Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Recension av XTZ 10!

694 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
XTZ 10 (Subwoofers) 1 7.408162 (48) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 25 November 2004 - 16:55

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

• 5548 inlägg
  • 0
Edit: Ett onödigt inlägg av mig...sorry....men för de som hann se det hörde detta till en av de grundläggande orsakerna till att jag "granskade" denna sub kanske lite extra....!

Mvh JB

Redigerat av Unregisterede68eb861, 25 November 2004 - 17:54.

Postad 25 November 2004 - 17:33

Pinnen
  • Pinnen
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0
Är det dags för lite konspirationsteorier nu igen........ Allt för att hålla stämningen på topp ;)

Postad 25 November 2004 - 17:54

Gäst_KMJ_*
  • Gäst_KMJ_*
  • 0
Ursäkt för mitt tidigare inlägg, det blev visst på samma nivå som det jag vill att andra ska undvika.
Dock så ändrar jag inte det då det är ett bra exempel på vad som kan hända då diskussioner når nya bottnar. Även om jag bara nöjt mig med att läsa så drog det fram mina sämre sidor och jag får igen be om ursäkt för det.

Det jag vill uttrycka är detta:
Jag har inte hört detta märke och inte heller kommenterar jag det på något sätt. Det jag kommenterar är inläggens karaktär. Då dessa bråk cirkulerar runt ett antal personer och i princip samma bråk finns att hitta i Denna tråden så börjar man misstänka att man bör ta dessa inlägg med en nypa salt. Det hela brukar urarta så här:
Några personer har köpt eller lyssnat på produkten i fråga och höjer den i skyarna och pratar om hur otroligt bra den är osv. När detta pågått ett tag så kommenterar JB att det hela kanske är lite FÖR bra och det är fel att jämföra produkter med andra som man som bäst hört under långt skillda förhållanden. Detta tolkas som att det är högtalarna det är fel på och inte det egentliga, dvs recensentens referensbredd. Detta urartar snabbt och fok läser halv inlägg och missar ofta poängen, eller så förstår de den inte. Ett bra bevis på detta är de inlägg där en sak påstås vara säkert för att senare tas tillbaka och ändras.

Självklart säger jag inte att de som endast har haft en gammal yamahareciever (min gamla) och ett par gamla genexxa inte bör skriva sina åsikter, bara att ALLA bör ta det lugnt så att man på så sätt kan undvika att förstora upp saker. Det är trots allt andra som läser dessa och meningen är att alla skall få en rättvis syn på produkten ifråga. Ett scenario är att om t.ex JAG letar efter en sub och har hittat, för att använda aktuell tråd, XTZ 10. RECENSION! läser jag, fint ;)
Jag läser inlägg efter inlägg om hur bra den är och köper den snabbt, senare så kommer det fler och fler inlägg som t.ex:

Det är mitt intryck av XTZ med baserat på inläggen då jag ej hört den, rookies som köper den höjer den till skyarna medan den sågas av de som har lite erfarenhet i ämnet.

och

Tjena
Jag är en rookie som höll på att köpa denna men jag avvaktade och köpte en demosub heco krypton 25a. Jag ångrar mig inte en sekund...
Spara stålarna och köp en sådan istället är mitt råd.

och

Jag har haft "nöjet" att lyssna till denna sub vid ett flertal tillfällen, det är nämligen så att en vän till mig har den. Mina intryck är som så att; till film låter det helt okej, även om jag tycker att den låter lite för bumlig, man blir lyssningstrött. Till musik är det bara ett enda bludder, det är en ren plåga att ha subben på till musik (detta är mina personliga åsikter, de som tycker att subben låter bra till musik får gärna göra det).

För pengarna får man mycket och kraftig bas som låter helt okej till film, men endast film! Ett jobb subben gör riktigt bra är att flytta dammråttor, det kan jag garantera!

Då jag senare ser att samma personer som var lyriska har skrivit in kommentarer som att det är en "prisvärd" sub för pengarna så är man inte lika glad. Var jag ute efter ett komplement till ett par stativare och får en "prisvärd" sub för 1500:- istället för en mkt bättre för 3000:- så skulle jag bli otroligt besviken. För vad är det för nöje att lägga ut 1500:- på en sak som är prisvärd fast fortfarande dålig på det man vill ha den till?

Är inte anledningen till att man ställer frågor på ett forum det att man ska kunna få råd och kommentarer från bättre vetande och bli guidad till det bästa man kan få för den summan man vill lägga ut?

Så ytterligare en gång vill jag säga att då jag läst all smutskasting och hätska inlägg i dessa 2 XTZ-trådar så kom den grinige fram och till de personer som jag förolämpat grovt ber jag om ursäkt för det men ger även en uppmaning att ta och fundera över sina inlägg och se till att det finns stöd för dem.

Tillsist så vill jag bara säga (som jag sagt tidigare):
JB, dina åsikter är välkomna och det är ett nöja att se att det finns kunniga folk som kan styra upp och föra diskussion (även om även du kan gå lite hårt fram ibland). Jag lyssnar hellre på en negativ kommentar än en possitiv då den som har den negativa troligen har lyssnat mer kritiskt.

Mvh
KMJ

Postad 25 November 2004 - 18:09

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

• 5548 inlägg
  • 0

Tillsist så vill jag bara säga (som jag sagt tidigare):
JB, dina åsikter är välkomna och det är ett nöja att se att det finns kunniga folk som kan styra upp och föra diskussion (även om även du kan gå lite hårt fram ibland).

Inte så lätt att behärska sig alla gånger tyvärr...du blev ju upprörd över att bara läsa inläggen i denna tråd, medan jag ideligen blir personligen påhoppad trots att jag har samma åsikter som dig i grunden. Då är det faktiskt oxå lite svårt att behärska sig/inte gå så hårt fram!

Så till alla som kännser sig ha oförätt hamnat i skottlinjen på "vägen" vill jag nu bara be om ursäkt. Men att få svara på samma ifrågasättande frågor om och om igen även i samma tråd...tar lite på nerverna, även för en normalt lugn f d norrlänning som jag! ;)

Sen förstår jag inte varför det på detta forum alltid är de kritiska/ifrågasättande medlemmarna som måste försvara sig och nästan aldrig den extremt positive? Detta gäller även den medlemmen som ifrågasätter allmänt ihåliga säljargument?

Mvh JB

Postad 25 November 2004 - 18:20

Gäst_KMJ_*
  • Gäst_KMJ_*
  • 0
Saken är den att de flesta som köper en produkt blir lite upphettsade över den i början och gärna skriver en bra recension. Det är därför jag själv läser vad jag kan hitta om dem och sedan letar upp de negativa sakerna, då som jag tidigare sa att de som ger dåligt betyg ofta har tänkt kritiskt och verkligen lyssnat. Efter det so bombarderar man folk med frågor ;)

Självklart så ska man inte köpa utan att ha lyssnat om man kan men det skadar ju inte tt veta om det är något speciellt dåligt man bör leta efter. Stör det sedan inte så är det ju skitsamma. Men det är i de tillfällen man inte kan lyssna det är viktigt att trådar likt denna hålls fri från, ursäkta uttrycket, skitsnack.

Postad 27 November 2004 - 00:50

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0
Tja!

Mycket agreesioner har ricktats mot mig(personligen) den senaste tiden, och jag kan delvis förstå det!

Givetvis är det opassande att ändra sig om produkter hit och dit, någon ordning får det vara. Och det är häller inte relevant att dra slutsatser när man inte förstår sig på det!

Jag ber om ursäckt för detta !

Det jag vill bidra till till tråden är endast min uppfattning av sub/högtalare från xtz.

Jag har använt dessa pjäser under ett par månaders tid nu.

XTZ 10" är fortfarande bra nog för mig, den är som alla säger mer "bullrig". Man kan dock få bort mycket genom att ställa in den rätt, men viss bulrighet kvarstår. Detta uppfattar jag dock som perfect till film.

När det kommer till Musik så håller jag med om att den har lite svårt att fälja med, men än en gång så är det vicktigt med inställningen. När jag nyss köpte den och inte rört rattarna så var den väldigt "efter".

MIN åsikt är denna:
Jag körde med subben någon månand ihop med pioneer högtalare och då kändes subben väldigt brummig och seg, den höl inte alls tempot med musik. Men när jag fick hem XTZ 99 W2MT så föll subben mycket bättre på plats, dock inte perfect, hur det går ihop tänker jag inte gå in på då jag inte förstår det. Och ni får spekulera hur bäst ni vill, detta är ialla fall vad jag tycker.

Efter som denna tråden inte har med XTZ 99 W2MT så tänker jag inte nämna mer om dem här.

//Jimmy

Postad 27 November 2004 - 18:10

sollerön
  • sollerön
  • Veteran

• 1644 inlägg
  • 0
ingen som testat xtz subbar mot proson subbar?dom påminner mycket om varann,xtz 10 ock stratego subbarna 10 o 12 har samma slutsteg bara att stratego subbarna är billigare(fyndbörsen),testade en stratego 12 det var mycke lågbas o kraft ock ballade inte ur när man spelade högt.hittade stegen i ljudia,där heter det dsw.150.(zachry).verkar finnas många fabrikat som kör med samma steg,enda som skiljer är namnet.hej.ps har även märkt att man är duktig att överdriva watten också.(försäljningsknep förstås)

Redigerat av sollerön, 27 November 2004 - 18:14.

Postad 30 November 2004 - 14:57

lrey
  • lrey
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0
med risk för att tråden ska dö ut undrar jag om någon har jämfört den
med B & W ASW 300 subben ?

var och lyssnade på den på HiFi klubben låter riktigt bra , dock vet jag inte hur den står sig mot övriga konkurrenter ?? någon som vet?

postade det här ville inte skapa en ny tråd

Redigerat av lrey, 30 November 2004 - 15:29.

Postad 30 November 2004 - 20:47

Unregistered47d0a692
  • Unregistered47d0a692
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0
Hur är denna sub till musik?
Kanske står nånstans men hitta inte

Mvh Erik

Postad 30 November 2004 - 20:59

Pinnen
  • Pinnen
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Hur är denna sub till musik?
Kanske står nånstans men hitta inte

Då får du leta igen......

Enligt min mening, dåligt

Postad 01 December 2004 - 02:01

MatteMan
  • MatteMan
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Har precis köpt och fått hem en xtz 10 och upptäckte då att den var helt kantig, alltså inte några rundade kanter i fram och ingen "insänktning" för högtalar skydet (tyget), utan sitter kant i kant med "lådan".
Lite svårt att förklara :D
Ska ta lite bilder när jag hämtat kameran hos tjejen...

Är det någon ny modell dom börjat med elle?
Någon mer som har så på sin sub?

Får nog bli att skicka tillbaks den, ser alldeles för kantik ut nu tycker jag.. :P

Postad 01 December 2004 - 11:09

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0
Tja

Jo du menar den i PianoLack? jag hade den rundade tidigare men jag bytade ut den till denna i pianolack.

Visst den är fyrkantig, men de passar super till golvarna(som också är i pianolack)

Om du har tur kanske de har kvar den äldre versionen på fyndborsen.

Värt att nämna är att det är ett annat slutsteg i den nya versionen, den ska dock vara identisk med den äldre.

//Jimmy

Postad 01 December 2004 - 13:28

MatteMan
  • MatteMan
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Tja

Jo du menar den i PianoLack? jag hade den rundade tidigare men jag bytade ut den till denna i pianolack.

Nej nej... det är den i körsbär!

Postad 01 December 2004 - 20:42

Pappa-Scan
  • Pappa-Scan
  • Användare

• 181 inlägg
  • 0
Eftersom det verkar populärt att se hur lådor ser ut inuti så har jag knäppt lite kort för eran skull B)

Here we go..

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Redigerat av Pappa-Scan, 29 April 2005 - 21:07.

Postad 01 December 2004 - 22:48

Toby
  • Toby
  • Beroende

• 1091 inlägg
  • 0
Tjena!

Tackar för dem bilderna! Bra jobbat.

Ser ju lite sisådär ut med byggkvaliteten måste jag säga. Har i och
för sig inte så mycket att jämför med. Vad är det för konstig svart
färg som syns inuti?

Man kanske kan byta ut stoppningen mot tygbitar för att få
ett annat ljud i den... Om det skulle vara bättre vet jag inte
men det kanske är värt att prova. B)

Hade´

Postad 02 December 2004 - 08:40

Unregistered28512
  • Unregistered28512
  • Forumräv

• 629 inlägg
  • 0
Är det nått stag i lådan? Svårt att se på bilderna.

Postad 02 December 2004 - 08:45

sollerön
  • sollerön
  • Veteran

• 1644 inlägg
  • 0

Eftersom det verkar populärt att se hur lådor ser ut inuti så har jag knäppt lite kort för eran skull  B)

Here we go..

hej,kul att se lite bilder.ser nu att det är exakt samma som stratego subben.betekningarna på basen stämmer också ock ser exakt likadan inuti ock samma steg.ps,fel av mig.lådan är inte lika men steget ock basen är identiska.

Redigerat av Joakim, 02 December 2004 - 09:37.

Postad 02 December 2004 - 14:18

Unregisteredb2fad409
  • Unregisteredb2fad409
  • Lärjunge

• 455 inlägg
  • 0
Varför inga rundade kanter?

Det har ju de andra XTZ 10:orna.. :)

Postad 02 December 2004 - 16:44

lrey
  • lrey
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0
xtz 10 var slut i svart gjorde jag ett misstag som tog xtz99 w istället ? jag börjar tvivla på om den har samma kapacitet .. lr lfytta luft bra ,, den ska ju vara snärtare men man vill ju ändå att den ska flytta luft

Postad 02 December 2004 - 21:36

ZaiLH
  • ZaiLH
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

xtz 10 var slut i svart gjorde jag ett misstag som tog xtz99 w istället ? jag börjar tvivla på om den har samma kapacitet .. lr lfytta luft bra ,, den ska ju vara snärtare men man vill ju ändå att den ska flytta luft

Har inte hört den, så jag vet inte om den flyttar ngn luft eller inte, verkar dock brumma den del :) BRUMM

Postad 05 December 2004 - 22:09

Mephisto
  • Mephisto
  • Lärjunge

• 498 inlägg
  • 0
Man kan ju undra varför Fyndbörsen, har märkt subben med en grön stjärna. (Erbjudande)
Ser ju ingen skillnad i priset, t.ex.

Postad 07 December 2004 - 15:54

Ackemaan
  • Ackemaan
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
jag har samma bas =)

Sitter med ett jävligt bra surround system där flaskhalsen är baslådan, eller så har jag psykologiskt alltid kännt......ljudmässigt är jag mycket nöjd, men XTZ med B&W . . . tja ni förstår.
Visst finns det alltid bättre, men jag tror uppriktigt att jag inte kommer köpa någon annan baslåda så länge jag ska ha det till att avnjuta av arteleri eld i Rädda men inge Ryan.

fooomph! ....tjjjjjjjjjjjjjjjjjjiiiiiiiiiiiii .... brrBBRBbbrbbrrbBRBRBBRbb

Postad 07 December 2004 - 15:57

Ackemaan
  • Ackemaan
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
(fan - svarade jag på fel post?!)

Postad 11 January 2005 - 18:50

Unregistereda9162e77
  • Unregistereda9162e77
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
tja! har ett par CERWIN-VEGA V-12F ett riktigt ös i faktiskt rekommederar dom. men tänkte köpa en bbas till dom, och det lutar mycket åt en XTZ 10". men undar om man kan lyssna högt med den och om det hänger med mina cerwin12".
vill ha nått som trycker på lite extra när man krämar på:(
ska ringa fyndbörsen i morrn o fråga vaddom tror..

MEN HJÄLP!!

Postad 11 January 2005 - 18:51

Unregistereda9162e77
  • Unregistereda9162e77
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
tja! har ett par CERWIN-VEGA V-12F ett riktigt ös i faktiskt rekommederar dom. men tänkte köpa en bbas till dom, och det lutar mycket åt en XTZ 10". men undar om man kan lyssna högt med den och om det hänger med mina cerwin12".
vill ha nått som trycker på lite extra när man krämar på:(
ska ringa fyndbörsen i morrn o fråga vaddom tror..

MEN HJÄLP!!

Postad 11 January 2005 - 19:12

Gäst_Limpans_*
  • Gäst_Limpans_*
  • 0
Wiggetor, denna tråd är på 23 sidor, står vekligen ingenstans om xtz:an "hänger med om man krämar på". Får du ingen "fet"bas ur cerwin högtalarna? För dålig/klen förstärkare kanske??.

Ingen ide att fråga Fyndbörsen , du kan nog bara få ett svar däifrån.

Ska du ha en subb som hänger med får du gå upp i pris.

Postad 11 January 2005 - 19:41

Unregistereda9162e77
  • Unregistereda9162e77
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
min förstärkare är på 120W per kanal i 8ohm så det är tillräckligt + lite till.
men jag vill ha en bas som är snabb o trycker på lite extra tror du inte xtz 10" blir bra eller? har du lyssnar på cerwin vega 12"?

Postad 11 January 2005 - 20:07

Gäst_KMJ_*
  • Gäst_KMJ_*
  • 0

men jag vill ha en bas som är snabb o trycker på lite extra tror du inte xtz 10" blir bra eller?

om du läser lite tidigare så tror jag mig minnas att en av de mer erfarna på forumet sa nått i stil med "den gör ett bra jobb med att flytta dammråttor" men inte så mkt mer :(

Postad 11 January 2005 - 23:51

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0
Ska du bara ha den till musik så rekomenderar inte jag XTZ 10an särskilt inte utan XTZ frontar.

XTZ 12an ska vara snabbare o kraftigare har jag hört.

Men det är som folk säger, vill man ha en snbb bas får man nog gå upp lite i pris.

//SnowJim

Postad 09 March 2005 - 21:03

rammsteinboy
  • rammsteinboy
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Nån som vet om xtz 10 eller 12r låter bättre till film eller musik än proson conquest mk 2 sub eller någon annan proson sub

Postad 11 March 2005 - 12:29

Toby
  • Toby
  • Beroende

• 1091 inlägg
  • 0
Intressant fråga... Det skulle jag också vilja veta svaret på...

Jag kan tänka mig att alla tre är ungefär likvärdiga d.v.s. bra ös till filmtittande men inte så vassa (lite långsamma?) till musik.

Detta är bara spekulationer så mer upplyst folk får gärna höra av sig. :unsure:

HAde´

Postad 14 April 2005 - 14:29

leekan
  • leekan
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Hej!

Har nu läst igenom hela forumet tog ett bra tag och konstaterar att vad jag än köper om jag köper 10" eller 12" så kommer jag säkert bli nöjd.

Jag undrar nu vad ni tror är bäst mitt rum är väl halvstort ca 25 kvadratmeter.
Vill helst ha den till att spela musik men även till att se filmer gillar att vräka på rätt mkt och undrar lite vad 10:an står pall för.
Har även en Andersson R1 reciver vill ha lite tips allmänt vad ni tycker jag ska köpa.

Tacksam för svar! / Martin

Redigerat av leekan, 14 April 2005 - 14:29.

Postad 14 April 2005 - 15:50

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

• 5548 inlägg
  • 0

Hej!

Har nu läst igenom hela forumet tog ett bra tag och konstaterar att vad jag än köper om jag köper 10" eller 12" så kommer jag säkert bli nöjd.

Vill helst ha den till att spela musik men även till att se filmer gillar att vräka på rätt mkt och undrar lite vad 10:an står pall för. 
Har även en Andersson R1 reciver vill ha lite tips allmänt vad ni tycker jag ska köpa.

<{POST_SNAPBACK}>

Om du läst igenom forumet borde du ha svaret redan klart. Om du prioriterar musik blir valet enklare än enklast. :P

Om man läst forumet kan man även konstatera att dessa två subbar är helt olika enligt ägarna och då undrar jag egentligen vad du är ute efter för sorts subb om du som du skriver "vad jag än köper om jag köper 10" eller 12" så kommer jag säkert att bli nöjd"....?

Mvh JB

Redigerat av Unregisterede68eb861, 14 April 2005 - 15:53.

Postad 14 April 2005 - 15:55

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

• 5548 inlägg
  • 0

Hej!

Hej Martin!
Om du nu läst igenom hela forumet borde du ha svaret klart eftersom du skriver att du prioriterar musik och då blir valet enklare än enklast. :P

Om du läst forumet skulle du även ha konstaterat att dessa två subbar spelar enligt ägarna mycket olika och då undrar jag egentligen vad du är ute efter för sorts subb om du som du skriver "vad jag än köper om jag köper 10" eller 12" så kommer jag säkert att bli nöjd"....? Detta trots att de ska vara rätt stor skillnad på deras karaktärer.

Mvh JB

Redigerat av Unregisterede68eb861, 14 April 2005 - 15:58.

Postad 14 April 2005 - 22:45

leekan
  • leekan
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Hej!

Hej Martin!
Om du nu läst igenom hela forumet borde du ha svaret klart eftersom du skriver att du prioriterar musik och då blir valet enklare än enklast. :D

Om du läst forumet skulle du även ha konstaterat att dessa två subbar spelar enligt ägarna mycket olika och då undrar jag egentligen vad du är ute efter för sorts subb om du som du skriver "vad jag än köper om jag köper 10" eller 12" så kommer jag säkert att bli nöjd"....? Detta trots att de ska vara rätt stor skillnad på deras karaktärer.

Mvh JB

<{POST_SNAPBACK}>

Hej!
Det jag i huvudsak vill veta är om dom båda basarna klarar av höga volymer för tex fester?

Jag har haft cerwin vega system förut och dom är ju kända för att tåla en hel del men tänkte nu ersätta dom högtalarna med två sjyssta frontar och förmodligen så blir det 12:an då dom som har den och testat den säger att den har mer attack i sitt spelande.
Men tack för svaret ändå det är trots allt en djungel detta!:D

Postad 18 April 2005 - 10:07

svenssoon
  • svenssoon
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Jag skickade efter en offert hos fyndbörsen och fick då svaret att xtz 10" var slut men fick då välja att ta XTZ 99 W istället. Min fråga är då om detta vore ett bra alternativ eller köpa xtz 10" beg istället?

Johan

Postad 19 April 2005 - 15:57

Fatass
  • Fatass
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Jag har en nästan ny Xtz 10 som eventuellt är till salu. Spelad max 20 h.

Postad 20 April 2005 - 10:05

Liverpoolarn
  • Liverpoolarn
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0

Jag har en nästan ny Xtz 10 som eventuellt är till salu. Spelad max 20 h.

<{POST_SNAPBACK}>

Hur mycket ska du ha?

Postad 20 April 2005 - 13:23

METAL FOREVER
  • METAL FOREVER
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0
Köpte XTZ 10:an men det var dock före jag läste den här recentionen.
Kan bara säga som dom flesta andra redan har sagt, att jag är GRYMT imponerad av hur lågt denna lilla best prestera med tanke på prisklassen. Skulle nog dock vara mäktige mera imponerande med en ny reciver med tanke på att den jag har för tillfället inte är så imponerande Proson RV-2300DTS.

Hoppas dock att få chansen på att få höra den med bättre reciver eller stereoförstärkare.

En sak som jag dock undrar är om det finns någon annan kabel som är bra till denna lådan?

Postad 07 September 2005 - 00:31

Unregistered990
  • Unregistered990
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0
Någon som har synpunkter hur någon av XTZ subb skulle fungera med det jag har i dagsläget? I så fall vilken modell skulle vara mest passande?

Om man bortser från pris och storlek på just XTZ.

Postad 07 September 2005 - 00:37

Unregistered990
  • Unregistered990
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0
ska väll tilläggas att min erfarenhet av sub stannar vid en nuvarande lånad Audio pro evidence. Just med den lånade känenr jag att den inte är vad jag väntar mig av en sub. Saknar det muller vid film tittande och den djupaste basen vid musik. Men ska ej vara för mycket okontrolerat muller alá "skuffen på en bil dunk"..
ja något sånt. =)

Postad 13 October 2005 - 23:03

ekon
  • ekon
  • Guru

• 5779 inlägg
  • 0
Nu har jag skummat igenom tråden lite snabbt men hittade inte svar på min fråga. Ska subben verkligen ge ifrån sig ljud när man höjer/sänker volymen/delningsfrekvensen?

På min XTZ12R så låter (och vibrerar) elementet när jag höjer volymen på fjärren! Går jag fram och skruvar upp volymen låter det inget.

Ska det vara så?

EDIT: Denna tråd verkar död men jag provar ändå:

Har förstått att 12'an kan ha både Audax eller Fatboy element, frågan är vilken av dessa subbar som har vilket:

Postad bild

Redigerat av ekon, 24 March 2006 - 08:38.

Postad 24 March 2006 - 13:38

AlexanderE
  • AlexanderE
  • Guru

• 4905 inlägg
  • 0
Hmm varför den ger ifrån sig ljud när du ändrar men fjärren har jag faktiskt ingen aning om.

Men däremot när jag såg bilderna så blev jag lite konfunderad.

Bilden till höger är den med Audax elementet men däremot den till vänster verkar ju inte vara en med fatboyupphägning iallafall.

Har sett den XTZ 12 med fatboyelementet och den såg definitivt inte ut så.

Kanske har XTZ börjat andvända sig av ett annat element till den lådan som kanske e bättre.

Postad 24 March 2006 - 19:39

ekon
  • ekon
  • Guru

• 5779 inlägg
  • 0
Okej, då har jag Audax i min alltså, bättre/sämre än fatboy?

Den vänstra subben är ganska ny, tillverkad 2005.

Postad 24 March 2006 - 20:18

AlexanderE
  • AlexanderE
  • Guru

• 4905 inlägg
  • 0
Jag antar att Audax elementet är bättre än fatboy för annars så hade dom nog inte bytt element.

Har för mig att Audax elementet kostar över 1000 spänn nytt på ELFA.

Och det verkar som sagt att dom har bytt element förhoppningsvis så är det väl lite bättre det med.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.