Nu har jag skickat iväg ett långt mail till honom.
Redigerat av Motin, 20 October 2005 - 07:17.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Samsung ps42s5h/hx ägare titta hit!
Startad av
Lorryquai
, Sep 01 2005 15:43
210 svar till detta ämne
5 relaterade trådar
Postad 20 October 2005 - 06:28
Jag kommer också komponera ihop ett mail och skicka till honom! Jag kommer dock att lägga min kraft på den mörka gröten som ju var mitt fel på TV:n .(ja tills posten bestämde sig för att lägga den ner på en pall mitt i transporten och köra sönder den.. nu är den ju skrot).
Nu har jag skickat iväg ett långt mail till honom. Redigerat av Motin, 20 October 2005 - 07:17. Postad 20 October 2005 - 13:37
*suck* min frustration över Samsung bara ökar för varje dag som går.. och jag kan säga att jag har belägg för det också.
Jobbar som itansvarig på ett företag, fick rycka ut på ett jobb straxt efter lunch. En kollega och jag som tidigare inte disskuterat så mycket kom först in på att prata om inspelningsbara dvdspelare... Sen så kom vi in på plasmaapparater på hans intiativ.. Han berättade för mig att hade haft en j-vla masa problem med sin tv, haft den inlämnad men tekniker och butiken han köpt den från hävdade att det inte var något fel på den. Han hade köpt den i Januari sa han.. Jag frågade först vad mer för trubbel han hade med den.. Ja fel text-tv kan dyka upp, 3:ans textv kan dyka upp när jag ska kolla 5:ans på 5:ans kanal säger han till mig. Sen så är bilden dålig vid mörka scener, rent utav usel man ser knappt nånting.. Har ändrat inställningar på olika sätt men inte fått till det bättre. Sen så lyser inte hans ringlampa alls när han sätter igång tv:n eller fipplar med dosan ! Jag hade min misstanke och frågade direkt: Du har en Samsung PS-42S5HX va ? Nej det hade han inte... han hade en Samsung PS-42S5SX .. (den lågupplösta modellen av PS-42S5HX alltså !!).. Den är ju i stort sett identisk med PS-42S5HX:en .. Konstaterat att hela den där serien verkar helt sjuk. Det är andra personen jag har haft kontakt med på kort tid helt slumpmässigt som har köpt Samsung och som har problem... Killen har valt att leva med problemen.. När han köpte tv:n så gav han 28 000:- och jag skulle ALDRIG acceptera detta för de pengarna. MEN det värsta är att han hade den inlämnad 1 månad och de sa att de inte hittar något fel. Va i hela fridens namn är detta ? Tror Samsung/serviceställena vi bara hittar på saker för att j-vlas med dem ?? Eller byter apparaterna skepnad när de anländer till service ????? Man börjar ju sakta men säkert må dåligt av detta .... Postad 20 October 2005 - 15:24
Som jag sa förut:
De hittar inget fel på min, även fast den betersig onormalt. Jag FET vägrar att få den hem skickad!!! //Lorryquai Postad 20 October 2005 - 15:30
Det gör jag också om jag får en som strular, nu är jag så trött på det hela så jag vet inte om jag ens vill se en Samsungpryl hos mig mer..! Postad 20 October 2005 - 16:04
efter att läst denna tråd samt dem andra om samsung ps42s5h så avstår jag mitt tänkta köp, låter som ett fall för Sverker Olofsson på PLUS
Postad 20 October 2005 - 18:26
Ja det var ju en otrolig historia man fick läsa här.
Själv hade jag fattat intresse för denna modell efter att ha sett den i butik och jämfört den med flera andra konkurrenter på samma hylla. Men nu vet jag ju inte vad jag skall tro efter att ha läst detta. Insekter innanför glaset. Serviceverkstäder som tar hand om apparaten i flera månader och skickar tillbaka utan åtgärd ? Postad 20 October 2005 - 18:34
Yes, så kan det gå... råder dig att verkligen inte köpa denna skärm.
För övrigt så har min skärm åkt till NON och står nu där. Där får den stå kvar för jag har gjort en ansökan om att få häva köpet. NON återkommer till mig nästa vecka, ska bli kul att höra vad dom kan fiffla ihop. //Lorryquai Postad 21 October 2005 - 10:01
Sedan får man komma ihåg detta. Just denna modell av Samsungen verkar väldigt populär. Många har köpt den, och med det ökar risken att få "måndags-exemplar". Och väldigt ofta är det som så att den som är missnöjd skriker högst och hörs mest.
Själv är jag riktigt nöjd med min skärm och ser fram emot HD-sändningarna ska komma till Sverige. Jag har klagat lite över ett surr från min skärm, men det hörs knappt längre. Vet inte om jag har vant mig eller om jag har slutat att lyssna... Med detta inlägg vill jag alltså inte klaga på alla som klagar. Postad 21 October 2005 - 10:11
Det verkar hursom helst dock vara rätt hög felprocent på denna produkt... Annars skulle fler vara nöjda ! Postad 21 October 2005 - 10:22
Är det samma felprocent på denna produkt som alla andra och många som har köpt den så är det fler som är missnöjda med den...
Jag tror inte vi har hört från alla nöjda nämligen. Finns nog många därute... Är det just denna Samsung eller har de överlag problem? Jag har tidigare haft höga tankar om just Samsung. Det kom ifrån en mobil som jag köpte för några år sedan. Fick så mycket "på köpet". Handsfree, datakabel och en massa kul som man oftast var tvungen att köpa till i vanliga fall. Det gjorde att jag alltid tänkt goda tankar om Samsung. Men det är ju alarmerande allt som ni har nämt här i tråden... minst sagt. Postad 21 October 2005 - 10:57
Ursäkta men en mobiltelefon är inte en plasmatv av modell PS-42S5HX.. Postad 21 October 2005 - 11:28
LÄrde mig efter att ha sett Sverker Olofsson på plus att man behöver inte betala avbetalning på produkten om den är trasig... Enligt konsumentverket iaf. Avbetalningen upptas när problemet är åtgärdat.
Postad 21 October 2005 - 12:01
Jag är inne på att köpa mig en Plasma. Den som var mest aktuell var just denna Samsung PS42S5HX. Den lovordades av säljaren. Hade bara kikat ordentligt på en plasma innan. LG 42PX4R som jag också tyckter är intressant. Den tyckte han var mycket sämre än Sammyn. När jag läser denna tråd blir jag säker. INGEN SAMMY PS42S5HX!!
Vad skulle ni som har problem med Sammyn välja istället? (Om ni fick ändra er) Postad 21 October 2005 - 12:50
Jag skulle nog köpt Panasonic PV500E eller LG 5XR eller vad den heter istället.. Postad 21 October 2005 - 13:31
Så bidde det för mig. Hade länge siktat in mig på S5HX eller P5H, men efter att ha följt trådarna här så slutade jag sikta in mig på dem, trots möjlighet till verkligt bra pris. Valde istället att lägga till oförsvarbart mycket mer och införskaffa en 436XDE istället, och beställde en i morse och blev beställare nummer 31 (ungefär) av denna panel sedan i måndags hos Fyndbörsen
/Egge Postad 22 October 2005 - 18:24
Det är väl rätt självklart att denna modell har problem då jag alldrig läst en tråd tidigare som beskriver så mycket problem som denna, sen är det flera som har lämnat in den två gånger för att den har gått sönder däribland min far. Jätteroligt att det funkar för dig (än så länge) men det är verkligen ingen skärm man ska rekommendera till folk. Postad 28 October 2005 - 21:22
Eftersom verkstaden inte hittar något fel på min tv så skickas min sammy hem till mig igen. NON ringde idag upp mig och beklagade det hela. Nu ska jag ta fram videokameran och filma discolampan enligt överrenskommelse med NON. Sen så skickar jag beviset till NON.
Dryyyyygt Samsung..... //Lorryquai Postad 03 November 2005 - 15:49
Jag bestämde mig för en 42S5H och det var trots att jag hade läst alla de här trådarna.
Den här TV:n har något speciellt som tilltalar mig. Jag har haft den i 4dagar nu utan att något lagt av. Den har lite märkligt dynamiskt kontrastomfång i normalinställningarna där mörka partier blir väldigt mörka och ljusa blir mkt briljanta men det går att justera skapligt om man vill. Samsung vräker gärna på med starka färger och det gillar jag För att den skall ge sitt bästa behöver man mata den med bra signal. Samsung's DNie-trollerilåda förmår inte interpolera speciellt bra där information saknas, men ger man den bra data så excellerar den med briljant och fängslande återgivning. För 21690:- som jag fick ge så får man mkt TV. Jag tror inte jag skulle bli så mkt gladare av att betala 7000:- mer för en Pana 500 även om den är mer korrekt i återgivningen. Min 42S5H är en levnadsglad krabat än så länge. Man har ju 2 års garanti så man är ju inte alldeles utelämnad om något skulle gå fel. Postad 03 November 2005 - 15:52
Förbaskat drygt ! Servicestället dit jag skickade in min tv (ja den slogs ju sönder på vägen också..) har tydligen inte sagt emot om den grötiga bilden iaf .. det måste ju betyda att de vet något om problemet men väljer att inget säga..
Nu får vi väl se hur länge det dröjer med felsökandet o åtgärdandet av tv:n.. det har ju gått 5 veckor nu iaf .. Postad 03 November 2005 - 15:58
Ja garanti är ju bra så länge man kan påvisa att det är ett produktfel eller en sak som går på garantin. Lycka till att bevisa för serviceverkstäderna och Samsung att det som är fel verkligen är FEL. De kan lika gärna hävda att "så ska det ju vara" som de gjort för så många andra här på forumet.. " vi hittar inget fel".. Lorrys TV är det ju inget fel på enligt service.. blinkande lampa ska blinka lite sporadiskt...... ! NOT, och för andra: texttv:n ska hänga tv:n helt så man får dra ur sladden el stänga av tv:n, mörka scener ska gröta ihop sig till oigenkännlighet Jag har inte fått den slutgiltiga domen om min tv ännu men men.. Jag vill verkligen se ett slut på denna cirkus och få lugn o ro o en tv som funkar enligt vad tillverkarna själva säger. Vi får se vad som händer... /Motin Redigerat av Motin, 03 November 2005 - 16:00. Postad 07 November 2005 - 17:07
Har haft min samsung nu en tid (japp jag chansade på att få ett bra ex) och jag är mycket nöjd med den! kör med en samsung hd 950 dvd och de funkar jättebra. Blev riktigt kul att kolla på film nu :-)
Den blåa lampan blinkar inte alls...sålänge man inte trycker på dosan. stälde in bilden som de gjorde i hemmaboitidningen.. ner med skärpan nästan i bott och upp med lite kontrast och ljus. blev riktigt bra tycker jag i alla fall. Snygg e den ju med..fast jag hoppas att det löser sig för dem som det strulat/strular för. Må så gott och ha det så bra. Mvh Peter Postad 07 November 2005 - 18:24
Vilket nummer av hemmabio menar du ? Postad 07 November 2005 - 20:18
Hemmabio tidningen nr 10 (oktober 2005) där de testade hd-klara plasmor där denna samsung blev (draget ur tidningen typ) "jämn och stabil" Det som var lite intressant var att i hdmi var samtliga i testet nästan snarlika varandra.
Postad 11 November 2005 - 12:18
Någon som kan scanna denna artikel ? PM eller lägg upp den här . Tack på förhand / MVH Tony Brandt Redigerat av BMWM3, 11 November 2005 - 12:25. Postad 11 November 2005 - 12:27
Det tycker jag var en bra idé, är också intresserad att få del av den artikeln. (utifall att jag får tillbaka min Samsung - skräckscenario !)
Postad 13 November 2005 - 19:36
Köpte tidningen idag. Saknar scanner men kan digitalfota den om intresse finns?
Postad 20 November 2005 - 14:23
Nu blev jag också trött på min samsung, jag får göra det där all white och "sweepern" för att varje dag får jag en ca 15cm rand längst ner på tvn och uppåt..fullt med pixel skräp, samt de där loggorna i hörnen på tv`n jag spenderar ca 1 timme om dagen att ta bort dessa inbränningar och skräp som uppstår efter ca 1-3 timmars tv tittande på OLIKA kanaler haha så dåligt! Annars funkar den faktiskt mycket bra....fast med detta mycket irriterande problem..har mailat dem, fast kommer att ringa dem imorgon och fråga runt lite med, kanske skall byta jag med...blir då en lcd pga aldrig mera plasma!
Postad 20 December 2005 - 19:19
Har haft vissa problem med min TV. Första felet jag och min sambo såg va att det gick inte att urskilja ngt alls i mörka scener samt att mörkt hår/skägg/kläder bara blev en gröt. Även scener med mkt gult i (som Kingdom of Heaven) va i det närmsta oserbart.
Lämnade in den på service 2 veckor efter inköp och det tog veckor innan den kom tillbaka och problemet kvarstår än. Köpte TVn i början av oktober. Postad 20 December 2005 - 21:27
En annan sak jag hade problem med på det exemplar jag hade var att det visas en brun kontur mellan hårfäste och hud på ansikten. Man ser inget av det där på deras LCD-modeller.
Postad 23 January 2006 - 18:33
Min supportkille som var tyvärr lika effektiv som en kattlucka i ett elefanthus meddelande att blinkningarna är felkod, men bara i Stand-byläget. Att den blinkar under film- och tv-tittande kan jämställas med en dator, de blinkar när de tänker. Blinkar denna "tekniker" någon gång eller är han hög på Jolt-cola? Postad 24 January 2006 - 15:16
Hehe, där har han säkerligen varit trött på dig och dragit en vals.
Anledningen till att lampan blinkar är nu konstaterad. Det visade sig att det var min laptop som hade Ir-porten aktiverad. Signalen störde tvn på något vis. Så köp inte denna tv om du någon IR sändare utöver fjärrkontroller etc. Då blinkar lampan tjohej. //Lorryquai Postad 27 January 2006 - 17:29
Problemet är att jag inte har någon IR-sändare som stör. Jag kan gömma fjärrkontrollerna och problemet kvarstår. Blinket är dessutom inte likadant som om man fjärrstyr tv:n; Inte snabba blinkningar utan närmare halvsekunden. Postad 27 January 2006 - 18:36
Exakt. Blinkningar som är runt halvsekunden långa... känner igen det men vet annars utöver min förklaring ej vad som kan vara problemet. Något stör tv iaf.
Jag skulle vilja ha en grundlig förklaring på detta fenomen från samsung sida. //Lorryquai Postad 27 January 2006 - 19:49
Hej är jätte nöjd med tvn ibland kan jag få lite dåliga färjer och DNIe är inte alltid jätte snabb på att processa bilden . Men det är inget som får mig att vilja lägga 10000 till för att få det bättre. Men ni som haft den ett tag kan ni inte skiva in era inställningar i denna tråd ?
https://www.minhembi...howtopic=115563 Tack på förhand /// T-Shirt Postad 01 February 2006 - 08:10
Pratade med Expert där jag köpt Plasman om den blå blinkande lampan. De sa att det är ett mjukvarufel och att jag ska få det fixat. De ska höra av sig närmare om var, när och hur det ska fixas.
Jag är fortfarande sur på Samsung supporten som hävdar att tv:n "tänker" precis som en hårddisk och det är därför den blinkar. Det är full respekt att säga "Jag vet faktiskt inte" istället för att hitta på. Alla som har samma plasma som jag och inte har blinket, tänker inte deras plasmor? Redigerat av Stalle0910, 01 February 2006 - 08:55. Postad 03 February 2006 - 18:21
SamsungLogga.JPG 1.08MB
156 Antal nerladdningarHär är två bilder som visar hur det finns släpningar i bilden på min Samsung. Den fösta visar hur DVD-logotypen ligger kvar efter ca 20-30 sekunders exponering och sedan startar man filmen i ett svart parti och pausar. Logotypen hänger kvar i flera minuter
Undertext.JPG 1.05MB
110 Antal nerladdningarBild två visar hur textraden ligger kvar. Den försvinner i princip aldrig. Värt att notera är att detta INTE orsakas av mig då jag varit hysteriskt rädd för inbränningar och aldrig pausat en film i mer än två minuter. Felet med logotypen uppenbarade sig redan då jag premiärspelade Härskarringen och mina kompisar kommenderade "det står ju Samsung mitt i bilden" under uppspelning av filmen; Kul!! Postad 03 February 2006 - 18:48
Vad har du för kontrastvärde? //Lorryquai Postad 03 February 2006 - 22:15
Kontrasten är 50 och jag kör sval1 också... Samsunglogotypen syntes då jag slog på plasman efter 3 timmar.
Redigerat av Stalle0910, 03 February 2006 - 22:15. Postad 13 February 2006 - 11:33
Pratade med Expert idag och efter att Samsung sett bilderna kunde de direkt konstatera att skärmen ska bytas ut. De kommer hem till mig och ersätter den. Full heder åt dem! Hoppas bara att inte samma problem uppstår.
Postad 24 February 2006 - 08:29
hur har det gått med den nya skärmen? måste få veta...det här är lika beroendeframkallande som tvsåpor... =) Postad 24 February 2006 - 16:12
Expert ringde idag och meddelade att skärmen kommer att levereras på måndag eftermiddag, så på tisdag vet jag då jag hunnit prova den.
Postad 02 March 2006 - 16:00
Skärmen funkar kanonbra, inget blink, inget bränn. Enligt Samsung så fick jag en ny "platta" som var uppgraderad (hur vet jag inte). Ett tips från servicekillarna var att man i menyn ska ställa av dynamisk kontrast på respektive Scart och HDMI. Denna inställning är tydligen för att den ska se flashig ut i affärerna med mycket ljus, men det kan göra små inbränningar i skärmen. Jag har köpt en DVD-HR725 som funkar bra med skärmen, det finns bara ett aber, den klarar ju inte HD-upplösning. Jag har funderingar på att beställa en DVD-HD1080 istället, alternativt vänta tills HD-DVD eller Blueray. Samsungs Blueray BD-P1000 ser ju mycket kompetent ut (https://www.minhembio.com/nyheter/347).
Postad 03 March 2006 - 17:37
Upptäckte ett nytt fint fel på min TV.
HDMI ÄR INTE ENS AKTIVERAT!!!!!!!!!!!!!!!! Postad 03 March 2006 - 18:11
Hur vet du det? //Lorryquai Postad 03 March 2006 - 18:29
Tja hdmi finns inte ens som gråmarkerad i menyn där man väljer källa. Den plats där hdmi ska stå är tom.
Ringde Samsung och dom sa bara "oj så där ska d inte vara". Ringde NetonNet nu o reklamera skiten. Fyfan säger jag bara. Edit: Frågan är vilken TV man ska skaffa nu istället bara. Redigerat av xxManiacxx, 03 March 2006 - 18:36. Postad 03 March 2006 - 18:39
Har du anslutit någon hdmikabel i hdmiutaget? Ingen kabel, ingen markering. //Lorryquai Postad 03 March 2006 - 18:42
Jarå d har jag gjort. Hittar ingenting. Kan inte välja hdmi vija source på kontrollen och hdmi existerar inte som källa i menyn på TVn. Samsung killen sa att den ska finnas där under PC men där är det bara tomt Postad 03 March 2006 - 18:45
Hos mig ser det ut så här, nummerföljd.
TV Ext.1 Ext.2 AV S-Video Component PC _HDMI_ underligt.... //Lorryquai Postad 03 March 2006 - 19:28
Jo så ska det se ut. Så gör d inte hos mig. Ska ta en bild på d sen när dottern tittat klart på sin vhs film
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |