Tja alla i tråden och i synnerhet -david- och SwiftingSpeed!
Jag köpte just en 42PFL7603H/10 under cashback-kampanjen (dock inte fått några pengarän men...).
Som många andra föll jag lite för Ambilighten och den vill jag absolut ej vara utan!
MEN, innan köpet försökte jag få klarhet i om om den inbyggda DVB-C-dekodern skulle klara de inställningar som kabelleverantören Ekhosat använder sig av där jag bor (Linköping).
(Se tråden
https://www.minhembi...howtopic=223317, "Ekhosat, Konfig av DVB-C-dekodrar i Ekosats nät")
Jag hade nämligen hört ryktesvägen att endast SONY skulle klara detta och att bla Samsung hade problem och kunde ej lagra eller sortera kanalerna varvid jag undrade om Philips hade samma problem. Eftersom jag hatar att ha massor av boxar och fjärrkontroller i onödan så verkade just 7603H passa mina krav och min plånbok.
Jag fick väl inget jättetydligt svar från supporten mer än "vi jobbar med Boxer & Comhem"...
Hur eller hur så chansade jag på att slå till och köpte en.
Bugg i firmwaren nr 1 (0.65.75.0) är att den AUTOMATISKA "uppdateringen" av alla DVB-kanaler som sker mellan kl 04 och 05 sorterar om alla digitala kanaler!!! Skapligt anti-familjekompatibelt! Varför? Har man lagrat SVT1 på 1 så ska den väl ligga kvar där?! Jag kan köpa om man byter frekvenser i nätet att man får göra en ny sökning men inte behöva sorteraom alla kanaler varje morgon! Philipssupportens (i Londons) svar som inte verkar vilja anmäla detta som en bugg till utvecklingsavdelningen är: testa med en "favoritlista". Ja, men den går ju inte heller att sortera!!

Med gamla firmwaren 0.65.69.0 hade jag inte det problemet, men fick då bara in 13 av 28 kanaler. Nya firmware grejade att hitta 19 st! Detta borde som tex på Sony och Finlux kunna gå att stänga av i ett enkelt menyval men ICKE! Min work-a-round är att stänga av TVn på "huvudbrytaren" framme på TVn och ej via fjärrkontrollen, men ska det vara så här på en 11000 kronors TV från ett välkänt märke??!
Nästa buggar har med Philips DVDR3595H/58 att göra..
Dels fastän att HDMI-ingången är konfad för HDD/DVDR och EasyLink är aktiverat så kopplar inte TVn över på HDMI när DVDRen startas. Den säger "ingen videosignal" och sen kommer bilden... ibland.. för man kan även få "videoformatet stödjs ej" och så stänger DVDRen ner!
Stänger du TVn "där framme" och den stod inställd på HDMI mot DVDRen så kan du inte välja kanal på TVn utan att starta DVDRen igen.. den verkar låsa på HDMI.. varför?
Oftast får jag "letterbox"-format på TVn när jag kör från DVDRen men ibland kan den vissa "fullscreen" á zoom 16:9, varför? Jag har senaste firmware 3.06 i DVDRen och ingen uppdatering har kommit sen aug-08.
HJÄLP någon med dessa problem, jag är inte helt nöjd kan man säga!
Någon som har samma erfarenhet? För mig nya work-a-rounds?
/mvh gammal trogen Philips-kund som funderar allvarligt på att reklamera och konvertera till annat märke!
PS! Har SwiftingSpeed tillgång till någon "inside information" från Holland möjligen eller tips på vilken väg in till Philips man kan ta med dessa problem då via supporten verkar lönlöst..