Nu hade jag tänkt att någon skulle få ta och reda ut ett par saker för mig. Det finns en miljon trådar om Squeezebox i alla dess former och jag blir bara mer förbryllad för varje jag läser. Vad gör dom olika boxarna? Vad ska man använda till vad? Skillnaden på Classic, Boom och Duet?
Har jag förstått det rätt att man endast kan använda Boom om man inte vill koppla in andra högtalare? Om jag nu vill ha tillgång till musiken på min dator och webbradio i flera rum och inte vill köpa flera par högtalare är det då Boom man ska satsa på? Okej, nu blir det väldigt mycket frågor så vi gör så här istället:
Ponera följande:
Jag har min dator i vardagsrummet och den enda musikkälla (högtalare) jag har är den som är inkopplade på min receiver. Här i mitt vardagsrum lyssnar jag på musik från datorn och CD-spelaren och kollar på film. Nu på sistone har jag känt att det skulle vara förträffligt att kunna lyssna på musik i, framför allt, köket utan att bli vräkt. Så jag kastar ut den sketna Pioneer-kassettdäck-stereon från 70-talet och kommer på den briljanta idén att skaffa Squeezebox! Så, vad ska jag välja för något? Och om jag vill göra samma sak i sovrummet?
Anledningen med den här tråden är att någon vänlig själ med erfarenhet skulle kunna reda ut vad de olika används till och hur jag i mitt fall ska gå vidare/börja.
//Oskar
Edit: Ja just det, jag vill ju sätta igång med Martins Squeezebox-guide om slimserver så fort som möjligt
Redigerat av oskja738, 10 May 2009 - 19:56.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
5
* Officiell Tråd - Squeezebox & Transporter
29 filmer
80 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?