Sharp LC-46XD1E
51 svar till detta ämne
Postad 07 April 2007 - 14:39
mikzu
-
mikzu
-
Rookie
-
9 inlägg
Hej,
tänkte vi kunde slå våra kloka ihop eftersom manualen som följer med TV:n är så bristfällig...
Vi kan väl posta lite frågor och svar samt dela med oss av lite know how i den här tråden.
Jag börjar med följande:
1. Är det någon som hittat hur man ändrar namn på ingångskällorna (EXT1-6)? Det är ju grymt störigt att behöva hålla reda på var man pluggat in vad. Kanske kan man göra det via RS-232, jag hittar iaf inget i menyerna.
Redigerat av mikzu, 07 April 2007 - 14:46.
Postad 07 April 2007 - 14:54
Ankan_84
-
Ankan_84
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Jag har ett problem jag med. Jag kan inte få en riktig bild från datorn via HDMI/DVI. Via VGA fungerar det utmärkt. Jag har frågat tidigare om detta problem på forumet och "Mats k" sa att man måste hålla reda på ferkvensen. När jag kopplar in kabeln och slår över till EXT 5/6 så får jag ingen bild...Snälla hjälp..
Mvh: Anders
Postad 07 April 2007 - 16:49
mikzu
-
mikzu
-
Rookie
-
9 inlägg
Jag har ett problem jag med. Jag kan inte få en riktig bild från datorn via HDMI/DVI. Via VGA fungerar det utmärkt. Jag har frågat tidigare om detta problem på forumet och "Mats k" sa att man måste hålla reda på ferkvensen. När jag kopplar in kabeln och slår över till EXT 5/6 så får jag ingen bild...Snälla hjälp..
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har själv inte testat dator via DVI/HDMI till EXT5-6 (med fördel EXT5 om man kör DVI, eftersom den har en separat analog ljudingång på TV:n). Jag gissar att du redan labbat med signaltypen för HDMI-porten (TV-meny -> Anslutningar -> Inst. av HDMI -> Signaltyp). Om inte, kan du ju alltid starta där. Jag kommer testa DVI/HDIM-kabel med dator på tisdag, senast. Jag kan återkomma med resultatet då såvida ingen annan hinner före.
Redigerat av mikzu, 07 April 2007 - 16:52.
Postad 07 April 2007 - 17:41
Ankan_84
-
Ankan_84
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Jepp, har labbat lite med HDMI-anslutningar i Tv:n, men det hjälpte föga. Jag vet inte vad det ska vara för inställningar, men antagligen RGB. Men det e ju garanterat nån inställning på datorn som är fel, men VAD??
men skriv gärna när du har testat??
Mvh. Anders
Postad 07 April 2007 - 19:10
gnorfy
-
gnorfy
-
Rookie
-
7 inlägg
Anders
jag har ett ATI kort som jag kör ut DVI -> HDMI
Det du kanske måste göra är att testa skicka ut 30Khz som bildfrekvens samt att mata ut med 1080i ( typ force).. dessa är inställningar som du hittar i cataclyst alt. nvidia viewer( eller vad det hetter...)
Jag hade och har fortfarande lite problem med att få ett stabilt system...
EN ANNAN grej som jag undrar...
Hur kan man "reset" till default factory settings? utan att gå in i mennyn o så.. borde vara nån knapp kombination..
det som har hänt är att min sharp har hakat upp sig på att ha barnlås på tyska(!) och sen när jag har knappat in original koden..så visas en kanal några sekunder o så startar tv´n om..o så kommer den tyska barnlåset upp igen...
har testat dra ut sladden i över ett dygn.. utan resultat...
Jag har garanti o drullesom tur är..men ändå.. storhelg o utan tv =(
Mvh
Thomas
Postad 07 April 2007 - 19:13
Ankan_84
-
Ankan_84
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
japp, jag har ett ATI X800 pro, men hur gör jag för att skicka ut 30 khz??
Men som sagt, man vill ju gärna skicka ut 1080p (inte i)??
Postad 07 April 2007 - 20:10
gnorfy
-
gnorfy
-
Rookie
-
7 inlägg
mmm jag hade ett 9800 pro sen bytte jag upp mig till en x1600
30Khz kan du ändra så här..
högerklicka på skrivbordet -> egenskaper-> (ny popup kommer upp) -> flik inställningar -> avancerat
-> ( ny popup igen) -> flik bildskärm -> Framme =)
ok.. nu fick du ju den uuuutförliga sökvägen hit
men där i alla fall.. jag ändrade till 30 o sen PÅ tvn ändra jag till progressiv under bild menyn..tyvärr kan jag inte få igång den nu föratt göra en dummy till vart det är.. men.. det är där du ändrar kontrast o färg o sånt..längst ner står det nåt om mer..yttterligare eller utöka.. kommer inte ihåg...
lycka till nu...
edit:
om jag har fattat det rätt så är det alltid en (i) signal man skickar ut, sen gör tv´n sitt till (p).. men! osäker..
Redigerat av gnorfy, 07 April 2007 - 20:12.
Postad 07 April 2007 - 21:16
Ankan_84
-
Ankan_84
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
okey, tackar för svaren... Ska testa det imorn  Är och super hos en polare så jag kan inte testa nu men imorn då ska jag testa...
men gör Tv:n om en "1080i" till "1080p" själv från datorn??
Redigerat av Ankan_84, 07 April 2007 - 21:18.
Postad 07 April 2007 - 21:52
gnorfy
-
gnorfy
-
Rookie
-
7 inlägg
jag ska träffa min sensei när det gäller HDTC & HTPC om en halvtimma på krogen..
jag ska återkomma med ett svar om det =)
ha det soft nu
Postad 07 April 2007 - 23:25
Ankan_84
-
Ankan_84
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Skynda dig
Hehe...
Postad 08 April 2007 - 14:05
gnorfy
-
gnorfy
-
Rookie
-
7 inlägg
ja.. han var i princip nästan hundra på att det är så...
sen en annan grej jag la märke till när jag spåna lite om mitt 1600.. så står det att den har stöd för 1080i... och när tvn upptäcker den..så står det 1920x1080i 60hz i det blåa fältet.
Postad 08 April 2007 - 15:42
Ankan_84
-
Ankan_84
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Nu har jag fått bild iaf... Men som sagt det står även på min "1920*1080i 60hz" i det blåa fältet...
Sen så när jag kör 1920*1080 så ser jag inte hela bilden utan bara en liten del... Hela bilden kommer fel så att säga... Hur ska man göra för att fixa till det??
Och ska det vara 30 hz?? Jag ahr det inställt men det står som sagt 60 i det blåa fältet.
Postad 09 April 2007 - 23:01
gnorfy
-
gnorfy
-
Rookie
-
7 inlägg
på fjärrkontrollen.... på högra sidan vid mitten. en knapp som heter AV MODE... tryck där o ändra..då ska den nog få plats
när du väl har en signal påtv ( bild på tv´n) testaändra 30 till 60 i bildegenskaper... och igen då.. AV MODE på fjärrkontrollen...
ps. ingen som fortfarandeinte vet hur man nollställer med hjälp av en tryck kombination?
Postad 10 April 2007 - 07:57
stefffe
-
stefffe
-
Användare
-
-
163 inlägg
Är det så bökigt att få tvn att funka med ati-kort?
Jag har ett nvidia gf 6800GT. Väljer bara 1080p och SHARP HDMI som primär monitor. Så kommer det pixelmappad 1:1 bild på tvn, hur simpelt som helst...
Har kommit fram till iaf att tar tvn imot 1080p står det 1920x1080, annars står det 1920x1080i. Men det visste nog alla redan.
Kom ihåg att tvn ska va inställd på underscan för att få de pixelmappat.
Postad 10 April 2007 - 10:32
Sharkp
-
Sharkp
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Nån som har problem med risig bild på vanliga tv:n? Det måste bli bättre för er med DVD än med t.ex. tv4?
Redigerat av Sharkp, 10 April 2007 - 10:41.
Postad 11 April 2007 - 20:11
kjelleg
-
kjelleg
-
Rookie
-
3 inlägg
Hej har lyckats få bild från htpc dvi till hdmi 6.
utrusning: sharp xd1e, ATI radeon x1950 med catalyst, bra kabel.
Så här gjode jag
1 anslöt liten skärm till ena dvi uttaget och tv till den andra
2 i programmet catalyst (ATI) disablade jag tv'n(fanns som display 2, Sharp HDMI)
3 satte upplösnimngen 1280x720 60Hz på lilla skärmen, spara
4 hgerklicka på den disablade tv'n och valde clona,spara
5 disablade lilla skärmen
6 valde 1920x1080 30Hz på tv'n, spara
Om man väljer högre Hz blir det störningar på högra delen av skärmen.
Jag tror att detta fungerar med alla ATI kort som kör Catalyst.
Märkte ingen skillnad på vanliga TV-program via hdmi eller vga.
Postad 12 April 2007 - 18:18
BigR
-
BigR
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Finns det någon fler som har lyckats köra 1920x1080 från PC på denna skärm? Hur är bildkvaliten?
Postad 12 April 2007 - 18:27
ananda
-
ananda
-
Användare
-
-
123 inlägg
Nån som har problem med risig bild på vanliga tv:n? Det måste bli bättre för er med DVD än med t.ex. tv4?
<{POST_SNAPBACK}>
DVD är inte i närheten komprimerat av vad TV sändningar är så det är väl en anledning till att ex. TV4 ser risigt ut.
Postad 12 April 2007 - 18:30
ananda
-
ananda
-
Användare
-
-
123 inlägg
Finns det någon fler som har lyckats köra 1920x1080 från PC på denna skärm? Hur är bildkvaliten?
<{POST_SNAPBACK}>
En kompis hade problem med sin Sharp 46XD1E så vi fick komma över och fixa det, och ja vi fick ut 1080p med pixelmappat med ett ATI kort.. Bildkvalitén var grymt bra. Såg ingen skillnad på denna och tex. Sony W2000, förutom att denna skärm verkar ha lite bättre responstid. OBS: glöm inte att dra ner sharpness till -10 annars kommer det ändå inte att se ut som pixelmappat även fast det är det,
Postad 12 April 2007 - 18:58
stefffe
-
stefffe
-
Användare
-
-
163 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Bildkvaliten är super. Bara man ställer skärpan till -10 vid "windows surfande". Sen får man väl höja tillbaka vid film igen..
Postad 12 April 2007 - 19:07
ananda
-
ananda
-
Användare
-
-
123 inlägg
Fråga: Eftersom Sharpness är en "effekt" som förvanskar bildkällan, ska man inte "egentligen" om man vill ha det som det ska se ut, köra på sharpness -10 då också? Tänkte typ när man ser film.
Jag kan hålla med om att det känns som de blir lite suddigt, men det kanske egentligen ska vara så
Redigerat av ananda, 12 April 2007 - 19:07.
Postad 12 April 2007 - 21:02
stefffe
-
stefffe
-
Användare
-
-
163 inlägg
Fråga: Eftersom Sharpness är en "effekt" som förvanskar bildkällan, ska man inte "egentligen" om man vill ha det som det ska se ut, köra på sharpness -10 då också? Tänkte typ när man ser film.
Jag kan hålla med om att det känns som de blir lite suddigt, men det kanske egentligen ska vara så 
<{POST_SNAPBACK}>
Har ingen aning om hur det SKA vara. Man kan ju ändra på sharpness av en anledning antar jag, att folk har olika smak och vill ha den olika. Kör jag -10 på film tycker jag mycket detaljer försvinner..
Postad 17 April 2007 - 22:58
nautiqu3
-
nautiqu3
-
Användare
-
-
192 inlägg
Är det så bökigt att få tvn att funka med ati-kort? Jag har ett nvidia gf 6800GT. Väljer bara 1080p och SHARP HDMI som primär monitor. Så kommer det pixelmappad 1:1 bild på tvn, hur simpelt som helst...
Har kommit fram till iaf att tar tvn imot 1080p står det 1920x1080, annars står det 1920x1080i. Men det visste nog alla redan.
<{POST_SNAPBACK}>
Hmm, vart hittar jag på underscan på TV'n? Har letat i alla menyer... När jag går in på mitt 6600GT kort kan jag ändra till 1080p och SHARP HDMI som primär monitor. Sen får jag ställa in lite andra saker också. NATIVE , UNDERSCAN och OVERSCAN. Väljer jag något annat än UNDERSCAN så blir bilden förstor. "START-baren" försvinner totalt. Konstigt. Vad ska man göra? Kim
Postad 18 April 2007 - 11:35
Unregistered8b3631e1
-
Unregistered8b3631e1
-
Användare
-
-
243 inlägg
Underscan eller full väljer man på fjärren när man kör HDMI.
Mycket av det ni skriver om står i manualen och i tråden om XD1E-serien.
Ok att den tråden är bökig att läsa men allt fanns att söka i en tråd...
Väljer man att ha olika trådar för de olika storlekarna kommer alla gemensamma frågor att upprepas ofta och det blir ännu jobbigare att följa.
Underrubriken till denna tråd är ju om hur dålig manualen är men få inlägg här platsar då det mesta står i manualen?
Inget illa ment med mitt inlägg
Postad 18 April 2007 - 18:25
stefffe
-
stefffe
-
Användare
-
-
163 inlägg
Är det så bökigt att få tvn att funka med ati-kort? Jag har ett nvidia gf 6800GT. Väljer bara 1080p och SHARP HDMI som primär monitor. Så kommer det pixelmappad 1:1 bild på tvn, hur simpelt som helst...
<{POST_SNAPBACK}>
Hmm, vart hittar jag på underscan på TV'n? Har letat i alla menyer... När jag går in på mitt 6600GT kort kan jag ändra till 1080p och SHARP HDMI som primär monitor. Sen får jag ställa in lite andra saker också. NATIVE , UNDERSCAN och OVERSCAN. Väljer jag något annat än UNDERSCAN så blir bilden förstor. "START-baren" försvinner totalt. Konstigt. Vad ska man göra?
Kim
<{POST_SNAPBACK}>
Underscan finns på dosan, under luckan.. NATIVE ska du ha på datorn, det kör jag med mitt geforce. Om du inte har på underskan på tvn kommer bilden bli för stor när du väljer native på datorn.
Postad 21 April 2007 - 12:19
nautiqu3
-
nautiqu3
-
Användare
-
-
192 inlägg
Nu börjar jag lessna lite på att hålla på med alla dessa döda inställningar på Sharpen / datorn. Jag har ett Aelous Geforce 6600GT PCI-e som självklart är HD ready. Kör nya Windows VISTA med nyaste forceware drivrutinerna. Första gången jag ställde in allt fick jag 1920 x 1080 / 60Hz som det står i den blåa remsan högst upp på tvn. Sen startade jag om datorn. Då får jag bara 1920 x 1080i / 60Hz och kan inte ändra tillbaka till 1080p som finns under HDTV menyn på grafikkortet. Där finns det bara 1080i som max.
Höger klickar man på skrivbordet och tar fram egenskaperna så visas Uppdateringsfrekvesen som 30 Hz, Interlaced. Även där går det inte att ändra nått.
Vissa gånger när jag startar om datorn får jag även. "OBS, Utom Räckhåll" Då fast jag starta om datorn igen så fungerar det.
VAD ÄR PROBLEMET?
Postad 20 June 2007 - 12:48
Johan Sjöberg
-
Johan Sjöberg
-
Rookie
-
1 inlägg
Tjena!!
Har precis skaffat mig en Sharp LC-46XD1E och är skitnöjd förrutm med två saker...
Funkar bra ihop med datorn på HDMI ingång förrutom när jag stänger tv:n och sätter på den igen, då verkar det som om tv:n inte hittar datorn, bilden är helt svart...
Måste starta om datorn för att få bild igen:-(
Och detta leder till probelm två, ringer till Sharp för att kolla vad det kan vara. Typ om det är fel på mitt grafikkort eller så...
För det första var han som tog emot samtalet inte direkt serviceminded, efter lite övertalning pratade han med en tekniker. Kom tillbaka till mig och sa...
"-Så är det"...
Vilket svar, helt fantastiskt.
Vill inte ge mig med det svaret...
Finns det någon här som har/haft samma problem??!
Har iofs ett rätt gammalt grafikkort (Radeon 9600 256 mb) men det borde funka ändå tycker jag... Eller?
//Johan
Postad 21 June 2007 - 15:46
andypandyswe
-
andypandyswe
-
Lärjunge
-
-
415 inlägg
Jag har plötsligt börjat få svarta ramar runt bilden, både i 4:3 och 16:9 på olika kanaler!? Jag måste väl ha kommit åt ngn inställning... Någon som vet hur jag får bort dom?
/Andreas
Postad 28 June 2007 - 15:18
Fursten
-
Fursten
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Ny fråga från ny medlem.
Jag tänker köpa antingen en 42'a eller en 46'a. Har hela tiden varit inne på 42'an men nu har jag ju läst här på forumet att den större även ska vara bra mycket bättre. Typiskt 
Hur som helst, min fråga lyder:
Är det för kort avstånd att sitta 2,5 - 3 meter från bildskärmen om jag köper den på 46 tum?
Har tyvärr en liten lägenhet på 26 kvadrat, så jag hamnar väldigt nära. Å andra sidan avser jag förstås att skaffa större lya framöver.
Postad 28 June 2007 - 15:43
nautiqu3
-
nautiqu3
-
Användare
-
-
192 inlägg
Ny fråga från ny medlem.
Jag tänker köpa antingen en 42'a eller en 46'a. Har hela tiden varit inne på 42'an men nu har jag ju läst här på forumet att den större även ska vara bra mycket bättre. Typiskt  Hur som helst, min fråga lyder: Är det för kort avstånd att sitta 2,5 - 3 meter från bildskärmen om jag köper den på 46 tum? Har tyvärr en liten lägenhet på 26 kvadrat, så jag hamnar väldigt nära. Å andra sidan avser jag förstås att skaffa större lya framöver.
<{POST_SNAPBACK}>
Välkommen! Jag kör själv på en 46" på cirka 3 meter. Det fungerar alldelens utmärkt för min del faktiskt! Jag är grymt nöjd med det... Satsa på 46" så har du något till senare också! Du kommer inte bli missnöjd!
Postad 17 September 2007 - 19:58
a3mtm
-
a3mtm
-
Rookie
-
3 inlägg
Nu börjar jag lessna lite på att hålla på med alla dessa döda inställningar på Sharpen / datorn. Jag har ett Aelous Geforce 6600GT PCI-e som självklart är HD ready. Kör nya Windows VISTA med nyaste forceware drivrutinerna. Första gången jag ställde in allt fick jag 1920 x 1080 / 60Hz som det står i den blåa remsan högst upp på tvn. Sen startade jag om datorn. Då får jag bara 1920 x 1080i / 60Hz och kan inte ändra tillbaka till 1080p som finns under HDTV menyn på grafikkortet. Där finns det bara 1080i som max. Höger klickar man på skrivbordet och tar fram egenskaperna så visas Uppdateringsfrekvesen som 30 Hz, Interlaced. Även där går det inte att ändra nått.
Vissa gånger när jag startar om datorn får jag även. "OBS, Utom Räckhåll" Då fast jag starta om datorn igen så fungerar det.
VAD ÄR PROBLEMET? 
<{POST_SNAPBACK}>
Tja det låter dom ditt grafik kort inte stöder 1080p upplösning, gå in på deras hemsida å kolla för det är ganska stor skildnad på HD ready å 1080p upplösning
Postad 25 September 2007 - 14:00
mikzu
-
mikzu
-
Rookie
-
9 inlägg
Tror ändå att sony bravia i vilken kvalitetklass man än väljer är det bästa valet, även om man får betala lite mer. Fast å andra sidan - om jag skulle köpa TV idag skulle jag nog välja just den här. Framförallt med tanke på priset.
Kör 1080p från laptop till TV:n via HDMI. Tycker nog ändå att bilden blir "brusig", inte p.g.a. brus eller oönskade bildeffekter, utan p.g.a. detaljrikedomen. 720p upplever jag som det behagliga HD-formatet på skärmar som är mindre än 60". För stora skärmar däremot kan nog 1080p komma till sin fulla rätt.
Redigerat av mikzu, 25 September 2007 - 14:04.
Postad 25 September 2007 - 19:56
stefffe
-
stefffe
-
Användare
-
-
163 inlägg
Tror ändå att sony bravia i vilken kvalitetklass man än väljer är det bästa valet, även om man får betala lite mer. Fast å andra sidan - om jag skulle köpa TV idag skulle jag nog välja just den här. Framförallt med tanke på priset.
Kör 1080p från laptop till TV:n via HDMI. Tycker nog ändå att bilden blir "brusig", inte p.g.a. brus eller oönskade bildeffekter, utan p.g.a. detaljrikedomen. 720p upplever jag som det behagliga HD-formatet på skärmar som är mindre än 60". För stora skärmar däremot kan nog 1080p komma till sin fulla rätt.
<{POST_SNAPBACK}>
Absolut, skärpan går inte att ha på i vanlig pc-miljö. Bilden blir alldeless FÖR skarp så de ser knas ut. I hd-material så gör skärpan sig väldigt bra iaf!
Postad 06 October 2007 - 22:08
MrNorth27
-
MrNorth27
-
Beroende
-
-
1014 inlägg
Är det någon som använder sig av Windows Media Center?. Ni säger att man måste växla bland annat skärpa mellan windows användning och filmtittande. I media center gör man ju allting från att se på bilder, filmer, spela spel osv osv. Jag antar att man där ska köra på samma inställningar som vid filmtittande. Jag kan ju inte hålla på och ändra skärpan när man går från att se på tv till att köra ett bildspel eller spela chess titans? Eller hur?
MVH
Henrik - spekulant på 46XD1E
Postad 10 October 2007 - 14:52
flinsnok
-
flinsnok
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
hej vet inte riktigt vart ja ska fråga detta men jag är en ägare av ett xbox 360 och ska köra komponent kabel, finns ju inget ljud i ext4 "lr vad den heter".
hoppas ni förstog vad jag menar.
Postad 10 October 2007 - 14:55
flinsnok
-
flinsnok
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
finns det någon lösning? eller vad har jag gjort för fel
Postad 10 October 2007 - 15:18
flinsnok
-
flinsnok
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
är det ingen som har denna tv och en wii eller 360! skamligt
Postad 11 October 2007 - 08:10
andypandyswe
-
andypandyswe
-
Lärjunge
-
-
415 inlägg
Dra en separat ljudkabel.
Postad 12 October 2007 - 19:43
SweMart
-
SweMart
-
Lärjunge
-
-
428 inlägg
Nån som har förslag på väggfästen? Har försökt leta på Sharps hemsida utan större lycka.
Gärna ett med tilt, men framförallt ska det vara enkelt att montera.
Grymt sugen på att lägga en order i afton
Postad 12 October 2007 - 22:19
andypandyswe
-
andypandyswe
-
Lärjunge
-
-
415 inlägg
Jag köpte ett på kjell men tycker nu att TV'n hamnar för långt från väggen... Hittade nåt (tror det var på webhallen) som bara byggde typ 3-4 cm som jag funderar på istället. TV'n är ju inte direkt tunn i sig så måste du inte ha tilt så ta bara det tunnast möjliga som klarar vikten.
Postad 13 October 2007 - 09:01
SweMart
-
SweMart
-
Lärjunge
-
-
428 inlägg
Vilken VESA-standard är det? Hittar inget om det på Sharps hemsida.
Postad 13 October 2007 - 11:55
flinsnok
-
flinsnok
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Dra en separat ljudkabel.
<{POST_SNAPBACK}>
är lite noob, hur då?
Postad 13 October 2007 - 12:14
mikzu
-
mikzu
-
Rookie
-
9 inlägg
Jag köpte en möbel från Norstone-design (Più AV) med svart pianolack. Det är ju precis som om den AV-bänken är gjord för TV:n http://www.norstone-.../PiuAV_Zoom.jpg
Postad 15 October 2007 - 20:36
sic
-
sic
-
Rookie
-
1 inlägg
Tjena, jag har en liten fundering. Jag har precis bytat ut min Fujitsu Siemens Myrica PQ42-1 mot Sharp LC-46XD1E och är inte nöjd med färgåtergivningen.
Har hållit på oavbrutet (nästan) i tre dagar och fipplat med Bild-menyn och inte fått det tillräckligt bra. Skulle någon som är nöjd med sin inställning kunna ha medlidande med mig och posta den här - snälla rara.
Känns inte bra när man har bytat upp sig utan att vara helnöjd.
Kanske inte går att få det helt hundra med Boxer... men som det är nu ligger jag bara på sjuttiotvå - för lågt.
Postad 20 October 2007 - 18:55
femtifemman
-
femtifemman
-
Rookie
-
9 inlägg
Har du testat att sänka bakgrundsbelysningen? Jag har min på -4 som det är nu. Och färgtemperaturen och "svart" är också några roliga inställningar att jonglera med.
Mvh
Fredrik
Postad 21 October 2007 - 09:47
mikeyy
-
mikeyy
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Kör en DVI - HDMI i EXT 6, men det blir inget ljud. Måste man ha en ljudkabel i också.
Även när det är HDMI ?
Har en SUPRA kabel, som förövrigt är hur jäkla tjock som helst. Jobbigt med en ljudkabel också.. jäkla massa sladdar.
Tacksam för svar.
Postad 21 October 2007 - 10:41
femtifemman
-
femtifemman
-
Rookie
-
9 inlägg
Normalt går det ljud via HDMIn men om du har den kopplad via en DVI så får du dra en separat ljudkabel eftersom DVI enbart överför bildsignaler. Om du kollar på baksidan av tvn så ser du att EXT5 har en liten 3,5mm anslutning som är märkt Audio (R/L) där man kan koppla in ljudet från tex en dator.
Hoppas det hjälper =)
Mvh
Fredrik
Postad 21 October 2007 - 19:50
mikeyy
-
mikeyy
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Normalt går det ljud via HDMIn men om du har den kopplad via en DVI så får du dra en separat ljudkabel eftersom DVI enbart överför bildsignaler. Om du kollar på baksidan av tvn så ser du att EXT5 har en liten 3,5mm anslutning som är märkt Audio (R/L) där man kan koppla in ljudet från tex en dator.
Hoppas det hjälper =)
Mvh
Fredrik
<{POST_SNAPBACK}>
Japp.. nu vet ja. Tack för svaret. Då får man dra en fjärde sladd genom två rum då. Är det någon som har någon bra bildinställning från dator till TV:n. Är totalt usel på att se om det blir bättre lr sämre.
Redigerat av mikeyy, 21 October 2007 - 19:52.
Postad 04 November 2007 - 18:39
mikeyy
-
mikeyy
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Ingen som har bra instlällningar från PC till TV ?
Postad 04 November 2007 - 21:07
femtifemman
-
femtifemman
-
Rookie
-
9 inlägg
Ser du ingen skillnad är det förmodligen ingen, annars är det bara att prova sig fram tills man faktiskt ser resultat!
Mvh
Fredrik
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
genstruktur
2026-05-20 17:03:16
-
Projektorn uppe och allt verkar fungera
genstruktur
2026-05-20 17:02:29
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|