Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Audio Technica ATH-M50x

Inga svar i detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 27 juni 2014 - 22:15

bjornengqvist
  • bjornengqvist
  • Användare

• 245 inlägg
  • 0
Bifogad fil  AUDIO-TECHNICA_ATH-M50X_PROFESSIONAL_HEADPHONES_003.jpg   40,05K   0 Antal nerladdningar

Efter ett liv av att ha använt mig av diverse medföljande hörlurar och snäckor så är det dags att slå till på ett par "riktiga" lurar. Efter mycket vånda och bläddrat och tittat på recensioner så tror jag att det blir ett par Audio Technica ATH-M50x. Är det någon som har erfarenheter av dessa lurar?

Användningsområdet för lurarna är väldigt allround. Jag har tänkt använda dem till att lyssna på musik (pop, rock och elektroniskt) och podcasts på min iPhone (mest via Spotify, men även en del FLAC), till min förstärkare (Pioneer VSX-922) när jag tittar på film och spelar spel (men mikrofon behövs ej), samt även för att plugga in i iPad och dator för film och musiklyssnande.

Som jag förstår så är ATH-M50x och ATH-M50 nästintill identiska förutom att x-modellen har löstagbar sladd. Innebär detta att det eventuellt kan gå att köpa en telefonanpassad sladd i framtiden till lurarna, med mikrofon och knapp för att svara på samtal? Hur brukar det vara med sådana tillbehör till hörlurar? Kan det komma tredjepartstillbehör om Audio Technica själva inte släpper några?

Sen till sist, är det någon som har ett förslag på var tusan man kan få testlyssna dessa lurar (eller ATH-M50) om man bor i Örebro. Det verkar mest vara internetbutiker som har dem i lager och ej fysiska butiker? Hur funkar det på Teknikmagasinet, brukar man få testlyssna där?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.