Funderar på Samsung M8, men kanske finns det någon annnan som ni experter anser ett bättre köp. Kanske kommer det snart en ny modell med överbra spec?
Önskvärt att tillverkaren har bra pixelgaranti.
Tacksam för tips...
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
30 relaterade trådar
Postad 10 August 2007 - 18:22
Jag har tänkt att köpa mig en 52" LCD för runt 30-35000 Kr, men vilken ska jag välja?
Funderar på Samsung M8, men kanske finns det någon annnan som ni experter anser ett bättre köp. Kanske kommer det snart en ny modell med överbra spec? Önskvärt att tillverkaren har bra pixelgaranti. Tacksam för tips... Postad 10 August 2007 - 19:02
Har själv länge varit på jakt efter samma sak och har än så länge sett en som jag gillade skarpt. En Sharp 46XL1E med 100-120Hz, som jag absolut tycker det skall vara. Fick då prutat ner 52an till 30000:- som jag tycker är ett skapligt pris. Kan ändå inte få tummarna loss ricktigt, på grund av att jag gärna skulle vilja se Sharp 52HD1E och ev. även Sony 52X3000 som också har 100-120Hz. Dessa kommer dock att bli lite dyrare, till en början iallafall. Det där medpixelgaranti tycker jag inte man behöver bry sig för, är där inga trasiga pixlar från början, blir där inga sen heller. Har iallafall aldrig varit med om det. Har förresten även kollat M8an flera gånger, men är helt utesluten för min del. Har endast hittat dessa som är ricktigt intressanta just nu. Redigerat av ffodil, 10 August 2007 - 19:53. Postad 11 August 2007 - 18:02
Vi var och kollade Samsung M8 idag, vad besviken jag blev på deras design. Såg så väldigt plastig och blank ut så den går bort direkt. Säljaren jag pratade med rekomenderade Sharps LC52XL1E.
Vi hade tidigare en LC52XD1E vad mycket nöjd med denna, men tyvärr var där trasiga tre konstant lysande pixlar och efter mycket slit mot Sharp så kommer jag tillslut få pengarna tillbaka. Så nu undrar jag ifall någon vet när denna modell kommer på bred front till Sverige? Just nu så är det bara Reference Audio i Sthlm som verkar ha denna. Är det verkligen sant att LCD panelen har en livstid på 60000 timmar? Om man tittar på TV 5 timmar per dag så skulle TV:n bara "hålla" i drygt 3 år? Postad 11 August 2007 - 18:16
Lite felräknat där. Per år blir det 5*365=1825 timmar, 60000/1825=32.88 år. Det räcker nog o blir över =D Postad 11 August 2007 - 18:17
en liten varning bara, Tänk dig för innan du köper 50". Jag kopte nyligen 42" och dra åt ****! vad tungt det var att få hem den... för att inte säga in i bilen. När man väl haft tvn ett tag spelar det ingen roll hur stor den är man vänjer sig snabbt och tänker inte på det längre.
Postad 11 August 2007 - 19:30
Ja, då verkar vi vara överens, tyckte inte om M8an förövrigt iheller, vad den presterade. XL1E har en ricktigt snygg design också tycker jag. Det var på Ullareddigital som jag kunde få 52an för 30000:-. Den finns på lager för 36990:- Som jag sa tdigare har den redan kommit. Själv vill jag nog först se HD1E också. Den skall bl.a. ha lite bättre svärta och som jag sa, även Sony X3000 är intressant. Postad 11 August 2007 - 19:43
Här du får läsa hur HD1E ( D92 där i USA) står mot andra tv: http://www.pioneerel...0PDP-5010FD.pdf Postad 11 August 2007 - 21:02
Tack! Enator för länken.
Ser ju bra ut, men blir ändå inte ricktigt klok på hur den står sig mot XL1E, som jag sett live. Om den är mycket bättre? Om den har bättre svärta? Att dom bästa Plasma har bättre svärta i Mörklagt rum var så klart väntat, men bättre i något ljust el. ljust rum utan reflexer är presis vad jag vill ha, eftersom jag har ett stort ljust vardagsrum och har aldrig helt släckt. Tre dimesonell bild, flytet, rörelseskärpan och detaljer låter ju ricktigt bra. Men som sagt blir inte ricktigt klok på en jämförelse. Kanske har du något som kan bringa mer ljus över detta, Enator? För om jag inte mins fel så gick du och vänta på, just HD1E tidigare. Postad 11 August 2007 - 21:15
Hej på dig
Det gjorde jag men jag gav upp eftersom jag ger upp LCD tills dem fixar svärtan på den. Jag hade inte sett full-hd plasma tills Pio-5000 kom ut och när jag tittade på den för första gånen insåg jag att mitt sökande efter LCD har varit förgäves. Pio är bäst när det gäller allt För dig vet jag inte men om du inte har sol 24 timmar om dagen i ditt rum anser jag att du kan göra som jag gör. Pio 8G är lika bra i ett ljus rum som mörkt. Redigerat av Enator, 11 August 2007 - 21:18. Postad 11 August 2007 - 21:40
Kan lova dig att jag är väldigt insatt i hur Pio 8g ser ut och fungerar, men till mitt användande i detta rummet, blir det inte Plasma. Postad 11 August 2007 - 21:56
Tack! Tolkar då ditt svar, som att du tror HD1E är ett steg bättre än XL1E. Postad 11 August 2007 - 22:09
Låter bra, för jag var mycket nöjd med vad jag såg på XL1E. Utom som sagt, svärtan kan ju alltid vara bättre. Postad 11 August 2007 - 22:12
Köp en Sony KDF-50E2010 istället
eller om du vill ha full hd kan du skaffa 55 tummarn dom har istället... Postad 11 August 2007 - 22:28
Om nu inte Pio 8G skulle passa mitt användande i detta stora ljusa rum, kan definitivt inte ovanstånde passa mig. Men Tack! Edit. Förlåt ! Var så inne på att svara här. Detta var förmodligen ricktat till topic. Redigerat av ffodil, 11 August 2007 - 22:38. Postad 12 August 2007 - 09:01
Mycket bra pris 30000, värt att köra upp där och hämta den då. Var det via telefon/mail du kunde få ner den till detta pris? I Malmö skulle den gå lös på ca 10000 mer, när den väl kommer dit. Postad 12 August 2007 - 11:08
Ja det är ju ingen längre sträcka. Var och tittade på 46an, då hade dem inte 52an hemma, så jag förhandlade om priset på telefon. Nu ser jag att den finns hemma på lager. Skall själv ringa dit imorgon för att kolla om HD1E är på väg in. Annars är det möjligt att jag tar 52XL1E som jag blivit lovad. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |