Mycket fränt... jag äger själv en pioneer vsa-ax10i och den har ju samma port, undrar om jag kan göra samma sak som dig med dit program?
Hur mkt kan man igentligen styra och confa med hjälp av den porten?
Det kan du säkerligen, har inte så bra koll på pioneers produkter men jag kan tänka mig att det är samma typ av kommandon som till min Denon.
Dock så fungerade det inte speciellt bra att använda HyperTerminal på pc:n och mata in kommandon direkt där, den tog var tredje ungefär.
Några exempel på kommandon:
Ändra signalkälla: SIDVD, SITUNER, SITV mm
På/Standby: PWON, PWSTANDBY
Master Volume up/down (0.5dB steg): MVUP, MVDOWN
Volume till: 0dB MV80, -20.0dB MV60, -40.0dB MV40 osv
Mute on/off: MUON, MUOFF
Vidare så kan du ändra:
* Eq läge
* Nivåer för alla 7 kanaler
* Surround läge
* På, av, källa, volym för alla tre zoner.
* Byta kanal på tunern samt ställa den till XXXX.XX khz för AM och XXX.XX Mhz för FM
och en hel del till

Hur som hellst så finns en komplett förteckning av alla kommandon på Denons USA site under produkter. Du kan testa och ansluta en vanlig modem kabel till din vsa-ax10i och starta hyperterminalen med följande inställningar:
Bits per second: 9600
Data bits: 8
Parity: None
Stop bits: 1
Flow control: None
sedan är det bara att ansluta och testa lite olika funktioner på receivern, på/av, signal källa, volym osv så skickar den de kommandon som utförst till terminal fönstret. Du kan sedan prova att skiva kommandon till den också om du ser att den skickar något till dig i stil med det jag skrev ovan. Titta även i din instruktionsbok så står det kanske angivet vad porten kan användas till.