Hursomhellst.. satt och njöt av lite musik på hyffsat (ok då väldigt) hg volym samtidigt som projektorn stod på och visade en bild av en hemsida med lite text, när det var mycket bas i musiken blev bilden helt suddig så jag ställde mig upp och kände på projektorn (takmonterad) och mycket riktigt vibrerade den en hel del.
Därav min fråga, kan dessa vibrationer skada projektorn och då framfrallt lampan, på något sätt?
Jag älskar verkligen bas men jag vill ju inte förstra min dyrgrip till projektor, så vågar jag fortsätta lyssna på musik och titta på film på höga volymer? Och kan det ha någon betydelse om projektorn är av eller på? Den vibrerar ju lika mycket i vilket fall som hellst men det ena kanske är mer skadligt än det andra?
Om det är så att vibrationer kan vara skadliga för projektorn torde ju detta vara ett problem för många.. åtminstone för de som bor i trähus som jag (för er som bor i betongkåkar kan jag upplysa om att huset mer eller mindre gungar med i musiken)
Jag skulle också behva lite tips på hur man kan minska vibrationerna i projektorn (kanske nån form av gummi mellan fästet och taket? vad vet jag..) Om någon tänker säga "Sänk volymen" så är inte det ett alternativ