnarna är ju faktiskt vi konsumenter, prissänkningar på hårdvara och tuff konkurrens gör att konsolerna blir billigare och billigare och spelen borde i alla fall i teorin bli bättre och bättre...

Postad 23 april 2007 - 09:54

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3 024 inlägg
  • 0
Det har funnits olika tillverkare av konsoler i typ 20 år och det har inte blivit billigare för det =) det enda positiva är att man kan välja vem som ska få ens pengar.

Postad 23 april 2007 - 10:04

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

• 1 069 inlägg
  • 0
Fiddey, visst blir det billigare!

Jag kan inte komma på en enda elektronikpryl som blivit dyrare med åren.....Minns hur det såg ut när Microsoft lanserade sin första xbox till ett pris på, var det runt 5000:-? Det gick inte så bra, priset sänktes nästan omgående och föll sedan stadigt under konsollens livslängd på samma sätt som hos Ps2 och Gamecube på den tiden. Priset på hårdvara faller ju stadigt, om än lite långsamt ibland!

Postad 23 april 2007 - 10:14

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3 024 inlägg
  • 0
MS hade ju kraftigt överpris på Xbox iof, men annars kostar konsoler alltid runt 3-4k och självklart kostar dom mindre efter att ha funnits i ett antal år =) Men se på spelen det är ju där vi konsumenter kan tjäna in pengar på billigare spel eftersom det är det som inhandlas regelbundet men dom priserna har inte blivit billigare på 20 år så jag tror inte det är någon idé att vänta sig några ändrade priser där inte, utan snarare tvärtom då spelen blir snyggare, större och bättre vilket medför merjobb för utvecklare och mera utgifter dom måste ta igen.

Postad 23 april 2007 - 10:27

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Inte ens på Wii där jag kan tänka mig att spelen skulle vara lite billigare är dom det...

Tycker det är sjukligt överpris på spel.. :ph34r:

Postad 23 april 2007 - 10:34

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0
Mja, vadå? Vad kostar ett Wii-spel? 4-500? Kom ni inte ihåg när Nintendo kunde sätta priser som de ville och spelen kostade 7-800 från start. Dessutom sjönk de inte lika snabbt som nu.

Sony har ju dessutom börjat fundera på att sänka priset på PS3 nu i USA och Japan pga konkurrenssituationen. Utan konkurrens hade de givetvis inte ens behövt fundera.

Postad 23 april 2007 - 10:36

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

• 1 069 inlägg
  • 0
Det är ju också så att 549:- idag är ju mindre pengar än 549:- för tre-fyra år sedan. Inflationen, om än låg, samt löneökningar gör ju att det reella priset blir lägre...

Håller dock fullständigt med er i sak.....Det får gärna bli väsentligt mycket billigare och priserna är ju långt ifrån låga. Ville bara försöka se något från den positiva sidan såhär på måndag förmiddag :ph34r:

Redigerat av Unregistered3ece8f6f, 23 april 2007 - 10:46.

Postad 23 april 2007 - 10:53

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Joo..Vist är det väl så...
Tja..Jag betalade 649 spänn på ebgames för zelda...
Näst intill ett rån..Men vad gör man när man ville ha spelet nu å inte imorrn :ph34r:

Postad 23 april 2007 - 11:40

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3 024 inlägg
  • 0

Sony har ju dessutom börjat fundera på att sänka priset på PS3 nu i USA och Japan pga konkurrenssituationen. Utan konkurrens hade de givetvis inte ens behövt fundera.

--URL::b5f5303c9e7b982b008eef584d40df10-- <{POST_SNAPBACK}>

Dom behöver inte fundera nu heller utan dom har inget annat val än att sänka priset på den eftersom dom ser hur "dåligt" den säljer. Så ingen ska ju få för sig att som sänker priset för att vara snälla mot oss konsumenter då dom kommer förlora ännu mera per konsol på en prissänkning.

Postad 23 april 2007 - 11:40

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Det där dementerades väl? (såklart)

Postad 23 april 2007 - 11:45

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Tror knappast en liten prissänkning kommer göra ngn skillnad ekonomiskt för Sonys speldivision. Problemet idag är att de säljer för få spel. Vad de behöver göra är att få ut lite exklusiva titlar så spelförsäljningen till PS3 får fart. Tror det är rätt många som köpt PS3 så här tidigt bara för att se på BD dvs ren förlust för Sonys speldivision.
Därför tror jag det är ganska tveksamt med en prissänkning än. Tror mer på en prissänkning lite senare i samband med release av en stor speltitel.

Postad 23 april 2007 - 11:56

xxManiacxx
  • xxManiacxx
  • Forumräv

• 519 inlägg
  • 0

Tror knappast en liten prissänkning kommer göra ngn skillnad ekonomiskt för Sonys speldivision. Problemet idag är att de säljer för få spel. Vad de behöver göra är att få ut lite exklusiva titlar så spelförsäljningen till PS3 får fart. Tror det är rätt många som köpt PS3 så här tidigt bara för att se på BD dvs ren förlust för Sonys speldivision.
Därför tror jag det är ganska tveksamt med en prissänkning än. Tror mer på en prissänkning lite senare i samband med release av en stor speltitel.

<{POST_SNAPBACK}>

Min tanke också. Tror man kommer se en prissänkning när spel som HS, Lair, Assassins Creed och MGS kommer. Speciellt vid MGS kan man nog räkna med ngt.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny projektor
    thhmo
    2025-05-11 11:17:07
  • Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.