Har de senaste månaderna haft problem med att dekodern tappar kodade kanaler titt som tätt. Meddelandet "Du har inte tillåtese att se denna kanal" dyker upp under några sekunder för att åtföljas av att bilden kommer tillbaka. Detta sker med ojämna mellanrum, ibland kan det ta några minuter mellan avbrotten, ibland så sker det flera gånger på minut.
Dekodern är en Sony RDR-HXD895, CA-modulen är en godkänd 3son. Har testat att använda två olika programkort då vi kör tvillingkort, men problemet kvarstår. Har även testat att flytta CA-modulen + programkortet till min TV som har en inbyggd DVT-T avkodare, Sony KDL-32V2000. Men samma problem här, ibland kommer bilden men oftast klagar TVn på att modulen inte är isatt.
Jag blir vansinnig på detta, har fungerat perfekt på samma dekoder/TV, tills nu. Nu känner jag att jag bara kan titta på gratiskanalerna, men även här har det uppstått strul. När CA-modulen är isatt så kan hela dekodern/TVn frysa i flera sekunder för att sedan förlora bilden, även på gratiskanalerna! Man måste då byta kanal för att återfå bilden. Detta sker inte när CA-modulen är borttagen från TVn/dekodern, då kan jag fortfarande se gratiskanalerna.
Vad tror ni, problem hos Boxer eller har min CA-modul flippat ur? Den är ungefär 2 år gammal, fick den ihop med TVn.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
23 bilder
59 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?