Jag har just nu en 42" LG-plasma från 2005/2006 och en 50" LG-plasma från 2010. Är mycket nöjd med båda apparaterna men en större bild lockar. 2013 körde LG 60", Samsung 64" och Panasonic 65" som sina största modeller. Får jag önska vore det perfekt om LG tar klivet upp på 64-65" men även en 60" är intressant.
På CES 6-9 januari i Las Vegas visade LG upp sig och de kommer under 2014 erbjuda fyra olika modeller på plasma-sidan.
Fyra modeller: (Namnen kan säkert ändras när de lanseras i Europa)
PN6900 (Flaggskeppet med 3D) 60"
PB6600 50" och 60"
PB5600 60"
PB560B 50" (720p)
Som en jämförelse kan nämnas att de lanserar 25 st olika LED/LCD så även LG håller på att markant svänga över mot LED/LCD. De visade även upp ett nytt smart-TV system "LG webOS". Innehåller Netflix, Youtube osv. Enligt användare som provat på CES så är det nya webOS mycket bra. Systemet köptes från HP 2013 så det är ett helt nytt system som inte har några likheter med det gamla "LG Smart-TV". Lite oklart om webOS kommer att finnas med i någon av plasmamodellerna.
För mig är inte lull-lull så viktigt. Ge mig en stor bild som ser ok ut och som inte kostar skjortan med tre HDMI-ingångar så är jag på. Att de hoppar 3D på de flesta modellerna tycker jag bara är bra. Det tyder på att priset blir fortsatt attraktivt. De nya modellerna brukar väl dyka upp i Sverige på senvåren så i april/maj bör de vara här.
Någon som hört vilka storlekar de kommer lansera?
Edit: Hittade storlekarna och har lagt till dem vid sidan av varje modell.
Redigerat av daddydj, 22 januari 2014 - 15:46.