* Officiell TrÄd - Telia Digital-TV *
34872 svar till detta Àmne
#24451
Postad 03 January 2016 - 11:57
joalin
-
joalin
-
AnvÀndare
-
-
179 inlÀgg
Att du alls kan tÀnka dig att byta frÄn det fria marksÀnda systemet du kan ta emot pÄ hur mÄnga enheter som helst samtidigt, till ett system dÀr du Àr helt inlÄst, sÄ klart.
Kung Nu, nu Àr ju detta den officiella trÄden för Telias digitaltv, sÄ vi kanske kan lÄta intresserade anvÀndare stÀlla relevanta frÄgor om tjÀnsten? Det blir ju lite av omvÀnda vÀrlden om de oinsatta mÄste fÄ börja sin karriÀr hÀr med att fÄ motivera för dig varför de vill anvÀnda tjÀnsterna som erbjuds? Kanske du vill öppna en egen trÄd angÄende varför man vill byta frÄn boxer, som för övrigt Àr en utomordentligt bra lösning.
#24452
Postad 04 January 2016 - 11:01
AlexanderE
-
AlexanderE
-
Guru
-
-
4905 inlÀgg
Har dolt en del inlÀgg som var off topic. HÄll nu er till trÄdens Àmne tack!
#24453
Postad 04 January 2016 - 11:41
Ironse
-
Ironse
-
MĂ€stare
-
-
2953 inlÀgg
Jag har nu fÄtt detta fel 2 ggr
http://s11.postimg.o...04_113250_1.jpg
Disken snart slut?
#24454
Postad 04 January 2016 - 15:05
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2534 inlÀgg
Ska skaffa fiber i den nÀra framtiden och dÀrtill Telia fiber-tv, sÄ nu har jag en frÄga som inte har ett tydligt svar pÄ Telias hemsida; Jag kan teckna flera olika kanalutbud, eller? Jag skulle vilja ha tv-paketen Stor, HD och C-More Film, dÄ de matchar det utbud jag har nu med Boxer.
De tv-paket som finns som kombinerar flera paket (t.ex. "Stor med Viasat Premium) Àr bara erbjudanden billigare Àn att köpa dem för sig och inte begrÀnsningar, eller?
Det Ă€r bara paket erbjudanden ja, det gĂ„r att kombinera alla paket hos Telia. Ăven om det nu kanske inte Ă€r sĂ„ lĂ€mpligt att kombinera "lagom med viasat sport" med paketet som heter "stor".
Markus Johansson
Telia Kundservice
#24455
Postad 04 January 2016 - 15:24
Ironse
-
Ironse
-
MĂ€stare
-
-
2953 inlÀgg
Min digitala box frÄn Telia tycks sjunga pÄ sista versen. Tydligen fÄr jag behÄlla denna dÄ avbetalningen Àr klar, tÀnkte dÄ utnyttja detta med en ny digitalbox.
Det jag inte kunnat med Telia Àr att kunna spela in och se pÄ annat samtidigt. GÄr detta om man har en annan digitalbox vid sidan om? Jag mÄste dock fortsÀtta ha Telia digitalbox komma in pÄ deras nÀt och program jag kan ju dock inte spela in dÀrifrÄn nÀr deras box gÄr sönder.
Det gÄr inte byta ut HD pÄ Telia gÄr det med andra boxar?
Skulle tro 500 gb skulle passa mig till en början kanske för 2000kr nÄt?
Redigerat av Ironse, 04 January 2016 - 15:24.
#24456
Postad 04 January 2016 - 15:35
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1138 inlÀgg
SvÄrt att sÀga huruvida disken Àr full, trasig eller om det Àr en bugg.
I och med att du för nÄgra dagar sedan skrev att du fick nÄgra trasiga inspelningar sÄ skulle jag gissa pÄ att det Àr en bugg i mjukvaran, nÀr den ska summera storleken pÄ trasiga och hela inspelningar, snarare Àn att det Àr fel pÄ disken eller att den Àr full.
Försvinner felet (dvs de negativa siffrorna) om du raderar alla strulande inspelningar?
Om inte sÄ skulle jag formatera hÄrddisken för att fÄ ett nytt och frÀscht system igen. (dock försvinner alla gamla inspelningar dÄ)
#24457
Postad 04 January 2016 - 16:18
Ironse
-
Ironse
-
MĂ€stare
-
-
2953 inlÀgg
SvÄrt att sÀga huruvida disken Àr full, trasig eller om det Àr en bugg.
I och med att du för nÄgra dagar sedan skrev att du fick nÄgra trasiga inspelningar sÄ skulle jag gissa pÄ att det Àr en bugg i mjukvaran, nÀr den ska summera storleken pÄ trasiga och hela inspelningar, snarare Àn att det Àr fel pÄ disken eller att den Àr full.
Försvinner felet (dvs de negativa siffrorna) om du raderar alla strulande inspelningar?
Om inte sÄ skulle jag formatera hÄrddisken för att fÄ ett nytt och frÀscht system igen. (dock försvinner alla gamla inspelningar dÄ)
Ja de stÄr normalt efter efter omstart alla defekta kan spelas igen
Boxen Àr nu avbetald jag fÄr behÄlla den fÄr se om jag skaffar en annan box kombinera vid sidan om
#24458
Postad 05 January 2016 - 01:28
kentrj
-
kentrj
-
LĂ€rjunge
-
-
275 inlÀgg
Finns folk hÀr pÄ forumet som lyckats klona befintlig disk till en ny, Med hjÀlp av olika programvaror.
Funkar ... lite fix men 1T nu ...
#24459
Postad 05 January 2016 - 02:06
Mushunt
-
Mushunt
-
MĂ€stare
-
-
3278 inlÀgg
Funkar ... lite fix men 1T nu ...
Lysande
#24460
Postad 05 January 2016 - 07:50
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4142 inlÀgg
Det jag inte kunnat med Telia Àr att kunna spela in och se pÄ annat samtidigt.
Det skall funka om du kör via fiber. Kör du via telejacket sÄ funkar det inte. StÄr sÄ pÄ Telias hemsida om deras inspelningsbara box.
#24461
Postad 06 January 2016 - 19:19
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1298 inlÀgg
Funkar ... lite fix men 1T nu ...
Ăr det 1963-boxen? För nya 2853 Ă€r vĂ€l ingen som lyckats byta hĂ„rddisk i (Ă€nnu...)?
#24462
Postad 06 January 2016 - 19:56
kentrj
-
kentrj
-
LĂ€rjunge
-
-
275 inlÀgg
#24463
Postad 06 January 2016 - 21:48
Ironse
-
Ironse
-
MĂ€stare
-
-
2953 inlÀgg
Det skall funka om du kör via fiber. Kör du via telejacket sÄ funkar det inte. StÄr sÄ pÄ Telias hemsida om deras inspelningsbara box.
Men nu nÀr jag fÄr behÄlla boxen efter avbetalning alternativ skaffar ny box (Telia)
DÄ borde man kunna koppla in bÄda men ÀndÄ spela in med ena byta kanal se med andra samtidigt?
Som koppla in 2 VHS med scarts? DÀr den ena VHS Àr programvÀljare?
Redigerat av Ironse, 06 January 2016 - 22:11.
#24464
Postad 06 January 2016 - 22:06
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1298 inlÀgg
Men nu nÀr jag fÄr behÄlla boxen efter avbetalning alternativ skaffar ny box (Telia)
DÄ borde man kunna koppla in bÄda men ÀndÄ spela in med ena byta kanal med andra samtidigt?
Som koppla in 2 VHS med scarts? DÀr den ena VHS Àr programvÀljare?
Tror du mÄste ha tvillingabonnemang dÄ: http://www.telia.se/...llingabonnemang
#24465
Postad 06 January 2016 - 22:12
Ironse
-
Ironse
-
MĂ€stare
-
-
2953 inlÀgg
Men om jag skaffar inspelningsbar box som inte Àr Telia bör jag kunna anvÀnda min Telia box som kanalvÀljare se samtidigt som jag spelar in pÄ andra ej Telia boxen?
Redigerat av Ironse, 06 January 2016 - 22:13.
#24466
Postad 06 January 2016 - 22:47
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1298 inlÀgg
Men om jag skaffar inspelningsbar box som inte Àr Telia bör jag kunna anvÀnda min Telia box som kanalvÀljare se samtidigt som jag spelar in pÄ andra ej Telia boxen?
För att kunna se pÄ eller spela in Telia IPTV, sÄ mÄste du ha en box frÄn Telia. Det finns inga andra boxar, som fungerar med Telia IPTV.
#24467
Postad 08 January 2016 - 23:19
Unregistereda360a43b
-
Unregistereda360a43b
-
ForumrÀv
-
-
862 inlÀgg
Ăr det fler dom har problem med att det hackar pĂ„ TV?
Knappt gÄr att se se Adele pÄ SVT1...osynk mellan bild och ljud och korta ljudavbrott.
Samma sak nu nÀr Katy Perrys började....
#24468
Postad 09 January 2016 - 08:05
pebro
-
pebro
-
Amatör
-
-
73 inlÀgg
Ăr det fler dom har problem med att det hackar pĂ„ TV?
Knappt gÄr att se se Adele pÄ SVT1...osynk mellan bild och ljud och korta ljudavbrott.
Samma sak nu nÀr Katy Perrys började....
Förekommer ofta pÄ Kanal 5 hos mig. Bilden blinkar till ett antal gÄnger och ljudet försvinner.
#24469
Postad 09 January 2016 - 11:28
Unregistereda360a43b
-
Unregistereda360a43b
-
ForumrÀv
-
-
862 inlÀgg
Förekommer ofta pÄ Kanal 5 hos mig. Bilden blinkar till ett antal gÄnger och ljudet försvinner.
Det gör Àven hos mig nÀmligen pÄ kanal 5 ocksÄ.
IkvÀll var det extra mycket pÄ just SVT1.
#24470
Postad 09 January 2016 - 15:11
Mushunt
-
Mushunt
-
MĂ€stare
-
-
3278 inlÀgg
Ăr det fler dom har problem med att det hackar pĂ„ TV?
Knappt gÄr att se se Adele pÄ SVT1...osynk mellan bild och ljud och korta ljudavbrott.
Samma sak nu nÀr Katy Perrys började....
Hade inga problem hos mig.
Redigerat av Mushunt, 09 January 2016 - 15:11.
#24471
Postad 10 January 2016 - 12:14
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1138 inlÀgg
Under Adele har jag inga minnen av nÄgot strul, dÀremot blinkar Kanal 5 HD till dÄ och dÄ.
KÀnns som att de började för nÄn vecka sedan.
(vip1963, fiber, Uppsala)
#24472
Postad 10 January 2016 - 12:23
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1138 inlÀgg
Men om jag skaffar inspelningsbar box som inte Àr Telia bör jag kunna anvÀnda min Telia box som kanalvÀljare se samtidigt som jag spelar in pÄ andra ej Telia boxen?
Du kan sÄklart alltid spela in det du tittar pÄ om du t.ex. köper en TV med hÄrddisk eller en inspelningsbar box som fungerar som en VHS, dvs att den kan ta in ljud och bild via HDMI eller SCART, inte bara skicka ut signalen sÄ som en IPTV-box gör.
Om du vill ha flera Telia IPTV-boxar sÄ behöver du tvillingabonnemang.
Om du inte skaffar det, utan försöker anvÀnda samma aktiveringskod pÄ bÄda boxarna, sÄ kommer det inte funka.
Redigerat av elofu17, 10 January 2016 - 12:26.
#24473
Postad 10 January 2016 - 13:28
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1298 inlÀgg
Du kan sÄklart alltid spela in det du tittar pÄ om du t.ex. köper en TV med hÄrddisk eller en inspelningsbar box som fungerar som en VHS, dvs att den kan ta in ljud och bild via HDMI eller SCART, inte bara skicka ut signalen sÄ som en IPTV-box gör.
Om du vill ha flera Telia IPTV-boxar sÄ behöver du tvillingabonnemang.
Om du inte skaffar det, utan försöker anvÀnda samma aktiveringskod pÄ bÄda boxarna, sÄ kommer det inte funka.
Det Àr vÀldigt svÄrt att hitta inspelningsbara boxar som kan spela in frÄn en separat ingÄng, utan spelar bara in frÄn inbyggd tuner (satellit, kabel eller marksÀnt) och det finns definitivt inga som har HDMI-ingÄng, utan man fÄr förlita sig pÄ Scart.
#24474
Postad 10 January 2016 - 14:21
Kung Nu
-
Kung Nu
-
Beroende
-
-
1399 inlÀgg
Det Àr vÀldigt svÄrt att hitta inspelningsbara boxar som kan spela in frÄn en separat ingÄng, utan spelar bara in frÄn inbyggd tuner (satellit, kabel eller marksÀnt) och det finns definitivt inga som har HDMI-ingÄng, utan man fÄr förlita sig pÄ Scart.
Xtreamer Prodigy lÀr ska ha HDMI-Recording.
http://www.xtreamer.net/Prodigy-4k/
#24475
Postad 10 January 2016 - 20:09
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1298 inlÀgg
Ok, undantaget som bekrÀftar regeln... 
Men den verkar inte vara poulÀr:
https://www.minhembi...howtopic=321708
#24476
Postad 10 January 2016 - 21:34
BobbyM
-
BobbyM
-
Wannabe
-
-
37 inlÀgg
Sorry om detta svarats pÄ i nÄgon av de 489 tidigare sidorna men jag Àr ny iptv kund hos telia via fiber och har införskaffat en Arris VIP 2853 och har som flera andra (har jag noterat pÄ Telias forum) drabbats av den högljudda hÄrddisken. Nu stÄr jag i valet att utnyttja den generöst kort uppsÀgningstiden och försöka returnera boxen och helt enkelt lÀmna Telia IPTV eller binda mig för 12 mÄnader och hitta ett sÀtt att leva med boxen och det minst sagt fula grÀnssnittet. Tycker det Àr helt fruktansvÀrt att att en digital tv box anno 2015 kan vara sÄ dÄlig. Kommer frÄn Boxer och en Humax box och den lÄter ingenting och hade helt ok menyer. Men jag trodde jag skulle fÄ nÄgot betydligt bÀttre nÀr jag nu steg in i IPTV-vÀrlden.
Om jag nu förblir Telia-kund och lÀr mig att leva med Arris VIP 2853 sÄ har jag kommit fram till att jag har följande alternativ:
1. SlÄ av time-shift och dÀrmed endast höra oljudet nÀr program spelas in eller dÄ jag i undantagsfall behöver anvÀnda time-shift.
2. Flytta boxen till vinden och införskaffa en RF-förlÀngare.
Finns det nÄgot annat alternativ som nÄgon annan testat? Som jag förstÄr det sÄ funkar det icke att byta till SSD-disk.
Jag vill poÀngtera att jag Àr mycket nöjd med Telia och Telias kundsupport som svarat snabbt pÄ mina initiala frÄgor och som skickade mig en ny box, gav mig bra erbjudande pÄ olika tv-paket. SÄ oerhört trÄkigt bara att boxen kÀnns som skrÀp.
Nu vet jag att detta Ă€r en Telia-trĂ„d men vill Ă€ndĂ„ frĂ„ga om nĂ„gon kĂ€nner till att nĂ„gon annan TV-leverantör har bĂ€ttre och tystare boxar för IPTV i Telia Ăppen fiber?
#24477
Postad 11 January 2016 - 08:26
ansgar
-
ansgar
-
Beroende
-
-
1257 inlÀgg
Sorry om detta svarats pÄ i nÄgon av de 489 tidigare sidorna men jag Àr ny iptv kund hos telia via fiber och har införskaffat en Arris VIP 2853 och har som flera andra (har jag noterat pÄ Telias forum) drabbats av den högljudda hÄrddisken. Nu stÄr jag i valet att utnyttja den generöst kort uppsÀgningstiden och försöka returnera boxen och helt enkelt lÀmna Telia IPTV eller binda mig för 12 mÄnader och hitta ett sÀtt att leva med boxen och det minst sagt fula grÀnssnittet. Tycker det Àr helt fruktansvÀrt att att en digital tv box anno 2015 kan vara sÄ dÄlig. Kommer frÄn Boxer och en Humax box och den lÄter ingenting och hade helt ok menyer. Men jag trodde jag skulle fÄ nÄgot betydligt bÀttre nÀr jag nu steg in i IPTV-vÀrlden.
Om jag nu förblir Telia-kund och lÀr mig att leva med Arris VIP 2853 sÄ har jag kommit fram till att jag har följande alternativ:
1. SlÄ av time-shift och dÀrmed endast höra oljudet nÀr program spelas in eller dÄ jag i undantagsfall behöver anvÀnda time-shift.
2. Flytta boxen till vinden och införskaffa en RF-förlÀngare.
Finns det nÄgot annat alternativ som nÄgon annan testat? Som jag förstÄr det sÄ funkar det icke att byta till SSD-disk.
Jag vill poÀngtera att jag Àr mycket nöjd med Telia och Telias kundsupport som svarat snabbt pÄ mina initiala frÄgor och som skickade mig en ny box, gav mig bra erbjudande pÄ olika tv-paket. SÄ oerhört trÄkigt bara att boxen kÀnns som skrÀp.
Nu vet jag att detta Ă€r en Telia-trĂ„d men vill Ă€ndĂ„ frĂ„ga om nĂ„gon kĂ€nner till att nĂ„gon annan TV-leverantör har bĂ€ttre och tystare boxar för IPTV i Telia Ăppen fiber?
hmm. Jag har just fÄtt en humaxbox och sÀger bara att Telias grÀnssnitt Àr mycket bÀttre! Fy sÄ simpelt det funkar i humaxboxen. En fördel dock att jag kan spela in upp till 4 pgm samtidigt.
Skicka tillbaka din box om den lÄter för mycket!
#24478
Postad 11 January 2016 - 08:34
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4142 inlÀgg
Nu vet jag att detta Ă€r en Telia-trĂ„d men vill Ă€ndĂ„ frĂ„ga om nĂ„gon kĂ€nner till att nĂ„gon annan TV-leverantör har bĂ€ttre och tystare boxar för IPTV i Telia Ăppen fiber?
Alltele levererar en box frÄn Dilog dÀr inspelningen sker pÄ valfri extern hÄrddisk.
http://www.alltele.s...log-dip-701.pdf
#24479
Postad 11 January 2016 - 08:35
Unregisteredc58591b9
-
Unregisteredc58591b9
-
AnvÀndare
-
-
157 inlÀgg
Jag har ocksÄ en 2853 har aldrig upplevt den som högljudd. Kanske levereras den med olika hÄrddiskfabrikat?
Jag Àr mycket kÀnslig för sÄdant annars. Skickade bla.a hem min oled tv för den hade buzzing ljud.
Annars hÄller jag med. Humax box för boxer Àr överlÀgsen. AnvÀnder bara Teliaboxen för att se pÄ det utbud jag inte har marksÀnt.
#24480
Postad 11 January 2016 - 09:48
ansgar
-
ansgar
-
Beroende
-
-
1257 inlÀgg
Jag har ocksÄ en 2853 har aldrig upplevt den som högljudd. Kanske levereras den med olika hÄrddiskfabrikat?
Jag Àr mycket kÀnslig för sÄdant annars. Skickade bla.a hem min oled tv för den hade buzzing ljud.
Annars hÄller jag med. Humax box för boxer Àr överlÀgsen. AnvÀnder bara Teliaboxen för att se pÄ det utbud jag inte har marksÀnt. 
men grÀnssnittet? I guiden ser jag bara ett fÄtal kanaler och bara nÄgra timmar framÄt. I Telias Box ser jag mer, jag kan backa och starta mÄnga program frÄn början. Den funktion gör att man inte behöver spela in sÄ mycket och saknas helt pÄ boxer-boxen!
Men ok, jag har bara haft humaxboxen nÄn vecka Àn och mycket handlar vÀl om att vÀnja sig vid grÀnsnitten!
Kanske har den nÄn finess jag inte upptÀckt Àn.
Jag tycker faktiskt menyerna Àr lite suddiga ibland (pÄ sd-kanaler), kan man skÀrpa till det?
Redigerat av ansgar, 11 January 2016 - 09:49.
#24481
Postad 11 January 2016 - 12:07
BobbyM
-
BobbyM
-
Wannabe
-
-
37 inlÀgg
Jag har ocksÄ en 2853 har aldrig upplevt den som högljudd. Kanske levereras den med olika hÄrddiskfabrikat?
Jag Àr mycket kÀnslig för sÄdant annars. Skickade bla.a hem min oled tv för den hade buzzing ljud.
Annars hÄller jag med. Humax box för boxer Àr överlÀgsen. AnvÀnder bara Teliaboxen för att se pÄ det utbud jag inte har marksÀnt. 
Intressant. SÄ inget konstant skrivljud frÄn din hÄrddisk dÄ du har time-shift aktiverat eller spelar in ett program? Min hd Àr en Western Digital pÄ 500GB. Vet du vilken sort du har?
GrÀnssnittet spelar kanske mindre roll men det stör mig rejÀlt att behöva köra min box utan time-shift. NÀr jag dessutom Àr osÀker pÄ om jag ens behöver tablÄ-tv sÄ kan det vara droppen som gör att jag inte fortsÀtter med denna telia-lösning. Otroligt synd dÄ jag Àr impad av Telias bemötande och tycker Àven att bildkvalitén Àr ett klart steg framÄt om jag jÀmför med boxer.
#24482
Postad 11 January 2016 - 13:57
Unregisteredc58591b9
-
Unregisteredc58591b9
-
AnvÀndare
-
-
157 inlÀgg
Jag tycker faktiskt menyerna Àr lite suddiga ibland (pÄ sd-kanaler), kan man skÀrpa till det?
Det finns en knapp pÄ fjÀrren dÀr man stÀller in upplösning. Har för mig den per default Àr satt pÄ "original" dÄ fÄr menyerna samma upplösning som den tv bild som sÀnds för nÀrvarande. Du kan t.ex stÀlla den pÄ 1080i sÄ fÄr du bra menyupplösning hela tiden. Dock blir det ju dÄ boxen som skalar upp ist för TVn vilket du kanske inte vill?
Intressant. SÄ inget konstant skrivljud frÄn din hÄrddisk dÄ du har time-shift aktiverat eller spelar in ett program? Min hd Àr en Western Digital pÄ 500GB. Vet du vilken sort du har?
GrÀnssnittet spelar kanske mindre roll men det stör mig rejÀlt att behöva köra min box utan time-shift. NÀr jag dessutom Àr osÀker pÄ om jag ens behöver tablÄ-tv sÄ kan det vara droppen som gör att jag inte fortsÀtter med denna telia-lösning. Otroligt synd dÄ jag Àr impad av Telias bemötande och tycker Àven att bildkvalitén Àr ett klart steg framÄt om jag jÀmför med boxer.
Kanske kan bero pÄ hur man stÀllt sin box med?
Min stÄr i en inglasad hylla och jag har satt pÄ "filt fötter"
GrÀnssnittet spelar kanske mindre roll men det stör mig rejÀlt att behöva köra min box utan time-shift. NÀr jag dessutom Àr osÀker pÄ om jag ens behöver tablÄ-tv sÄ kan det vara droppen som gör att jag inte fortsÀtter med denna telia-lösning. Otroligt synd dÄ jag Àr impad av Telias bemötande och tycker Àven att bildkvalitén Àr ett klart steg framÄt om jag jÀmför med boxer.
Jag hade gÀrna sluppit tablÄ-tv men dÄ jag enbart Àr intresserad av HD material sÄ finns ju inte sÄ mycket o vÀlja pÄ tyvÀrr.
Ganska fÄ av kanalerna som sparas i HD kvalitet i "play"
Redigerat av Unregisteredc58591b9, 11 January 2016 - 13:55.
#24483
Postad 11 January 2016 - 18:41
pallepaf
-
pallepaf
-
ForumrÀv
-
-
545 inlÀgg
Sorry om detta svarats pÄ i nÄgon av de 489 tidigare sidorna men jag Àr ny iptv kund hos telia via fiber och har införskaffat en Arris VIP 2853 och har som flera andra (har jag noterat pÄ Telias forum) drabbats av den högljudda hÄrddisken. Nu stÄr jag i valet att utnyttja den generöst kort uppsÀgningstiden och försöka returnera boxen och helt enkelt lÀmna Telia IPTV eller binda mig för 12 mÄnader och hitta ett sÀtt att leva med boxen och det minst sagt fula grÀnssnittet. Tycker det Àr helt fruktansvÀrt att att en digital tv box anno 2015 kan vara sÄ dÄlig. Kommer frÄn Boxer och en Humax box och den lÄter ingenting och hade helt ok menyer. Men jag trodde jag skulle fÄ nÄgot betydligt bÀttre nÀr jag nu steg in i IPTV-vÀrlden.
Om jag nu förblir Telia-kund och lÀr mig att leva med Arris VIP 2853 sÄ har jag kommit fram till att jag har följande alternativ:
1. SlÄ av time-shift och dÀrmed endast höra oljudet nÀr program spelas in eller dÄ jag i undantagsfall behöver anvÀnda time-shift.
2. Flytta boxen till vinden och införskaffa en RF-förlÀngare.
Finns det nÄgot annat alternativ som nÄgon annan testat? Som jag förstÄr det sÄ funkar det icke att byta till SSD-disk.
Skaffa en hederlig VIP 1963-box som Àr TYST - och ger möjlighet att byta ut hÄrddisken mot annan med valfri storlek.
#24484
Postad 11 January 2016 - 18:58
pallepaf
-
pallepaf
-
ForumrÀv
-
-
545 inlÀgg
Att döma av hemsidan har Telia nyligen höjt priset för sina tv-paket. Stor kostar numera hela 339 kr i mÄnaden. Jag upplever det som att det inte var alls lÀnge sedan Telia senast höjde priset. Den stora frÄgan Àr dock: nÀr kommer prishöjningen att börja drabba befintliga kunder som har ett löpande abonnemang med det gamla priset?
#24485
Postad 12 January 2016 - 08:24
Turbo-Danne
-
Turbo-Danne
-
ForumrÀv
-
-
722 inlÀgg
Att döma av hemsidan har Telia nyligen höjt priset för sina tv-paket. Stor kostar numera hela 339 kr i mÄnaden. Jag upplever det som att det inte var alls lÀnge sedan Telia senast höjde priset. Den stora frÄgan Àr dock: nÀr kommer prishöjningen att börja drabba befintliga kunder som har ett löpande abonnemang med det gamla priset?
IGEN. Va fan. Ska bli kul att se vad dom har och komma med och motivera höjningen den hÀr gÄngen.
Funderar sakta men sÀkert byta till Canal Digital dÄ deras paket kostar 319 tror jag ink. krypteringsavgift och alla HD kanaler och barnkanalerna som telia plockar yttligare 59kr för kompletterings kanaler som annars ingÄr hos CD.
Hoppas Markus svarar hÀr om höjningen.
EDIT. Nu Àr Telia uppsagd efter 6Är. Hoppas CD levererar. 
Förövrigt hade Telia ingen motivering till höjningen förutom att dom tycker att priset va för lÄgt och att dom anser att det Àr vÀrt mer. SÄ med andra ord nÀr telia play + kostade pengar förr som ingÄr har dom nu fÄtt in den mellan skillnaden som va med förra höjningen och denna. PÄ tvingad tjÀnst dÄ inget annat har blivit annorlunda dom senaste 2 höjningarna.
Over and out. Tack för mig
Redigerat av Turbo-Danne, 12 January 2016 - 15:37.
#24486
Postad 12 January 2016 - 17:39
pallepaf
-
pallepaf
-
ForumrÀv
-
-
545 inlÀgg
Det mÄste rimligen bara vara en tidsfrÄga innan Telia tvingas lÄta sitt HD-paket ingÄ i Stor. SÄvitt jag kan bedöma har de nu minst antal HD-kanaler av alla distributörer och kan inte lÀngre sÀga att de i vart fall ligger lÀgre i pris... Det kÀnns högst omodernt att behöva köpa till HD-kanaler, i synnerhet dÄ inte ens TV6 HD ingÄr i Telias HD-paket.
#24487
Postad 12 January 2016 - 19:46
Turbo-Danne
-
Turbo-Danne
-
ForumrÀv
-
-
722 inlÀgg
Det mÄste rimligen bara vara en tidsfrÄga innan Telia tvingas lÄta sitt HD-paket ingÄ i Stor. SÄvitt jag kan bedöma har de nu minst antal HD-kanaler av alla distributörer och kan inte lÀngre sÀga att de i vart fall ligger lÀgre i pris... Det kÀnns högst omodernt att behöva köpa till HD-kanaler, i synnerhet dÄ inte ens TV6 HD ingÄr i Telias HD-paket.
KÀnde det oxÄ att nu fÄr det vara. Betala dubbelt nÀr man redan betalar för kanalpaket stor. Hoppas dom kommer fixa att det ingÄr i Stor.
#24488
Postad 13 January 2016 - 21:32
Mushunt
-
Mushunt
-
MĂ€stare
-
-
3278 inlÀgg
Ni som haft problem med era 1963 boxar, hur har problemen med hÄrddisken börjat? Idag nÀr jag skulle gÄ in pÄ inspelningar sÄ hitta den ingen information stod det. Fick starta om tjÀnsten via menyn sen knastra det till i boxen och jag kom in till slut.
Ăr detta ett tecken pĂ„ att disken efter 6 Ă„rs anvĂ€ndning börjar ge upp?
#24489
Postad 13 January 2016 - 21:56
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1298 inlÀgg
Ăr det bara hos mig, som antalet program i Play Tv4 och Sjuan, minskat rejĂ€lt eller har nĂ„gon annan förĂ€ndring skett?
#24490
Postad 13 January 2016 - 22:15
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1138 inlÀgg
Sambon klagade inför mig för nÄgra timmar sedan om just Sjuans programbibliotek. Det finns typ ingenting dÀr lÀngre.
#24491
Postad 13 January 2016 - 22:27
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1298 inlÀgg
DÄ kanske Marcus har svar pÄ vad som hÀnt med programbiblioteken? Har de dragit ner pÄ antal program eller har nÄgot blivit fel?
#24492
Postad 13 January 2016 - 22:50
Mushunt
-
Mushunt
-
MĂ€stare
-
-
3278 inlÀgg
DÄ kanske Marcus har svar pÄ vad som hÀnt med programbiblioteken? Har de dragit ner pÄ antal program eller har nÄgot blivit fel?
Högre priser och mindre program.. kÀnns ju vettigt..
#24493
Postad 13 January 2016 - 23:22
Krutrök
-
Krutrök
-
LĂ€rjunge
-
-
442 inlÀgg
Ăr det bara hos mig, som antalet program i Play Tv4 och Sjuan, minskat rejĂ€lt eller har nĂ„gon annan förĂ€ndring skett?
Det mesta materialet ligger numera under rubriken Catchup. Normalt betyder det tydligen ocksÄ att avsnitten som hamnar dÀr försvinner efter en vecka.
#24494
Postad 14 January 2016 - 11:19
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1298 inlÀgg
Det mesta materialet ligger numera under rubriken Catchup. Normalt betyder det tydligen ocksÄ att avsnitten som hamnar dÀr försvinner efter en vecka.
och reklamen Àr inte bortklippt.
#24495
Postad 14 January 2016 - 21:27
kentrj
-
kentrj
-
LĂ€rjunge
-
-
275 inlÀgg
Ni som haft problem med era 1963 boxar, hur har problemen med hÄrddisken börjat? Idag nÀr jag skulle gÄ in pÄ inspelningar sÄ hitta den ingen information stod det. Fick starta om tjÀnsten via menyn sen knastra det till i boxen och jag kom in till slut.
Ăr detta ett tecken pĂ„ att disken efter 6 Ă„rs anvĂ€ndning börjar ge upp?
Antagligen bara att sÀtta in en ny HD.
#24496
Postad 15 January 2016 - 13:19
BobbyM
-
BobbyM
-
Wannabe
-
-
37 inlÀgg
Ser ut som att min högljudda hÄrddisk pÄ 2853:an har "löst" sig. Telia erbjöd mig att byta till den mindre disken, dvs 320GB, och den lÄter betydligt mindre. Supporten meddelade Àven att de fÄtt sÄ pass mÄnga klagomÄl pÄ 2853 500GB om att den var högljudd sÄ de har kontaktat Arris och jobbar pÄ att lösa det med dem. Personen jag pratade med sa dock att de precis inlett kommunikationen med Arris och kunde dÀrmed inte sÀga nÀr de skulle fÄ en lösning pÄ 2853 500GB sÄ jag valde att byta till 320GB direkt istÀllet. Tror inte jag kommer direkt sakna de 180GB.
#24497
Postad 15 January 2016 - 17:09
pallepaf
-
pallepaf
-
ForumrÀv
-
-
545 inlÀgg
Ser ut som att min högljudda hÄrddisk pÄ 2853:an har "löst" sig. Telia erbjöd mig att byta till den mindre disken, dvs 320GB, och den lÄter betydligt mindre. Supporten meddelade Àven att de fÄtt sÄ pass mÄnga klagomÄl pÄ 2853 500GB om att den var högljudd sÄ de har kontaktat Arris och jobbar pÄ att lösa det med dem. Personen jag pratade med sa dock att de precis inlett kommunikationen med Arris och kunde dÀrmed inte sÀga nÀr de skulle fÄ en lösning pÄ 2853 500GB sÄ jag valde att byta till 320GB direkt istÀllet. Tror inte jag kommer direkt sakna de 180GB.
Som jag tidigare pÄpekat lÄter 320 GB mindre Àn 500 GB-varianten. Den Àr dock lÄngt ifrÄn lika tyst som VIP 1963, vilket förtjÀnar att pÄpekas för dem som övervÀger att försöka sig pÄ 320 GB-versionen.
#24498
Postad 15 January 2016 - 20:20
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
ForumrÀv
-
-
621 inlÀgg
Antagligen bara att sÀtta in en ny HD.
Min 320 GB i VIP1963 la av. Satte i en begagnad 200 GB frÄn en flera Är gammal laptop. Den fungerade bra som sÄ men vÀsnades. Köpte en ny av mÀrket Hitachi pÄ 320 GB frÄn aliexpress för 250 kr och nu Àr allt lugnt och den Àr knÀpptyst. Köpte tvÄ hÄrddiskar förresten och den andra sitter i den gamla laptopen som Àven den nu Àr tyst.
Jag bara köpte hÄrddiskarna frÄn Aliexpress dÀrför att de var billiga. Hade ingen aning om fabrikatet vid bestÀllningen.
#24499
Postad 15 January 2016 - 21:15
Mushunt
-
Mushunt
-
MĂ€stare
-
-
3278 inlÀgg
Slog till pÄ en sÄn hÀr.
http://cdon.se/hemel...m=cpc&utm_term=
Bra pris tyckte jag! 
Redigerat av Mushunt, 15 January 2016 - 21:17.
#24500
Postad 18 January 2016 - 23:36
e3henri
-
e3henri
-
MĂ€stare
-
-
3266 inlÀgg
Jaha och Àven lagom ska höjas till 279:-. Det var inte sÄ lÀnge sedan de höjde frÄn 199:- till 229:-
Förbannat att det Àr sÄ fÄ som levererar TV via öppen fiber.
Tidigare skiljde det 100.- mellan lagom och stor, nu Àr ju skillnaden bara 50:-
Det kÀnns som de vill lura pÄ kunderna mer saker Àn vad man vill ha (tycker redan att lagom Àr för mÄnga kanaler, men för lite HD)
3 anvÀndare lÀser detta Àmne
0 medlemmar, 3 gÀster, 0 anonyma medlemmar
Svara pÄ citerade inlÀgg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas hÀr?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna sjĂ€lva tagit. För att bilder ska listas krĂ€vs att albumet Ă€r synligt samt att det inte Ă€r av typen "Historik", "Ănskelista", "Ăvriga byggbilder" eller "Ăvrigt".
|