Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bästa inställingarna för en SAMSUNG PS42S5HX

7 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 27 January 2006 - 19:45

tshirt
  • tshirt
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Hej Finns det någon som pillat på inställingarna för TVn ? Kanske har i lust att dela med er av dem. Är mest intresserad av inställingar för DNIe och att minska den röda färgen. Har sett att dett finns en meny för DNIe under service menyn någon som har provat att skruva på denna ? Allt jag tittar på har en gloria runt sig som kan vara mycket irriterande. Dessutom får jag ibland lite skuggor i bilden . I övrigt är jag väldigt nöjd med TV och tycker att den är kanon önskar bara jag hade digital-tv. Blir att köpa en Samsung HD-850 på måndag. :blink:
Kanske är det någon som har länkar till någon bra site som har gått lös på menyerna rejält och kollat hur de påverkar bilden ? :lol:

Postad 27 January 2006 - 19:53

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1928 inlägg
  • 0
Jag har mina inställningar för oss pc-användare som kör via VGA i mitt galleri. Där finns mina satta värden i white-balance menyn och screenshots etc.

Hoppas att denna tråd inte låses då den befintliga sh5x-tråden är uberstor, menmen.

//Lorryquai

Postad 27 January 2006 - 23:54

tshirt
  • tshirt
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Uberstor är ett understatement :blink: . Men det är bra. Tänkte mer att poängen med denna kan vara att dela med sig av inställningar. Har lyckats att ta mig igenom den andra tråden och vet att det finns lite inställningar i den där någonstans..... Själv så har jag bara pillat väldigt lite med inställningarna och är typ mest som ett stort frågetecken. :lol: Tänkte försöka mig på att kartlägga vad de olika inställningarna gör men det känns lite övermäktigt att göra själv, Jag hoppas att vi kan kartlägga det mesta.

// T-Shirt

Postad 28 January 2006 - 09:23

miwa60
  • miwa60
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0
Någon som fått till en bra svärta? Kör själv digitalt, och ni som vill få gärna dela med er.

Postad 30 January 2006 - 20:34

tshirt
  • tshirt
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Själv har jag inga problem med svärtan kör med standard inställningar. Men jag harr ett stort poblem och det tror jag har med DNIe att göra. Jag får "leransikten" vid panoreringar av kameran så orkar inte bildprocesorn bearbeta bilden och kinderna blir som ett akvarell eller mosaic filter i photoshop. det varar bara en millisikund men är tillräckligt länge för att hinna uppfattas av ögat. Detta gäller säkert hela bilden . Men det är ljust i ansikten som effekten blir synlig. ( Kanske söker sig ögat till ansikten, Eller så är just hud nyanser speciellt svårt att processa ). Har precis fått hem min samsung HD850 idag och märker samma sak där. ( kör hdmi 1080i.) Skall låna hem sagan om ringen för att göra ett mer utförligt test på min bild . En annan sak som jag märkt är att bild uppdateringen kan uppfattas som lite ryckig vid panorering precis som om skärmen inte riktigt orkar hänga med. Detta är som sagt små detaljer för mig och något som jag hade velat justera in. I det stora hela är jag mycket nöjd med TVn. 1 stor överskning var att fjärrkontrollen går att programera . ( Har lagt in koder för min SONY video) Skärpan i bilden är klockren och jag tycker tvärt imot vad många andra säger att tvn är alldeles utmärkt för vanlig analog tv. Planerar att köpa en digital tv motagare senare när de kommer med hdtv stöd. Tycker synd om alla som köpt en plasma med inbyggd digital tv mottagare i tron om att det skulle göra tv mer framtids säker. Käns som om det är de som kommer få sitta med en extra motagare iallafall nästa år. Hoppas att hdtv får ett rejält avstamp efter fotbolls vm. Och att alla kanaler hårdsatsar på dena nya standard.

Postad 31 January 2006 - 01:58

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1928 inlägg
  • 0
Känner inte igen "mosaic effekten" som du upplever. Är det samma sak för alla källaor eller endast HDMI?

DNIe kan man justera i s-menyn på något sätt, men där har jag inte vågat pilla än. Måste bara fråga om du upplever den så kallade "16-bitars bilden" ibland. Bakgrunder och mörka ytor blir fattiga på bildinfo är en lätt beskrivning tex. Ringer det några klockor?

//Lorryquai

Postad 31 January 2006 - 23:50

tshirt
  • tshirt
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Ja det känns nog mer träffande. Mosaic är ju igentligen små rutor. och pilden käns inte pixelerad utan mer som 16 färgers. Men det vara bara en kort sekund och jag har märkt att det är mest på hudtoner man märker det.

Postad 01 February 2006 - 01:23

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1928 inlägg
  • 0
Då hänger jag med. Du är inte ensam om denna upplevelse. Själv tycker jag att gråa avlägsna partier i bliden drabbas av det.

//Lorryquai

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.