Beställde iallafall en, och idag hade min Shape kontroll anlänt så begav mig till Webhallen och hämtade ut den, väl hemma så kopplar jag in den och alla rutor om att "device is ready to use" ploppar upp som vanligt... Klickar i media portals setup att jag ska använda den här kontrollen och allt verkar vara ready to go. Men fy vad den inte fungerar!
Styrkorset fungerar inte, att använda siffrorna som tangentbord går inte, att ens använda dom som siffror går inte, musen är sjukligt ryckig och det här i Media Portal... Så jag testar i Windows Media Center, och tro det eller ej men där är den ännu sämre, undantag musen som fungerar att peka runt med, men inte att klicka med så fungerar inga andra knappar...
Jag har sökt runt på nätet men inte hittat nån annan som verkar använda den här kontrollen, men den är ju uppenbarligen av samma modell som denna Centarea Master Remote II: http://shop.strato.d...8/Products/5021
Så har jag fått världens måndags ex eller är den verkligen så här dålig? För den går ju verkligen inte att använda så jag kommer lämna tillbaka den, men vill veta om jag ska be att få en ny eller pengarna tillbaka?
//Hjort
Redigerat av Unregistereddc0b8ba6, 09 juni 2011 - 15:37.