Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Någon som hört talas om Philips 42PFL7603H ?

34 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Philips 42PFL7603H (TV) 1 7.5 (1) Inga priser
Philips 47PFL7603H (TV) 3 (0) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 10 July 2008 - 01:34

Planis
  • Planis
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej har kollar runt lite här i 2 dagar på olika tv apparater (lcd).

Och jag har fastnat lite på Philips Ambilight. Då jag har kollat på denna modellen: Philips 42PFL7603H (https://www.prisjakt...kt.php?p=296622)

Denna hittade jag på prisjakt. Men det fans inga tester om den eller omdömen.. :/ Och det känns ju lite tryggare att se att någon annan har blivit nöjd med denna.

Så jag undrar om någon av er vet om denna burk är något att ha (: Om ni har hört eller läst något om den. Jag har försökt googlat lite på den men går knappt att hitta ;) Hittar den inte ens på Philips hemsida..... Kan detta bero på att den är ny ? :blush:

Om jag fattar de hela rätt så har denna tv "3 ambilight (3H) " en upp en vänster och höger. Är detta rätt ?

Jag är inte så jätte skarp på detta med lcd tv. Så tipsa mig gärna om ni vet något bättre (:

// Planis

Postad 21 October 2008 - 18:36

noujzz
  • noujzz
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Är också lite nyfiken på den där.. fortfarande inga omdömmen dock. :)
Ingen som äger Tvn eller känner nån som gör det?

Redigerat av noujzz, 21 October 2008 - 18:36.

Postad 21 October 2008 - 18:50

Sekely
  • Sekely
  • Forumräv

• 532 inlägg
  • 0
Finns den inte på deras hemsida så e de en kopia som du förmodligen hittar på netonet eller något liknande. köp något bra som sony eller samsungs nya om du ska ha lcd. annars panasonic eller pioneer

Postad 21 October 2008 - 23:28

noujzz
  • noujzz
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Finns den inte på deras hemsida så e de en kopia som du förmodligen hittar på netonet eller något liknande. köp något bra som sony eller samsungs nya om du ska ha lcd. annars panasonic eller pioneer

Den finns på hemsidan.
Har hittat sammanställningar av recensioner och i samtliga blir den hyllad. T ex så blev den testvinnare och då var bl a Sonys KDL-40W4000 med i samma test tydligen. Och W4000 lär ju vara bland det bättre i dagsläget så det borde säga en del om Philips-panelen. Äger för övrigt en Sony D3000 så jag vet vad som är kvalitet. :blink:

Postad 22 October 2008 - 00:04

SwiftingSpeed
  • SwiftingSpeed
  • Beroende

• 1062 inlägg
  • 0
Den har bara två ambilight, en höger och en vänster.
H:et står för att den har digitalmottagare som klarar av DVB-C och MPEG4 utöver enbart DVB-T och MPEG2 som D-modellerna.

Postad 22 October 2008 - 10:35

Pioneer Freak
  • Pioneer Freak
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0
Jag har en 37PFL7603D ä riktigt nöjd med bilden fast jag kör analogt. Men det ä ett jobbigt surrande bakom tvn. Köpt på ELGIGANTEN å dom har ju öppet köp så jag lämnar tillbaka den sen hömtar jag en ny på SIBA. Dom tar 9990 för den å med Ambilight erbjudandet blir det 8990 riktigt bra pris. Har visserligen bara haft tvn en vecka men aldrig mer en tv utan Ambilight. Helt suveränt på alla sätt :blink:

Postad 22 October 2008 - 12:16

noujzz
  • noujzz
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Jag har en 37PFL7603D ä riktigt nöjd med bilden fast jag kör analogt. Men det ä ett jobbigt surrande bakom tvn. Köpt på ELGIGANTEN å dom har ju öppet köp så jag lämnar tillbaka den sen hömtar jag en ny på SIBA. Dom tar 9990 för den å med Ambilight erbjudandet blir det 8990 riktigt bra pris. Har visserligen bara haft tvn en vecka men aldrig mer en tv utan Ambilight. Helt suveränt på alla sätt :blink:

Berodde surrandet på att du fått ett måndagsex eller har TVn en fläkt som väsnas mer eller mindre? Är nya från SIBA ljudlös?
Har egentligen en bra TV redan men är så sugen på Ambilight. :-))
Återkom gärna med en liten recension när du testat digital signal, dvd, blu-ray och dator, är nyfiken. :rolleyes:

Postad 22 October 2008 - 12:36

Pioneer Freak
  • Pioneer Freak
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0

Berodde surrandet på att du fått ett måndagsex eller har TVn en fläkt som väsnas mer eller mindre? Är nya från SIBA ljudlös?
Har egentligen en bra TV redan men är så sugen på Ambilight. :-))
Återkom gärna med en liten recension när du testat digital signal, dvd, blu-ray och dator, är nyfiken. :rolleyes:

Ingen fläkt vad jag vet. Det ä nog ett måndags ex. Tänkte försöka lyssna på tvn på SIBA kan ju va lite svårt i butiken men surrar den lika mycket som min så bör det höras. Ska du köpa en Ambilight så passa på nu innan 26/10 så du inte missar kampnjen :blink:

Postad 22 October 2008 - 12:47

noujzz
  • noujzz
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Ingen fläkt vad jag vet. Det ä nog ett måndags ex. Tänkte försöka lyssna på tvn på SIBA kan ju va lite svårt i butiken men surrar den lika mycket som min så bör det höras. Ska du köpa en Ambilight så passa på nu innan 26/10 så du inte missar kampnjen :blink:

Hehe jag vet, blir lite stressad.. gillar inte att ta snabba beslut när det handlar om 10k.
Kommer nog inte hinna slå till innan kampanjen är över men bestämmer jag mig för en Ambilight senare blir det nog en oavsett. Måste få lite mer kött på benen när det gäller Philips LCD först, har bara koll på Sony och Samsung i dagsläget. :rolleyes:

Postad 22 October 2008 - 13:13

Unregisteredbcf53c4d
  • Unregisteredbcf53c4d
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

Pfffft :blink:

Både Sony och Samsung har förvisso flera riktigt bra lcd-tv:ar - men att välja bort Philips utan någon som helst anledning är fullständigt befängt. I synnerhet då trådstartaren uttryckligen uppskattar Ambilight-tekniken.

Postad 22 October 2008 - 13:24

kimberly
  • kimberly
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Nu vet jag inte hur det är med 76xx modellerna , men 9xx3 kan inte köra 1080p via PC HDMI, utan bara 1080i!

Sedan så har båda 7xxx och 9xxx väldigt hög input-lag, runt 120 ms så spelande på PS3, Xbox och PC kommer inte vara klockrent. Men är du inte kräsen fungerar det.

Redigerat av kimberly, 22 October 2008 - 13:24.

Postad 22 October 2008 - 14:01

SwiftingSpeed
  • SwiftingSpeed
  • Beroende

• 1062 inlägg
  • 0

Nu vet jag inte hur det är med 76xx modellerna , men 9xx3 kan inte köra 1080p via PC HDMI, utan bara 1080i!

Skitsnack, alla Philips apparater med full HD-skärm går att köra i 1080p från dator.

Sedan så har båda 7xxx och 9xxx väldigt hög input-lag, runt 120 ms så spelande på PS3, Xbox och PC kommer inte vara klockrent. Men är du inte kräsen fungerar det.

Dom gamla modellerna (9632) hade mycket riktigt input lag men flera av dom nya har ett spel-läge som tar bort det, bland annat 7403 och 9603. 7603:an som tråden handlar om har dock inte spel-läget så är spelande en huvudanvändning bör man nog välja en annan TV, billigaste alternativet är nog 7403:an för nån tusenlapp mer men då får man ingen ambiligt.

Angående surrandet som Pioneer Freak upplever så låter det som att det är fel på TV:n, den ska inte låta något märkbart och har inga fläktar i sig.

Postad 22 October 2008 - 14:03

Pioneer Freak
  • Pioneer Freak
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0

http://www.p4c.phili.../...=se&slg=SWE

Postad 22 October 2008 - 16:29

noujzz
  • noujzz
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Hur står sig egentligen Philips LCDs på marknaden idag generellt?
Har hört lite här och var att deras LCD suger, att dom bara tar betalt för märket medan panelerna är budget osv osv men samtidigt verkar det ju vara många som köper deras apparater och är nöjda så helt kassa kan dom väl inte vara? Jag har iallafall alltid förknippat Philips CRT med kvalitet så deras LCD borde väl också vara kvalitet kan man tycka...

Redigerat av noujzz, 22 October 2008 - 16:31.

Postad 22 October 2008 - 17:27

Unregisteredbcf53c4d
  • Unregisteredbcf53c4d
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

Hur står sig egentligen Philips LCDs på marknaden idag generellt?
Har hört lite här och var att deras LCD suger, att dom bara tar betalt för märket medan panelerna är budget osv osv men samtidigt verkar det ju vara många som köper deras apparater och är nöjda så helt kassa kan dom väl inte vara? Jag har iallafall alltid förknippat Philips CRT med kvalitet så deras LCD borde väl också vara kvalitet kan man tycka...

Philips har ett mycket omfattande modellutbud av tv:ar. Priserna varierar från 4 000kr till 40 000kr och precis som med övriga märken så får man vad man betalar för.

Vad folk i allmänhet tycker om Philips kan man kanske få en liten ovetenskaplig fingervisning av i detta test: http://www.prylporta...173946-273.html ;)

Redigerat av Unregisteredbcf53c4d, 22 October 2008 - 17:30.

Postad 22 October 2008 - 18:35

Pioneer Freak
  • Pioneer Freak
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0

Philips har ett mycket omfattande modellutbud av tv:ar. Priserna varierar från 4 000kr till 40 000kr och precis som med övriga märken så får man vad man betalar för.

Vad folk i allmänhet tycker om Philips kan man kanske få en liten ovetenskaplig fingervisning av i detta test: http://www.prylporta...173946-273.html ;)

Det va inte illa ;)

Postad 09 November 2008 - 22:36

gibrich
  • gibrich
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Jag köpte en Philips 47 PFL7603H strax innan kampanjen var över. Min fick jag 3000 tillbaka på... riktigt nice, pengarna har dock inte kommit än.

Problemet är att jag flyttar nu i veckan så har ej packat upp den än. Men så fort jag gjort detta och fått ordning på nya lägenheten så lägger jag självklart upp mina första bilder här på lägenheten från scratch, och så ska ni få höra min åsikt på TVn.

Postad 02 January 2009 - 20:41

hauganzon
  • hauganzon
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Någon som har koll på vad skillnaden på PHILIPS 42PFL7603D och PHILIPS 42PFL7603H, förutom att PHILIPS 42PFL7603H är ca 2500:- dyrare.

Postad 02 January 2009 - 20:57

SwiftingSpeed
  • SwiftingSpeed
  • Beroende

• 1062 inlägg
  • 0

Någon som har koll på vad skillnaden på PHILIPS 42PFL7603D och PHILIPS 42PFL7603H, förutom att PHILIPS 42PFL7603H är ca 2500:- dyrare.

H-modellen klarar att ta emot digitala MPEG4 och HD-kanaler medan D-modellen kräver extern box för det. D-modellen har en till HDMI-ingång då den går åt internt på H-modellen för just HD-boxen. Annars är dom exakt lika dana.

Postad 02 January 2009 - 21:05

hauganzon
  • hauganzon
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

H-modellen klarar att ta emot digitala MPEG4 och HD-kanaler medan D-modellen kräver extern box för det. D-modellen har en till HDMI-ingång då den går åt internt på H-modellen för just HD-boxen. Annars är dom exakt lika dana.

Sen hittar jag lite olika uppgifter på om den klarar DVB-T (Boxer) och DVB-C (Comhem). Enligt vissa sidor klarar den bara DVB-T och enligt andra båda.

Har iof. en extern HD-box men den kan man ju använda till en annan TV om denna klarar HD-kanaler från comhem.

Postad 03 January 2009 - 23:36

SwiftingSpeed
  • SwiftingSpeed
  • Beroende

• 1062 inlägg
  • 0

Sen hittar jag lite olika uppgifter på om den klarar DVB-T (Boxer) och DVB-C (Comhem). Enligt vissa sidor klarar den bara DVB-T och enligt andra båda.

Har iof. en extern HD-box men den kan man ju använda till en annan TV om denna klarar HD-kanaler från comhem.

Vad Netonnet och andra butiker säger är enligt mig ointressant, det som gäller är det som står på Philips hemsida. H-modellerna har stöd för både DVB-T och DVB-C samt klarar MPEG4, D-modellerna gör det inte. Punkt slut.
Det här gäller alla Philips-TV, saknar dom bokstav helt i slutet har dom inget stöd för digital-TV alls, exempelvis den billiga 42PFL3312.

Postad 02 February 2009 - 12:29

-David-
  • -David-
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Vad Netonnet och andra butiker säger är enligt mig ointressant, det som gäller är det som står på Philips hemsida. H-modellerna har stöd för både DVB-T och DVB-C samt klarar MPEG4, D-modellerna gör det inte. Punkt slut.
Det här gäller alla Philips-TV, saknar dom bokstav helt i slutet har dom inget stöd för digital-TV alls, exempelvis den billiga 42PFL3312.

Enligt Philips hemsida har 47PFL7603H/10 endast DVB-T.

Du menar ändå att eftersom den slutar på H så har den även DVB-C MPEG4?

Redigerat av -David-, 02 February 2009 - 12:34.

Postad 02 February 2009 - 14:22

femhekto
  • femhekto
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Vore jag dej så skulle jag lita mer på den officiella hemsidan än en anonym forumanvändare. Dessutom har väl de flästa kabel och satelitleverantörer någon typ av pairing så bara deras egna boxar är de enda funkar för HD-sändingar(möjligen med undantag för SVT HD) och i så fall spelar det ju ingen roll om TV'n har en DVB-C tuner eller inte.

Postad 02 February 2009 - 15:45

-David-
  • -David-
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Vore jag dej så skulle jag lita mer på den officiella hemsidan än en anonym forumanvändare. Dessutom har väl de flästa kabel och satelitleverantörer någon typ av pairing så bara deras egna boxar är de enda funkar för HD-sändingar(möjligen med undantag för SVT HD) och i så fall spelar det ju ingen roll om TV'n har en DVB-C tuner eller inte.

Det sjuka i kråksången är att Comhem på sin hemsida anger 47PFL7603H som godkänd tv för Comhems digitaltv.

Redigerat av -David-, 02 February 2009 - 17:22.

Postad 02 February 2009 - 16:49

rbylund
  • rbylund
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0

Det sjukta i kråksången är att Comhem på sin hemsida anger 47PFL7603H som godkänd tv för comhems digitaltv.

Jo skumt, kanske tror ComHem liksom de flesta av oss här att H är knutet till just DVB-C. Är inte 7603H en äldre modell jmf med 7403H som har DVB-C? Kanske syftar H mer på MPEG4 än vilken DVB som finns i apparaten?

Hur som så tror jag som femhekto att Philips hemsida är korrekt. Till skillnad från så många andra tillverkare så verkar de vilja vara noga med detaljerna i beskrivningen av sina modeller.

Postad 02 February 2009 - 18:03

Unregistered2956b483
  • Unregistered2956b483
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0
Enl. Prisjakt är den godkänd för Com Hem. Vet inte vad det säger egentligen dock...

Postad 03 February 2009 - 11:57

SwiftingSpeed
  • SwiftingSpeed
  • Beroende

• 1062 inlägg
  • 0

Enligt Philips hemsida har 47PFL7603H/10 endast DVB-T.

Du menar ändå att eftersom den slutar på H så har den även DVB-C MPEG4?

Vore jag dej så skulle jag lita mer på den officiella hemsidan än en anonym forumanvändare.

Jag jobbar med reparation av Philips-TV så jag skulle nog säga att jag inte är vilken forumanvändare som helst utan vet vad jag pratar om. Jag skriver i princip bara i trådar om Philips då det är dom apparaterna jag kan, alla andra märken lämnar jag till andra experter.

För att vara extra säker på min sak mailade jag våran servicesupport i Holland för att få klarhet i hela DVB-T/C med MPEG4. Fick som svar att alla H-modeller klarar av MPEG4 HD via både DVB-T och -C så då tycker jag att den saken borde vara avklarad :)

Sen ställer som sagt eventuell pairing till det då man inte kan använda dessa kort i TV-apparaterna utan tvingas använda leverantörens digitalbox.

Postad 03 February 2009 - 12:58

femhekto
  • femhekto
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

Jag jobbar med reparation av Philips-TV så jag skulle nog säga att jag inte är vilken forumanvändare som helst utan vet vad jag pratar om. Jag skriver i princip bara i trådar om Philips då det är dom apparaterna jag kan, alla andra märken lämnar jag till andra experter.

För att vara extra säker på min sak mailade jag våran servicesupport i Holland för att få klarhet i hela DVB-T/C med MPEG4. Fick som svar att alla H-modeller klarar av MPEG4 HD via både DVB-T och -C så då tycker jag att den saken borde vara avklarad :)

Sen ställer som sagt eventuell pairing till det då man inte kan använda dessa kort i TV-apparaterna utan tvingas använda leverantörens digitalbox.

Touche :D ;)

Postad 03 February 2009 - 21:22

-David-
  • -David-
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Stort tack. Jag sitter för närvarande med ett kabeltvnät där alla analoga kanaler är speglade till digitala via DVB-C. Det är därför praktiskt om det ingår i tvn.

Postad 04 February 2009 - 22:27

-David-
  • -David-
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Såså, en 47PFL7603H beställd. 7603 istället för 7403 'casue I'm a sucker for those fancy lights. Återkommer efter leverans.

Postad 16 March 2009 - 15:01

Punkakungen
  • Punkakungen
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Tja alla i tråden och i synnerhet -david- och SwiftingSpeed!

Jag köpte just en 42PFL7603H/10 under cashback-kampanjen (dock inte fått några pengarän men...).
Som många andra föll jag lite för Ambilighten och den vill jag absolut ej vara utan!

MEN, innan köpet försökte jag få klarhet i om om den inbyggda DVB-C-dekodern skulle klara de inställningar som kabelleverantören Ekhosat använder sig av där jag bor (Linköping).
(Se tråden https://www.minhembi...howtopic=223317, "Ekhosat, Konfig av DVB-C-dekodrar i Ekosats nät")
Jag hade nämligen hört ryktesvägen att endast SONY skulle klara detta och att bla Samsung hade problem och kunde ej lagra eller sortera kanalerna varvid jag undrade om Philips hade samma problem. Eftersom jag hatar att ha massor av boxar och fjärrkontroller i onödan så verkade just 7603H passa mina krav och min plånbok.
Jag fick väl inget jättetydligt svar från supporten mer än "vi jobbar med Boxer & Comhem"...

Hur eller hur så chansade jag på att slå till och köpte en.

Bugg i firmwaren nr 1 (0.65.75.0) är att den AUTOMATISKA "uppdateringen" av alla DVB-kanaler som sker mellan kl 04 och 05 sorterar om alla digitala kanaler!!! Skapligt anti-familjekompatibelt! Varför? Har man lagrat SVT1 på 1 så ska den väl ligga kvar där?! Jag kan köpa om man byter frekvenser i nätet att man får göra en ny sökning men inte behöva sorteraom alla kanaler varje morgon! Philipssupportens (i Londons) svar som inte verkar vilja anmäla detta som en bugg till utvecklingsavdelningen är: testa med en "favoritlista". Ja, men den går ju inte heller att sortera!! ;) Med gamla firmwaren 0.65.69.0 hade jag inte det problemet, men fick då bara in 13 av 28 kanaler. Nya firmware grejade att hitta 19 st! Detta borde som tex på Sony och Finlux kunna gå att stänga av i ett enkelt menyval men ICKE! Min work-a-round är att stänga av TVn på "huvudbrytaren" framme på TVn och ej via fjärrkontrollen, men ska det vara så här på en 11000 kronors TV från ett välkänt märke??!

Nästa buggar har med Philips DVDR3595H/58 att göra..
Dels fastän att HDMI-ingången är konfad för HDD/DVDR och EasyLink är aktiverat så kopplar inte TVn över på HDMI när DVDRen startas. Den säger "ingen videosignal" och sen kommer bilden... ibland.. för man kan även få "videoformatet stödjs ej" och så stänger DVDRen ner!
Stänger du TVn "där framme" och den stod inställd på HDMI mot DVDRen så kan du inte välja kanal på TVn utan att starta DVDRen igen.. den verkar låsa på HDMI.. varför?
Oftast får jag "letterbox"-format på TVn när jag kör från DVDRen men ibland kan den vissa "fullscreen" á zoom 16:9, varför? Jag har senaste firmware 3.06 i DVDRen och ingen uppdatering har kommit sen aug-08.

HJÄLP någon med dessa problem, jag är inte helt nöjd kan man säga!
Någon som har samma erfarenhet? För mig nya work-a-rounds?

/mvh gammal trogen Philips-kund som funderar allvarligt på att reklamera och konvertera till annat märke!

PS! Har SwiftingSpeed tillgång till någon "inside information" från Holland möjligen eller tips på vilken väg in till Philips man kan ta med dessa problem då via supporten verkar lönlöst..

Postad 17 March 2009 - 08:18

SwiftingSpeed
  • SwiftingSpeed
  • Beroende

• 1062 inlägg
  • 0
Det går att stänga av den automatiska uppdateringen av kanallistan men det är i servicemenyn och inte den vanliga menyn som kunden har tillgång till. Ditt andra problem är tyvärr inget jag har hört talas om.

Postad 17 March 2009 - 09:51

Punkakungen
  • Punkakungen
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Tackar SwiftingSpeed för att du inger hopp för oss förtvivlade konsumenter!

Som uppenbarligen ej får tillräcklig hjälp av den annars vänliga supporten och när manualerna i vanlig ordning ej kan svara på det man vill! (tyvärr tycker jag att de flesta supportavdelningar ej kan svara på "lite djupare tekniska" frågor.)

Jag hittade lite tips i andra Philips-trådar här på forumet om hur man kan komma åt "service mode".
Frågan är om det är som det står att antalet aktiveringar av servicemenyn loggas och att man kan få problem utifall att man måste nyttja garantin..?! Kanske man kan be en aktoriserad service verkstad "disabla" denna idiotfunktion nu när TVns firmware uppenbarligen inte klarar av att hålla kanalerna där man valt att sortera in dom.

Ang. problemen med kombinationen DVDR3595H och 42PFL7603H så verkar det som att det är DVDR'en som är buggig som synden och jag har haft problem med den hela tiden i ett års tid men tålmodigt väntat på att nästa firmware-release ska lösa alla problem.. Så har det ju tyvärr inte blivit utan iom att jag köpe platt-TVn så har fler buggar visat sig. Även dessa verkar inte vara helt ovanliga enligt andra forumtrådar kring HDMI och DVDR35xxx-modellerna.. =( Men det kan jag ju kräkas över i en annan tråd!
Det slutar väl med att man måste plocka ihop en HTPC istället å skrota DVDR'en om jag nu inte snart får fraktsedeln från Philips via ASG så att jag kan skicka in den på garantirep efter det inte hjälper med firmwareuppgraderingar.

PS! Du råkar inte veta vilken firma som är "huvudverkstad" för Philipsprodukter i Sverige? Kommer det ingen fraktsedal efter 2 försök får jag väl själv lämna in den någonstans.

PS2! 42PFL7603H är annars tycker jag en utmärkt TV i sin prisklass förutom egenheten med att "automagiskt" sortera om DVB-kanalerna varje natt... + viss "inkompabilitet" med vissa egna Philips-produkter via HDMI...

Postad 17 March 2009 - 10:49

SwiftingSpeed
  • SwiftingSpeed
  • Beroende

• 1062 inlägg
  • 0
InfoCare är huvudverkstad för Philips och håller till i Linköping. Det finns dock några undantag, exempelvis MediaMarkt som använder Anovo som verkstad istället.

Redigerat av SwiftingSpeed, 17 March 2009 - 10:50.

Postad 17 March 2009 - 17:09

Punkakungen
  • Punkakungen
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Tackar än en gång SwiftingSpeed för snabba och givande svar!
Så lägligt eftersom jag bor just i Linkeboa!
Tror jag ska slå dom en signal till att börja med se'n kanske det blir så att de får ta sig en djupare till på min buggiga DVDR. Men det primära är att slå av autouppdateringen av DVB!

/Aufwiedergechaten!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.