svar på fråga 1: nej, sandisk har bara gjort 2Gb-kort
http://www.dustinhom...odID=5010105362
<{POST_SNAPBACK}>
I'll be damned.. Nu har jag redan hunnit skaffa ett kort visserligen (har upptäckt att man kommer rätt långt på 2 Gb), men det var ju kul att höra att man kan ha mer om man vill.
...ska testa så fort jag får tillbaka telefonen (den är på service).
<{POST_SNAPBACK}>
Lite OT, men är lite nyfiken på vad du tycker om telefonen i övrigt och hur det kommer sig att den är på service efter sån kort tid?
<{POST_SNAPBACK}>
Det är väl lite blandade känslor måste jag erkänna. Irriterande att behöva lämna in den efter så kort tid, och extremt irriterande att kanske behöva göra det igen. Hm. Vi tar en sak i taget.
Anledningen till att jag fick lämna in den var att den stängde av sig. Dom fick ordning på det ganska snabbt i alla fall (tio dagar), det visade sig vara något slags mjukvarufel.
Det finns dock mycket positivt. Kameran är väldigt bra för det mesta; i mörka miljöer blir bilderna ofta halvdassiga men annars blir det jättefint. Radio och MP3-spelare funkar bra och låter bra. Högtalarna låter faktiskt väldigt bra för att sitta på en telefon, det låter som en liten köksradio när man lyssnar på musik utan lurar. Valfriheten när det gäller program, spel och olika små applikationer är förstås också uppfriskande. Skärmen är hur stor som helst, vilket leder mig till min absoluta favoritfunktion: filmtittandet.. Eftersom skärmen är såpass stor och bra funkar det alldeles utmärkt att titta på film och tv-serier på den (om man bara konverterar filerna till mp4).
Men på minussidan så måste man också konstatera att det inte funkar klockrent. Det är väl det som är nackdelen med att den kan göra en massa saker som datorer kan: att den strular som en dator också. Det går ofta långsamt att sätta igång program, den kan få problem med minnesbrist om man inte passar sig, programmen hänger sig till och från, osv.
Mycket av det här går säkert att fixa med uppdateringar och finputsning av firmware och liknande, men knappast allt.
Dessutom (och här kommer anledningen till att jag kanske ska lämna in den igen) så glappar handsfreen lite. Jag kanske bara råkade få ett måndagsexemplar, men surt är det i vilket fall.
Om jag ska summera: det här är en riktigt trevlig liten pryl när allt går som det ska. Med tanke på att man får en bra mobiltelefon, blygsam fickdator, helt okej kamera, MP3-spelare, radio och mediaspelare i en och samma maskin så är jag definitivt nöjd och rekommenderar den utan tvekan. Om det inte vore för allt småstrulande skulle jag ge den högsta betyg.