Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bygge av surroundhögtalare: Volt 10LX

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 07 October 2015 - 22:20

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

• 1984 inlägg
  • 0

Köpte 4 såna här koaxialhögtalare för att ha som surrar och bakre surrar i ett hembiosystem:

http://www.diysoundg...volt-10lxe.html

De består alltså av en 10" bas och en diskant man skruvar fast i basen som "skjuter" genom basen.

Köpte dem efter att ha läst mycket gott om dem på Avsforums diy-avdelning. Kommer köra dem tillsammans med mina Elusive 1099 som jag köpte från samma företag och som kommer vara mina LCR (Byggtråd för dessa här: https://www.minhembi...owtopic=324749# ).

Av det jag testat dem hittills låter de riktigt bra tycker jag.

De ger en riktigt bra diffus ljudbild och kan spela grymt högt. Jag köpte mina tillsammans med de vinklade flatpacksen för enkelhetens skull. Delningsfiltret var i motsats till 1099:orna mycket enkelt att löda ihop.

Jag fraktade hem dem via jetcarrier.com vilka jag kan rekommendera varmt. Bifogar lite blandade bilder. Kan tillägga att mina troligen kommer döljas bakom ljudtransparent tyg varför jag bara har satt ihop dem med lim och målat dem, har inte spacklat eller slipat alls.

Bifogad fil(er)

Postad 08 October 2015 - 07:38

ekon
  • ekon
  • Guru

• 5779 inlägg
  • 0

Surroundhögtalare med en 10" bas? Det var något nytt!

Skulle vara kul att lyssna på dina hemmabyggen, då jag intresserat mig för att bygga egna högtalare. Synd att du bodde så långt bort... :)

Postad 08 October 2015 - 10:09

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

• 1984 inlägg
  • 0
Man delar dem vid 80hz så det kommer inte mycket bas ur dem hur som helst. De är ganska stora och tunga så med facit i hand skulle jag kanske gått på modellen med 6" eller 8".

Ja Skåne ligger ju lite off men har du vägarna förbi är du välkommen.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.