KDL52NX800 som ligger i spannet 25-30 000:- klassen.
Detta är vad jag möter dagligen i ljusa film/TV partier.
Bifogad fil(er)
Redigerat av Unregisteredac9fc2b7, 17 March 2011 - 16:05.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Problem med SONY LED TV!
Startad av
Unregisteredac9fc2b7
, Feb 18 2011 11:46
36 svar till detta ämne
3 relaterade trådar
Postad 18 February 2011 - 11:46
Jag har köpt en LED-TV i det dyrare segmentet.
KDL52NX800 som ligger i spannet 25-30 000:- klassen. Detta är vad jag möter dagligen i ljusa film/TV partier. Bifogad fil(er)Redigerat av Unregisteredac9fc2b7, 17 March 2011 - 16:05. Postad 18 February 2011 - 11:54
Grav clouding? I mörkare partier syns det såklart mindre men på svart skärm så finns det vanliga "vita" cloudingen här och där. Postad 18 February 2011 - 11:59
Ja, den är ju mörkgrön på höger resp. vänster sida?
Det måste vara fabrikationsfel. Postad 18 February 2011 - 12:03
Har nyss pratat med SONY supporten och de sa efter att ha förklarat min bild att det problemet har ALLA edgeLED mer eller mindre??
Jag visade dessa bilder på Elgigantenvaruhuset där jag köpte den och dom sa att de aldrig sett detta. Har även skickat dessa bilder till SONY så det skall bli intressant vad dom svarar. Postad 18 February 2011 - 12:03
Jag har exakt samma tv och exakt samma fel. Prova att ha på tvn i 2-3 timmar eller längre, då "försvinner" problemet. Alltså när den är varm. För att komma tillbaka igen nästa gång man knäpper på den igen.
Bör väl gå att lösa, jag litar inte på Sony teknikerna som säger att det ska vara såhär, kan INTE stämma! Postad 18 February 2011 - 12:05
Det där såg ju för bedrövligt ut. När köpte du tvn? Helt oacceptabelt tycker jag och tycker det absolut inte är något man får stå ut med. Jag har en LED av betydligt billigare slag och den uppvisar inga former av clouding så argumentet att alla LED-modeller lider av detta, som försäljaren hävdade, stämmer inte. Postad 18 February 2011 - 12:07
Ja, vad har du gjort åt det då?? Detta köper inte jag iaf. Postad 18 February 2011 - 12:11
Precis vad jag trodde. Snacka om att det stööör, Hockey, skidsporter ljusa filmpartier.... huga! Postad 18 February 2011 - 12:11
Det där ser konstigt ut. Det ser ut som omvänd clouding på ett ungefär, då det är mörkare partier som framträder vid ljusare scener. Clouding syns vanligen inte vid ljusa scener så detta är nog något annat, men du säger att du har clouding också när bilden blir mörk? Dessutom ser mönstret väldigt symmetriskt ut. Mycket märkligt.
Sådär ska det fasen inte se ut. Har du öppet köp lämna tillbaka. Annars stå på dig! Postad 18 February 2011 - 12:13
Hoppas det löser sig för du har ingen "öppet-köp tid" kvar va? Postad 18 February 2011 - 12:13
Nej inte jag heller, det är helt oacceptabelt. Jag kommer skicka in den så dom får felsöka/byta panel. Jag har den hemma nu för att prova att köra in den, dvs ha den på så mycket som möjligt för att se om problemet minskar eller försvinner. För annars är jag nöjd med bildkvaliteten på tvn. Kan uppdatera varandra och även om det är fler som har problemet hur det går hos Sony så vi får detta löst. För det är INTE ok på en så pass dyr tv.. inte på en billig heller Postad 18 February 2011 - 12:15
Jag köpte den 13 Nov. (3 månader sedan)
Att vi uppdaterar varandra låter fint! Även så att andra får läsa hur det går för oss. Som sagt, det är en dyyyr TV. Postad 18 February 2011 - 12:19
Det som är extra störande är att när jag väl valde TV så tänkte jag att: -Nu köper jag en dyrare TV för att slippa liksom "billigaskitTVapparaterProblem".
Det blev inte riktigt så. Postad 18 February 2011 - 12:20
Att det är edge-led har väl med saken att göra, då den tekniken är sämre än backlight-led. Men sådär illa ska det inte få se ut ändå. Har också en "led" som kostade ganska mycket mindre än din, dock backlight-led. Där ser det inte ut sådär för 5 öre, även om min kan ha lite problem med ljusa bakgrunder i rörelse ibland (banding). Men det är en annan historia.
Postad 18 February 2011 - 12:28
Dynga..
Den är ju så snygg annars. Jag vill ju ha den här! Bifogad fil(er)Postad 18 February 2011 - 13:07 Men vad är viktigast? Att den ser bra ut avslagen eller att den levererar bra bild? Om du föredrar nr.1 så kan du behålla tvn eller köpa valfri Slamsung. Om du inte accepterar bildproblemen som edge-led belysta lcderna dras med så är det bara att utnyttja öppet köp tiden som du har på EG. Vill du absolut ha "led" och hålla dig i detta prissegmentet så föreslår jag Postad 18 February 2011 - 13:10
Självklart så prioriterar jag bilden först! Öppet köp EG? Postad 18 February 2011 - 13:41
EG=elgiganten...sorry för min tröghet.
Jag köpte den 13 Nov (3 månader sen) så öppet köp har väl gått ut men jag kommer def att gå vidare med det här. Postad 18 February 2011 - 14:18
har du din TV fäst i Vesa? Vet att cloudingproblem lösts med byte av fäste eller ståendes på fot.
Postad 18 February 2011 - 14:51
Jag vet tyvärr inte vad Vesa är. Jag har den på väggen. Postad 18 February 2011 - 15:08
Hmmm har aldrig sett något liknande... clouding (som i vissa fall även kan synas på ljusa bilder) är inte så symetrisk (vad jag har sett)... mönstret på höger sida är ju en direkt spegling av hur det ser ut på vänster sida. Är det så illa i verkligheten som det ser ut på bilden (kameror ha ibland en förmåga att öka på t.ex clouding-problem)?
Frågan blir ju genast om det är något som är defekt på de enheter ni har eller om det är en fundamental felkonstruktion??? Oavsett vilket så är det långt ifrån vad man kan acceptera för en så dyr enhet - Sony borde rimligtvis ge er nya enheter på stört för att inte försämra sitt anseende. Mvh /Gelmax Postad 18 February 2011 - 15:12
Yep det är inte clouding utan det verkar vara någon slags defekt i panelen. Postad 18 February 2011 - 15:22
Vesa är alltså väggfäste. Som sagt det kan vara hur den är fäst på väggen men det kan också vara att panelen är defekt. Postad 18 February 2011 - 16:40
Inte för att jag är någon expert på clouding, men det där ser ut som ett panelfel , jag fick liknande mörka konstiga mönster på min förra samsung (såg också dom mest vid ljusa bilder) fick panelen utbytt av samsung utan problem.
MVH PG Postad 18 February 2011 - 18:25
Har detta fenomen uppstått nyligen eftersom du inte reklamerat den tidigare?
Postad 18 February 2011 - 22:11
Tror att den är deffekt. Man skulle kunna tro att skivan som ska fördela ljuset från diodrarna bakom panelen skulle vara skev och sprider ljuset ojämt. Men detta är en ren gissning
Postad 18 February 2011 - 22:28
vad för slags led belysning är det i denna? sony pratar ju om t.ex. intelligent led mm. klart att den är defekt, reklamera! ge inte upp!
Postad 28 February 2011 - 08:01
Sådär, nur har Sony bytt panel på min TV och problemet som visats på bilderna tidigare i denna tråd är i princip helt borta vilket är kanon.
Har dock en del clouding som syns vid mörka partier, ska vänta å se om det blir bättre med tiden. Annars är jag otroligt nöjd med bilden Postad 17 March 2011 - 20:43
Fan vad bra att det är mer folk som har samma fel som jag. Har upptäckt detta problem på min KDL-EX700 senaste månaden. Då är det alltså bara att åka in till MM med ett foto (tar ett eget foto) så borde man få en ny panel.
Någon som vet hur det är att frakta en LCD-LED utan kartong ? Går det bra att ha den liggandes ? Postad 18 March 2011 - 10:20
Ja den kan ligga ner bara den ligger helt plant på en mjuk filt eller liknande.
Postad 30 July 2011 - 01:40
Har nu varit och lämnat in min tv. Och efter 2.5 vecka fick jag äntligen tillbaka den.
Med svaret om att dom hade uppdaterat mjukvaran och tvn var inom ramarna... Provade aldrig tvn i butik när jag hämta upp den så jag kunde inte klaga då. Sen har jag 7mil enkel resa till Media Markt. Så jag har inte "kunnat"/haft viljan att lämna in den igen. Men detta tycker då inte jag man ska stå ut med om man köper en tv-apparat för 15000:-. Bifogad fil(er)Redigerat av Erikssonvr6, 30 July 2011 - 01:41. Postad 30 July 2011 - 08:52
Länge leve CCFL backligt.....synd bara att producenterna inte tycker likadant.
Postad 10 September 2011 - 19:51
oj oj oj oj ..det där ser inte bra ut. 2 användare läser detta ämne0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |