Hej!
Jag tittar just nu på köpa en ny TV en av de som jag har tittat mycket på är er LC42XD1E men jag har upptäckt (många med mig) att den har VÄLDIGT dålig betraktnings vinkel. När man sitter rakt framför har den en jättefin bild men så fort man flyttar sig 1 m åt sidan så ser man ett mjölkaktigt vitt sken och färgerna blir matta. Detta tycks vara ett genomgående problem för de som har köpt denna modell, många är besvikna och ledsna, man betalar äver 20 000 kr för en tv och så är det på detta sätt.
Detta är ett problem som SHARP måste vara medvetna om, och min fråga är som följer - kommer det att komma nya sändningar av LC42XD1E där detta fel är åtgärdat eller kommer det en progam uppdatering som löser problemet ? Om inte så kan man ju inte köpa denna TV och då får man titta på era konkurenters 40 tum aparater som INTE har detta fenomen men har FULL HD.
Detta var svaret jag fick:
Hej Lars
Ledsen att höra att du tycker så om denna modell. Det finns säkert apparater som kan ha bättre betraktningsvinkel än vår TV men vi har ej erhållit några felrapporter enligt vår service o supportavdelning. Det kan kanske vara den apparat som du har tittat på själv som har varit felaktigt inställd eller haft något annat problem? Jag har ej sett något signifikativt på vår apparat i utställningen heller.
Hälsningar
Peter Stenhede
Det verkar inte som att SHARP vet/vill veta om detta problem. Dåligt tycker jag och därför kommer jag INTE att köpa denna TV. Skall nu skicka ett email om tråden här på vårt forum ang problemet.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
35 bilder
22 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?