Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Minolta Dimage X1 vs. Canon Ixus 55

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 03 March 2006 - 23:24

corkybucek
  • corkybucek
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Hola!

Har i skrivande stund ingen erfarenhet som ägare av någon digitalkamera överhuvudtaget så jag är mycket tacksam för tips och vägledning. Sökte i forumet efter info om Dimage X1 men hittade inget, dock fanns en del om Ixusen. Jag har "snabb-sållat" bland de tänkbara modellerna för mitt köp av digitalkamera, avseende i huvudsak på pris och storlek. Nu återstår användarsynpunkter på dessa två modeller som jag väljer mellan. De ligger på ungefär samma prisnivå och det enda jag kan säga är att minoltan verkar skönare ur ett storleks- och designmässigt perspektiv. Men en kamera är ju till för att ta bilder, så jag önskar givetvis info om bildkvalitet, funktionalitet, batteritid, helhetsintryck osv. Spec kan man läsa till dödsdagarna utan att för den sakens skull lyckas bilda någon korrekt uppfattning...det är i min erfarenhet användarens åsikt som räknas.

Jag kommer fota blandat inomhus och utomhus i mörker och dagsljus. Vill givetvis kunna filma med ljud, men detta är sekundärt och mest en kul funktion.

Eftersom det har skrivits en hel del om ixusen vill jag i första hand ha åsikter om minoltan, men även en jämförelsebild är intressant.

Tacksam för all hjälp

mvh /C

EDIT: Om någon har några direkta förslag till alternativ som jag ej tänkt på, något som för er är en självklar konkurrent enligt mina kriterier, så är jag mycket tacksam för detta med.

Redigerat av corkybucek, 03 March 2006 - 23:33.

Postad 10 March 2006 - 15:10

macke83
  • macke83
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
Tjena.

Tror att Ixusen är bra mycket bättre än Minoltan. Jag tittade lite på Minoltan när jag letade kamera och den imponerade inte på mig.
Dålig skärm, slö och omständig att hålla i handen. Den har dessutom fått rätt dåliga "User-reviews".

Lycka till....

Postad 14 March 2006 - 13:07

corkybucek
  • corkybucek
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
ok tack för det. förhoppningsvis sjunker ixusen ytterligare i pris snart när 60/65 släpps...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.