Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LG BN315 DLP

80 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 06 juni 2006 - 03:30

henke s
  • henke s
  • Lärjunge

• 319 inlägg
  • 0
Snubblade över denna godbit när jag surfade runt lite:

LG BN315 DLP

Spec i korthet:
Upplösning 1280*768 WXGA
Ljusstyrka 1200 ANSI lumen
Kontrast 3000:1 (vissa specar den till "över 2500:1")
Fläktljud 25dB eco (vissa specar den till "under 24dB")
Anslutningar: DVI, PC in, Komponent, Komposit, S-video.
Lampans brinntid: 6000h eco

Det mest otroliga är priset: strax över 12000 kr!!! :D

Väldigt fattigt med info om denna. Tycks inte finnas i lager nånstans, så jag antar att den inte kommit ut i Sverige än. Den finns inte ens upplagd på lg:s hemsida...
Hos inWarehouse står det iaf prel. leverans 26/6.
Verkar ju onekligen som mycke bang for the bucks!

Nån som har nån mer info? :D

(Ojoj, vad billigt DLP-projje är på väg att bli i denna upplösning! Få se vem som kommer under 10000-kronorsgränsen först! ;))

Mvh Henke

Redigerat av henke s, 09 juni 2006 - 15:01.

Postad 06 juni 2006 - 10:56

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0
Wow, det regnar verkligen low-price 720p DLP. ;)

Postad 08 juni 2006 - 22:28

Unregistered932b2ddf
  • Unregistered932b2ddf
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Kommer verkligen dom nya lcd:erna i höst kunna konkurrera med dessa dlp:er med 720 upplösning kring 10 000 kr? Måste dom inte upp i 1080 upplösning för att ha en chans om dom skall fortsätta med introduktionspriser kring 20 000 som tidigare?

Ingen som har lite insyn i hur dom tänker?

Postad 09 juni 2006 - 06:05

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0
LCD kommer alltid sälja, det är väl iaf nått vi är överens om i den här tråden. :)

Men ja, om övriga 720p DLP hänger på i priskriget så tror jag på en DLP-höst. Vi kan förvisso förvänta oss D5 720p LCD med klart förbättrade autoirisar till hösten men jag tror inte det är tillräckligt för att konkurrera rent bildmässigt. Vad LCD alltid har dock är smidigheten och bildlugnet men nu kan man inte längre sälja på "HD-upplösning" vilket säkerligen lockar många vilket är intressant... Och som sagt, de kända märkena säljer ändå, oavsett vad andra sysslar med. :)

Redigerat av pacman, 09 juni 2006 - 06:06.

Postad 09 juni 2006 - 15:00

henke s
  • henke s
  • Lärjunge

• 319 inlägg
  • 0

LCD kommer alltid sälja, det är väl iaf nått vi är överens om i den här tråden:huh:

Hehehe, väldigt trevlig läsning det där! Tack för länken. Mycket saklig och lärorik diskussion - och framför allt ingen pajkastning!!! Tag lärdom av detta alla forummedlemmar!!! :D

Men ja, om övriga 720p DLP hänger på i priskriget så tror jag på en DLP-höst. Vi kan förvisso förvänta oss D5 720p LCD med klart förbättrade autoirisar till hösten men jag tror inte det är tillräckligt för att konkurrera rent bildmässigt. Vad LCD alltid har dock är smidigheten och bildlugnet men nu kan man inte längre sälja på "HD-upplösning" vilket säkerligen lockar många vilket är intressant... Och som sagt, de kända märkena säljer ändå, oavsett vad andra sysslar med.  :ph34r:

<{POST_SNAPBACK}>

Jo, det verkar som att priserna på 720p/768p DLP börjar sjunka rejält nu! Acer PH730 ligger ju oxå bra till i pris!

Ska bli spännande att höra lite utlåtanden när LG BN315:an landat hemma i stugorna senare i sommar. Vi får hoppas att den håller HC3000-klass - för då är den verkligen intressant i denna prisklass och då blir det betydligt svårare för LCD att hävda sig i samma prissegment!!!! :rolleyes:

Mvh Henke

Postad 09 juni 2006 - 15:19

Unregistered47efd78c
  • Unregistered47efd78c
  • Veteran

• 1 554 inlägg
  • 0
Jag tror med erfarenhet att de inte är i HC3000 klass, men skulle de komma nära Optoma HD72i tex så skulle de verkligen vara värda pengarna.

Om inte Optoma, Infocus eller Sharp lyckas rå på HC3000 tror jag inte LG och Acer gör det heller.

Postad 09 juni 2006 - 15:54

henke s
  • henke s
  • Lärjunge

• 319 inlägg
  • 0

Jag tror med erfarenhet att de inte är i HC3000 klass, men skulle de komma nära Optoma HD72i tex så skulle de verkligen vara värda pengarna.

Om inte Optoma, Infocus eller Sharp lyckas rå på HC3000 tror jag inte LG och Acer gör det heller.

<{POST_SNAPBACK}>

Du har nog dessvärre rätt. Men hoppas kan man ju alltid! :ph34r:
Om inte annat så kanske HC3000 hakar på i prisraset så man kan köpa den för omkring 15k inom ett halvår lr så istället! :rolleyes:

Mvh Henke

Redigerat av henke s, 09 juni 2006 - 16:33.

Postad 12 juni 2006 - 14:23

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0
Tror oxå den inte når upp till hc3000-nivå (om inte annat pga att mitsun har iris :o ) men däremot är det intressant att budget 720p dlp segmentet växer, kan man inte kriga med prestanda så får man ta till andra medel. :lol:

henke s>> Hehe, ja det var en rolig men samtidigt trevlig tråd, har mattats lite nu men det är väl bara klorna som väsas... :D

Redigerat av pacman, 12 juni 2006 - 14:25.

Postad 16 juni 2006 - 09:10

Unregisteredc953a7c3
  • Unregisteredc953a7c3
  • Veteran

• 1 515 inlägg
  • 0
Men om den når samma klass som mitshu HC910 så måste den ju vara kanon då den har "äkta" 720p upplösning eller? Att tro att den ska smiska HC3000 är nog optimsitiskt men HC910 borde väll den kunna ge en bra match?

Postad 30 juni 2006 - 11:56

Keepitsimple
  • Keepitsimple
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0
Någon som sett denna än?

Postad 09 juli 2006 - 17:32

Unregistereda507860d
  • Unregistereda507860d
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Den här känns ju helt klart högintressant! Känns som en klockren uppgradering från min nuvarande JT-92:a. Speciellt som jag varit så himla nöjd med den.

Postad 09 juli 2006 - 17:55

Aceman67
  • Aceman67
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0

Den här känns ju helt klart högintressant! Känns som en klockren uppgradering från min nuvarande JT-92:a. Speciellt som jag varit så himla nöjd med den.

Håller med föregående talare.

Postad 11 juli 2006 - 12:11

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2 523 inlägg
  • 0
finns den att se på någonstans ännu?

Postad 11 juli 2006 - 17:18

Unregistered932b2ddf
  • Unregistered932b2ddf
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Någon som köpt denna eller acer och kan orka med och berätta lite om sina intryck?
Hörde nått om något rykte att det skall komma en billig 720 dlp i sensommaren/höst från någon stor dlp tillverkare. Någon som vet ungefär när och vilken spec den har och kostar?

Postad 26 juli 2006 - 08:16

Unregistereda507860d
  • Unregistereda507860d
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Fortfarande ingen som köpt denna eller vet någonstans man kan läsa någon recension? Jag dör av nyfikenhet...

Postad 01 augusti 2006 - 15:16

Keepitsimple
  • Keepitsimple
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0
köpte en idag från dustin(lite dyrare men jag har alltid fått varorna snabbt där och utan krångel). Kommer med en recension på fredag/lördag då allt är uppsatt

Postad 01 augusti 2006 - 20:23

UncleBuck
  • UncleBuck
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

köpte en idag från dustin(lite dyrare men jag har alltid fått varorna snabbt där och utan krångel). Kommer med en recension på fredag/lördag då allt är uppsatt

<{POST_SNAPBACK}>

Vet någon om det är en HDMI ingång på BN315? (Enligt Dustin skall det vara det)

Postad 02 augusti 2006 - 08:13

Keepitsimple
  • Keepitsimple
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0
hehe, hoppas jag verkligen. köpte nämligen en kabel enbart på den infon.

Postad 04 augusti 2006 - 00:43

hakkonen
  • hakkonen
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Jo den har HDMI inte DVI som det står nästan överallt, jag fick hem min i går men kan tyvärr inte säga så mycket om den innan jag har fixat takstativ, det lilla jag har testat så verkar det vara ett stort kliv från min förra proj panna700.

Postad 04 augusti 2006 - 11:08

Keepitsimple
  • Keepitsimple
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0
i samma sits som hakkonnen, fast för mig är det htcp som strular. suck... ser ok ut av det lilla jag sett och ja det är hdmi.

Postad 04 augusti 2006 - 14:25

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2 523 inlägg
  • 0
berätta vad ni tycker så fort ni fått er en uppfattning om dess bild.
gärna screenshots :-)

Postad 07 augusti 2006 - 00:22

henke s
  • henke s
  • Lärjunge

• 319 inlägg
  • 0
Va kul att några slagit till på denna nu! Glöm inte att ge ett omdöme här oxå!

Mvh Henke

Postad 07 augusti 2006 - 07:37

Nice
  • Nice
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Ja, jag är också väldigt intresserad av synpunkter på denna projektor...
Prismässigt ligger den i klass med flera av D5-projektorerna och upplösningen är nära nog den samma, så vad ska man välja?

Hur står den sig exempelvis mot Mitsu 910:an? (Förutom upplösningen såklart).

Om jag inte fått helt fel uppfattning verkar specarna vara väldigt lika den "platta" LG AN110, stämmer det?

Tyvärr antar jag att denna projektor blir svårt att få demonstrerad före köp, så ska man köpa grisen i säcken är det ju bra om man iallafall har lite kött på benen ;)

Postad 07 augusti 2006 - 11:09

zlatan
  • zlatan
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
stressa inte, vi väntar fortfarande :)

Postad 08 augusti 2006 - 23:12

Schultz
  • Schultz
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Rå sugen på LG:n , ska bli kul o läsa hur den är

Postad 14 augusti 2006 - 00:16

wahlstrom
  • wahlstrom
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0
komigen nu ;) väntar otåligt på ett uttalande

Postad 17 augusti 2006 - 07:21

tobias80
  • tobias80
  • Användare

• 181 inlägg
  • 0
Något uttalande om denna projektor ännu?
Hur står den sig tex till en JT92

Postad 17 augusti 2006 - 19:33

forsberg_80
  • forsberg_80
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Konstigt att det inte går att hitta någon bra "review" eller annat utlåtande av denna projektor.

Postad 20 augusti 2006 - 20:47

^Bateau^
  • ^Bateau^
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
Ja, det är lite skumt att denna projektor verkar vara så anonym.

Postad 22 augusti 2006 - 10:42

zlatan
  • zlatan
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Så är det på alla forum, behöver man hjälp blir det typ snälla hjälp mig fort osv.. Men sen när man har fått hjälp glömer man bort forum och folk som väntar på facit. Dåligt tycker jag..

Postad 18 september 2006 - 11:24

mho
  • mho
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
Är det nån som fått sin BN315 ännu och kan lämna ifrån sig en liten minirecension? :P

Det har varit väldigt tyst i denna tråd länge nu...

/MHo

Postad 20 september 2006 - 10:56

Unregistereda507860d
  • Unregistereda507860d
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Jag har lyckats skaka fram lite info från nätet om denna projektor om någon känner sig intresserad:

Sjysst bild

Info från LG

Mycket info fast på tyska

Postad 21 september 2006 - 22:50

Unregisteredd4f87b02
  • Unregisteredd4f87b02
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
Varför är lampan så mycket dyrare till denna än till JT92?

Finns det någon motiverad anledning?

Postad 24 september 2006 - 16:37

Keepitsimple
  • Keepitsimple
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0
Jag har haft den i 3-4 veckor nu och är MYCKET nöjd. Iof hade jag nog varit det med vilken projektor som helst(seriöst, köp något! så MYCKET bättre än att vänta).

- Något högljudd

+Allt annat

Jag kör den på en vit vägg via HDMI just nu vilket fungerar helt ok. Funderar på att försöka mig på någon kalibrering men har inte orkat än så länge. HD-material ser riktigt bra ut men jag tror inte att jag skulle se skillnad mot en PAL projje som kan skala ner bra. En BRA dvd film ser knappt sämre ut än HD-material i min mening. Det behövs nog 1080p för att man ska se klar skillnad.

Postad 24 september 2006 - 17:11

Unregisteredc953a7c3
  • Unregisteredc953a7c3
  • Veteran

• 1 515 inlägg
  • 0

Jag har haft den i 3-4 veckor nu och är MYCKET nöjd. Iof hade jag nog varit det med vilken projektor som helst(seriöst, köp något! så MYCKET bättre än att vänta).

- Något högljudd

+Allt annat

Jag kör den på en vit vägg via HDMI just nu vilket fungerar helt ok. Funderar på att försöka mig på någon kalibrering men har inte orkat än så länge. HD-material ser riktigt bra ut men jag tror inte att jag skulle se skillnad  mot en PAL projje som kan skala ner bra. En BRA dvd film ser knappt sämre ut än HD-material i min mening. Det behövs nog 1080p för att man ska se klar skillnad.

<{POST_SNAPBACK}>

Du får gärna posta lite bilder på skönheten. :P

Undrar dock hur den står sig emot Mitshu HC1100?

Postad 22 december 2006 - 12:24

RJM
  • RJM
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0
Dags att väcka upp denna tråd igen... Efterlyser synpunkter om denna modell.

Postad 22 december 2006 - 15:17

Lancen
  • Lancen
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0
Det kan jag hålla med om. Speciellt då pressmeddelandet om ny produkt gick ut idag. Dessutom påstår LG själva att den inte har levererats tidigare i höst. Så jag undrar vad de tidigare skribenterna egentligen har köpt???

Redigerat av Lancen, 22 december 2006 - 16:19.

Postad 26 december 2006 - 12:35

Keepitsimple
  • Keepitsimple
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0
???

Jag har då iaf köpt en projektor med en bruksanvisning som säger bn315. Den visar 720p också :(.

Postad 26 december 2006 - 18:38

nobba
  • nobba
  • Lärjunge

• 498 inlägg
  • 0
Några frågor till er som har erfarenhet av denna projektor som Tv-visare.

Gör den ett bra jobb på vanliga Tv-sändningar i allmänhet och Tv-sänd sport i synnerlighet?

Klarar den av att visa fotboll från en vanlig digitalbox med exempelvis s-video?

Jag har idag en infocus sp4805 som fungerat utmärkt (bortsett från ett par byten) till TV, DVD, XBOX etc. Förr eller senare kommer säker denna projektor, precis som de förra jag haft, börja väsnas å krångla varför jag nu tittar efter ersättare. Att det blir en DLP står helt klart men därefter är frågan öppen…

Dessvärre har jag inte sett någon projektor som levererat en tillräckligt bra TV-bild. Faktum är att just sp4805 gör detta jobb bättre än många dyrare projar. Då jag inte har någon annan tv än projektorn är således denna aspekt mycket viktig. Jag måste kunna njuta av premier leauge å la liga, annars får det vara.

Tyvärr så testas och refereras projektorer oftast med mycket bra signaler från referens-dvdspelare eller datorer, något som inte alltid speglar det naturliga användandet. Infocus 4805 har ju farudja, vilket sannolikt är en av anledningarna till den förhållandevis vassa Tv-bilden.

Jag kör med komponent från min dreambox idag, men även s-video från comhems humaxbox ger en bra bild. Den enda bilddeffekten som uppstår ibland är att bilden tillfälligt blir fel-deinterlacad och därför horisontellt ’streckig’. Detta fenomen uppstår mer på dåliga sändningar men inte så ofta att det är något stort problem.

Tittar man på fotboll på andra projektorer tenderar spelarna att vara ’klistrade’ med ett pixelskimrande kladd omkring sig. Sånt går bort!

Postad 26 december 2006 - 23:19

Lancen
  • Lancen
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0
Så här ser LGs pressrelease ut. Den är från den 21 december dvs 5 dagar sedan.
Är det samma produkt som levererats tidigare och LG bara tycker att en relansering är på sin plats eller är den modifierad? De specar som fanns tidigare i höstas pratades det bla om 28-30db nu mindre än 25 osv. Lite skumt tycker jag...

För målgruppen som kräver en extrem bildvisning vid avnjutande av film, lanserar nu LG
Electronics sin nya högspecificerade DLP-projektor BN-315. Vad sägs om en vit takhängd
projektor, som smälter in med taket och som inte gör väsen av sig, varken för öga eller
öra?
Tyst och osynlig.
För att skapa den här tysta projektorn, har LG:s ingenjörer utvecklat ett kylsystem där fläkten
omsluts av en cylinder som dämpar ljudet väsentligt och lämnar kvar knappa 25 dB. Bilden är
äkta widescreen 1280x768 med WXGA-upplösning, kontrasten hela 2500:1 med 1200 ANSI
lumens ljusstyrka. Alla ingångar inklusive HDMI och komponent är snyggt dolda bakom en lucka,
utan behov av användning av lösa adaptrar.
Liten och lätt
För teknikfantasterna kan tilläggas att tekniken är ett DLP-färghjul med 6 färger för absolut
bästa bildkvalitet. Projektorn är utrustad med bildförbättringschipet XD-Engine och 12-bitars
färgåtergivning. Den väger 2,9 kg, är 92 mm tunn, är utrustad med DC2 chip (Texas Instruments
dyraste handplockade chip). BN-315 kostar 12 995 kronor till konsument och finns i butik från
slutet av december.

Postad 27 december 2006 - 11:12

Keepitsimple
  • Keepitsimple
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0
oerhört märkligt.

Skulle vara väldigt intressant att se en av de "nya" bn315. För ett av problemen med projektorn är det förhållandevis höga fläktljudet. Man måste köra på låg lampa i min mening annars blir fläkten för hög. Och även där är den något hög i tysta scener tycker jag.

Jag har aldrig använt projektorn till tv.. :D

Däremot ser ju tvrippar som big brother rätt gräsliga ut. Men det kanske blir så när man kollar på det sällan (2-3ggr i månaden).

Ps. Jag ångrar inte en sekund att jag köpte projektorn trots det något höga ljudet.

Postad 29 december 2006 - 23:43

Lancen
  • Lancen
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0
Webhallen säljer den för 9995:- nu. 3000:- under rek ut som LG kom med i sin pressrelease för så sent som en vecka sedan.

Börjar kännas som en intressant produkt.

Postad 05 januari 2007 - 13:44

Lancen
  • Lancen
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0
Är det verkligen inte någon som har kontroll på denna projektor. Finns den som demo någonstans? Är det någon som har köpt den som kan yttra sig mer specifikt?

Speciellt som LG har så motstridiga uppgifter själva.

28-30dB i sin specifikation på hemsidan. Under 25dB i pressrelease.
Olika Ansi värden
XD-Engine i pressreleasen men inte specifikation på hemsidan...

Lite märkligt är det.

Postad 05 januari 2007 - 20:16

Keepitsimple
  • Keepitsimple
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0
tycker speccade fläktljud ska tas med en stor nypa salt.

Hur långt ifrån mättes det?
Vilken frekvens?
Hur varmt var det runt omkring?
Hur länge hade den varit på?

Finns säkert fler saker som borde nämnas i en sådan mätning som jag glömt.

Synd att ingen mäter vetenskapligt på fläktljudet från projjarna ungefär som www.silentpcreview.com gör för pcprodukter.

Postad 06 januari 2007 - 00:45

Lancen
  • Lancen
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0
Jo visst är det så, men att företaget LG inte kan ge en enhetlig specifikation är lite underligt.

Dessutom är det ovanligt att det inte finns en enda test/review på denna projektor på nätet.

Den har ju i princip samma specar som Optoma HD70 vilket borde leda till viss nyfikenhet.

Postad 06 januari 2007 - 21:33

Keepitsimple
  • Keepitsimple
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0
Alla ägare av LG BN315. Kan ni skjustera white peakening?

Min inställning för det är grå(icke valbar).

Sedan på första menyn där man kan ställa in brightness och contrast.

Där ska det enligt instruktionsboken finnas en inställning för sharpness samt APC (auto picture control). APC ska ha tre val: clear/soft/user.

Jag har endast brightness och contrast.

:)

Btw ett tips. Tycker 24fps filmer flyter bättre i 50hz än 60hz.

edit: Säg gärna när ni köpte den också. Jag köpte min 1 augusti så jag har batchen "som inte finns". :blink:

Redigerat av Keepitsimple, 06 januari 2007 - 22:03.

Postad 12 januari 2007 - 11:51

Lancen
  • Lancen
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0
Hej på dig. Lite kan jag nog svara på.

Vad det gälller APC fungerar den inte eller finns inte i RGB mode.

White peaking fungerar bara i RGB eller HDMI (DVI) mode

Så vad det handlar om är att olika inställningar fungerar inte med olika ingångar. Även mellan PAL och NTCS signal skiljer sig menyerna. Tex med NTCS signal får du en extra meny med TINT.

Prova med ansluta med en vanlig skärmkabel, S-VHS, composit eller något annat eländigt skall du se att du får andra val.

Sen kan det vara så att du har en tidig version av firmware i din projektor. Så det kan vara skillnader mellan en senare producerad projektor och din.

Postad 23 januari 2007 - 01:47

Keepitsimple
  • Keepitsimple
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0
hej igen,

Jag har lagt in 6 bilder i mitt galleri tagna med en pocketkamera. Materialet är diverse olika dvd och hdfilmer som är projicerade på en vit vägg. Det var inte helt bäcksvart då jag hade 2 lcd-skärmar på i bakgrunden men det spelar mindre roll tycker jag själv.

Redigerat av Keepitsimple, 24 januari 2007 - 00:46.

Postad 31 januari 2007 - 07:57

RJM
  • RJM
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0
Jag har några frågor om denna projektor...

1. Hur fungerar den med digital TV (Boxer) via S-Video?
2. Vilket avstånd till duken behövs för att få en 2m bred bild?
3. Behöver man mörklägga helt för att få en bra bild?

Postad 31 januari 2007 - 22:10

Lancen
  • Lancen
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0

Jag har några frågor om denna projektor...

1. Hur fungerar den med digital TV (Boxer) via S-Video?
2. Vilket avstånd till duken behövs för att få en 2m bred bild?
3. Behöver man mörklägga helt för att få en bra bild?

<{POST_SNAPBACK}>

För det första så har jag inte ens provat hur den gillar S-Video. Det kan jag göra men jag kan säga på en gång att du skall inte ens fundera över en lösning som bygger på S-Video. Det finns andra alternativ.

För att få en 2 meter bred bild gäller ett avstånd på 3,30 - 4,00.

Projektorn är ljusstarkare än HD70, HC1100 med sina 1200 ANSI. Så du behöver inte en helt mörk miljö. Men vi pratar projektorer, då gäller alltid mörkast möjligt för optimal bild.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.