Jag börjar med att beskriva mina enheter. Jag har en laptop HP Pavilion DV6-1170eo , Entertainment PC. En enligt min mening väldigt skarp maskin. Grafikmaskinvaran som sitter i är ATI Mobility Radeon 4650 1gb HD. Tvn jag har är en Philips 42PFL5604H (med senaste uppdateringen i mjukvara).
Nu till problemet. När jag kopplar den från datorns HDMI till HDMI portarna på tvn och ska kolla film så fungerar allting perfekt i ca 5 min. Sen blinkar allting till och den dominerande färgen skiftar från svart till grön. Så man ser filmen med istället för svart kanter och svart som "bakgrunsfärg" så bllir allt som ska vara svart grönt. Jag har alla de senaste uppdateringarna i drivrutiner. Jag kör även filmerna med VLC Media Player. HDMI kabeln jag använder är en standard ifrån ONOFF, 5 meter lång som ska klara 1080p i överföringen. Observera att oavsett om jag kör en utsignal på 720p 50hz/72060hz, 1080i 50hz/1080i 60hz, 1080p 50hz/1080p 60hz så blir utgången densamma.
Datorn är även nyligen körd en recovery på och problemet kvarstod. Jag fattar inte vad som är problemet, någon som varit med om något liknande eller kan ha förslag på vad problemet kan vara? Skriv gärna så fort som möjligt.
Tack på förhand.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Rött flimmer när jag kopplar via recivern
7 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?