Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nokia N73

17 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nokia N73 64MB RAM (Mobiltelefoner) 1 7,88 (33) Inga priser
3 relaterade trådar

Postad 06 januari 2007 - 02:47

Khadaffi
  • Khadaffi
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Har precis skaffat den här mackapären. Undrar om två saker som har att göra med minnet på den, dels lagringsminnet och dels arbetsminnet..

1. Kommer det komma MiniSD-kort på 4 gb som den kan hantera? Det enda jag har sett är MiniSDHC på 4 gb, och det verkar vara en annorlunda standard som inte funkar på en sån här telefon (rätta mig gärna om jag har fel).

2. Har försökt läsa på och förstått att den arbetar på ett sätt som liknar en dator, med flera program igång samtidigt osv. Har även råkat ut för att den fått minnesbrist och bett mig stänga av program när jag försöker göra nåt (zooma i bilder, t.ex.). Det jag undrar är: Hur handskas man med det här? Har inte sett att det finns något i stil med aktivitetshanteraren i Windows, så hur ska jag stänga onödiga program som inte syns, eller ens veta vilka program som är igång?

Tacksam för svar.

Postad 06 januari 2007 - 12:56

haraldtt
  • haraldtt
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
1. Jag har för mig ha sett något ställe som säljer 4 gb kort. Ska kolla upp det och återkomma

Postad 08 januari 2007 - 14:39

xedded
  • xedded
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
svar på fråga 1: nej, sandisk har bara gjort 2Gb-kort

svar på fråga 2: jag kommer inte ihåg exakt, men jag tror att om du håller in menyknappen så får du upp en slags aktivitetshanterare, där kan du stänga ner program...
för att undvika att det blir fullt så skulle jag inte använda "röd lur" för att stänga ner program (då lägger de sig bara i bakgrunden, och fyller snabbt minnet), använd ist den avsluta-knapp som finns i programmet.

Postad 15 januari 2007 - 01:53

Khadaffi
  • Khadaffi
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Tack för svaren och ursäkta att jag har dröjt lite med att kommentera (har varit bortrest).

1. Jag har för mig ha sett något ställe som säljer 4 gb kort. Ska kolla upp det och återkomma

<{POST_SNAPBACK}>

Det låter väldigt intressant, väntar med spänning.

svar på fråga 2: jag kommer inte ihåg exakt, men jag tror att om du håller in menyknappen så får du upp en slags aktivitetshanterare, där kan du stänga ner program...
för att undvika att det blir fullt så skulle jag inte använda "röd lur" för att stänga ner program (då lägger de sig bara i bakgrunden, och fyller snabbt minnet), använd ist den avsluta-knapp som finns i programmet.

<{POST_SNAPBACK}>

Ang 1: Okej, men andra tillverkare kanske har/kommer ha större storlekar?
Ang 2: Tack för tipset, ska testa så fort jag får tillbaka telefonen (den är på service).

Postad 18 januari 2007 - 01:39

Khadaffi
  • Khadaffi
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Hålla in menyknappen! Så var det! Tack xedded!!! :(

Postad 25 januari 2007 - 15:33

klippo
  • klippo
  • Användare

• 206 inlägg
  • 0

http://www.dustinhom...odID=5010105362

Redigerat av klippo, 25 januari 2007 - 15:34.

Postad 28 januari 2007 - 18:40

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

• 1 517 inlägg
  • 0

...ska testa så fort jag får tillbaka telefonen (den är på service).

<{POST_SNAPBACK}>

Lite OT, men är lite nyfiken på vad du tycker om telefonen i övrigt och hur det kommer sig att den är på service efter sån kort tid?

Postad 29 januari 2007 - 04:25

Khadaffi
  • Khadaffi
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

http://www.dustinhom...odID=5010105362

<{POST_SNAPBACK}>

I'll be damned.. Nu har jag redan hunnit skaffa ett kort visserligen (har upptäckt att man kommer rätt långt på 2 Gb), men det var ju kul att höra att man kan ha mer om man vill.

...ska testa så fort jag får tillbaka telefonen (den är på service).

<{POST_SNAPBACK}>

Lite OT, men är lite nyfiken på vad du tycker om telefonen i övrigt och hur det kommer sig att den är på service efter sån kort tid?

<{POST_SNAPBACK}>

Det är väl lite blandade känslor måste jag erkänna. Irriterande att behöva lämna in den efter så kort tid, och extremt irriterande att kanske behöva göra det igen. Hm. Vi tar en sak i taget.

Anledningen till att jag fick lämna in den var att den stängde av sig. Dom fick ordning på det ganska snabbt i alla fall (tio dagar), det visade sig vara något slags mjukvarufel.

Det finns dock mycket positivt. Kameran är väldigt bra för det mesta; i mörka miljöer blir bilderna ofta halvdassiga men annars blir det jättefint. Radio och MP3-spelare funkar bra och låter bra. Högtalarna låter faktiskt väldigt bra för att sitta på en telefon, det låter som en liten köksradio när man lyssnar på musik utan lurar. Valfriheten när det gäller program, spel och olika små applikationer är förstås också uppfriskande. Skärmen är hur stor som helst, vilket leder mig till min absoluta favoritfunktion: filmtittandet.. Eftersom skärmen är såpass stor och bra funkar det alldeles utmärkt att titta på film och tv-serier på den (om man bara konverterar filerna till mp4).

Men på minussidan så måste man också konstatera att det inte funkar klockrent. Det är väl det som är nackdelen med att den kan göra en massa saker som datorer kan: att den strular som en dator också. Det går ofta långsamt att sätta igång program, den kan få problem med minnesbrist om man inte passar sig, programmen hänger sig till och från, osv.

Mycket av det här går säkert att fixa med uppdateringar och finputsning av firmware och liknande, men knappast allt.

Dessutom (och här kommer anledningen till att jag kanske ska lämna in den igen) så glappar handsfreen lite. Jag kanske bara råkade få ett måndagsexemplar, men surt är det i vilket fall.

Om jag ska summera: det här är en riktigt trevlig liten pryl när allt går som det ska. Med tanke på att man får en bra mobiltelefon, blygsam fickdator, helt okej kamera, MP3-spelare, radio och mediaspelare i en och samma maskin så är jag definitivt nöjd och rekommenderar den utan tvekan. Om det inte vore för allt småstrulande skulle jag ge den högsta betyg.

Postad 29 januari 2007 - 10:00

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

• 1 363 inlägg
  • 0
vad är skillnaden mellan denna lur och N80? Hur fungerar främst webbläsaren och mp3n i den?

jag vistas hela dagarna på område med trådlöst nätverk, kan jag då surfa med den på tex minhemio.com gratis?

Postad 29 januari 2007 - 13:42

Khadaffi
  • Khadaffi
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Har inte använt N80, så jag kan inte uttala mig om skillnader. Webbläsaren har jag knappt använt, men det såg bra ut när jag testade (den stora skärmen hjälper förstås mycket). MP3-spelaren funkar som sagt bra och låter bra. Den är rätt basic, men det känns ju väntat.

Och beträffande Wi-Fi så är svaret nej, det är kört.

N73 på nokia.se

Postad 29 januari 2007 - 14:44

MiFF0
  • MiFF0
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Kan rekomendera ett snajsigt litet program, nämligen FExplorer. Detta finuliga program fungerar med alla telefoner som har Symban60 som operativsystem, dvs de flesta nyare Nokiatelefoner. Programmet funderar ungefär som utforskaren i Windows. Man kan gå in på telefonens internminne och externa minnet. Finns även en 'Aktivitetshanterarfunktion'

Finns att ladda ner här.

Postad 29 januari 2007 - 20:30

Khadaffi
  • Khadaffi
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Men det där kan man ju göra ändå...? Efter att man har installerat programvaran som följer med telefonen så kan man komma åt allting i utforskaren. Så vad är skillnaden? :ph34r:

Postad 30 januari 2007 - 10:00

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

• 1 517 inlägg
  • 0

Det är väl lite blandade känslor måste jag erkänna....

<{POST_SNAPBACK}>

Tackar för det utförliga svaret - bara en lite följdfråga; kan du rekommendera den trots att småfel och brister?

Postad 30 januari 2007 - 20:21

Khadaffi
  • Khadaffi
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Absolut.

Postad 19 februari 2007 - 21:04

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

• 1 363 inlägg
  • 0
hej.
vad uppdaterades i den senaste firmwiren, av de användarrecensioner jag läst så fryser telefonen fast väldigt ofta (vid samtal och liknande)? Lider ni av detta problem?

Postad 09 mars 2007 - 13:24

Marlow
  • Marlow
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Min N73 har aldrig låst sig, dock är den lite väl seg när man ska växla till och från kameraläge.

Postad 06 april 2007 - 18:25

Nahojnovak
  • Nahojnovak
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
4 gig minneskort finns på http://www.tbh.se/in...isk_Mini-SD_4GB

Postad 13 februari 2008 - 11:58

Uruhara
  • Uruhara
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Hejsan

Jag funderar på att skaffa en N73 för att just den är hyfsat billig nu

funkar den bra? och kan man se video på den? och om man kan se video på den, hur är kvaliten?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.