Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

INFOCUS IN81

9 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
InFocus IN81 (Projektorer) 1 7.5 (1) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 01 December 2007 - 21:26

The Real Mr x
  • The Real Mr x
  • Forumräv

• 638 inlägg
  • 0
Tjena.

Hittar ingen tråd om denna.
Finns det någon här på forumet som har den och kan ge sina omdömmen?
Jag vet att det är en stor nackdel att man bara knappt kan få 100" från 4,5 meter
och ca 86" från 4 meter enligt det jag sett. Eftersom priset på denna är inom
ramarna önskar jag info från användare som har denna ochjämfört den med ev. konkurenter.

Postad 02 December 2007 - 19:16

svh9633
  • svh9633
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
på component forum finns det några som har skrivit om den. Jag har sett den och den är riktigt vass, jag kan inte se skillnad på den och storebror. Jag funderar själv starkt på att köpa den.

/Sam

Postad 02 December 2007 - 19:58

The Real Mr x
  • The Real Mr x
  • Forumräv

• 638 inlägg
  • 0

på component forum finns det några som har skrivit om den. Jag har sett den och den är riktigt vass, jag kan inte se skillnad på den och storebror. Jag funderar själv starkt på att köpa den.

/Sam

Tack. Hittade dit under helgen och verkar lovande.
Problemet är när man börjar leta efter en projektor så verkar
ribban höjas hela tiden för vad man vill ha. :)
Skall ta mig en titta så fort som möjligt på denna.

Postad 03 December 2007 - 13:13

Saim
  • Saim
  • Användare

• 215 inlägg
  • 0
Hej!

Det har inte skrivits så mycket om denna proj än, men kanske är det för att den först förra veckan kom in i lager i Sverige.
Jag köpte mig en sådan här pjäs i torsdags efter en ganska genomförlig jämförelse. Jag har jämfört med de olika hyllade projjarna i prisklassen (PT-AE2000, Optoma HD80, BenQW9000, Mitsu HC6000), och denna har utan tvekan fallit mig mest i smaken. Den enda jag såg som seriös utmanare var IN82:an, men även här tyckte jag alltså att IN81 klart vann i prestanda/pris förhållande, men IN82 är såklart liiiite bättre om man bortser ifrån priset.
IN81 (och IN82 såklart) har helt enkelt vad jag sett så mycket större djup i bilden än de andra nämnda ovan, som alla kännts mindre nära verkligheten/transparent bild. Antingen blaskigare (AE2000, HC6000, W9000(faktiskt!)), oskarpare (PT-AE2000, Optoma HD80, BenQW9000, Mitsu HC6000), eller overkligare färg/gamma (framförallt HD80, där jag föredrar W9000).
Jag tycker såklart att man själv ska jämföra, och inte lita på specar och andrahands info, så tipset ifrån mig är att om du ska köpa i klassen, så glöm inte att titta på IN81 hos en bra handlare.
Enligt mig är enda nackdelen med den regnbågarna, och störs man för mycket av dem ska man såklart titta på LCD (t.ex. HC6000) i denna prisklassen, men jag tycker att man förlorar en hel del i övrig bildkvalitet om man går den vägen.

/Simon (sa jag förresten att jag aldrig sett mer detaljer ifrån en proj i prisklassen och att den är väldigt korrekt out of the box? :) )

edit: Aldrig stavas aldrig med två L.

Redigerat av Saim, 03 December 2007 - 13:17.

Postad 03 December 2007 - 13:45

The Real Mr x
  • The Real Mr x
  • Forumräv

• 638 inlägg
  • 0
Tack Simon.
Var på Hi-Fi klubben för att beskåda denna men där fanns 'bara' 82:an.
SÅ det blev till att kolla den då och dra av något i svärta kanske emd tanke
på att denna har DarkCHip 3.

Min reflektion är att den var ganska grynig men detta kan givetvis vara filmen(Pirate 2 tror jag)
Provade DVD också både med uppskalning från spelare & projektor och projektorn skalade faktiskt bättre.
Den jag tittade på var helt okalibrerad så man fick ta det för vad det var.

Bortsätt från grynigheten (säkert filmen...) så hittade jag inga minus för egen del.
Ja visst ja, kastavståndet är väl ett minus och jag verkar få sätta den i väggen för
att få till 4.5 m mellan lins & duk.

Jag har sätt rätt många av dom prollarna du räknar upp (utom HD80) så jag anser att
det är svårt läge om man inte supernörd. Dock så inbillar jag mig att hållbarheten är bättre
på DLP än dagens LCD. Som jag skrivit i andra trådar skall min projektor tåla att stå på ett
tag och utnyttjas till 'allt'. (spel, Tv, Pc...)

Men om INB1 inte ligger långt efter så är detta ett bra val.
Angående ljudnivån så visst låter den mer än andra i prisklassen(LCD) men jag kollade detta
extra noga och stängde biorummet och tycker inte att den är besvärande om man inte
skall ha den precis ovanför huvudet.

PS: Regnbågar? Såg inga :)

Redigerat av The Real Mr x, 03 December 2007 - 13:50.

Postad 03 December 2007 - 14:01

Saim
  • Saim
  • Användare

• 215 inlägg
  • 0

Tack Simon.
Var på Hi-Fi klubben för att beskåda denna men där fanns 'bara' 82:an.
SÅ det blev till att kolla den då och dra av något i svärta kanske emd tanke
på att denna har DarkCHip 3.

Min reflektion är att den var ganska grynig men detta kan givetvis vara filmen(Pirate 2 tror jag)
Provade DVD också både med uppskalning från spelare & projektor och projektorn skalade faktiskt bättre.
Den jag tittade på var helt okalibrerad så man fick ta det för vad det var.

Bortsätt från grynigheten (säkert filmen...) så hittade jag inga minus för egen del.
Ja visst ja, kastavståndet är väl ett minus och jag verkar få sätta den i väggen för
att få till 4.5 m mellan lins & duk.

Jag har sätt rätt många av dom prollarna du räknar upp (utom HD80) så jag anser att
det är svårt läge om man inte supernörd. Dock så inbillar jag mig att hållbarheten är bättre
på DLP än dagens LCD. Som jag skrivit i andra trådar skall min projektor tåla att stå på ett
tag och utnyttjas till 'allt'. (spel, Tv, Pc...)

Men om INB1 inte ligger långt efter så är detta ett bra val.
Angående ljudnivån så visst låter den mer än andra i prisklassen(LCD) men jag kollade detta
extra noga och stängde biorummet och tycker inte att den är besvärande om man inte
skall ha den precis ovanför huvudet.

PS: Regnbågar? Såg inga :)

Jag har ju nu levt med projjen i helgen, och jag har verkligen inte sett den minsta tillstymmelse till gryninghet eller digthering, så det var säkerligen filmen isf. T.ex. har jag suttit och dräglat framför kamera-stillbilder ganska länge, och även när man går nära duken syns då inget brus.
Inget ont om hifiklubben (Flera rejäla jämförelser sessioner resulterade i mina nautilus 804:or för några år sedan), men deras expertis ligger ju tyvärr inte i projektorer, så om det finns möjlighet så kolla gärna hos en duktig handlare…
Placering och ljud (stör inte mig trots högt specat ljud) är som du säger nackdelar jämfört med LCD:erna.

/Simon

Postad 04 December 2007 - 18:11

kodanne
  • kodanne
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Går det att få 90tum på 3meter med denna projj.Har varit helt inne på att köpa panna2000
men efter att idag varit och tittat på infocus nya så skulle jag påstå att den är strået vassare.
Vet inte om det är korrekt att ställa frågan här men efter att sett dlp mot lcd så tycker jag att det är mer tryck i dlp projjarna och framförallt svärtan är bättre.
Nu till min fråga havosci eller någon annan som kan.Jag har precis 3.15 meter till projjen finns det någon fullhd projj
som är dlp som fixar en bild på 90tum då det är storleken på min duk?

Postad 04 December 2007 - 18:20

The Real Mr x
  • The Real Mr x
  • Forumräv

• 638 inlägg
  • 0

Går det att få 90tum på 3meter med denna projj.Har varit helt inne på att köpa panna2000
men efter att idag varit och tittat på infocus nya så skulle jag påstå att den är strået vassare.
Vet inte om det är korrekt att ställa frågan här men efter att sett dlp mot lcd så tycker jag att det är mer tryck i dlp projjarna och framförallt svärtan är bättre.
Nu till min fråga havosci eller någon annan som kan.Jag har precis 3.15 meter till projjen finns det någon fullhd projj
som är dlp som fixar en bild på 90tum då det är storleken på min duk?

Tjena.
Tror det blir svårt:
http://www.projector...culator-pro.htm
Enligt denna så får du ca 90 på 3.66 med max zoom

Redigerat av The Real Mr x, 04 December 2007 - 18:21.

Postad 04 December 2007 - 18:26

kodanne
  • kodanne
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Ok tack för svaret får väl bli en pannasonic ändå.

Postad 16 December 2007 - 19:56

Zugar
  • Zugar
  • Lärjunge

• 495 inlägg
  • 0
Är lite inne på att kanske införskaffa denne projektorn och undrar vad ni tycker mitt rum är c:a 5m lång så kommer denna projektorn att passa bra bli väl c:a 4m mellan duk och projje? Tänkte använda en Kingpin Screens Crown CES240 16:9 104" (230x129,4) duk till den?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.