Jag har en LE32B657. Den senaste månaden har jag fått mycket störningar när jag tittar på de digitala kanalerna (min bostadsrättsförening matar ut boxersignal parallellt med vissa kanaler analogt till antennuttagen). Bilden hackar till och från, och vissa stunder är bilden svart med felmeddelande "svag eller ingen signal". Analoga kanaler funkar bra.
TV:n säger att signalnivån är kring 80 men så plötsligt blir nivån noll och bitfel 10. Jag tycker det är lite värre med TV4 och TV6 jämfört med SVT-kanalerna.
Jag har testat att byta antennkabel, gått via annat antennuttag och testat med antennförstärkare, allt utan resultat. Sen har jag plockat fram en gammal fristående digitalbox, Dilog DT355, och när jag kört med den har det inte varit några problem. När TV:ns inbyggda box sagt att den saknar signal har jag kunnat slå över till Dilogen där det funkat fint.
Problemen är värst när jag slår på TV:n. När den gått en stund, en kvart eller så, så tycker jag problemen minskar.
Jag gissar att det är fel på TV:ns digitalbox. Men det är inget roligt fel, bitvis funkar det ju bra, så jag kan ge mig den på att det funkar om man lämnar in den och verkstan ska testa...
Om det inte är en känt fel förstås. Är det någon som känner igen sig?