I dagsläget har jag kopplat desktop-datorn till TVn via VGA och använder ett eget skript(mplayer bland annat) för att spela upp videofiler. Det startar olika program med lite olika options baserat på filtyp etc.
Som det är nu måste jag hålla på och pilla med en mus och mecka via filhanterare på TVn eller via SSH. Funkar väll men käns som en ME med fjärrkontroll och allt skulle var så mycket smidigare

Har tittat lite på TViX HD M-6500A , och den verkar ha de funktioner jag söker, men tänkte bara slänga ut frågan här, finns det någon annan i liknande prísklass som skulle fungera lika bra eller bättre än just denna Tvixen?
De funktioner jag behöver/vill ha är bland annat
*video via HDMI direkt till TV
*lud via toslink/coax digitalt till reciever
*ljud som bitstream/PCM baserat på vad som finns i ljudfilen.(finns DD/DTS skicka som bitstream, annars skicka som det är)
*Spela alla vanligt förekommande format i vanliga containers idag.(avi/mpeg/mkv/dvd-iso/etc, divx/xvid/x264/etc) samt ljud(mp3/ogg/flac), samt de vanliga video-upplösningarna som används idag, 576i/p / 720p / 1080i/p samt andra dator-upplösningar.
*Snyggt(subjektivt men ändå) gränsnitt.
*Kan ta filerna från NFS-share(en av anledningarna jag fastnade för 6500:an)
*Behöver intgen PVR-funktion
Det var det jag kom på så här på rak arm:)
Frågar är allts finns det nått annat intressant i samma prisklass eller runtomkring där, med ovanstående eller vettigare funktioner, förutom just TViX HD M-6500A ?
Redigerat av Unregistered2345ed51, 13 januari 2010 - 11:30.