Strömrenare
67 svar till detta ämne
Postad 21 February 2009 - 13:05
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Så det är alltså bättre att lägga kronorna på ett bättre nätfilter än nya skärmade nätkablar? Vad är det för kabel du använder? ser ut som vanlig standardkabel?
Det är vanlig standardkabel, typ sån man sätter i nätagget på sin pc. Supra, Xindak och allt vad det heter ska ut till försäljning. Gör ingen som helst skillnad i min anläggning. Mina nätfilter däremot är jag riktigt nöjd med, dels indikerar det att allt sitter med rätt fas, sen tar det ju bort spikar och skräp på elnätet så att det inte kan nå ens utrustning
Postad 21 February 2009 - 13:12
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Lite kul att du på punkt 1 skriver "Köp det du tycker är snyggast." tycker du verkligen att den där svarta tråkiga sladden är snyggare än de Xindak du hade innan? Smaken är som baken...
Ja den syns ju inte alls bakom bänken när den är svart. Och att det inte syns tycker jag är snyggast. Förr hade jag stereon i mitten mellan högtalarna, då kunde det ju vara lite snyggt med feta kablar som ringlade på golvet och imponerade på kompisarna  Har kvar en hel hög med strömkablar, inte tagit mig för att sätta ut annons ännu bara
Postad 21 February 2009 - 13:12
Corpze
-
Corpze
-
Forumräv
-
-
542 inlägg
Det är vanlig standardkabel, typ sån man sätter i nätagget på sin pc. Supra, Xindak och allt vad det heter ska ut till försäljning. Gör ingen som helst skillnad i min anläggning. Mina nätfilter däremot är jag riktigt nöjd med, dels indikerar det att allt sitter med rätt fas, sen tar det ju bort spikar och skräp på elnätet så att det inte kan nå ens utrustning 
Vad har du för nätfilter? Har kikat lite på supras och monstercables...
Postad 21 February 2009 - 13:29
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Vad har du för nätfilter? Har kikat lite på supras och monstercables...
Har två st av dessa basicmodeller http://www.twenga.co...ssories-59267-0Funkar bra och som en bonus får man ju bort kablarna från golvet
Postad 21 February 2009 - 13:29
hifi_fan
-
hifi_fan
-
Lärjunge
-
-
288 inlägg
Själv har jag bytt ut alla min tjocka Xindak och supra mot såna här, och det har aldrig låtit så bra 
Du menar att när du bytt från Supra till vanlig apparat kabel (SKK 3x075mm2) fått bättre ljud? Jag tvivlar på det, jag har precis just nu provat och Supran är klart bättre. hifi_fan
Postad 21 February 2009 - 13:32
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Du menar att när du bytt från Supra till vanlig apparat kabel (SKK 3x075mm2) fått bättre ljud? Jag tvivlar på det, jag har precis just nu provat och Supran är klart bättre.
hifi_fan
Bättre ljud vet jag inte, men samma ljud för billigare pengar och snyggare utan lysande fula babyblå kablar  Bättre blev det när jag satte alla kontakter rätt i fasen, det var det inte innan
Postad 21 February 2009 - 14:10
hifi_fan
-
hifi_fan
-
Lärjunge
-
-
288 inlägg
Har två st av dessa basicmodeller
http://www.twenga.co...ssories-59267-0
Funkar bra och som en bonus får man ju bort kablarna från golvet 
Power Consolen kräver ett jordat uttag och man kan ansluta 5 apparater till den. Minskar inte filtret dynamiken i musiken? hifi_fan
Postad 21 February 2009 - 14:14
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Power Consolen kräver ett jordat uttag och man kan ansluta 5 apparater till den.
Minskar inte filtret dynamiken i musiken?
hifi_fan
Ne, hur skulle den kunna göra det ?! om den inte begränsar spänningen på någon sätt (alltså under 230VAC) och /eller resulterar i en ojämnare sinus kurva, men det tror jag ju inte då denna har precis omvänd effekt
Redigerat av DVD-ai, 21 February 2009 - 14:15.
Postad 21 February 2009 - 14:24
robert293
-
robert293
-
Guru
-
-
4533 inlägg
jobbar som industri elektro-mekaniker på en stor-välkänd fabrik och är lite skeptiskt till dyr kablar..återminstånde strömkablar....
själv har jag bytt ut mina medföljande 0.75or mot diy 4x1,5mm installations kabel som är skärmad....har testat lite dyrkablar tex transparent-supra mfl....blev ingen som helst skillnad "what so ever" med dyr kabel....kan tilläggas att jag har strömrenare...den gör sitt...men inte kabeln....iså fall måste du in och byta kabel i hela huset och skaffa high end dosor i väggarna...inget är starkare än den svagaste länken.
så skärmad ..ölflex classic 100 4x1,5 funkar lika bra som en 7000kr kabel....ölflexen kostar under 50kr/m
så ni som vill ha dyr kabel i el nätet....köp en strömrenare för pengarna istället....
Postad 21 February 2009 - 16:28
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Power Consolen kräver ett jordat uttag och man kan ansluta 5 apparater till den.
Ja, dina observationer är korrekta! Minskar inte filtret dynamiken i musiken?
Nej, om det är åt något håll så ökar väl dynamiken eftersom alla störningar och ev bakgrundsbrus försvinner totalt. Att mata min anläggning med ström är inga större problem, håller mig under 200 watt i totaleffekt när jag spelar så att jag inte kan vara i rummet knappt.
Postad 21 February 2009 - 23:21
Unregistered1331
-
Unregistered1331
-
Veteran
-
-
1676 inlägg
Har två st av dessa basicmodeller
http://www.twenga.co...ssories-59267-0
Funkar bra och som en bonus får man ju bort kablarna från golvet 
Det där var inte dyrt?!  Har vi ingen svensk återförsäljare av nätfilter i rimliga prisklasser? /Christian
Postad 22 February 2009 - 08:31
Corpze
-
Corpze
-
Forumräv
-
-
542 inlägg
Det där var inte dyrt?! Har vi ingen svensk återförsäljare av nätfilter i rimliga prisklasser?
/Christian
Googlade på denna modell igårkväll och fann en massa återförsäljare Update AB 2337krClick OK 2129krDialect 2323krDock så verkar alla ha dessa restade, kommer in runt den 20e Mars  Är också mkt sugen på en sådan här! Hur mkt ström klarar den att driva? eller är det inga restriktioner mer än vad som är lämpligt för ett 230-uttag?
Postad 22 February 2009 - 09:35
Unregistered1022
-
Unregistered1022
-
Guru
-
-
5433 inlägg
Googlade på denna modell igårkväll och fann en massa återförsäljare 
Update AB 2337kr
Click OK 2129kr
Dialect 2323kr
Dock så verkar alla ha dessa restade, kommer in runt den 20e Mars  Är också mkt sugen på en sådan här! Hur mkt ström klarar den att driva? eller är det inga restriktioner mer än vad som är lämpligt för ett 230-uttag?
rena rövar priser om man jämför med england pf 30=1346 kr + frakt pf40=2135kr + frakt pf50=2668+ frakt pf60=3013+ frakt om man då jämför så kan man lägga till några hundringar och köpå pf 50 om man då jämför vad en pf30 kostar vid dom svenska krämarna.
Redigerat av Unregistered1022, 22 February 2009 - 09:37.
Postad 22 February 2009 - 09:38
hifi_fan
-
hifi_fan
-
Lärjunge
-
-
288 inlägg
Googlade på denna modell igårkväll och fann en massa återförsäljare 
Update AB 2337kr
Click OK 2129kr
Dialect 2323kr
Dock så verkar alla ha dessa restade, kommer in runt den 20e Mars  Är också mkt sugen på en sådan här! Hur mkt ström klarar den att driva? eller är det inga restriktioner mer än vad som är lämpligt för ett 230-uttag?
Kravet är ett jordat uttag i väggen. Uppgifter från manualen: Electrical Rating 240V~10A/2400W Joule Rating 3850J Frågan är: förbrukar den verkligen 2400W eller är det ett max värde? Joule rating ger 16A (?) ström värde. hifi_fan
Redigerat av hifi_fan, 22 February 2009 - 09:39.
Postad 22 February 2009 - 09:43
Corpze
-
Corpze
-
Forumräv
-
-
542 inlägg
Kravet är ett jordat uttag i väggen.
Uppgifter från manualen:
Electrical Rating 240V~10A/2400W Joule Rating 3850J
Frågan är: förbrukar den verkligen 2400W eller är det ett max värde?
Joule rating ger 16A (?) ström värde.
hifi_fan
Tror man klarar sig rätt bra på 2400watt, jag ska troligtvis koppla in tv, ps3, dvd och onkyon om det blir en sådan ps. Såg den för 69Euro i tyskland
Postad 22 February 2009 - 09:51
Unregistered1022
-
Unregistered1022
-
Guru
-
-
5433 inlägg
Tror man klarar sig rätt bra på 2400watt, jag ska troligtvis koppla in tv, ps3, dvd och onkyon om det blir en sådan
ps. Såg den för 69Euro i tyskland
släng ut en länk till den sidan då är den under tusingen Kravet är ett jordat uttag i väggen.
Uppgifter från manualen:
Electrical Rating 240V~10A/2400W Joule Rating 3850J
Frågan är: förbrukar den verkligen 2400W eller är det ett max värde?
Joule rating ger 16A (?) ström värde.
hifi_fan
vad har du för avsäkring i proppskåpet den proppen som sitter där styr hur många watt du får till anläggningen så enkelt 10x 220=2200 watt
Postad 22 February 2009 - 09:53
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Hela denna diskussion är utklippt från denna tråden då det blev för mycket OT https://www.minhembi...howtopic=226923
Redigerat av Martin, 22 February 2009 - 09:54.
Postad 22 February 2009 - 09:57
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Tror man klarar sig rätt bra på 2400watt, jag ska troligtvis koppla in tv, ps3, dvd och onkyon om det blir en sådan
ps. Såg den för 69Euro i tyskland
Hela min anläggning drar inte ens 200 watt då jag spelar så högt att jag knappt kan vara i rummet... Var iofs sen nåt år jag testade nu. Har mycket nya prylar. Får dra fram strömmätaren igen kanske.
Postad 22 February 2009 - 10:04
Corpze
-
Corpze
-
Forumräv
-
-
542 inlägg
släng ut en länk till den sidan då är den under tusingen
vad har du för avsäkring i proppskåpet den proppen som sitter där styr hur många watt du får till anläggningen så enkelt 10x 220=2200 watt
Det va nog bara en reklamsida, tyckte det lät för bra för att vara sant  hursomhelst har jag sett svenska siter som tar över 5000kr  för pf30 jepp det sitter 10amp i skåpet, men så mkt som 2200 watt lär man väl aldrig förbruka? edit, 740watt stod det i manualen till onkyon, 180watt för ps3an, tvn 175watt så jag ligger nog gott och väl inom gränserna
Redigerat av Corpze, 22 February 2009 - 10:07.
Postad 22 February 2009 - 10:10
hifi_fan
-
hifi_fan
-
Lärjunge
-
-
288 inlägg
Från Power Console manualen:
Power Consol har 5 uttag med olika typ filters:
- 2 uttag med video filter för:
1. TV/Monitor
2. VCR
3. Analog Cable TV Set-Top Box
4. Projector
- 2 uttag med audio filter för:
1. Tape Player
2. Receiver (Preamp)
3. Turntables
- 1 uttag med hicurrent filter för:
1. Amplifiers
2. Powered Sub-Woofers
3. Electrostatic Speaker
hifi_fan
Postad 22 February 2009 - 10:36
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
För att hälla lite salt i såren köpte jag mina för ~ 600:- st 
Det var ett riktigt klipp. ångrar nu att jag inte köpte fler.
För såna här prylar ska man nog hålla ögonen öppna ner mot kontinenten, det är där klippen finns.
Postad 22 February 2009 - 10:45
Unregistered1022
-
Unregistered1022
-
Guru
-
-
5433 inlägg
Hela min anläggning drar inte ens 200 watt då jag spelar så högt att jag knappt kan vara i rummet... Var iofs sen nåt år jag testade nu. Har mycket nya prylar. Får dra fram strömmätaren igen kanske.
ljöligt har du ingen effekt 200watt det är vad ett steg drar i tomgång
Postad 22 February 2009 - 10:47
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
ljöligt har du ingen effekt 200watt det är vad ett steg drar i tomgång
Jag har inga steg i som går i klass A
Postad 22 February 2009 - 10:56
Unregistered1022
-
Unregistered1022
-
Guru
-
-
5433 inlägg
Jag har inga steg i som går i klass A
har inga jag heller
Postad 22 February 2009 - 11:11
Corpze
-
Corpze
-
Forumräv
-
-
542 inlägg
Fann lite billigare i Tyskland: 159 Euro Sökning på prissida
Postad 22 February 2009 - 11:15
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Testade nu för skojs skull.
Med strömrenarna i standby drar hela systemet 1 watt.
Med strömrenarna aktiva och allt i standby ca 40 watt.
Allt påslaget men ej spelandes 159 watt.
Fullt ös i systemet med volymkontrollen på noll ~ 180-190 watt beroende på hur basen är i musiken.
Är väl inga konstiga siffror tycker jag... 30 watt ungefär. Systemet har ju en känslighet på 106 db / 1 watt i basen, och över 80 hz behövs det inte så mycket kräm.
Ingvar rekommenderade mig en förstärkare på 10 watt eller mer till mina basar om jag inte ska spela extremt skithögt nån gång ... som jag precis gjorde, det drog ju nästan 30 watt och det var extremt högt. Kör aldrig med stärkaren på noll, brukar ligga och maxa vid -10 ... ibland -5 om det är lågt inspelat.
edit: Testlåten var Infected Mushroom - B.P Empire
edit igen: Till film kan jag tänka mig det kan gå några watt till när det är mycket korta explosioner och annat skoj
Redigerat av Martin, 22 February 2009 - 11:34.
Musikvalet
Postad 22 February 2009 - 11:34
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Jag vill dra fram en helt ny matning till min anläggning, från huvudskåpet (vet att man ej får det...)
Jag har BB2 + extra installations teknik i alla fall så "jag vet hur man gör" och e sjukt sugen på det (vi har inte jordat i vardagsrummet  ) men det vill jag ju ha såklart.
Vi har st jordade utag i ett av rummen, men inte där jag vill ha dem... och om det skulle kunna finnas någon vits med att skaffa strömrenare (lite skeptisk till skillnaden...) så måste jag ju först ha jordat...
Får ta tag i detta, eller så betala 10k för att en el-firma ska dra om hela huset  , för dem får vad jag vet inte dra ut nya jordade om inte hela huset är jordat ?!
Redigerat av DVD-ai, 22 February 2009 - 21:40.
Postad 22 February 2009 - 11:34
Unregistered1022
-
Unregistered1022
-
Guru
-
-
5433 inlägg
Fann lite billigare i Tyskland:
159 EuroSökning på prissida
blir runt 1800kr och till den kursen som euron håller i dag så blir det biligare i england
Postad 22 February 2009 - 11:45
hifi_fan
-
hifi_fan
-
Lärjunge
-
-
288 inlägg
Är den här Power Consolen en placebo effekt produkt?
Citat från Home Cinema Choice - 2007:
"
There's plenty of anecdotal evidence from users online that the PF30 has improved the performance of connected kit and ironed out electrical anomalies in sound and vision. However, I couldn't notice any subjective improvement in performance even when using high-quality hi-fi equipment and Super Audio CDs.
I made a point of auditioning during peak electricity-usage periods, and even arranged for someone to take the PF30 out of circuit without my knowledge so that I didn't know exactly when the PureFilter was working its magic. With CRT/LCD TVs and a Hitachi projector, the PF30 didn't seem to contribute any obvious improvement in picture quality whether with HD or SD sources.
I then took an oscilloscope to the filtered output, and compared it to a 'direct' connection to the mains supply. Both looked as they should - identically-clean 50Hz sine waves. To be fair to Belkin, the sub-station that serves me is only a few score metres away. Those with different circumstances could well see and hear a benefit without reducing equipment reliability either.
...
Conclusion
While I didn’t experience any performance benefi t from my own kit, I’m still persuaded that the PF30 will prove a worthwhile investment for other system owners.
Plus, the comprehensive warranty that Belkin offers, makes it a great value insurance policy for a high-end system.
In short:
you’ll probably not actually need a PF30, but my guess is you’ll still want one. Weird huh?
"
Så här såg ut oscilloskop bilderna, han hade inte ren ström och Power Consolen rättade den inte :
Belkin_PF30.jpg 48.71K
0 Antal nerladdningar
hifi_fan
Redigerat av hifi_fan, 22 February 2009 - 12:47.
Postad 22 February 2009 - 11:51
Corpze
-
Corpze
-
Forumräv
-
-
542 inlägg
Testade nu för skojs skull.
Med strömrenarna i standby drar hela systemet 1 watt. Med strömrenarna aktiva och allt i standby ca 40 watt. Allt påslaget men ej spelandes 159 watt. Fullt ös i systemet med volymkontrollen på noll ~ 180-190 watt beroende på hur basen är i musiken.
Är väl inga konstiga siffror tycker jag... 30 watt ungefär. Systemet har ju en känslighet på 106 db / 1 watt i basen, och över 80 hz behövs det inte så mycket kräm.
Ingvar rekommenderade mig en förstärkare på 10 watt eller mer till mina basar om jag inte ska spela extremt skithögt nån gång ... som jag precis gjorde, det drog ju nästan 30 watt och det var extremt högt. Kör aldrig med stärkaren på noll, brukar ligga och maxa vid -10 ... ibland -5 om det är lågt inspelat.
edit: Testlåten var Infected Mushroom - B.P Empire 
edit igen: Till film kan jag tänka mig det kan gå några watt till när det är mycket korta explosioner och annat skoj 
Som sagt, tror att man kan vara lugn över hur mkt ström prylarna drar OT, MKT bra val av testlåt! Gillar dock Shakakaw lite bättre
Postad 22 February 2009 - 12:06
macmic
-
macmic
-
Användare
-
-
215 inlägg
Får ta tag i detta, eller så betala 10k för att en el-firma ska dra om hela huset , för dem får vad jag vet inte dra ut nya jordade om inte hela huset är jordat ?!
Kollade på detta för ett tag sen och vad jag kom fram till då var att man (elfirma) får byta ut ojordade mot jordade uttag om man gör det i alla uttag i det rummet, så man kan alltså välja mellan att ha jordat eller ojordat i rum för rum, viktigast är att det inte får vara blandat i ett och samma rum.
Postad 22 February 2009 - 12:10
macmic
-
macmic
-
Användare
-
-
215 inlägg
"I then took an oscilloscope to the filtered output, and compared it to a 'direct' connection to the mains supply. Both looked as they should - identically-clean 50Hz sine waves. To be fair to Belkin, the sub-station that serves me is only a few score metres away. Those with different circumstances could well see and hear a benefit without reducing equipment reliability either."
Om han nu redan utan filter hade en perfekt 50Hz sinusvåg, vad trodde han att filtret skulle göra ? Produkten är väl till för installationer/omständligheter där det *inte* kommer in en perfekt 50Hz sinusvåg... I bland undrar man hur de fick uppdraget att testa prylen...
Postad 22 February 2009 - 12:33
Corpze
-
Corpze
-
Forumräv
-
-
542 inlägg
blir runt 1800kr och till den kursen som euron håller i dag så blir det biligare i england
Kollade lite på amzon.co.uk och fann en för 117£ men har de samma uttag där som i övriga europa? (Tyskland och Sverige har samma va?)
Postad 22 February 2009 - 13:39
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Undrar varför dom mäter hz överhuvud taget....
Det är alltid 50 hz. ALLTID. Det är det aldrig några problem med överhuvud taget. Det är klockat till 50 hz i hela sveriges nät.
Jag jobbar ju bland annat med inbrottslarm och sånt. Där synkar vi larmens klockor efter elnätets 50hz, det kanske drar sig en sekund på 50 år.
Det där testet tycker jag mer pekar på hur otroligt okunniga dom är på dessa tidningar.
Det mesta kan ändra sig i elens egenskaper på vägen, utom växelspänningens frekvens.
Vilka ärkeidioter....
Det som man använder det till är åskskydd, bortfiltrering av andra mindre strömtoppar, automatisk faskontroll bland annat. Sen får man ju prylarna försäkrade mot åsknedslag också.
Sen i mitt fall tycker jag det var klockrent att få upp kablarna från golvet.
Redigerat av Martin, 22 February 2009 - 13:41.
Postad 22 February 2009 - 19:11
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Kollade på detta för ett tag sen och vad jag kom fram till då var att man (elfirma) får byta ut ojordade mot jordade uttag om man gör det i alla uttag i det rummet, så man kan alltså välja mellan att ha jordat eller ojordat i rum för rum, viktigast är att det inte får vara blandat i ett och samma rum.
ok, va bra då ! kanske man skulle ta och övertyga farsan och skuta till lite själv också för att få fram jordat till grejerna !
Postad 22 February 2009 - 21:27
Efny
-
Efny
-
Användare
-
-
176 inlägg
Kollade lite på amzon.co.uk och fann en för 117£ men har de samma uttag där som i övriga europa? (Tyskland och Sverige har samma va?)
England har inte samma uttag. De kör inte samma spänning heller. Tyskland kör samma som Sverige.
Postad 23 February 2009 - 13:39
Corpze
-
Corpze
-
Forumräv
-
-
542 inlägg
Har mailat några tyska butiker om att få skickat till sverige men eshop24 hade inga möjligheter alls, var brukar ni shoppa i tyskland?
Postad 23 February 2009 - 19:46
Unregistered1022
-
Unregistered1022
-
Guru
-
-
5433 inlägg
England har inte samma uttag. De kör inte samma spänning heller. Tyskland kör samma som Sverige.
och vad kör england med för exotisk spänning i sitt nät Har mailat några tyska butiker om att få skickat till sverige men eshop24 hade inga möjligheter alls, var brukar ni shoppa i tyskland?
du kan nog köpa från england det enda du behöver göra är att byta kontakten som inte stämmer överens med den svenska modelen.
Postad 23 February 2009 - 20:22
Corpze
-
Corpze
-
Forumräv
-
-
542 inlägg
och vad kör england med för exotisk spänning i sitt nät
du kan nog köpa från england det enda du behöver göra är att byta kontakten som inte stämmer överens med den svenska modelen.
Men då måste man köpa 5 st nya kontaktbrunnar samt en ny kabel till själva enheten, då är man väl nästan på samma pris igen... hursomhelst har jag mailat lite företag i england också, förvånansvärt många företag som inte vill skicka till sverige Blev nekad ett till företag i tyskland alldeles nyss också
Postad 24 February 2009 - 13:23
Efny
-
Efny
-
Användare
-
-
176 inlägg
och vad kör england med för exotisk spänning i sitt nät
My bad. Blandade ihop med USA.
Postad 25 February 2009 - 15:09
Fredrik HL
-
Fredrik HL
-
Forumräv
-
-
980 inlägg
Var inne på om man skulle köpa en QED QONDUIT MDH6, såg att de fanns på Hi-Fi Klubben för drygt 4.000kr, men samtidigt finns samma modell att köpa i UK för 119£ (1 549kr) och såg att även Belkin Pure AV PF50 gick att köpa för drygt 253£(3 293kr), tyvärr är ju UK helt fel el-kontakter, och QED QONDUIT MDH6 fanns även att köpa i Tyskland, men då var billigaste drygt 600 Euro, hur kommer det sig att det är så billigt i UK? :S
Postad 27 February 2009 - 15:51
Unregistered1331
-
Unregistered1331
-
Veteran
-
-
1676 inlägg
Supra grendosa med överspänningsskydd och lite krafs, är det verkligen ett nätfilter? Är inte det bara en grendosa med överspänningsskydd?
Vad gör ett nätfilter i sådana fall?
/Christian
Postad 05 March 2009 - 06:27
Corpze
-
Corpze
-
Forumräv
-
-
542 inlägg
Nu har jag beställt en Belkin PureAV home theater power console pf30 från riori.se
Fick inte ett svar varken från england eller tyskland (de jag fick svar från kunde inte skicka till sverige) så nu blir det svenskt, mkt bra service fick jag också, ca10 dagars levtid så nu ska det bli intressant att se om det slutar brumma i utrustningen och knäppa i subwoofern varje gång man slår på strömmen!
Postad 05 March 2009 - 07:25
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Nu har jag beställt en Belkin PureAV home theater power console pf30 från riori.se Fick inte ett svar varken från england eller tyskland (de jag fick svar från kunde inte skicka till sverige) så nu blir det svenskt, mkt bra service fick jag också, ca10 dagars levtid så nu ska det bli intressant att se om det slutar brumma i utrustningen och knäppa i subwoofern varje gång man slår på strömmen!
Har du testat med ett mantelströmsfilter till tvn? edit: Glöm det förresten, finns ett sånt filter i pf30 man kan använda
Redigerat av Martin, 05 March 2009 - 07:28.
Postad 05 March 2009 - 08:47
Corpze
-
Corpze
-
Forumräv
-
-
542 inlägg
Har du testat med ett mantelströmsfilter till tvn?
edit: Glöm det förresten, finns ett sånt filter i pf30 man kan använda 
Är det en ferritkärna? isåfall ja
Postad 05 March 2009 - 10:08
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Postad 05 March 2009 - 11:46
Corpze
-
Corpze
-
Forumräv
-
-
542 inlägg
http://www.kjell.com...o...30411&path=
Nej en sådan har jag inte provat med, ger det bättre kvalitet i bilden också tro?
Postad 05 March 2009 - 12:48
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Nej men det tar bort brum i anläggningen om man har problem med det
Men nu är vi väldigt OT  Gör en sökning på forumet på mantelström så får du fram ett gäng trådar.
Postad 05 March 2009 - 13:00
Corpze
-
Corpze
-
Forumräv
-
-
542 inlägg
Nej men det tar bort brum i anläggningen om man har problem med det 
Men nu är vi väldigt OT Gör en sökning på forumet på mantelström så får du fram ett gäng trådar.
Ja det kanske kan ha en bidragande orsak... många bäckar små. Hur kommer det sig att en antennkabel kan störa så mkt? det är väl endast signal genom den kabeln?
Postad 06 March 2009 - 23:48
SwedishBadger
-
SwedishBadger
-
Lärjunge
-
-
394 inlägg
edit: raderat
Redigerat av SwedishBadger, 02 June 2009 - 16:02.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Tillbehör
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|