The Pacific - SteelBook (DVD)
(Filmer)
|
1
|
(4)
|
Inga priser | |
The Pacific (Blu-ray)
(Filmer)
|
2
|
(31)
|
Inga priser | |
The Pacific (UK) (Blu-ray)
(Filmer)
|
2
|
(47)
|
219:- | |
The Pacific - Box (Papp) (DVD)
(Filmer)
|
2
|
(3)
|
348:- |
Band of Brothers och The Pacific på Bluray, vilken box? (3 inlägg)
|
9 år sedan |
The Pacific (68 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 06 May 2010 - 16:56
Postad 06 May 2010 - 17:10
Ser fram emot kommande avsnitt, ser sedan fram emot Hi Def versionen på blu-ray när den släpps då den här till skillnad mot BoB är inspelad med HD kameror från början, fantastisk bild + fantastiskt ljud
Jo men visst men en kristall klar bild och super ljud gör ingen serie "bättre" Kanske 3D hade gjort det lite roligare
Postad 06 May 2010 - 18:14
Men tanken är god.
Postad 06 May 2010 - 18:27
Och det finns inte många nya krigsfilmer som visar sånt som du vill se - så genren kanske inte riktigt är för dig? (Inte för att vara otrevlig).
Nja, det där stämmer ju inte riktigt. Det är ett erkänt och väl fungerande dramaturgiskt grepp att slänga in, precis som Hood skriver, några sekunder här och där från fiendesidan och jag skulle vilja hävda att de FLESTA moderna krigsfilmer använder sig av det greppet.Parallellhandling som du nämner, där man skildrar båda sidor i stort utsträckning, är däremot en helt annan sak. Det ser man inte så ofta.
Själv har jag för övrigt inte sett The Pacific, men tyckte den i tråden så hyllade BoB var mer eller mindre värdelös första gången jag såg den.
Har dock sett om den nu och höjt betyget ordentligt.
Postad 09 May 2010 - 21:34
Avtoningen började ju typ i avsnitt 7 i Band of Brothers
Postad 09 May 2010 - 21:39
Postad 09 May 2010 - 22:34
Väldigt välgjord men rätt trist.
I BoB fanns det en kontinuitet som saknas helt i min mening i Pacific.
Det är ett fåtal personer som vi återkommer till lite då och då och sen försvinner folk ur handlingen huxflux (inte bara pga att de dör).
Verkar inte vara som att de har hittat/skapat en koncis story och det blir väldigt hattigt.
Samtidigt så har de ägnat mer tid åt det sociala sammanhanget runt kriget och det är avsnitten/serien för kort för IMO.
Postad 09 May 2010 - 22:43
Postad 09 May 2010 - 22:57
BoB är den bästa TV serien om ww2 (drama)
Pacific är en grym besvikelse om man jämnför dessa 2 serier...........![]()
Vad har vi krigsfilms - serie fans att se fram mot nu???
Någon som sett något som kan pigga upp oss?????
http://www.imdb.com/title/tt1320253/
Postad 10 May 2010 - 17:02
Nästa veckas "finale" såg tyvärr ut att bli en riktig cheesefest igen.
Redigerat av Unregistered099926d3, 10 May 2010 - 18:02.
Postad 10 May 2010 - 17:07
Använd spoilersGårdagens avsnitt växlade mellan bra och mediokert, ..............................................
Postad 10 May 2010 - 20:23
Postad 12 May 2010 - 10:18
Nja, svårt att sätta tummen på spiken vad det är jag inte gillar, men när jag bröjar snabbspola i ett avsnitt jag ser första gången då är det något som är fel...
/H
Postad 12 May 2010 - 20:03
Bara att sätta sig på väntelistan.
Jag skulle hellre lägga pengarna på en "extended directors cut" av Band of Brothers.
För det blir inget köp av Pacific på BD för mig, serien har helt enkelt inte alls fångat mig. Jag vet inte vad det är, men skådespelarnas insatser är helt intetsägande och jag får ingen som helst känsla för nån av karaktärerna. Jag kan ärligt säga att jag inte kommer ihåg namnet på en enda karaktär, så ointressant är serien för mig
Postad 12 May 2010 - 20:04
Postad 12 May 2010 - 20:08
Gillade BoB som fan.
Postad 12 May 2010 - 20:24
Pacific har en krispig bild som håller skyhög HD kvalitet rakt igenom, BOB är en katastrof i bild jämförelse.
Postad 12 May 2010 - 21:19
Pacific, är som jag ser den, mer episodbaserad även om vissa karaktärer snurrar i bilden titt som tätt. Man lär dock inte känna dem lika väl som i BoB. Serien har mer karaktären av att vilja visa hur hemskt kriget där nere verkligen var och inte främst underhålla.
ha, nu blev det lite konstigt skrivet. Klart den är köpvärd!
Postad 13 May 2010 - 10:38
Pacific har en krispig bild som håller skyhög HD kvalitet rakt igenom, BOB är en katastrof i bild jämförelse.
Smaksak. Jag tycker precis tvärtom. BoB är ju huuuur snygg som helst med sin skitiga look.
Postad 13 May 2010 - 10:49
En sak är vi helt överens om: Att vi är fullständigt oense om saken, det har vädrats ut i BoB tråden.Smaksak. Jag tycker precis tvärtom. BoB är ju huuuur snygg som helst med sin skitiga look.
Postad 13 May 2010 - 21:11
Postad 13 May 2010 - 21:15
Kolla 9 inlägg bakåt...Har tyvärr inte CD, så jag är riktigt sugen eftersom BoB var helt suverän. Nån som vet när den når dvd/blurayhyllan?
Postad 13 May 2010 - 22:19
Funderat på vad det är som gör att den där BOBkänslan inte infinner sig....
Självklart är det svårt att mäta sig med BOB, enligt mig finns det nästan ingenting att klaga på med den serien. Osökt så sitter i alla fall jag och gör det ändå.....
Snyggt intro, bra bild och ljud är det i alla fall!
Än så länge ger jag The Pacific betyget 3/5
Edit: Spoiler infogad, tyckte inte jag avslöjade någon handling direkt med eran vilja är min lag!
Redigerat av genstruktur, 17 May 2010 - 17:35.
Postad 15 May 2010 - 20:45
Redigerat av passan1, 15 May 2010 - 20:48.
Postad 17 May 2010 - 14:05
Redigerat av Unregistered099926d3, 17 May 2010 - 14:07.
Postad 17 May 2010 - 17:24
Postad 17 May 2010 - 18:53
Postad 17 May 2010 - 19:19
Postad 17 May 2010 - 19:22
Postad 17 May 2010 - 21:50
Som många säger har det med att vissa karaktärer bara "tappas bort" helt plötsligt och sedan får man inte se dem igen. Nu i sista avsnittet
Jag vågar inte sätta något betyg men högt är det iallafall. Ett solklart Blu-ray-köp för min del.
Redigerat av Kalekulan, 17 May 2010 - 21:51.
Postad 21 May 2010 - 14:48
Postad 22 May 2010 - 02:51
Lite besviken är jag trots allt då jag hade stora förväntningar på The Pacific efter att ha sett Band of Brothers, men så här i efterhand är det väl rätt uppenbart att det är oerhört svårt att få till en serie som håller lika hög klass rakt igenom.
Jag kommer absolut köpa BD-boxen när den väl kommer i alla fall, så ska jag se om den då igen och se om serien växer.
Postad 31 May 2010 - 15:13
än vad andra filmer gjort av detta krig. Det är riktigt äckligt när de ligger och krälar bland ruttna döingar
och det var säkert så jävligt det var.
BoB är i särklass det bästa som gjorts och de har inte på något sätt lyckats bygga upp denna
serien på samma sätt. Men jag är nöjd med vad de har gjort och kommer väl se den igen
om ett år på BD och då förhoppningsvis i en Extended version om så är möjligt
Redigerat av cedergren, 31 May 2010 - 15:14.
Postad 31 May 2010 - 15:19
Någon förlängd version lär det aldrig bli, det kan jag garantera dig om
Postad 31 May 2010 - 16:37
Den obligatoriska bilden för söndagen blir den här längre ned.
Varning OBS: får inte Spoiler att fungera hoppa över resten ifall ni inte vill veta lite detaljer
Avsnittet igår var det våldsammaste på länge i varje fall när det gäller civila offer, det var otroligt blodigt och verklighets troget att de japanska soldaterna satte bomber på sina egna civila landsmän för att slå ut så många amerikanska trupper som möjligt, det nog en hel del skildringar av dessa hemskheter som drabbade samtliga i stillahavs kriget.
Allt hinner inte filmatiseras men har ändå (tycker jag) sett en hel del som inte förekommit tidigare nånstans, varken på tv eller film. Clintans två filmer Flags Of Our Fathers / Letters From Iwo Jima där den senare håller världsklass får en att se en annan mänsklighet hos den japanske soldaten.
Oj, nu skriver jag som om serien redan vore slut, får hålla igen tills sista avsnittet
Jag är fortfarande häpen över det Perfecto Cinematography -knivskarpa bilder rakt igenom hela serien och ljudet fullkomligt exploderar över hela biosystemet, det är riktigt bra.
Postad 05 June 2010 - 14:51
Postad 05 June 2010 - 17:12
Nee skoja, men jag viiiiiill ha deennnnna box.
Jag har inte sett ett enda avsnitt.=(
Postad 06 June 2010 - 19:43
För **** kan ju inte sända nio avsnitt och sen skippa sista avsnittet!!! Om det inte sänds i morgon måndag så blir jag piss sur!!
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Band of Brothers och The Pacific på Bluray, vilken box?
59 bilder
303 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?