Jag har också siktat in mig på en STR-DA1200ES till min Sony KDL-40W2000 och Playstation 3. STR-DA1200ES har bl a fått bra recensioner av What HiFi och blev product of the year 2006:
"One of the best-value receivers we've seen in ages - it's perfomance leaves price-comparable rivals trailing. Both decoding and amplifying, it offers endless authority and control - it's always composed, believable and listenable. Multichannel and stereo music have real verve and enthusiasm unheard-of in a £400 receiver"Det gäller att skilja på växling och uppskalning. STR-DA1200ES kan växla mellan två HDMI-ingångar. Du kan alltså ansluta t ex två Playstation 3 och växla mellan dem

. Uppskalning är nåt helt annat. Det finns modeller som kan skala upp till HDMI från komponent, S-Video och komposit. STR-DA1200ES klarar bara uppskalning till komponent. Det betyder att t ex S-Video kan skickas ut till teven via komponent.
Jag håller med Goldman om att man bör kliva upp i prisklass, det bästa är ju naturligtvis uppskalning till HDMI. Men vad gör man om man inte har några pengar kvar efter att ha köpt teve och PS3? Jag blir glad bara jag får surround!
För att svara på dina frågor behöver du inte HDMI-växling om du bara ska ansluta en PS3 till din teve.
Har du flera saker att koppla ihop med HDMI får du i princip ett extra HDMI uttag tack vare STR-DA1200ES. Har du andra saker UTAN HDMI får du massor med fler tillgängliga ingångar och dessutom uppskalning till komponent (näst bäst efter HDMI).
Slutsatsen är alltså att om du bara har en PS3 och ingen annan utrustning kopplad till teven kan du strunta i växling och uppskalning och titta efter nåt annat. Så skulle jag göra i alla fall.
Jag har bifogat STR-DA1200ES video conversion table.
STR_DA1200ES_video_conversion.png 108.44K
61 Antal nerladdningar
Redigerat av Frewd, 10 April 2007 - 19:49.