Ja, precis som rubriken antyder... vilken LCD-TV anser ni egentligen vara det ultimata valet för en HTPC?
Har nu plöjt igenom hundratals foruminlägg i detta och andra forum och egentligen inte blivit mycket klokare...
Håller på att bygga ihop en HTPC och står nu inför valet av TV. Mitt pristak ligger på ca 20000 kr + moms och jag är naturligtvis ute efter att få bästa möjliga prestanda för pengarna. Trodde jag hade hittat den perfekta TV:n i form av Acer AT3705W (full HD-upplösning, visserligen lite halvtaskig svärta, men ändå), men fick för ett par månader sedan via en kontakt veta att Acer skulle sluta sälja denna TV. Som det ser ut nu finns det väl därför inget realistiskt alternativ som klarar 1080p, så jag får börja titta på lägre upplösningar istället.
Har fått ett bra erbjudande på en Samsung LE40M61B via samma kontakt. Denna TV verkar ju vara outstanding när det gäller bildkvalitet, men funkar inte riktigt bra ihop med PC via HDMI.
När jag nu gör denna investering vill jag förstås vara så framtidssäker som möjligt. Därför känns det inte riktigt bra att behöva köra datorbilden via VGA.
Vad skulle ni andra rekommendera för alternativ i denna prisklass som klarar att ta emot en DVI- eller HDMI-signal från PC:n och som samtidigt kan mäta sig i bildkvalitet mot Samsungs LE40M61B? Storleken på TV:n är inte huggen i sten - helst 40 tum, men 37 eller 32 tum kan funka om de andra kvaliteterna överväger i förhållande till mitt pristak.
/Christian