Kommentarer till Dags att bygga PA system!=D av kempa
Startad av
kempa
, Mar 31 2011 19:47
10 svar till detta ämne
Postad 31 March 2011 - 19:47
Du vet att vas är inte den rekommenderade lådvolymen va? Det är motståndet i upphängning på elementet definierat genom hur stort motstånd det blir när den monteras i en sluten låda med en specifik volym. Har du t/s parametrar över elementen? Annars rekommenderar jag att bygga slutet istället, lättare att inte misslyckas på det sättet. Men lycka till!
Postad 31 March 2011 - 20:26
tack
det visste jag faktiskt inte!;P men har redan testat mig fram med dom membranen i olika lådvolymer och med olika portningar och det blev super med dom måtten jag har nu!=D är däremot nyfiken på vad som händer när högtalarna reflekterar ljudet mot varandra=O vet du om det blir bra eller bara rena skiten?
Postad 31 March 2011 - 20:56
Okej, va bra. Teoretiskt sätt kommer elementen ta ut varandra= knäpptyst i lådan. Men så riktade är dem inte, men den förstärkning du söker kommer inte att uppstå.
Postad 31 March 2011 - 20:58
Rolig idé, men jag tror inte att det är värt besväret med en så komplicerad lådkonstruktion.
Ljudvågorna kommer ju studsa runt i lådan på oändligt många fler sätt än du visat i din ritning och jag ser ingen direkt fördel med att sätta elementen på det sättet. Jag hade nog kört på en hederlig låda med elementen uppradade vertikalt. Tror det är störst sannolikhet att få bra ljud med den lösningen.
Ljudvågorna kommer ju studsa runt i lådan på oändligt många fler sätt än du visat i din ritning och jag ser ingen direkt fördel med att sätta elementen på det sättet. Jag hade nog kört på en hederlig låda med elementen uppradade vertikalt. Tror det är störst sannolikhet att få bra ljud med den lösningen.
Postad 01 April 2011 - 00:23
okej...;P skall testa i alla fall:P om man inte misslyckas lär man sig inget=P har räknat lite på det och jag är mycket positivt inställd på resultatet:)
Postad 03 April 2011 - 20:03
Jag tror nog att det kommer funka fint. Lådan ser ju välbyggd ut.
Det kommer låta både mycket och bra..
Lycka till.
Det kommer låta både mycket och bra..
Lycka till.
Postad 03 April 2011 - 20:17
japp det fungerar fruktansvärt bra!=D har släckte ett par halogen lampor i mitt tak på ett par minuters spelande=D
Postad 31 December 2011 - 00:14
När du bygger sluten låda så skall du fylla 50-70% av lådan med dämpull. Välj med lyssningsintryck!
Det tunna lagret du satt dit gör nog tyvärr ingeting. Formen på lådan är absolut inget problem. Bara bra!
Utan otrevliga baspeakar skrev du. Har du mätit?
För örat är inte så bra på det.
Bara bygga vidare, det är ju så kul!
Det tunna lagret du satt dit gör nog tyvärr ingeting. Formen på lådan är absolut inget problem. Bara bra!
Utan otrevliga baspeakar skrev du. Har du mätit?
För örat är inte så bra på det.
Bara bygga vidare, det är ju så kul!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
380 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?