jag går i köptankar kring en Samsung 40" 796, men är lite fundersam efter vänners erfarenheter med tidigare modeller. En bekant kan överhuvudtaget inte få korrekt bild via DVI->HDMI i fullHD på TVn. Hur han än gör blir bilden för liten, eller för stor. Är det någon som har samma problem på denna modell?
Hur är det med respons-lagg vid TVspelande? Har för mig att dessa apparater har ett slags "game mode" som sänker responstiden, är det något som funkar bra?
Det viktigaste är förstås att den funkar väl med Macen. För tillfället kör jag 768p via VGA-kabel till min nuvarande TV, vilket funkar utmärkt. Korrekt pixelmappning och allt, men tyvärr får jag horisontella störningar i bilden. Det jag vill kunna göra är att köra digital bild hela vägen, från DVI->HDMI mellan Macen och receivern, sedan ren HDMI därifrån till TVn. Receivern borde inte vara något problem, den agerar enbart repeater. Det enda huvudbryt är, som sagt, rapporterna om att Samsungs apparater inte leker snällt med Mac Mini över digital länk.