Hej!
Det har inte skrivits så mycket om denna proj än, men kanske är det för att den först förra veckan kom in i lager i Sverige.
Jag köpte mig en sådan här pjäs i torsdags efter en ganska genomförlig jämförelse. Jag har jämfört med de olika hyllade projjarna i prisklassen (PT-AE2000, Optoma HD80, BenQW9000, Mitsu HC6000), och denna har utan tvekan fallit mig mest i smaken. Den enda
jag såg som seriös utmanare var IN82:an, men även här tyckte jag alltså att IN81 klart vann i prestanda/pris förhållande, men IN82 är såklart liiiite bättre om man bortser ifrån priset.
IN81 (och IN82 såklart) har helt enkelt vad jag sett så mycket större djup i bilden än de andra nämnda ovan, som alla kännts mindre nära verkligheten/transparent bild. Antingen blaskigare (AE2000, HC6000, W9000(faktiskt!)), oskarpare (PT-AE2000, Optoma HD80, BenQW9000, Mitsu HC6000), eller overkligare färg/gamma (framförallt HD80, där jag föredrar W9000).
Jag tycker såklart att man själv ska jämföra, och inte lita på specar och andrahands info, så tipset ifrån mig är att om du ska köpa i klassen, så glöm inte att titta på IN81 hos en bra handlare.
Enligt mig är enda nackdelen med den regnbågarna, och störs man för mycket av dem ska man såklart titta på LCD (t.ex. HC6000) i denna prisklassen, men jag tycker att man förlorar en hel del i övrig bildkvalitet om man går den vägen.
/Simon (sa jag förresten att jag aldrig sett mer detaljer ifrån en proj i prisklassen och att den är väldigt korrekt out of the box?

)
edit: Aldrig stavas aldrig med två L.
Redigerat av Saim, 03 December 2007 - 13:17.