Kommentarer till Hembio/WFH kontor av Zacke
Startad av
Zacke
, Feb 24 2025 06:40
5 svar till detta ämne
Postad 24 February 2025 - 21:53
Läckert! Alltid svårt med gamla hus och källare. Men det löste du bra och klokt! Alltid bra med distans till betongväggar så luft kan cirkulera i utrymmet mellan väggar. Jag har gjort lika i mitt rum, ett rum i rummet kan man säga.
Alltid gött att ha ett lite eget kryp in för både film, arbete och whisky, ett måste! Kul att du vågade dig på att bygga egna högtalare också. Alltid svårt att få till lådor, element och delningsfilter osv så det blir bra. Bra jobbat!
/Peter
Alltid gött att ha ett lite eget kryp in för både film, arbete och whisky, ett måste! Kul att du vågade dig på att bygga egna högtalare också. Alltid svårt att få till lådor, element och delningsfilter osv så det blir bra. Bra jobbat!
/Peter
Postad 09 April 2025 - 22:13
Snyggt men eftersom jag har kabelfobi , dvs tål ej se dessa eller tål inte när de inte har rätt färg eller exakt anpassade längder o dragningar så kan jag ej ge höga poäng , men sånt går ju att fixa lätt
Postad 01 May 2025 - 20:01
Har samma problem med att jag inte vill värma upp källaren under vintern. Vill inte isolera insidan men när jag dränerade om källaren passade jag på att klä utsidan med platonmattan och frigolit eller stenullsmattor på utsidan. Eftersom det alltid är plusgrader i marken blev det inte så stor besparing. Skulle vilja klä det övriga 60 cm över marken med någon form av isolering på utsidan. Tänkte nig någon form av brandsäkre plattor ca 5-7 cm tjocka. I källarväggen är det betonghålsten så det blir inte så mycket till värmeisolering. Någon som har några förslag?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
19 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?