Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Uppspelning av .srt och mkv på Samsung PS50C7705 ?

12 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 11 augusti 2010 - 16:42

jimea
  • jimea
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Försöker få video att spelas upp via WLAN med inbyggda mediaspelaren i Samsung PS50C7705.

Får AVI att fungera, men inte undertexter, .srt format.

MKV har jag bara testat 1 fil ännu, och den fungerade inte.
Ska testa flera...

Vet att HD-material inte är så optimalt att spela upp trådlöst, och det kan jag leva utan, men skulle gärna vilja slippa koppla disk/minne för att kunna spela upp AVI med undertexter, helst .srt.

Brukar muxa in .srt i mkv-filer, men som sagt, om det inte fungerar trådlöst att spela upp spelar det ju ingen roll, utan då hamnar man i koppla disk/minne-läget igen.

Någon som har tips/lösningar på detta?

Postad 29 augusti 2010 - 08:22

Unregisterede1f39394
  • Unregisterede1f39394
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Hej !
Vet att man kan se Mkv filer om man döper om dom till M2ts men textningen har jag ingen lösning på.

Postad 29 augusti 2010 - 09:48

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Vet att man kan se Mkv filer om man döper om dom till M2ts men textningen har jag ingen lösning på.

Ang. M2TS så skrev nån detta idag:

https://www.minhembi...s...267489&st=0

Postad 29 augusti 2010 - 12:16

antiii
  • antiii
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Prova ändra namn på båda film och undertext till samma namn. Döp båda till exempel 1, sen prova.
Har för mig jag gjort så tidigare.

Ps, någon som har fått tvn att spela 3d film via usb?. Har provat men får inte det att fungera. Tips? :)

Postad 30 augusti 2010 - 16:50

Flyingrat
  • Flyingrat
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Försöker få video att spelas upp via WLAN med inbyggda mediaspelaren i Samsung PS50C7705.

Får AVI att fungera, men inte undertexter, .srt format.

MKV har jag bara testat 1 fil ännu, och den fungerade inte.
Ska testa flera...

Tyvärr verkar de flesta inbyggda mediaspelare inte klara av MKV med inbakad textning, samma gäller bla LG som vi har hemma. Vi har också haft intermittenta problem med .srt för vissa filformat.

Mezzmo som har tagit fram en hyggligt bra DLNA mediaserver diskuterar att införa en realtids strömning av undertexter (ala "overlay") med bildströmmen för att på så sätt fixa textningsproblemet. Stalltips, skaffa en extern mediaspelare...

Slutsats:
1) DLNA har fortfarande mycket stora brister och lämpar sig definitivt inte för den normala hemmaanvändaren.
2) De flesta inbyggda mediaspelare suger ;-)

Redigerat av Flyingrat, 30 augusti 2010 - 16:52.

Postad 23 mars 2011 - 03:27

trezpasser
  • trezpasser
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
hur kör ni DLNA med samsung-tv'n?
Jag har fått för mig att man måste använda Windows Media Player. Vilket i sin tur inte vill ta in mkv-filerna ens i playlisten. Så jag kommer inte ens så långt :\. Har heller inte fått undertexterna att fungera vilket jag då tror beror på att Media Player inte infogar något annat än just dom mediafilerna i playlisten (alltså inte .srt osv).

Ní får gärna upplysa mig om andra lösningar att köra nätverk från datorn.

Postad 23 mars 2011 - 07:32

Pinnen
  • Pinnen
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

hur kör ni DLNA med samsung-tv'n?

Jag kör PC Share manager. Tror till o med jag fick med en installations-cd till programmet när jag köpte min TV
http://www.samsung.c...c share manager

Postad 23 mars 2011 - 12:19

trezpasser
  • trezpasser
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Tack pinnen

Edit: Uppdaterar med en mer direkt länk och guide, då samsungs söksida listar 1700 resultat typ.

http://www.rytterqvi...anager-for-dlna

Redigerat av trezpasser, 23 mars 2011 - 12:32.

Postad 01 april 2011 - 05:26

trezpasser
  • trezpasser
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Har nu ägnat mer tid åt TV'n och måste säga att nätverksanvändandet mellan min dator och tv'n är suverän! Innan jag köpte tv'n hade jag större planer på att skaffa/bygga htpc alternativt ps3 osv.. nu finns inga sådana tankar längre. Mediaspelaren kör dom vanligaste formaten streamat direkt från datorn antingen via MediaPlayer (vilket jag inte gillar) eller samsungs egna program. Det kommer tom upp en snygg liten logga på tv'n som talar om att jag startat min dator och att dom pratar med varandra :blush:. enkelt, snyggt och funktionellt. MKV och SRT fungerar klockrent och vill man justera text och tid kan man göra det direkt i tv'n....

Postad 09 april 2011 - 22:27

No-Substitute
  • No-Substitute
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Har nu ägnat mer tid åt TV'n och måste säga att nätverksanvändandet mellan min dator och tv'n är suverän! Innan jag köpte tv'n hade jag större planer på att skaffa/bygga htpc alternativt ps3 osv.. nu finns inga sådana tankar längre. Mediaspelaren kör dom vanligaste formaten streamat direkt från datorn antingen via MediaPlayer (vilket jag inte gillar) eller samsungs egna program. Det kommer tom upp en snygg liten logga på tv'n som talar om att jag startat min dator och att dom pratar med varandra ;). enkelt, snyggt och funktionellt. MKV och SRT fungerar klockrent och vill man justera text och tid kan man göra det direkt i tv'n....

Då de flesta verkar ha problem att streama MKV (med eller utan SRT) över DLNA-protokollet, så tror jag att vi alla skulle uppskatta om du berättade hur du gör för att göra just det.

Postad 10 april 2011 - 11:50

PERSSA
  • PERSSA
  • Lärjunge

• 335 inlägg
  • 0

Har nu ägnat mer tid åt TV'n och måste säga att nätverksanvändandet mellan min dator och tv'n är suverän! Innan jag köpte tv'n hade jag större planer på att skaffa/bygga htpc alternativt ps3 osv.. nu finns inga sådana tankar längre. Mediaspelaren kör dom vanligaste formaten streamat direkt från datorn antingen via MediaPlayer (vilket jag inte gillar) eller samsungs egna program. Det kommer tom upp en snygg liten logga på tv'n som talar om att jag startat min dator och att dom pratar med varandra ;). enkelt, snyggt och funktionellt. MKV och SRT fungerar klockrent och vill man justera text och tid kan man göra det direkt i tv'n....

Hur gör man för att srt filen ska fungera?

Postad 24 april 2011 - 23:12

Unregisteredbf462b31
  • Unregisteredbf462b31
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Serviio (http://www.serviio.org/download) funkar att köra MKV filer och jag kör på en LE46C755R2W, funkade på första försöket. Jag har testat några olika server program och inget funkade förren jag testade detta.

Funkar - Serviio
Funkar ej - PS3 Media server (mkv funkade inte, letade förgäves efter massa uppdateringar och fixes men utan att lyckas)
Funkar ej - Samsung PC Share (fick det helt enkelt inte att funka, orkade inte riktigt)
Funkar ej - XBMC (fick aldrig att dela med sig filer ut till TVn även om den hittade servern i listan, dock så tror jag detta är ett stand-alone program som ska funka för sig och inte för delning)

Jag kan dock inte svara på frågan om .srt filerna :/ Det kanske funkar med Serviio, men har inte orkat testa än, är bara så glad att jag fick skitet att funka, tog bara 4 timmar -.-

Hoppas att detta hjälper de arma stackare som mig själv som är lite lost!

Redigerat av Unregisteredbf462b31, 24 april 2011 - 23:13.

Postad 11 maj 2011 - 07:29

mahe0543
  • mahe0543
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Haft problem med att titta på mkv- filer med min samsung 8005 men nu igår verkade det fungera, ska försöka kolla om textning fungera, kör med den senaste firmwaren 7000...nånting

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.