Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LG50 PS6000/8000-ägare: Nöjda eller ej?

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 22 January 2010 - 13:31

joli01
  • joli01
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Går i köptankar och är väldigt nyfiken på att höra vad Ni som har en LG 50 (eller 60-tummare) av modell PS6000, 7000 eller 8000 tycker om denna.

Är ni nöjda med allt eller missnöjda med något?
Har ni eller har ni haft några problem med TV:n?
Hur betygssätter ni (som orkar ;)) följande bildegenskaper på en skala mellan 1 och 10?
- Bildens bildkvalité som helhet
- Svärta
- Kontrast
- Färgåtergivning
- Skärpa
- Rörelsehantering
Vad tycker ni om det inbyggda ljudet, om ni använder det?

Tack för hjälpen.

Postad 22 January 2010 - 14:03

Unregistered1372
  • Unregistered1372
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0
Jag äger ju ingen 50PS6000-8000 personligen men jag arbetar ju med dem och mitt intryck av dem är positivt, tyvärr har jag inte mycket att jämföra med förutom andra LG-produkter samt Philips när jag väl är där.

Jag har ju tyvärr inte heller haft möjlighet att köra dem i normal hemma-använding då verkstaden är välbelyst men jag har testat en 60PS8000 ganska intensivt i mörkläggning med BluRay och jag hade definitivt inga klagomål angående någonting egentligen. Tyckte det var bra svärta, bra färgåtergivning och rörelsehantering m.m. Körde den på den förinställda bildinställningarna Expert1/2 och ingen egen kalibrering gjordes.

Inbyggda ljudet tänker jag inte kommentera då jag aldrig skulle använda det själv utan blir alltid hemmabio :D

Överlag tycker jag att detta helt klart är en av de mycket bättre produkterna LG har släppt och designen med front enbart i glas faller mig helt i smaken!

Hoppas någon annan hoppar in och kanske kan ge en bättre åsikt då min känns opartisk ;)

Postad 02 February 2010 - 09:15

klp
  • klp
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0
Med tidigare erfarenhet av Panasonic (PX80 samt PV60) tvekade jag länge innan jag valde LG 50PS8000.
Jag har inte ångrat mig en sekund...

Betygsskala där 8 är kanonbra och klar över genomsnittet samr där 10 är outstanding, så ger jag följande betyg:
9 - Bildens bildkvalité som helhet
7 - Svärta
9 - Kontrast
10 - Färgåtergivning
9 - Skärpa
9 - Rörelsehantering
Använder ej - Vad tycker ni om det inbyggda ljudet, om ni använder det?
6 - IR (Image Retention), "kvardröjande skuggor", men de försvinner hyffsat fort

Kort sagt är jag skitnöjd!

En sak som dock irriterar mig är att den har lite taskig handskakning på HDMI åtmistone tillsammans med Popcorn Hour A-100.
Detta visar sig som att jag måste trycka upprepade ggr på PCHns fjärr och ibland starta filmen innan "Ingen signal" infon på LGn försvinner.
Detta sker då PCHn var varit igång ett tag och jag bytt till en annan ingång på LGn och sedan byter tillbaka till HDMI 1. Startar jag om PCHn så funkar det utmärkt.
Hade inga såna problem alls med Panasonicarna...

Skulle vara intressant om ngn annan har samma fenomen?

Postad 07 February 2010 - 15:32

Ritsch
  • Ritsch
  • Användare

• 204 inlägg
  • 0
Jag har haft PS8000 ett par veckor.

Hade tidigare en Fujitsu Siemens 42 tum plasma (med LG panel) som gick sönder efter 3,5 år.

Med PS8000 hade jag oturen att få en lysande pixel långt ut till vänster men den syns inte från soffan, orkar inte göra något åt det. Risken finns väl att man får en ny tv med en lysande eller blinkande pixel i mitten så därför byter jag inte.

Tillägg: tittade nyss och den lysande pixeln är nu mycket svagt blinkande, syns knappt. Det verkar som en hel del haft problem med felaktiga pixlar men det finns ju garanti om man stör sig på det.

De tillfälliga inbränningarna märks sällan vid normalt användande. De försvinner snabbt. Ser det inte som något problem eftersom det inte stör mig. Håller man på mycket med tv-spelande så kanske det inte är den bästa apparaten att köpa. Jag tittar bara på TV och film.

Standard digital-tv ger bra bild. Rörelsehantering är också rikigt bra, ingen hackande bild. Bluray är inga problem, bra, skarp bild utan hack! DVD-film ger också fin bild.

Svärtan är inte i toppklass men fullt tillräcklig för att ge bra bild i de flesta lägen.

Efter egna inställnigar har jag ungefär samma bildkvalitet som THX- läget ger. THX fungerar nog bra för de flesta.

Designen är snygg och apparaten ser tunnare ut än vad den är. Byggkvalitén är god. Elektroniken surrar bara svagt (inget störande på något sätt) och höljet blir inte för varmt.

Menyerna är lätta att använda, man behöver knappt läsa bruksanvisningen.

Minus för att ingångar sitter på baksidan. På Fujitsu Siemens satt de i botten, bra när man har den på väggen.

Jag har provat inbyggda ljudet och det duger gott. Det finns viss bas eftersom chassit är ganska tjockt.

Jag håller med i stort det betyg som "klp" ger.

Ja, jag är nöjd med köpet.

Redigerat av Ritsch, 07 February 2010 - 17:05.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.