Grattis till ditt nya projektorköp!
Jag kör själv först in min HDMI signal (2 meter) från DVD:n till en Gefen switch, sedan vidare till en distributör (12 meter), och sedan vidare till projektorn.
Alltså mer än 14 meter koppling, plus switchar och distributör.
Detta för att kunna skifta källor och köra ut samma signal till flera/olika projar.
Jag har upptäckt att bilden ibland blinkar till/försvinner och sedan kommer tillbaka. Ibland försvinner den helt, och jag får i skifta HDMI källa på switchen, eller i värsta fall stänga av grundkällan, då det visst blir någon låsning, främst p g a av HDCP skyddet skulle jag tro.
Går jag direkt med min Supra 12 meters HDMI, så är det inga problem alls.
I ditt fall lite svårt att säga om det är förstärkaren som har något klydd i 720p omvandlingen, för jag antar att uppskalad 720p från DVD spelaren direkt till HD70:an gick bra?
Hursomhelst, så körde jag 720p från min BBK DV971H spelare i nästan ett halvår i tron att det ju måste vara bäst att projektorn (då var det en InFocus ScreenPlay 7210) får en matrismatchad signal direkt in, men så av en händelse kopplade jag om den till 576p, och då kom helst plötslöigt skärpan.
Nu kan ju detta bero på att just scalern i 7210 är (var?) väldigt bra (i detta fall uppenbarligen bättre än i min DVD spelare).
Har inte gjort samma jämförelse med den Optoma HD73 och HD80 som jag har hemma nu, men skall göra det inom kort också kom jag på nu.
I ditt fall testa dock, och se vilket som är bäst att sända in i projektorn.
/Fredrik
Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 10 August 2007 - 14:15.