Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Har ett väldigt konstigt problem

5 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Philips 42PFL5604H (TV) 1 9.346152 (25) Inga priser
HP Pavilion DV6-1170eo (Laptops (Bärbara datorer)) 1 (0) Inga priser
3 relaterade trådar

Postad 28 March 2010 - 10:50

CrimsonD
  • CrimsonD
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hejsan.

Jag börjar med att beskriva mina enheter. Jag har en laptop HP Pavilion DV6-1170eo , Entertainment PC. En enligt min mening väldigt skarp maskin. Grafikmaskinvaran som sitter i är ATI Mobility Radeon 4650 1gb HD. Tvn jag har är en Philips 42PFL5604H (med senaste uppdateringen i mjukvara).

Nu till problemet. När jag kopplar den från datorns HDMI till HDMI portarna på tvn och ska kolla film så fungerar allting perfekt i ca 5 min. Sen blinkar allting till och den dominerande färgen skiftar från svart till grön. Så man ser filmen med istället för svart kanter och svart som "bakgrunsfärg" så bllir allt som ska vara svart grönt. Jag har alla de senaste uppdateringarna i drivrutiner. Jag kör även filmerna med VLC Media Player. HDMI kabeln jag använder är en standard ifrån ONOFF, 5 meter lång som ska klara 1080p i överföringen. Observera att oavsett om jag kör en utsignal på 720p 50hz/72060hz, 1080i 50hz/1080i 60hz, 1080p 50hz/1080p 60hz så blir utgången densamma.

Datorn är även nyligen körd en recovery på och problemet kvarstod. Jag fattar inte vad som är problemet, någon som varit med om något liknande eller kan ha förslag på vad problemet kan vara? Skriv gärna så fort som möjligt.

Tack på förhand.

Postad 29 March 2010 - 18:53

dunde
  • dunde
  • Mästare

• 3094 inlägg
  • 0
Testa att ändra "pixelformat" i CCC, http://www.avsforum....d.php?t=1084410
Ändra till RGB 4:4:4. Du har nog YCbCr nu?

Postad 30 March 2010 - 19:50

CrimsonD
  • CrimsonD
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Testa att ändra "pixelformat" i CCC, http://www.avsforum....d.php?t=1084410
Ändra till RGB 4:4:4. Du har nog YCbCr nu?

Det stämmer nog att jag har YCbCr...tack så mycke, ska testa och se om det fungerar bättre nu

Postad 31 March 2010 - 10:58

Parika
  • Parika
  • Lärjunge

• 369 inlägg
  • 0
Hur gick det?

Som jag förstått det så SKA du välja YCbCr när du tittar på film, och RGB för dator applikationer, spel mm.

Saxat från tråden på avsforum:

I guess I should set pixel format to full range, that is 4:4:4, correct? But which one of the two, RGB or YCbCr? This is very confusing...

If your source is only going to be Blurays and DVD, then staying in the YCbCr format would do least conversions.
It gets more tricky when you have mixed sources on your display.

Jag tycker att det låter som att din HDMI kabel inte riktigt lirar rätt. Jag har själv ett ATI Mobility Radeon kort och tycker att YCbCr 4:4:4 ger bästa bilden (mest likt bilden från min BD spelare)

Postad 31 March 2010 - 18:23

dunde
  • dunde
  • Mästare

• 3094 inlägg
  • 0

Hur gick det?

Som jag förstått det så SKA du välja YCbCr när du tittar på film, och RGB för dator applikationer, spel mm.

Saxat från tråden på avsforum:

I guess I should set pixel format to full range, that is 4:4:4, correct? But which one of the two, RGB or YCbCr? This is very confusing...

If your source is only going to be Blurays and DVD, then staying in the YCbCr format would do least conversions.
It gets more tricky when you have mixed sources on your display.

Jag tycker att det låter som att din HDMI kabel inte riktigt lirar rätt. Jag har själv ett ATI Mobility Radeon kort och tycker att YCbCr 4:4:4 ger bästa bilden (mest likt bilden från min BD spelare)

Det finns ett känt problem med Philips-apparater/ATi och YUV därför kör man RGB då.

Postad 06 April 2010 - 09:38

ludret
  • ludret
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Jag sitter själv med samma problem. Har en 7404h och radeon 4350.
Nu har jag ställt in full RGB och det löser problemet med att färgerna blir grön-rosa. Däremot finns själva blinkadet till svart kvar och inträffar flera ggr per timma. Vad jag har läst på nätet verkar det inte finnas någon lösning på detta ännu. länk

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.