Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Acer PH730

27 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Acer PH730 (Projektorer) 1 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 31 maj 2006 - 15:03

Unregistered6675e297
  • Unregistered6675e297
  • Forumräv

• 921 inlägg
  • 0
Eftersom ingen verkade se den förra tråden som kom i skymundan skapar jag denna tråd med lite konkreta fakta.

Denna Projektor bygger nog på exakt samma teknik som de populära HC3000 och Optoma H72i

Specs:

Acer PH730
Projection system: DLP™
Resolution (native): WXGA ( 1280 x 768 ) , supporting 720p (1280 x 720)
Aspect ratio: 16:9 (native), 4:3
Colorwheel: 7-Segments 4x Spinn
Brightness (ANSI Lumens): 1200 ANSI lumens (standard), 960 ANSI lumens (economy)
Contrast ratio: 2500:1
Noise Level: 28 dBA (standard), 26 dBA (economy)
Lamp Life (Standard/ECO): 2,000 hours (standard); 4,000 hours (economy)
Projection screen size (diagonal): 29.2" (0.74 m) – 300" (7.62 m)
Projection distance: 1.2 m (3.94') – 10.38 m (34.07')
Weight: 3.5 kg (7.6 lbs.)
Dimension: 350 x 282 x 119 mm (13.9 x 11.1 x 4.68 inches)
Video I/O connectors: VGA, S-video, Component, Composite,HDMI HDTV, HDCP

Native 16:9 aspect ratio is perfect for watching the latest blockbusters.

The DLP™ projection system parades more vivid, true-to-life colors for maximum impact.
BrilliantColor™ technology brightens images by over 50%, showing off more realistic, genuine hues.

1,200 lumens brightness and a 2500:1 contrast ratio project sharper, finer images that are pleasing to watch, even in rooms with ambient lighting.

Comprehensive input-signal support includes VGA, NTSC, PAL, SECAM and HDTV. Progressive scan (P-scan) capability provides film-like video quality.
The 7-segment 4X speed rate color wheel offers dynamic color response and performance.
Six versatile display modes (Bright, PC, Video, Theater, sRGB, User) promise premium projector performance.
The Acer PH730 also offers an optional 4:3 aspect ratio for standard TV viewing or when presenting from a notebook computer.
Multiple aspect ratio options (Full, 16:9, 4:3, 1:1, Letter Box) hand the user a choice display formats, maximizing viewing comfort.
Full connectivity support, including HDMI, DVI, VGA, Component, Composite and S-video, gives versatile video format enjoyment.
HDCP compliance facilitates the display of copy-protected, high-bandwidth digital content via HDMI and DVI connector.

Jag vet inte, men för 14700 :- i dagsläget måste jag säga att detta är en intressant produkt som bör få lite mer uppmärksamhet :) .

Redigerat av Unregistered6675e297, 31 maj 2006 - 15:19.

Postad 31 maj 2006 - 16:01

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0
Är inte Acer = BenQ föresten?

Postad 31 maj 2006 - 16:06

Abe_T
  • Abe_T
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0
låter intressant...

Postad 31 maj 2006 - 16:40

Keepitsimple
  • Keepitsimple
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0
väldigt intressant produkt. man kan ju få toshiba mt700 för typ 16k från tyskland men denna kanske har nyare chip etc?

Postad 31 maj 2006 - 17:38

ippo
  • ippo
  • Beroende

• 1 267 inlägg
  • 0
Det lär väl dock inte finnas nån butik i Sthlm som kan dema denna tingest.... LR? :)

Postad 01 juni 2006 - 07:52

Unregistered6675e297
  • Unregistered6675e297
  • Forumräv

• 921 inlägg
  • 0
Nej, ingen av de riktiga hembiobutikerna har fått upp ögonen för denna än troligen.

// Cineoholic

Postad 01 juni 2006 - 09:21

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0

Nej, ingen av de riktiga hembiobutikerna har fått upp ögonen för denna än troligen.

// Cineoholic

<{POST_SNAPBACK}>

Inte säkert att de nånsin får det heller...med all rätt. I värsta fall är det en "misshandlad" produkt som inte går att sälja. OBS enbart spekulation från min sida och det är inte alls säkert att så är fallet med just denna produkt.

Men man undrar om det inte kommer en BenQ-variant oxå?

Postad 01 juni 2006 - 13:37

hobb
  • hobb
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0

Inte säkert att de nånsin får det heller...med all rätt. I värsta fall är det en "misshandlad" produkt som inte går att sälja. OBS enbart spekulation från min sida och det är inte alls säkert att så är fallet med just denna produkt.

<{POST_SNAPBACK}>

Finns det nån som helst grund för en sån spekulation då? Annars kan man ju avfärda alla nya projektorer med att de kanske är "misshandlade"(?). Vad jag kan se av den knappa information som finns så verkar den väldigt intressant. Det är möjligt att Acer satsar på att erbjuda bra billiga produkter snarare än att ta betalt för en status eller hype som andra kanske kan ta betalt för (vad vet jag?). Jag vet att de gör högupplösta 20" LCD skärmar som är jäkligt billiga jämfört med alla konkurrenter jag sett.

Tyvärr är jag lite DLP-allergisk så det är egentligen inget för mig men till det priset lockar den ändå :)

Skulle vara kul med mer information om den, vilken offset den projicerar med och lite rencensioner. Eventuell HC3000-prestanda för 14 papp är ett rejält steg framåt...

Postad 01 juni 2006 - 14:39

Unregistered188597bf
  • Unregistered188597bf
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0
12900 i tyskland, det är D5-klass på priset... Nån som sett den?

Postad 01 juni 2006 - 14:55

hobb
  • hobb
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Bara 90 dars lampgaranti från Acer verkar det som så det gäller att hitta en återförsäljare med egen (bättre) lampgaranti.

Postad 01 juni 2006 - 19:19

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Finns det nån som helst grund för en sån spekulation då? Annars kan man ju avfärda alla nya projektorer med att de kanske är "misshandlade"(?). Vad jag kan se av den knappa information som finns så verkar den väldigt intressant.

<{POST_SNAPBACK}>

Finns ingen som helst grund för just denna modell. Annat än att Acer inte figurerat i dessa sammanhang tidigare (hade de gjort det så hade jag inte varit misstänksam - med andra ord finns det ingen som helst anledning att "avfärda alla nya projektorer").

Dessutom var det ju så att innan de fick ordning på BenQ så den blev säljbar så var det svårt att dema. BenQ insåg detta tillslut. Och om jag inte minns helt fel är ju BenQ och Acer samma företag men att Acers produkter har en annan inriktning, mera "internet-shopping". Kan ha fel med det sistnämda men det skulle inte förvåna mig.

Men som sagt, förhoppningsvis har jag fel och man kan få denna demad nångång framöver. :)

Det är möjligt att Acer satsar på att erbjuda bra billiga produkter snarare än att ta betalt för en status eller hype som andra kanske kan ta betalt för (vad vet jag?).

Vad jag vet är att det inte handlar om status och hype... :wub: Tycker du själv t.ex. BenQ är ett märke som skriker "status"? <_<

Postad 03 juni 2006 - 14:18

Keepitsimple
  • Keepitsimple
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0
jag förstår inte denna motvilja mot ett enskilt märke. Varför skulle acer vara sämre än något annat märke?

Postad 03 juni 2006 - 15:16

metalfan
  • metalfan
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Jag tänkte bara berätta att jag har beställt denna projektor (osedd) från Tyskland. :)
Det blir min första projektor så jag har inga direkt förutfattade meningar och har alltså inte så mycket att jämföra med heller.

Jag föredrar i övrigt bilden från en dlp över lcd, men ser tyvärr regnbågar på de andra projektorer jag kikat på. Förhoppningsvis är RBE inte så kraftig på PH730, annars hoppas jag att man vänjer sig efter ett tag..

Jag har beställt en ramspänd duk till den, Invideo Home Cinema Grey 200x113.

Ungefär lagom till fotbolls-VM börjar har jag nog fått hem grejerna hoppas jag.
Bilder och rapport kommer.

Postad 03 juni 2006 - 18:10

ippo
  • ippo
  • Beroende

• 1 267 inlägg
  • 0

Jag tänkte bara berätta att jag har beställt denna projektor (osedd) från Tyskland.  B)
Det blir min första projektor så jag har inga direkt förutfattade meningar och har alltså inte så mycket att jämföra med heller.

Jag föredrar i övrigt bilden från en dlp över lcd, men ser tyvärr regnbågar på de andra projektorer jag kikat på. Förhoppningsvis är RBE inte så kraftig på PH730, annars hoppas jag att man vänjer sig efter ett tag..

<{POST_SNAPBACK}>

Modigt! Men jag ser fram emot dina synpunkter!!! :)
Hoppas att du inte blir missnöjd! :(

Postad 03 juni 2006 - 22:06

Keepitsimple
  • Keepitsimple
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0

Jag tänkte bara berätta att jag har beställt denna projektor (osedd) från Tyskland.  :)

<{POST_SNAPBACK}>

väldigt intressant. jag tror du kommer bli helnöjd. När jag såg en benq7700 så blev jag överväldigad och denna är ju en senare modell.

Postad 03 juni 2006 - 23:04

metalfan
  • metalfan
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

väldigt intressant. jag tror du kommer bli helnöjd. När jag såg en benq7700 så blev jag överväldigad och denna är ju en senare modell.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag hoppas det :(
Just Benq7700 var faktiskt den projektor som väckte ha-begäret för projektorer hos mig till en början. Jag var på demovisning av Benq:en på Reference Audio i Stockholm när den kom. I mina ögon var bilden helt överlägsen jämfört med lcd:erna HS50/Z3/AE700 som var aktuella vid den tidpunkten.
Om PH730 är likvärdig eller bättre så är iaf jag en happy camper.

Högtalarna i projektorn känns lite tveksamt i hemmabiosammanhang. På en projektor i ett konferensrum kan man tänka sig att de fyller en funktion men jag hade gärna sluppit dom och hyvlat av lite på priset istället :)

Acer verkar ha 2 års garanti på projektorer och 90 dagar på lampan (snålt?). Man kan köpa till en utökad garanti, Acer Advantage för projektorer, då gäller garantin i 3 år på-platsen-service och utbytesprojektor, dock fortfarande 90 dagar på lampan.

Postad 04 juni 2006 - 11:25

Keepitsimple
  • Keepitsimple
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jag hoppas det B)
Just Benq7700 var faktiskt den projektor som väckte ha-begäret för projektorer hos mig till en början. Jag var på demovisning av Benq:en på Reference Audio i Stockholm när den kom. I mina ögon var bilden helt överlägsen jämfört med lcd:erna HS50/Z3/AE700 som var aktuella vid den tidpunkten.
Om PH730 är likvärdig eller bättre så är iaf jag en happy camper.

Högtalarna i projektorn känns lite tveksamt i hemmabiosammanhang. På en projektor i ett konferensrum kan man tänka sig att de fyller en funktion men jag hade gärna sluppit dom och hyvlat av lite på priset istället :wub:

Acer verkar ha 2 års garanti på projektorer och 90 dagar på lampan (snålt?). Man kan köpa till en utökad garanti, Acer Advantage för projektorer, då gäller garantin i 3 år på-platsen-service och utbytesprojektor, dock fortfarande 90 dagar på lampan.

<{POST_SNAPBACK}>

90 dagar för lampan är rätt lite måste jag säga. förstår inte riktigt hur de kan ha så kort lampgaranti. Å andra sidan kanske det gäller ifall man har igång projektorn 24/7. Så det aldrig kan bli några missförstånd. Om man bara ser 2-3 filmer i veckan håller den förhoppningsvis till nästa projje om några år.

Postad 04 juni 2006 - 15:36

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0

jag förstår inte denna motvilja mot ett enskilt märke. Varför skulle  acer vara sämre än något annat märke?

<{POST_SNAPBACK}>

är det nån som har påstått det?

Postad 05 juni 2006 - 04:08

Unregistered595b73fd
  • Unregistered595b73fd
  • Forumräv

• 698 inlägg
  • 0

jag förstår inte denna motvilja mot ett enskilt märke. Varför skulle  acer vara sämre än något annat märke?

<{POST_SNAPBACK}>

är det nån som har påstått det?

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, men ett stort antal tankeläsare här på forumet har en bestämd uppfattning att du iaf tänkte det... :wub:

Postad 05 juni 2006 - 06:31

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0

Nej, men ett stort antal tankeläsare här på forumet har en bestämd uppfattning att du iaf tänkte det... :wub:

<{POST_SNAPBACK}>

B)
Ojdå, då får de nog bättra på sin tankeläsarförmåga (eller varför inte bara läsarförmåga?) lite för jag har varken tänkt eller skrivit ett jota om prestanda.

Postad 04 juli 2006 - 09:49

Unregistered188597bf
  • Unregistered188597bf
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0
Så... nån som sett den här live än och kan berätta hur den är?

Postad 04 juli 2006 - 18:20

jie^
  • jie^
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
Några länkar med bilder, opinions, tester

http://www.projector...opinion_id=9080
https://www.minhembi...uktbilder/92621
http://www.hdready.n..._PH730_test.pdf

Postad 05 juli 2006 - 13:05

Unregistered188597bf
  • Unregistered188597bf
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0
Tack, tack. Verkar löjligt prisvärd.

Postad 07 juli 2006 - 02:54

Unregistered5b74bf0f
  • Unregistered5b74bf0f
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Känner mig väldigt intresserad av denna projektor, även då så få har testat den :)

Som jag har förstått det så verkar inte Lens shift finnas till DLP-projektorer och min fråga är då hur det skulle funka att ha den ovanför en dörrhåll(dörrhålet cirka 2-2,10m högt) Hur kommer bilden att hamna, hur långt ner kan jag få den?

Postad 07 juli 2006 - 11:15

ippo
  • ippo
  • Beroende

• 1 267 inlägg
  • 0
Här kan du iaf en kalkylator för bildstorlek.

Acer ph7300 Proj-Central

Postad 07 juli 2006 - 12:31

Unregistered5b74bf0f
  • Unregistered5b74bf0f
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Här kan du iaf en kalkylator för bildstorlek.

Acer ph7300 Proj-Central

<{POST_SNAPBACK}>

Tackar, det där är bra att ha.

Men det jag är frågande till är vinkel. Alltså jag kommer inte kunna ha

P-----------------|

Där P är projektorn och | är skärmen, utan det kommer mer gå lite snett neråt

P----_____
---------|

Haha väldigt dåliga illustrationer, men som jag förstår det behöver jag ha lens shift eftersom projektorn inte kommer att vara i centrum av duken, utan sitta en bit högre upp?

Postad 07 juli 2006 - 12:38

ippo
  • ippo
  • Beroende

• 1 267 inlägg
  • 0
Nä det framgår inte heller på deras egna sida..... :angry:

Dock så är väl det vanligaste att projar skjuter lite uppåt, typ bildens underkant i höjd med linsen....
Det kan juh vara bra att veta säkert innan köp dock..... :D

Redigerat av ippo, 07 juli 2006 - 12:39.

Postad 07 juli 2006 - 23:07

Unregistered5b74bf0f
  • Unregistered5b74bf0f
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
EDIT: Va inget =)

Redigerat av Unregistered5b74bf0f, 08 juli 2006 - 00:03.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.